Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27797
"Én csak egy dolgot nem értek"

Nem-nem, szerintem te több dolgot nem értesz.

"ha ennyire ellenszenvesnek találtak téged a topiktársaid"

Még senki nem írta, hogy ellenszenvesnek találna, inkább csak véleménykülönbségeink vannak. Ha nálad ez a kettő összemosódik, akkor valami gáz van.
Én rokonszenvesnek találom azokat is, akik más véleményen vannak, mint én, feltéve, hogy véleményüket kulturáltan mondják el. (Ennek fényében szerinted téged rokonszenvesnek talállak?)





Előzmény: Törölt nick (27779)
pallee Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27796
szvsz, Tiszaug már mh.
Előzmény: Törölt nick (27792)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27795
A teherforgalmat is figyelmen kívül hagyják az állomásbezárók. A Kunsági Dízel topikban találtam egy sztorit.
Előzmény: Abymot (27782)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27794
Írjátok hozzá Csépát is, jövőre azt is felszedik.
Előzmény: Törölt nick (27792)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27793
Igen, sajnos jól látod a dolgot: a Pályavasút (-on belül néhány, a közúti lobbi által lefizetett tahó) önkényesen eldöntötte, hogy mely állomások kerülnek a levesbe. Sem a Stop, sem a balfék Cargo nem lett megkérdezve.
Persze voltak is csaták rendesen: néhány állomást a Start-osoknak sikerült kiverekedniük, hogy megmaradjanak (Tiszaföldvár, Gádoros, Székkutas).
Előzmény: v_peti (27786)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27792
Tizenvalahány állomás felszedésére, bezárásra a MÁV Pályavasút piaci alapú hitelt vett fel. Úgy számoltak, hogy a hitel megtérülését a leépített dolgozók bére fedezi.
A halállista:
Kengyel
Tiszaug
Szegvár
Hódmezővásárhely Újváros
Földeák
Makó Újváros
Gátér
Fábiánsebestyén
Csabacsűd
Kisszénás
Tótkomlós
Sarkadkeresztúr.

Ezek közül elbontották: Kengyel, Hódmezővásárhely Újváros, Fábiánsebestyén, Sarkadkeresztúr.
Megszűnt, de még nem bontották el: Tiszaug.
Előzmény: pallee (27783)
D55 Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27791
Bhh helyett Bhv olvasandó :)
Előzmény: D55 (27790)
D55 Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27790

Szerintem is halbi+teknő kéne ezekrea vonatokra, mert ha Flirtet teszel, akkor azokat el kell venni a 30a-40a-ról és szutyok Bhh-val tudod csak őket pótolni: az 1-esen felszabaduló halbikat nem teheted oda, mert azokkal nem tudsz ingavonatként közlekedni (csak mutatóban van halbi inga és ahhoz is cirmos szili kell és nincs belőle annyi, tehát ez szerintem esélytelen).

 

Össze lehetne forgatni a szombathelyi IC-kkel a Taurusokat, így nem kéne sokkal több belőlük és optimálisabb lenne a mozdonyforduló és a keletis technológia. Jó lenne, ha a vasúti menetrendet vasúti szakemberek terveznék és nem olyanok, akik nem értenek hozzá. Én például csak véleményt írok, jelenlegi tudásommal nem vállalnám el a mebetrendszerkesztst. Sajnos, van, aki még nálam is kevesebbet tud, mégis döntéshozó...

D F T Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27789
"Azt ne felejtsétek el, hogy jövőre az összes bécsi EC railjet lesz, tehát pár Trakciós Teknő felszabadul."

Miért, hány "MilkaBika" jár most a bécsi EC-kel? Elvileg (forda szerint) 0 darab.
Előzmény: Törölt nick (27788)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27788

Sziasztok!

Úgy látom jópár hozzászólás volt a Carpy által felvetett témában, kár, hogy kicsit átment személyeskedésbe.

A 10-es vonal kérdéséről, az IC-gyors kérdéskörről:

- Hol állnának meg ezek az IC-k a 10-es vonalon?

- Meddig közlekednének? Pápa, Cell, Szombathely?

