Keresés

Részletes keresés

Kistuci 1977 Creative Commons License 2021.05.21 -2 0 172008

Helló

 

A múltkori kecskeméti börzén egy nagyon szuper 207 es blokkja volt Jeszi bácsinak akciós áron eladója.

Öreg pék Laci bácsi meg is vette.

"H" talpér mentünk blokk lett belöle.

Előzmény: subaaa (172003)
Mecsei Joci Creative Commons License 2021.05.21 0 0 172007

Börzére fel!Tisztelettel értesítjük régi és új érdeklődőinket, hogy Magyarország Kormánya engedélyével május 30. és június 13.-án megtartjuk a Pestlőrinci Veteránpiacot. A korlátozások nagy része feloldásra kerül (szájmaszk, kijárási korlátozás), így tehát a régi rendszer szerint fogunk üzemelni.Árusokat még nagyon korlátozott számban tudunk regisztrálni, a látogatóknak természetesen ingyenes.Részletek: www.oldmotors.hu

subaaa Creative Commons License 2021.05.21 0 0 172006

"de a holmi szépen csillog, ötezer."

 

Én most kérdeztem rá egy gyári H talpra a 207-eshez. 10000 Forint.

Mondtam hogy OK, visszatérhetünk rá, csak még előtte be kell szereltetnem hozzá egy széfet a lakásba, anélkül nem merem tárolni beépítésig

Előzmény: BLaaszloo (172004)
subaaa Creative Commons License 2021.05.21 0 0 172005

Szerintem a börze helypénz is elég magas lehet, gondolom emelték, és azt ki kell termelni, az pedig nem történik meg, ha egy blokkot gyújtással mindennel 1500-ért eladnak mint a régi szép időkben.

A szigetszentmiklósi börzék mindig jobbak voltak amikor még párhuzamosan ment a 2 helyszín, az ócskapiac feeling a lőrinczi börzéken erősödött fel, börzéről börzére egyre jobban. Meglátjuk, azért én is örülök hogy lesz végre valami történés.

Előzmény: BLaaszloo (172004)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.05.21 -1 0 172004

Semmi sem olyan mint tizen-néhány éve volt. 

Régebben hülyének nézték aki öregebb kismotorokat vásárol, pláne babettát. A használt alkatrészek árai is inkább hobbi szintűek voltak, nem az ár domimált.  Most meg  nagyon sokan próbálnak megélni belőle, olyanok is akiknek nem is kéne. Vannak olyanok akik nulla kereskedelmi vénával és nulla műszaki ismerettel felvásárolnak egy csomó szart, és azt sem tudják hogy minek a mijét is árulják, de a holmi szépen csillog, ötezer. 

Vagy tudják is a cucc nevét de azt hiszik hogy igazi kuriózumot árulnak és az hatalmas bizinsz ha kitesznek mondjuk  egy eredeti, egy  igazi Babetta benzincsapot sokezer pénzért. Miközben eszükbe nem jutna utánanézni, lehet hogy ilyen alkatrészeket még lazán lehet újonnan kapni a boltban is. :))))

Na majd meglátjuk mi lesz,  csodára nem számítok idén sem, de legalább már végre történik valami. 

Előzmény: subaaa (172003)
subaaa Creative Commons License 2021.05.21 0 0 172003

Ceruzával már be van írva a naptárba régóta, átírom tollal. Igaz, egy hónapban 2 db henger és 2 db főtengely után anyagilag nem leszek úgy eleresztve hogy kényem-kedvem szerint ötezrekért rozsdás vasakat vegyek.. :)

Azért remélem, az ócskapiac helyett visszatér a börze a veteránok világába, mert már kriminálisan rosszak voltak a legutóbbi börzék, ha volt is valami értelmes cucc, az is 3x felülárazva.

 

A legjobb börze természetesen az volt amikor a Kelszától megvettem azt a 207-est, imádom azt a mocit, mostanában azzal járok legtöbbet.

