Köszi a tanácsot. Ja szíjas nekem is van és láncos is van, de gondoltam veszek hozzá sokszögűt.
( Nyilván a láncos nem ide való, még mielőtt valaki belémköt.:-)
Persze, szíjassal az oldalára fogva levehettem volna, talán nincs is baromira ráhúzva.
Igazad van, mert ha a tömítés és a felfekvő felületek rendben vannak jól fog tömíteni, nem kell izomból megtépni, meghúzhatnám az előírt nyomatékkal is, de én ilyen helyeken ahogyan te is írtad érzésből húzom.
( és még sok más helyken is és nem kapkodom elő a kézikönyvet a nyomaték adatokért)
Nyilván pl. egy hengerfejet, már nem így csinálok, bár nagyon régen, még " gyerek koromban" húztunk meg úgy hengerfejet, hogy nem volt nyomaték kulcs, persze a meghúzási sorrendet már akkor is ismertük... És még talán azóta is menne, ha már be nem olvasztották volna.:-)
( a sima fémházas szűrőket mindig csak simán kézzel szoktuk felhúzni, de soha még egy nem folyatott, arról már temészetesen nem is írok, hogy a tömítést előtte kicsit megolajozzuk.:-)
Olajszűrő ház sapka leszedésére a gyári célszerszám a Skoda 3417 jelü célszerszám szükséges, de a Hazet 2174-et is hozza a workshop manual (ez teljesen hétköznapi 3 ágú olajszűrő leszedő szerszám) a kitétel annyi amit te is irtál hogy 25NM maximális nyomatékkal kell meghúzni. Na már most, mivel a sapka Purflux anyagú, én inkább az elsőt javaslom. Ha mindenképpen venni akarsz szerszámot ehhez. Viszont, márkatársi jótanácsként nekem konkrétan nem szokott kelleni hozzá kulcs, (erre az eddigi 10 olajcsere a példa) kilazítani a sima szíjjas megoldással szoktam és a meghúzásnál a trükk az hogy letekerem simán kézzel a nullpontig és ha leért, akkor még egy 45 fokot szoktam ráhúzni kézzel. A következő olajcserekor a szűrő ugyan olyan (persze kissé fekete, meg olajos ;) ) mint amikor be került a helyére tehát egyáltalán nem deformált. A fém házas olajszűrőt sem szoktam agyog lehúzni a felicián és eddig soha a büdös életbe (admin-nak bocsi a kifejezésért, mea culpa) nem szivárgott az olaj és az Octaviámon sem nyomta ki a kupak mellett az olajat. Szal ennyi... ha esetleg érdekel a gyári kulcs akkor az ebayen találsz. Skoda 3417 Genuine special tool oil filter removal- így keresd. Az angol ebayen van is fent pár. 6800ft/db
?? Nem, nem sikkadt el! Rögtön a következő posztban feltettem egy kérdést, amire azóta sem érkezett válasz. Bizonyára nem volt túlzottan fontos a dolog.
Neked is ugyanazt a kérdést tudom megismételni! Mi a konkrét hibakód? Nagyjából ezek a lehetőségek,
Sziasztok! Van egy 2009es skoda superbem ketezres diesel 170 lovas es elojott egy olyan problema h az izzitasjelzo lampa neha neha kivillan 1-2 percre. Izzitogyertyak lettek cserelve hibakod kiutve es megis visszajott. Valakinek valami otlet?
Sajnos ennek a kartársnak a kérdése elsikkadt. Nekem is ezt teszi a Skodám. 170 LE CRTDI ha jól emlékszem valami turbo geometria állító tengely végállás vagy kelyzet probléme. Kérem a hozzáértők segítségét.
Még annyit, hogy tudom vannak akik leszedik "egyéb" eszközökkel, de én nem barmolok, meg ahogyan írtad is oda kell figyelni mert baj lesz, el is szokták repeszteni, törni stb...
A páromnak pl. van egy futkosós Fábiája, na ott tényleg elég a hatlapfejű, amire te gondezárólagolsz...
***
Tényleg nem a sértődés miatt, csak, hogy minden ok legyen. 51 éves vagyok, volt vagy 30 kocsim, mindenféle, a szgk-tól a teherig bezárólag. Egész eddigi életemben szereltem, ismerem a különféle motorok működését, teljes motorfelújításokra
( fűzött blokkig szoktam szét és összerakni gépeket.) Vezérlésektől a kuplungcsere,futómű vagy bármi. De "jól értek" az elektronikához, autóvillamossághoz stb. De van oszcilloszkópom, különféle elektronikus mérőeszközök.
Rendelkezem ipari esztergával, marógéppel, gyalugéppel stb... De még egyéb felszereléssel is.
Hidd, hogy tudom mennyire lehet/szabad meghúzni dolgokat ( de van nyomaték kulcsom is ha kell), ismerem az anyagokat, megmunkálásokat stb.