- Ki adná a kocsikat az IC-re? Sm vagy Su?

- Ha reggel az első gyors helyett például IC-t küldenénk Pápáról Győrbe, annak milyen fogadtatása lenne az utazóközönség részéről (pót- helyjegy miatt elsősorban)? Ugyanez a kérdés fennáll arra az ötletre is, ha a gyorsokat csak Győrig közlekedtetnénk.

A Flirt-Halbi gyorsvonati kérdéskörről:

- Esett szó róla, hogy olyan gép kell a gyorsra, amivel a halbik meg vannak fékezve 140-re, magyarul Teknő. Azt ne felejtsétek el, hogy jövőre az összes bécsi EC railjet lesz, tehát pár Trakciós Teknő felszabadul.

- Mekkora igény van a gyorsovnati közlekedésre, tehát 2 vagy 3 Flirt kellene hozzá? Milyen fogadtatása lenne a 10-esen vagy a 8-ason ha elvennénk tőlük a közvetlen gyorsvonati eljutást Budapestre?

- Egyébként személy szerint úgy gondolom, hogy jobb ha halbiból vannak kiállítva a gyorsok és ezáltal megmarad a közvetlen gyorsvonati eljutás lehetősége Pápára vagy teszem azt Csornára. Mellesleg majd két órát utazni (ülve) Flirten maradandó élmény az ülep számára. :) Ugyanakkor támogatom a tatabányai zónahatár ötletét, de megjegyezném, ha a zónázó megállna Biatorbágyon már nem zónázó lenne, hanem gyorsított. :)

Így elsőre ennyi, ami eszembe jutott.

v_peti Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27787
Bravó! Pedig itt nem nulla a forgalom! Miért kell állomásokat írtani mindenáron? Szexárd felé is úgy kiírtották az állomásokat, hogy nem lehet normális menetrendet csinálni, és egy kisebb késés már az egész vonal menetrendjét felborítja! :(((
Előzmény: Törölt nick (27780)
v_peti Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27786
Nem értem, miért a ketrec rázza a majmot??? Azaz az állomásbezárást kéne a személy- és teherforgalom igényeihez igazítani, és nem fordítva, hogy a személy és teherforgalom igazodjon az állomásbezárásokhoz!!!
Ugyanis a Stop meg a Cargo meg a többi magáncég fizet a pályarongálóknak, akkor már szíveskedjenek szolgáltatni! Na meg ki dönthet állomásbezárásról? Önkényesen a MÁV Zrt? Vagy a Pályavasút? Mert ha ez így van, az éppen olyan, mintha a közútkezeélő döntene egy útszakasz építéséről vagy megszüntetéséről, és nem a állam rendelné meg ezt! Mivel a pálya állami, és már nemcsak a MÁV használhatja, ezért ezt a kérdést csak és kizárólag eggyel feljebbi szinten, azaz a minisztériumban szabadna eldönteni! Azaz miniszteri engedély nélkül még egy 20 éve nem használt állomást sem szabadjon felszedni! (A szolgálatszünetelés az más tészta, de attól még maradjon meg papíron állomásként!) Hátha épp jövőre lesz rendberakva a vasúti menetrend, és lesz oda vonat! Ld. Macs esetét!!!
koller andor Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27785
A jelenlegi felújítások- fejlesztési elképzelések- nem veszikfigyelembe a teherforgalom igényeit, mint a személyét sem igazán.
Előzmény: Abymot (27782)
v_peti Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27784
Mi lenne jó? Napi 4-5 közvetlen vonat, szépen elosztva reggel délelőtt, délután, estefelé, azaz cirka a mostani menetrend.
Intézheted a dolgot!

3 IC:
Pápáról: legyen 6:30 14:30 18:30
Budapestről: 7:10 14:10 18:10

Előzmény: Carpy (27765)
pallee Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27783
felszedésre/bezárásra mindig van pénz...
Előzmény: Abymot (27782)
Abymot Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27782

Hát az "nagyszerű"! :(

 

Ismét eggyel kevesebb lehetőség maradt egy személyforgalmnak megfelelő menetrend kialakítására. Úgy látszik. minden állomást csak a teherforgalom szempontjából vizsgálnak, továbbra is :(

 

Az meg a teteje az egésznek, hogy fel is szedik.