Előzmény: BLaaszloo (172002)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.05.21 -1 0 172002

Ami eléggé biztos.

Május 30, és június 13, meg lesz tartva Pestszentlőrinci börze, és a Jeszibácsi is ott lesz. 

subaaa Creative Commons License 2021.05.20 0 0 172001

Én ezt tudtam hogy benne van a pakliban, de henger így is-úgy is kellett, ezért a dugattyút buktam, meg a csapszeget gyűrüket zégereket. Nem lett volna mit beadnom fúratni. Olyan blokk felújításába kezdek bele amin nincs henger, amiket guberáltam hengereket otthon azok meg nem az igaziak, nem hagyom ott cseredarabnak hogy megszivassak másokat.

Börzén általában van fúrt henger Jeszibácsinál, de ehhez kell börze, meg hogy kinn legyen Jeszibá, meg hogy legyen nála fúrt 207 henger. Mindhárom elég esetleges jelenleg, ez a majdcsak lesz valami hozzáállás most nem hiányzik :) Holnap ha lesz időm megyek főtengelyért

Előzmény: garázsharcos (172000)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.20 0 0 172000

Korábban olvastam, hogy sokszor van ilyen probléma.

Nem tudom ugyan elképzelni, de megeshet: van egy új henger a polcon, ki tudja honnan, van egy másik polcon egy dugó, szintén valahonnan.

Ha új hengert kérek, hátrafordul, levesz egyet a polcról.

Ja, dugót is kér bele?

Újra hátrafordul, levesz egy dugót is a polcról.

Kereskedő, ez a dolga...

Volt a két darab közt egy ember, aki megmérte (százados belső mikrométerrel) a hengert, majd mikrométerrel megmérte a dugószoknyát és azt mondta: a hideg (20 fok kb) beépítési hézag 0,03 mm, tehát ez a henger/dugó párosítás jó lesz?

Volt ilyen, vagy nem?

Ha nem volt mérés, párosítás, nincs miről beszélni.

Az általad említett henger is jó, meg a dugó is jó (valamibe), csak nincsenek egymáshoz párosítva.

A kereskedelem ennyit tud, a gépészet többet...

Igazán sajnálom, hogy belefutottál ilyesmibe.

Előzmény: subaaa (171999)
subaaa Creative Commons License 2021.05.20 0 0 171999

Vettem mofakeres komplett 207-es hengert dugattyúval csapszeggel meg mindennel. Egy S&B dugattyút adnak hozzá, ami úgy van illesztve a hengerben, hogy szinte átlátok a dugó mellett, gyakorlatilag lötyög benne a dugattyú. Mindezt 600 Ft-tal drágábban mintha külön külön megvettem volna a cumókat. Az  összes otthoni hengeremnek volt valami baja, vagy legalábbis necces volt (menetek, felfekvő felület), ezért gondoltam veszek egy újat amíg még lehet kapni, szerintem nem sokáig gyártják már. Kíváncsi voltam, hogy a kpl. szett hasznáható-e. Hát nem.

Sajnos ez így fabatkát sem ér. Otthon van egy alapm. BERTA dugóm majd azt még belepróbálom, de sztem ebből fúrás lesz. 

Tudtam hogy szerencse kérdése ez, de a henger mindenképpen kellett, rossz menetű hengert meg senkire nem akartam rásózni.

subaaa Creative Commons License 2021.05.19 0 0 171998

Sajnálom hogy nem tudok segíteni, nem megyek mostanában Szegedre (sajnos, mert az Öreg Kőrössy halászcsárdában irdatlan jó halászlét főznek és régóta vissza akarok oda menni de most itt volt a covid szünet meg minden)

Sajnos ebből nem tudsz jól kijönni, kénytelen vagy majdnem kétszeres áron (!!!) tirisztort venni :(

Előzmény: garázsharcos (171997)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.19 0 0 171997

A hagyományos tirisztor ennyi, az egybetrafós 3650.

Valami tiz éves leírást találtam,  bár szerintem mindegy.

