- Az elmúlt 3 pénteken volt szerencsém látni 1212/722-t, és mindháromszor HUU-147 ment a megszokott ICE-568 helyett. (Megnőtt volna tán' a 15:40-es rásegítő utasszáma? :) )
- Az utóbbi időben a 18:30-as, IC-re ráhordó Bz busznyi utassal szokott elindulni Keszthelyről, pedig 17:25-kor megy előtte egy hasonló menetidejű közvetlen gyors is.
Ennél a busz majd' 1 órával jobbat "tudna". Szezonban nem tévedhetne nagyot a Volánbusz délelőtt lejövő, este visszatérő gyorsjárattal, Egerszegig meghosszabbítva pedig szinte garantált lenne a siker.
Mivel a beszélgetés a helyközi kocsik leállításától indult, így nem tartottam szükségesnek ezt hangsúlyozni a hozzászólásom azon részében, melyből pár mondatot idéztél. Hiba volt. De sebaj, legközelebb majd szájbarágósan írok, hogy egyértelmű legyen.
A helyijáratot leírtam ugyanannak a hozzászólásnak a második részében, amiből idéztél. De itt van még egyszer: Zeg. helyiben minden busznak van gazdája, nincs tartalék. Mivel több busz van, mint forda, így a vezényléstől függ, hogy éppen melyik megy és melyik áll. Függetlenül attól, hogy iskolaidő, vagy tanszünet van. Így fordulhat elő, hogy néha, amikor bemész a városba, éppen nem dolgoznak a kedvenc Volvoid sem és sikerül azt a következtetést levonni, hogy le lettek állítva nyárra, mert biztosan sokat esznek.
"Mellesleg ha valamelyik külső telephelyes fordáról valaki elmegy szabadságra, akkor igyekeznek a környékbeli sofőrökkel megoldani a helyettesítést"
Természetesen itt olyan helyijáratos buszokra gondoltam csak, ami zegi telephelyes. Csak nem írtam oda :) Ott meg lehet oldani azt, hogy lehetőleg mindenki a saját buszával menjen..
Nem így működik. Zalaegerszegen 3 külső telephelyes forda áll le nyáron. Azt a három buszt bevitték a telepre, leszedték róluk a tükröket, kiékelték a kerekeiket és persze lelakatolták az ajtajukat, hogy lehetőleg senki se vigye el őket.
Most valami oknál fogva kettő újra jár és érdekes módon mind a kettő csuklós helyett. Ebből azt a következtetést vonom le, hogy a csuklósok lettek leállítva, mert nyáron kevesebb az utas. Kicsit furcsa, hogy kb. egyidőben tűnt el Kanizsán és Zegen is néhány helyközi csuklós, és jár helyettük olyan szóló, ami egyébként állna nyáron, nem?
Mellesleg ha valamelyik külső telephelyes fordáról valaki elmegy szabadságra, akkor igyekeznek a környékbeli sofőrökkel megoldani a helyettesítést, pl. a szomszéd faluban lakóval. Ő meg talán el tud menni hajnalban kocsival, vagy motorral a buszhoz, azért csak nem viszi haza Zalaegerszegről a nyárra leállított kocsiját.
"általában ezen kocsiknak is van fix személyzete, így a lehetőségekhez mérten igyekszenek ténylegesen is félreállítani ezket a kocsikat, hogy idegen ne ülhessen rá"
Éppen ezért a szabadságolások miatt várható lesz, hogy változni fognak az éppen félreállított buszok, attól függően, hogy melyeknek a gazdái mennek szabadságra.
"Szerintem itt nem az a lényeg, hogy konkrétan melyik buszok vannak félreállítva, hanem az hogy hány db állt le nyárra."
Így van. De mivel általában ezen kocsiknak is van fix személyzete, így a lehetőségekhez mérten igyekszenek ténylegesen is félreállítani ezket a kocsikat, hogy idegen ne ülhessen rá. Persze szükség törvényt bont, ha nagyon meg vannak szolrulva, akkor ki kell adni ezeket a buszokat is. Mindenesetre én azt csinálnám, hogy nyárra minél több csuklóst állítanék le és a külső telephelyekről behozott szóló kocsikat adnám ki a helyükre. Kanizsán biztosan így van, mert az egyik Conecto kinnt áll a buszállomáson, de a fordáját tartalék csinálja. Setra147 hozzászólására reagálva pedig én inkább hiszem azt, hogy nyárra leállt az említett csuklós, ezt kihasználva pedig elvégznek egy nagyobb volumenű karbantartást.
"csak mondtam egy számot"
Ahhoz képest elég jól képben vagy. Mondjuk jegyezzük meg azt, hogy abból az 5 "leállított" csuklós közül 3-nak iskolaidőben sincs fordája. Lehetne tartaléknak is nevezni őket, de tudtommal Zegen még minden kocsinak van gazdája, vezényléstől függ, hogy melyik 17 dolgozik a 22-ből. A szólóknál is hasonló a helyzet, néhány ott is mindig "le van állítva".
Szerintem itt nem az a lényeg, hogy konkrétan melyik buszok vannak félreállítva, hanem az hogy hány db állt le nyárra. A leállított buszok pedig nem "tabuk" szeptemberig, hanem azok közül is bármelyiket kiadhatják, már ha üzemképes és szükség van rájuk.
Zegen helyinél például le lett állítva 5db csuklós (csak mondtam egy számot), csak 17 db van kiadva minden nap. Ezért lehet az, hogy az egyik leállított Connecto helyett egy másik elvileg leállított Rábát láttatok.