 

Végigéltem egy ilyen folyamatot a 13-as vonal Kisbér-Környe szakaszán: miután minden keresztezési lehetőséget megszüntettek, a bejáróforgalmnak megfelelő menterendet sem lehett már kialakítani. Meg is lett az "eredménye"...

Előzmény: Törölt nick (27780)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27780
"rendes csatlakozással Vésztő-Kötegyán felé, sarkadkeresztúri kereszttel?"

Ennek csak egy akadálya van: a MÁV Pályavasút idén nyáron felszedte Sarkadkeresztúr állomást.
Előzmény: Abymot (27762)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.27 0 0 27779
Én csak egy dolgot nem értek, így, az utóbbi nap termései alapján: ha ennyire ellenszenvesnek találtak téged a topiktársaid, miért nem a saját kis ITF topikodban osztod az észt? A helyedben már csak azért is itthagynám ezt a "nem reprezentatív" társaságot.
Előzmény: Carpy (27768)
Carpy Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27778
"Mindenki csak a maga kis vonalát nézi..."
"Ez rád fokozottan érvényes..."

Azt tanítják illemtan órákon, hogy bizonyos labdákat nem illik visszadobni. Például, ha azt mondják neked, hogy "jó a nyakkendőd", arra csak a lúzerek válaszolják azt, hogy "a te nyakkendőd is jó", vagy hogy "ez rád fokozottan érvényes".
Csak azért írom mindezt, már látom, akkor épp hiányoztál :)
De ha már itt tartunk, áruld már el nékem légy szíves, hogy melyik az én kis vonalam?
Előzmény: r1232 (27773)
attus germanicus Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27777
>Ha elvágjuk a gyorsokat Győrben-mert ugye ez volt a vitaindító téma-akkor kinek lenne sokkal jobb?
Jó lenne olvasni is, nem csak írni. Mindenki jobban járna: Te is, mi is.
Előzmény: rutthin (27770)
rutthin Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27776

Addig viszont:
- csökkenne a Győr-Komárom menetidő,
- csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Budapestre,
- jelentősen csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Győrbe, plusz nem kellene átszállni sem,
- tisztán FLIRT motorvonati üzem lenne az 1-esen a személyekben és zónázókban,
- stb.

 

Ezeket nem nevezném sokak számára "sokkal jobb"-nak, mert:

-Győr-Komárom menetidő most is csökkenthető lenne (mint ahogy általában a gyorsok -3-4'-el előbb állnak meg Győrben. FLIRT-ek javára ebből még esetleg 3-4 perc lenne csökkenthető, ami szerintem elhanyagolható.

-Komárom-Tatabánya közötti megállókból sem csökkenne jelentősen a menetidő, sőt ha a régi pályán visszük a vonatot a mostani új helyett Almásfüzítőnél, akkor szinte semmi a megtakarítás. Tekintve hogy a 160-at egy állomásközben tudnád kihasználni.

-Komárom-Tatabánya közti megállókból Győrbe utazó "tömegek" nincsenek most sem, és ezután sem lesznek.

-tisztán FLIRT üzemnél esetleg üzemeltetési/technológiai kötségek csökkenthetőek lennének, ezzel egyetértek.

 

Én mindössze egy előnyt látok a dologban: a kritikusan sz@r állapotú német kocsik hamarabb kerülnének vissza a honállomásra, ezzel csökkenne a kisorozandó kocsik mennyisége (talán), és emiatt csökkennének a technológiai problémák.

Nem működő WC-k, világítások, műszaki problémák jellemzik ezt a tipust! Tele van a kocsijavítónk állandóan a kisorozott kocsikkal. Múltkor elment 11 haz, mostanra megint van vagy 6-8 a javítóban.


Előzmény: Carpy (27771)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27775
r1232 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27774
Mindenki csak a maga kis vonalát nézi, és csak kevesen nézik az összhálózati érdekeket.