A bolt itt van a közelemben, 6791-es körzet.

Van másik bolt is Szegeden, de ott alig van valami.

Nem titok egyébként, a cégnek van honlapja, árakkal, benézhetsz neten hozzájuk, úgy keresd: Spindel kft.

A három tirisztoromról csak azt szeretném tudni,hogy kuka-e.

Köszi a segítséget!

 

 

Előzmény: subaaa (171993)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.05.18 -1 0 171996

Köszönöm az infót. Széles utat. 

Előzmény: Guzzista 1 (171995)
Guzzista 1 Creative Commons License 2021.05.18 -3 0 171995

Laci! Egy hely félre van téve neked. Írjál rám a messengeren a részletek végett.

 

Előzmény: BLaaszloo (171994)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.05.18 -4 1 171994

Baker barátunktól tegnap tudtam meg, hogy Guzzista a facebookon szervezi az idei BBT-t, sőt már kész tények is vannak. 

Elég sok babettás csopiban benne vagyok, de nem találtam a bejegyzést.  Azt sem értem hogy miért a fb a szervezés helyszíne, sokan nem is használják még közülünk. 

Nem derült ki hogy a csapatnak a csendes duhajkodás jut -e, és mások is lesznek -e ott, ( öt szoba került lefoglalásra tehát valószínű a csendes opció ).

A szállásadót felhívni a legegyszerűbb dolog és megbeszélni vele valamit,  csak előtte le kellett volna egyeztetni a túrázni szándékozókkal, hogy ki mit szeretne. 

Ha volt ilyen megbeszélés és csak én nem tudok róla, akkor sajnálom hogy nem jutottam senkinek az eszébe. 

Általános nézet hogy mindenki sajnálja a csapat szétesését. Megy a sajnálkozás hogy a fórumon trollkodás uralkodik, pedig ha jobban körülnézünk itt szinte semmi nincsen már. A trollkodást egy Ex nyomással el lehet intézni, a mínuszolókat meg megfogadtuk hogy leszarjuk. Szerintem most a túra híre se fog mindenkihez eljutni.

Tudom hogy néhány embernél nem vagyok közkedvelt figura, de azt hiszem hogy a börzsönyi túrákat mindig jól megoldottam, ha ezerszer lefáradtam a fogást keresőkön, akkor is.  Még a szükségmegoldás első kemencei bál is jól sikerült, ahol végül ott se voltam.  

Szóval a csapat úgy csapat, ha együtt szervezünk, kicsit finomhangoljuk a dolgokat, és úgy hívjuk fel a szállást. 

Nekem csak egy kis külön szoba kellett volna, így az idei BBT-n valszeg nem tudok részt venni. 

Annyit mondok, ha sok évig sikerült itt leszervezni a dolgokat, akkor ezt a hagyományt nem kellett volna most a döglődés közepette  megtörni.

 

(Ha meg azért történt így mert ott ahol a szervezkedés volt nem vagyok ott, akkor már "én kérek elnézést".) 

Az utóbbi időben  irigykedve nézem a cseh meg a szlovák kollégák túraképeit, hogy mekkora bulit csaptak és  hány ember hány motorral volt ott.  

Ha nagyon akarnánk mi is meg tudnánk még csinálni, mert azért párszor sikerült. 

 

subaaa Creative Commons License 2021.05.18 0 0 171993

Volt már szó a tirisztor kiméréséről, magát a tirisztort tudod kimérni, de a probléma az, hogy a benne lévő kondi ESR értékét nem tudod megmérni. 

Hol lax melyik város? Sajnálom ugyanis hogy így lehúznak a tirisztorral, 2300 Forint egy FAGY a mofakernél, ami amúgy 1 éve még 1700 volt, szóval van egy kis infláció, de az általad említett ár az rablás. 

Előzmény: garázsharcos (171991)
Timarkaroly Creative Commons License 2021.05.17 0 0 171992

Sziasztok! 