Pl. A MANN amúgy mindig az vörösréz tömítést a leersztő csavarhoz is az olajszűrővel a gumitömítésen kívaül is.
De pillanatok alatt leszúrok egyet esztergán ha kell.
Van CO hegesztőm, MMA inverterem és ilyenek, meg még sok szerszám, amik nem csak dísznek vannak....
Elnézést kérek mindenkitől, nem akartam ezzel untatni a fórumot, csak, hogy tiszta legyen a dolog...
Ha jobban átgondolod az eddig feltett kérdéseimet, szerintem egyáltalán nem az jön le belőlük, hogy nem értek hozzá, egyszerűen csak infót kérek, jó dolog megbeszélni olyanokkal akik az adott típuson az adott problémával már foglalkoztak.
Megoldom anélkül is, de a hasznos infók mindig jól jönnek...Én is szívesen adok, ha éppen tudok.
Pontosan nem tudom, talán 30-as de minden standard dugókulcs készletben van olyan. A meghúzáshoz erősen ajánlott a nyomatékkulcs! Nagyon érzékeny a túlhúzásra...
Mindenképpen legyen új leeresztőcsavar és tömítőkarika!!!!
(minden sértő szándék nélkül, de a kérdéseid alapján ismét idéznem kell magamat: ha nem értesz hozzá, ne csináld!)
Köszi a sok infót! Én is csak jó minőségű anyaggal járok a másik kocsival is és majd ezzel is.
Amúgy én használom a Protec üzemanyag rendszer tisztítóját a másik kocsiba is és már ebbe is tettem, a másik gép CRtdi, most a PDTDI-hez valót kapott a tankba is ( úgyis nemsoká cserélem a szűrőt is, Mann-ra.)
És így is kitisztítottam követlenül, de én Protec-el: ( évente megismétlem)
A kartergázszűrö az a szelepfedélben van (az a kerek kupak szerű alkatrész) a kiegészítő fűtés az valószínű a motor váltófelőli oldalán egy aluminum öntvény vízcsőcsonkban van (már ha van) és 3db izzítógyertya van benne. Az akkor működik amikor 5fok alá esik a hőmérséklet és indítod a kocsit. Ez segít hamarabb felmelegíteni a kiskörben (mert ugye ha hideg a motor akkor, nincs nyitva a termosztát) a hűtővizet. Nem összekeverendő az állófűtéssel. Az enyémben nincs kiegészítő fűtés, de még az idén tél előtt szereltetek be állófűtést (Webasto-t) mert kimélni szeretném a kocsit télen. Meg jobb érzés hajnalban a mínusz 8ban beülni egy szinte meleg kocsiba. Nem számít ha benyel 0.5-1liter gázolajat 0,5-1óra alatt, meghálálja a motor azt a 60-80 fokos hűtővizet indításkor. Igaz nem kevés pénz...
Egy jótanácsot viszont adnék. Van egy adagolókkal közel 20 éve foglalkozó barátunk (igaz utálja a PD-ket, mert ő szerinte az egy betegség) aki rengeteg adagolót porlasztót látott már és én megfogadtam a tanácsát, hogy ezekbe a gépekbe nem ajánlatos sima gázolajat tankolni hanem inkább prémiumot. Egyrészt csendesebb is tőle a kocsi, másrészről kicsit kitolódik távolabbra a Pd rendszer meghibásodása. És hogy nem kamuzott arra az én octaviám a példa. Amóta megvettem azóta én csak prémium gázolajat tankoltam bele (OMV Maxxmotion) Legutóbbi kis kiruccanásunkkor sajnos pont egy maszek kútnál kellett tankolnom és 15 liter simát tankoltam. Sokkal darabosabban, kerregősebben járt, ezt a szerelő barátom kérdezte hogy mi van a kocsival, hogy ilyen hangos lett? Mondom fogalmam sincs. Ja maszeknál tankoltam azon kívül nem csináltam vele semmit. Ja azt mondja akkor azért. Ő is nagyon dízel fan. Szóval a lényeg igazából 20 ft a különbség a két üanyag közt, viszont lehet hogy +100000km a motornak. Én hiszek benne, nem muszáj rám halgatni, hisz nem turkálok más pénztárcájában. Én rászánok ennyit a kocsimra. Az olajon és szűrőkön sem szoktam spórolni, mert azok a legolcsóbb alkatrészek.
Az lehetséges hogy ott van valami bibi. De miért nem tuják kiolvasni a hibát? Nem is találja a gép a légzsák rendszert. De hibát is csak a műszerfal jelez vissza. De holnap megtisztított. Majd kiderül . Bár van ott több csatlakozó is.
Sziasztok. Kérhetnék egy ki segítséget? Világít a légzsák visszajelző lámpám. De van hogy van kedve olyankor kikapcsol . Próbáltam megnézetni mi lehet az oka de sajnos a gép nem komunikál a légzsák vezérlővel. 1,9 pdtdi 2002. Mi lehet a hiba? Köszönöm előre is.