Ez rád fokozottan érvényes, nem látsz tovább az orrodnál. :-)
Előzmény: Carpy (27771)
r1232 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27773
Mindenki csak a maga kis vonalát nézi, és csak kevesen nézik az összhálózati érdekeket.

Ez rád fokozottan érvényes, nem látsz tovább az orrodnál. :-)
Előzmény: Carpy (27768)
r1232 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27772
A tieidnél meg kiverte a kilengéshatárolót... :-)
Előzmény: Carpy (27764)
Carpy Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27771
"Ha elvágjuk a gyorsokat Győrben-mert ugye ez volt a vitaindító téma-akkor kinek lenne sokkal jobb?"

(Chorus)
A gyorsok Győrben való elvágása csak a gyorsok Flirt-ösítésének mellékterméke.
Ez viszont a tatabányai zónahatár kvázi feltétele.
Ráadásul csak ideiglenes, a 10-es madzagosításig tartana.
(/Chorus)

Addig viszont:
- csökkenne a Győr-Komárom menetidő,
- csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Budapestre,
- jelentősen csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Győrbe, plusz nem kellene átszállni sem,
- tisztán FLIRT motorvonati üzem lenne az 1-esen a személyekben és zónázókban,
- stb.
Ennyi az utasok számára jó dolog. Van egy-két rossz is, de szerintem azok nem ilyen súlyúak.
Lennének még gazdálkodási és üzemeltetési vonzatú hozadékok is, de ez itt általában senkit sem érdekel, lényeg az utasok boldogsága :) Pedig e megtakarítások adnának fedezetet bizonyos apró fejlesztésekre, mint 2 óránkénti gyorsvonati ütem a 10-esen, meg ilyenek, melyek eredményeként szintén boldog utasfejek vizualizálhatóak.
Előzmény: rutthin (27770)
rutthin Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27770

Ha "valakiktől" el kell venni valamit azért, hogy "másoknak" jobb legyen, sőt, összességében sokkal jobb legyen, akkor a "valakik" nyivákolni fognak, a "mások" pedig nem ujjonganak hangosan, hogy köszi szépen.

 

Ha elvágjuk a gyorsokat Győrben-mert ugye ez volt a vitaindító téma-akkor kinek lenne sokkal jobb?

 

A topic közönsége finoman szólva sem reprezentatív. Mindenki csak a maga kis vonalát nézi, és csak kevesen nézik az összhálózati érdekeket.

 

Ezzel részben egyetértek, de azért írnak ide olyanok is, akik nem elfogultak, vagy érintettek a dologban.



 

Előzmény: Carpy (27768)
Carpy Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27769
Magáról tudtam, hogy még a kérdést sem érti meg. Nem véletlenül ül itt a Házban :)))))
Előzmény: mcg (27766)
Carpy Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27768
"El kellene azért azon gondolkodnod, hogy szinte senki nem ért veled egyet, nyilván oka van."

Persze, hogy oka van. Elgondolkodás nélkül is tudom.
Ha "valakiktől" el kell venni valamit azért, hogy "másoknak" jobb legyen, sőt, összességében sokkal jobb legyen, akkor a "valakik" nyivákolni fognak, a "mások" pedig nem ujjonganak hangosan, hogy köszi szépen.
A topic közönsége finoman szólva sem reprezentatív. Mindenki csak a maga kis vonalát nézi, és csak kevesen nézik az összhálózati érdekeket.
Ennyire egyszerű.
Előzmény: rutthin (27763)
rutthin Creative Commons License 2009.10.26 0 0 27767

Ha indíthatsz 3 IC-t Pápa-Bp között, mikor lenne az a legjobb a pápaiaknak?

 

Én megpróbálom megsúgni Neked!:-))

Ha ütemben gondolkodunk: 7.30, 13.30, 17.30 (Pápáról)

ha nem ütemben...:6.00 körül, 14.00, 17.00-18.00 között

 

Ja, és nem is tartok igényt a szomszéd irodában lévő szabad íróasztalra...:-))


Előzmény: Carpy (27765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!