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy a ko-roll alumínium kerékkel szerelt 1997-es évjáratú Babetta 210-esemhez milyen kilóméteróra meghajtó kellene?

Sajnos az eredeti nincs meg, amit pedig vettem - cev típusú - nem jó hozzá.

Segítségeteket előre is köszönöm! 

garázsharcos Creative Commons License 2021.05.17 0 0 171991

Köszi mindenkinek a termékeny hozzászólásokat!

A 15 és az 1 csak a fejemben cseréldött fel, a régi akkusgyújtásra gondolva.

A tirisztor persze meghalt, lehet hogy ezek voltak az utolsó rúgásai.

Az új gen.tekerccsel és a másik tirivel megy ahogy kell, eléri a fordulathatárt (az ismert "brekegést").

Persze, a kipuffot is feltettem próbára, de mindkettő tiszta.

Mindegy, vennem kell egy tirisztort, úgy néz ki.

Errefelé kb 4600 Ft egy tirisztor, találtam neten olcsóbbat, de azon meg +posta, ugyanott vagyok.

Készitem lassan a másik gyújtást, még Marcelltől van egy jó alaplapom, a többi meg összejön tartalékból, egyedül a tiri a hiány.

Ja, mivel van már 3 rossz tirisztorom,   utánanéztem, valahogy méréssel ki lehet-e zárni, jó-e vagy sem.

Ott az volt a műszerigény, hogy multi, de 1,5 vagy max 3 V-os táppal, amit mondjuk nem értettem miért.

Tóni bácsi Creative Commons License 2021.05.17 -3 2 171990

Bocsi fiúk, ezt benéztem! :(

subaaa Creative Commons License 2021.05.17 0 0 171989

A test és a gyújtás töltőtekercs kivezetése között fordulatszámtól függően kb 50-80V váltakozó feszültség mérhető. Ezt egy dióda egy szimpla egyutas egyenirányítással küldi a kondira, csak a pozitív félhullámok töltik a kondit, amely ha jól emlékszem egy 160V 8uF kondi.

 

Még ha tegyük fel zárt lenne az áramkör, akkor se nagyon nyíródna ki egyhamar az a kondi, csak annyi történne, hogy nem töltődne tovább. De ahogy előttem leírta a Tamás, mindenhol az a hír járja, hogy csak zárt áramkörben szokott áram folyni, a 15 lehúzásával megszakítod a kört.

Előzmény: Tóni bácsi (171987)
4728ITI Creative Commons License 2021.05.17 0 0 171988

Tónikám!

 

Ki kell hogy ábrándítsalak. Ha lehúzod a sarut a 15-ös pontról, megszakad az áramkör, ezért a kondi nem tud feltöltődni. A kondi csak a testhez képest tud feltöltődni, amit a trafó prímér tekercsén keresztül kap. Nézd meg a rajzot, egyértelmű.

Előzmény: Tóni bácsi (171987)
Tóni bácsi Creative Commons License 2021.05.17 -2 1 171987

Tomikám!

 

Ha a trafó 15-ös pontja nincs bekötve, nincs primer áramkör, nincs gyújtás. A generátor töltő tekercse viszont nyomja a coulombokat a kondiba, amíg túl nem hajtja. És akkor a tirisztoros egység kuka!

 

Javíts ki lécci, ha tévedek!

Előzmény: 4728ITI (171986)
4728ITI Creative Commons License 2021.05.17 0 0 171986

Szia!

Nem tudom milyen rajzot néztél, de a rendszer test nem a 15-ös, hanem az 1-es.

Ha nem dugtad rá a trafóra a sarut, attól nem mehet tönkre a tirisztor. Ha nem pöröd ki a motor, nézd meg a kipufogót, annak a dugulása okozhat ilyen hibát.

Előzmény: garázsharcos (171985)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.16 0 0 171985

Na, így jártam.

207, nem akar 2/3 gáz felett menni.

Nem ad semmilyen rossz hangot, csak nem megy kb 4000 fordulat fölé.

