"ha ennyire ellenszenvesnek találtak téged a topiktársaid"
Még senki nem írta, hogy ellenszenvesnek találna, inkább csak véleménykülönbségeink vannak. Ha nálad ez a kettő összemosódik, akkor valami gáz van. Én rokonszenvesnek találom azokat is, akik más véleményen vannak, mint én, feltéve, hogy véleményüket kulturáltan mondják el. (Ennek fényében szerinted téged rokonszenvesnek talállak?)
Igen, sajnos jól látod a dolgot: a Pályavasút (-on belül néhány, a közúti lobbi által lefizetett tahó) önkényesen eldöntötte, hogy mely állomások kerülnek a levesbe. Sem a Stop, sem a balfék Cargo nem lett megkérdezve. Persze voltak is csaták rendesen: néhány állomást a Start-osoknak sikerült kiverekedniük, hogy megmaradjanak (Tiszaföldvár, Gádoros, Székkutas).
Tizenvalahány állomás felszedésére, bezárásra a MÁV Pályavasút piaci alapú hitelt vett fel. Úgy számoltak, hogy a hitel megtérülését a leépített dolgozók bére fedezi. A halállista: Kengyel Tiszaug Szegvár Hódmezővásárhely Újváros Földeák Makó Újváros Gátér Fábiánsebestyén Csabacsűd Kisszénás Tótkomlós Sarkadkeresztúr.
Ezek közül elbontották: Kengyel, Hódmezővásárhely Újváros, Fábiánsebestyén, Sarkadkeresztúr. Megszűnt, de még nem bontották el: Tiszaug.
Szerintem is halbi+teknő kéne ezekrea vonatokra, mert ha Flirtet teszel, akkor azokat el kell venni a 30a-40a-ról és szutyok Bhh-val tudod csak őket pótolni: az 1-esen felszabaduló halbikat nem teheted oda, mert azokkal nem tudsz ingavonatként közlekedni (csak mutatóban van halbi inga és ahhoz is cirmos szili kell és nincs belőle annyi, tehát ez szerintem esélytelen).
Össze lehetne forgatni a szombathelyi IC-kkel a Taurusokat, így nem kéne sokkal több belőlük és optimálisabb lenne a mozdonyforduló és a keletis technológia. Jó lenne, ha a vasúti menetrendet vasúti szakemberek terveznék és nem olyanok, akik nem értenek hozzá. Én például csak véleményt írok, jelenlegi tudásommal nem vállalnám el a mebetrendszerkesztst. Sajnos, van, aki még nálam is kevesebbet tud, mégis döntéshozó...
Úgy látom jópár hozzászólás volt a Carpy által felvetett témában, kár, hogy kicsit átment személyeskedésbe.
A 10-es vonal kérdéséről, az IC-gyors kérdéskörről:
- Hol állnának meg ezek az IC-k a 10-es vonalon?
- Meddig közlekednének? Pápa, Cell, Szombathely?
- Ki adná a kocsikat az IC-re? Sm vagy Su?
- Ha reggel az első gyors helyett például IC-t küldenénk Pápáról Győrbe, annak milyen fogadtatása lenne az utazóközönség részéről (pót- helyjegy miatt elsősorban)? Ugyanez a kérdés fennáll arra az ötletre is, ha a gyorsokat csak Győrig közlekedtetnénk.
A Flirt-Halbi gyorsvonati kérdéskörről:
- Esett szó róla, hogy olyan gép kell a gyorsra, amivel a halbik meg vannak fékezve 140-re, magyarul Teknő. Azt ne felejtsétek el, hogy jövőre az összes bécsi EC railjet lesz, tehát pár Trakciós Teknő felszabadul.
- Mekkora igény van a gyorsovnati közlekedésre, tehát 2 vagy 3 Flirt kellene hozzá? Milyen fogadtatása lenne a 10-esen vagy a 8-ason ha elvennénk tőlük a közvetlen gyorsvonati eljutást Budapestre?