Jaj még valamit elfelejtettem. Kartergáz szűrő hol leledzik ezen a gépen? Elképzelhető, hogy a szelepfedélben van felül és ha kíváncsi vagyok rá akkor tényleg le kell vennem a fedelet.
És a "pótfűtés" az az elektromos, az valahol a víztérben van beépítve ( ma láttam A4-ben a tűzfalnál) ,vagy mint ha olvastam volna, hogy ennél egy radiátor szerű valami van a légáramban. Ha így van, akkor az mikor aktív??
Mindenképpen megnézem a turbót is, van másik turbós kocsi is a családban, ott már végigjátszottuk a dolgokat...
Meg az intercoolert is ki szeretném mosni rendesen a csövekkel együtt, majd akkor a turbót is megvizslatom.
Nyilván olajnyomás alatt más a tengely viselkedése, ezzel számolni kell.
Ha hiszek az előző tulajnak, akkor mivel nincs jelentős olajfogyasztás ( semmi füst, főleg nem kék), talán a turbó sem permetezi az olajat, de majd ezt is megnézem. Az is lehet, hogy a 220 ekm alatt ( vagy több) már cseréltek/javították a turbót, csak nem tisztították az intercoolert és csöveket és ami kifolyt odáig és még utána is.
A tegnapi tisztítás után figyelem a helyzetet.
Lehet látni a neten durva videókat, mikor a motor elkezd olajpermettel pörögni, nem rég személyesen is láttam ilyet egy szombathelyi szervizben, éppen a fiam kocsiját vittük vásárlás előtti átvizsgálásra, mikor az egyik állásnál egy opel felkapta a szerelőnek az olajat. Egy szempillantás alatt majdnem szétrepült a gép, szerencsére a tag észnél volt és 5.-ben le tudta fullasztani a gépet, óriási füst volt az egész épületben, bennünk meg "rémület".:-)
Hát a turbócsövezésben van jó pár tömítőgyűrü, ezek darabja 1000- 1400 ft között van, ha kell akkor elvileg bármelyik nagy autóalkatrész kereskedőnél beszerezhetőek cikkszám alapján.
Van egy nagyon jó oldal amit én szoktam nézegetni, nagyon sok robbantott ábra van benne amik egy egyszerű regisztráció után megtekinthetőek. De elvileg az autóalkatrészboltban is használnak olyan programot amiben tudniuk kell hogy mire van szükséged.
A weboldal amit szoktam nézni az a vagcat.com. tényleg nagyon jó. Igaz angol nyelven van, de szinte minden van fent auditól a vw-ig.
A turbo mindenképpen hord némi olajat. Azt higy mennyire lóg a turbó, azt te is meg tudod állapítani ha a töltő oldalról lehúzod a csövet és benyúlsz. Nagyon minimális lógása biztos van, de ha nagy a játék akkor felújítás, vagy középrész csere... nekem a középrészem az cserés, de a srác akinek szoktam dolgozni az tudott szerezni középrészt, 2 év garanciával. És a lényeg a garancián van. 2 év, ha lehal akkor hoznak másikat. 65ezerért. Vagy elviszed egy turbó felújításra szakosodott műhelybe é felújíttatod. Az kb 90-110ezer Ft. Az új középrészt mondjuk ellenöriztetni nem árt nem üt-e. Ha üt akkor centírozzák ki és mehet a helyére. Tehát van pár alternatíva... én eleinte kissé szkeptikus voltam ezzel a középrészcserès dologgal kapcsolatban, de volt olyan ami már lassan másfél éve raktunk fel és még mindíg megy... mindenki eldönti mennyit akar rákölteni. Nyilván egy szakmühely által felújított darab nem ugyan az mint egy új, de ez relatív. A másik nagyobb baj hogy a piac is tele van olyan kínai szarokkal amik tényleg nem jók. Van köztük jó is de hogy melyik típus vagy gyártó terméke azt passzolom... az enyém turborail...
Tegnap "óvatosan/ésszel" megmostam a motort, 2003-as és a sok év alatt innen-onnan csepegő olaj, vagy gondatlan szűrőcserétől stb. olajos volt a blokk.
Egész elfogadhatóan sikerült megtisztítani, azt szeretném látni, hogy hol folyik, netán folyik-e valamelyik tömítés...
Azért az látható, hogy a turbócső/ intercooler csöveknél az "O"gyűrös csatiknál akad kis olaj, gondolom szépen lecsepegett. Nem tudom ,hogy mennyit ment a turbó, nincs infóm róla, valamennyi kis olaj elfogadható a turbóból is, meg labirint van benne, plusz még a kartergáz is ott van.
Érdemes-e esetleg új "O"gyűrűket tenni a gyanúsabb csatlakozókba? Egyáltalán kapható-e külön ilyesmi?