Másik, jól menő gépről ellenőrző cserék: karbi, tirisztor, egyesével persze, ugyanaz.

Aztán, észrevettem, hogy a generátortekercsen a tekercs mozog, lötyög.

Csere egy tudott jóra, próba.Rárúgtam párszor, semmi.

Akkor rájöttem, hogy a 15-öt nem szúrtam vissza a gytekercsre.

Visszakötés, próba, dadog párat, minden sokadik fordulatra van 1 szikra.

Újra fel a másik tirisztor, pörög fordulatszám-határig, megy ahogy kell.

Megölheti a tirisztoregységet egy ilyen akció?

Vagy eleve döglődött az a tirisztor?

A tirisztor kapcsrajzát nézve a 15 adja a rendszertestet, mi történik, ha nincs rádugva és párszor indítani próbálják?

Lehet, hogy kicsit sok kérdés vasárnap estére, bocsi, csk kíváncsi vagyok...

BLaaszloo Creative Commons License 2021.05.15 -1 0 171984

Vagy belecsorgatod a rozsdaátalakítót és száradás után mehet bele sziló is. 

Előzmény: zsoltee.zombory (171980)
4728ITI Creative Commons License 2021.05.14 -1 2 171983

Teljesen igaz a megfogalmazás. Megszállottság nélkül nem megy. Mindig csodálom azokat, akik ilyen kihívásokat felvállalnak. Megvenni sok pénzért egy jó motort, nem kunszt, de egy Babettából kihozni ennyi mindent, az az igazi kihívás. Ahhoz EMBER kell!

Előzmény: garázsharcos (171982)
garázsharcos Creative Commons License 2021.05.14 0 1 171982

Napok óta böki a szemem egy óriásplakát, na ezt lefordítottam a mi körülményeinkre:

 

"Szakértelem és szenvedély.

Babetta

És kész."

 

 

Mzoli? Creative Commons License 2021.05.14 0 0 171981

Tényleg, a szivacs jó ötlet! 

Előzmény: zsoltee.zombory (171980)
zsoltee.zombory Creative Commons License 2021.05.13 -1 0 171980

Köszi, drótkoronggal amennyire bírtam letisztítottam, majd horganysrayval lefújtam, ezzel nincs, gond, hanem a belsejével, ahova nem férek. Ha legközelebb szétszedem (remélem nem mostanába lesz) akkor valahogy lezárom a lyukakat, mondjuk betömöm szivaccsal, hogy a nedvesség ki tudjon jönni, de a rozsda darabok ne.

Előzmény: BLaaszloo (171979)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.05.12 -2 1 171979

Drótkoronggal - fúróval szépen tisztísd le a rozsdát. Persze előtte vedd le azt a gumit ami belül a küllőanyákra feszül. Most nem ugrik be ennek a gumikarikának a neve. 

Az olajat amit beletettél  mosd és fújd ki belőle, a belsőnek ugyanúgy nem tesz jót mint a szappanos víz az összeszerelésnél. 

Miután olaj és rozsdamentes minden, kend le belülről a ráfot Korant nevű vízbázisú fehér  rozsdaátalakítóval. Kovácsolt vas kerítésekre való eredetileg de ne foglalkozz vele, jó cucc. A pici lyukakba is csöpögtess belőle.  Ha pár óra alatt szép feketére és keményre  megszárad, és félted rátenni a gumit, akkor még mindig tekerhetsz rá szigszalagot, egész annyit hogy ne látsszon ki. De a rozsdaátalakító pont elég lesz ha minden sima lett. A gumi felrakásához hogy jól csússzon pedig soha ne használj semmilyen folyadékot. Szórd be hintőporral és dörzsöld át mindenhol, mehet a külsőre éa mehet a belsőre mindenhova. 

Pumpálás közben sokkal hamarabb fog minden a helyére pattanni a hintőpor által. 

Előzmény: zsoltee.zombory (171977)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!