- Egyébként személy szerint úgy gondolom, hogy jobb ha halbiból vannak kiállítva a gyorsok és ezáltal megmarad a közvetlen gyorsvonati eljutás lehetősége Pápára vagy teszem azt Csornára. Mellesleg majd két órát utazni (ülve) Flirten maradandó élmény az ülep számára. :) Ugyanakkor támogatom a tatabányai zónahatár ötletét, de megjegyezném, ha a zónázó megállna Biatorbágyon már nem zónázó lenne, hanem gyorsított. :)
Bravó! Pedig itt nem nulla a forgalom! Miért kell állomásokat írtani mindenáron? Szexárd felé is úgy kiírtották az állomásokat, hogy nem lehet normális menetrendet csinálni, és egy kisebb késés már az egész vonal menetrendjét felborítja! :(((
Nem értem, miért a ketrec rázza a majmot??? Azaz az állomásbezárást kéne a személy- és teherforgalom igényeihez igazítani, és nem fordítva, hogy a személy és teherforgalom igazodjon az állomásbezárásokhoz!!! Ugyanis a Stop meg a Cargo meg a többi magáncég fizet a pályarongálóknak, akkor már szíveskedjenek szolgáltatni! Na meg ki dönthet állomásbezárásról? Önkényesen a MÁV Zrt? Vagy a Pályavasút? Mert ha ez így van, az éppen olyan, mintha a közútkezeélő döntene egy útszakasz építéséről vagy megszüntetéséről, és nem a állam rendelné meg ezt! Mivel a pálya állami, és már nemcsak a MÁV használhatja, ezért ezt a kérdést csak és kizárólag eggyel feljebbi szinten, azaz a minisztériumban szabadna eldönteni! Azaz miniszteri engedély nélkül még egy 20 éve nem használt állomást sem szabadjon felszedni! (A szolgálatszünetelés az más tészta, de attól még maradjon meg papíron állomásként!) Hátha épp jövőre lesz rendberakva a vasúti menetrend, és lesz oda vonat! Ld. Macs esetét!!!
Ismét eggyel kevesebb lehetőség maradt egy személyforgalmnak megfelelő menetrend kialakítására. Úgy látszik. minden állomást csak a teherforgalom szempontjából vizsgálnak, továbbra is :(
Az meg a teteje az egésznek, hogy fel is szedik.
Végigéltem egy ilyen folyamatot a 13-as vonal Kisbér-Környe szakaszán: miután minden keresztezési lehetőséget megszüntettek, a bejáróforgalmnak megfelelő menterendet sem lehett már kialakítani. Meg is lett az "eredménye"...
Én csak egy dolgot nem értek, így, az utóbbi nap termései alapján: ha ennyire ellenszenvesnek találtak téged a topiktársaid, miért nem a saját kis ITF topikodban osztod az észt? A helyedben már csak azért is itthagynám ezt a "nem reprezentatív" társaságot.
"Mindenki csak a maga kis vonalát nézi..." "Ez rád fokozottan érvényes..."
Azt tanítják illemtan órákon, hogy bizonyos labdákat nem illik visszadobni. Például, ha azt mondják neked, hogy "jó a nyakkendőd", arra csak a lúzerek válaszolják azt, hogy "a te nyakkendőd is jó", vagy hogy "ez rád fokozottan érvényes". Csak azért írom mindezt, már látom, akkor épp hiányoztál :) De ha már itt tartunk, áruld már el nékem légy szíves, hogy melyik az én kis vonalam?
>Ha elvágjuk a gyorsokat Győrben-mert ugye ez volt a vitaindító téma-akkor kinek lenne sokkal jobb? Jó lenne olvasni is, nem csak írni. Mindenki jobban járna: Te is, mi is.
Addig viszont: - csökkenne a Győr-Komárom menetidő, - csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Budapestre, - jelentősen csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Győrbe, plusz nem kellene átszállni sem, - tisztán FLIRT motorvonati üzem lenne az 1-esen a személyekben és zónázókban, - stb.
Ezeket nem nevezném sokak számára "sokkal jobb"-nak, mert:
-Győr-Komárom menetidő most is csökkenthető lenne (mint ahogy általában a gyorsok -3-4'-el előbb állnak meg Győrben. FLIRT-ek javára ebből még esetleg 3-4 perc lenne csökkenthető, ami szerintem elhanyagolható.
-Komárom-Tatabánya közötti megállókból sem csökkenne jelentősen a menetidő, sőt ha a régi pályán visszük a vonatot a mostani új helyett Almásfüzítőnél, akkor szinte semmi a megtakarítás. Tekintve hogy a 160-at egy állomásközben tudnád kihasználni.
-Komárom-Tatabánya közti megállókból Győrbe utazó "tömegek" nincsenek most sem, és ezután sem lesznek.
-tisztán FLIRT üzemnél esetleg üzemeltetési/technológiai kötségek csökkenthetőek lennének, ezzel egyetértek.
Én mindössze egy előnyt látok a dologban: a kritikusan sz@r állapotú német kocsik hamarabb kerülnének vissza a honállomásra, ezzel csökkenne a kisorozandó kocsik mennyisége (talán), és emiatt csökkennének a technológiai problémák.
Nem működő WC-k, világítások, műszaki problémák jellemzik ezt a tipust! Tele van a kocsijavítónk állandóan a kisorozott kocsikkal. Múltkor elment 11 haz, mostanra megint van vagy 6-8 a javítóban.
"Ha elvágjuk a gyorsokat Győrben-mert ugye ez volt a vitaindító téma-akkor kinek lenne sokkal jobb?"
(Chorus) A gyorsok Győrben való elvágása csak a gyorsok Flirt-ösítésének mellékterméke. Ez viszont a tatabányai zónahatár kvázi feltétele. Ráadásul csak ideiglenes, a 10-es madzagosításig tartana. (/Chorus)
Addig viszont: - csökkenne a Győr-Komárom menetidő, - csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Budapestre, - jelentősen csökkenne a menetidő a Komárom-Tatabánya közötti megállókról Győrbe, plusz nem kellene átszállni sem, - tisztán FLIRT motorvonati üzem lenne az 1-esen a személyekben és zónázókban, - stb. Ennyi az utasok számára jó dolog. Van egy-két rossz is, de szerintem azok nem ilyen súlyúak. Lennének még gazdálkodási és üzemeltetési vonzatú hozadékok is, de ez itt általában senkit sem érdekel, lényeg az utasok boldogsága :) Pedig e megtakarítások adnának fedezetet bizonyos apró fejlesztésekre, mint 2 óránkénti gyorsvonati ütem a 10-esen, meg ilyenek, melyek eredményeként szintén boldog utasfejek vizualizálhatóak.
Ha "valakiktől" el kell venni valamit azért, hogy "másoknak" jobb legyen, sőt, összességében sokkal jobb legyen, akkor a "valakik" nyivákolni fognak, a "mások" pedig nem ujjonganak hangosan, hogy köszi szépen.
Ha elvágjuk a gyorsokat Győrben-mert ugye ez volt a vitaindító téma-akkor kinek lenne sokkal jobb?
A topic közönsége finoman szólva sem reprezentatív. Mindenki csak a maga kis vonalát nézi, és csak kevesen nézik az összhálózati érdekeket.
Ezzel részben egyetértek, de azért írnak ide olyanok is, akik nem elfogultak, vagy érintettek a dologban.
"El kellene azért azon gondolkodnod, hogy szinte senki nem ért veled egyet, nyilván oka van."
Persze, hogy oka van. Elgondolkodás nélkül is tudom. Ha "valakiktől" el kell venni valamit azért, hogy "másoknak" jobb legyen, sőt, összességében sokkal jobb legyen, akkor a "valakik" nyivákolni fognak, a "mások" pedig nem ujjonganak hangosan, hogy köszi szépen. A topic közönsége finoman szólva sem reprezentatív. Mindenki csak a maga kis vonalát nézi, és csak kevesen nézik az összhálózati érdekeket. Ennyire egyszerű.