biztos vagy benne, hogy az 1.6HDI-nek van wastegate szelepe? ezt a motort nem ismerem annyira, de a 2.0 8V, 16V, ill. 2.2 1 és 2 turbós HDIket jobban. Azokban nincs wastegate szelep, és szerintem JeanPierre nem bonyolítja a dolgot a kisebb motornál sem (annak még olcsóbbnak kell lennie). Ezeknél a dízeleknél elektromos szelepekkel vezérelnek vákumos szelepeket, amik elvégzik a kapcsolásokat a turbó környékén. Pl. a 8V 2.0HDI-ben 4 tök egyforma elektromos szelep van, az egyik vezérli az EGR-t, a másik pedig a wastegate szerepét tölti be, de nem wastegate, mert az ECU parancsára engedi el a nyomást (és a tuningolók így tudják emelni a turbónyomást). Ergo "psi"-je sincs neki (vagy ha úgy nézzük, akkor van neki, de csak az ECU-tól függ.)
A segítségeteket kérném, abban hogy tudja-e valaki mi a psi-je a "wastegate"-nek az1.6hdi turbon!
A helyzet, hogy elkezdett szivárogni az olaj a turbó "wastegate"-ből vagyis a nyomás szabályzó szelepből. Találtam párat a neten de nem tudom milyen van az 1.6 hdi-ben.
A turbó tipusa: Garrett gt1544v vnt Turbó kódja:750030-0002 gyári száma: 9654128780
A segítségeteket kérném, abban hogy tudja-e valaki mi a psi a "wastegate"-nek az1.6hdi turbón! Vagyis az adatait.
A helyzet, hogy elkezdett szivárogni az olaj a turbó "wastegate"-ből vagyis a nyomás szabályzó szelepből. Találtam párat a neten de nem tudom milyen van az 1.6 hdi-ben.
A turbó tipusa: Garrett gt1544v vnt Turbó kódja:750030-0002 gyári száma: 9654128780
Lejjebb említettem hogy nekem is vannak ilyen érzékelők az alufelniben, legutóbbi szoftveres szerviz alkalmával. Letesztelték működne. Én nem kértem a szolgáltatást :) Kikapcsolásához több dolgon keresztül lehet eljutni (nem olyan egyszerű állítólag). Így mielőtt újabb hibát generálok nincs szükségem semmi extrára.
Kopp-kopp már 2500 km óta semmi gond a paripával. Csak 1x csippant be az "esp" erősebb fékezéskor a féklámpakapcsoló miatt amit cserélnem kell. /ezt mondták a szervizben mikor kielemeztünk jó néhány hibaüzenetet fél délelőtt alatt :))) / Ha lesz időm megveszem az Unix-tól 3800 Ft-ért.
Szia! Nem tudok róla, hogy lehetne kapni külön is. Igen elég csak a szeleprészt kicserélni. Kis csavarka kicsavar, az érintkezőt hajtsd hátra, de ne tőből, vigyázni kell, hogy le ne törjön. Aztán be az új, visszahajt, visszacsavar és kész. Egyébként erre a javítókészletre én is kíváncsi lennék. A képből amit belinkeltél nincs nagyobb? Üdv Jancsi66
Pont náluk sikerült vennem, köszi. 5000.-/db. Nagyon korrektek, már holnap megkapom. A szakszervizbe ajánlottak szelep javító készletet valamivel olcsobban, de nem jöttem rá, hogy néz ki és mire való...
Akkor csak a szelep részt cseréjem ki, a jeladó maradjon a régi? Csak egy pici csavar fogja. Különben lehetne kapni ilyen szelep "csövet" külön is?
Szia janika1974! Én itt kaptam:http://www.franciabonto.atw.hu/ Csak jeladóval együtt volt, de nagyon egyszerű átcserélni a szelepcsavart. Akkor nem kell innicializálni az új jeladót. Üdv: Jancsi66
Oksa nem gond majd fel rakom ebayra Én 135 ért vettem a peugeot-ba meg 375 € mondtak. Azért nem semmi milyen külmöbségek vannak ha nem figyelsz oda. Szia Szabi
Természetesen vadi új :) Én vettem kb két hete de a szerelő azt monda ne vigyem mert ő be szerez mindent és így meg maradt. 90 euró odaadnám ha neked meg felel küldök róla képet ha érdekel !! Üdv Szabi
A rezes zsír azért kell HA felmelegszik a kerék AGY nem a kerék! Akkor fog kelleni a rezes zsír HA melegszik, ha nem melegszik a kerék agy nem kell semmi szinte a csavarra!!!! Ha bemelgszik a kerék agy pl. hegyvidéken autozol, minden kitágul és akkor jön jól a rezes zsír, a gépzsír vagy csapágyzsír HA már melegszik a kerék agy nem ér semmit mert csak " odasül" tőle a csavar. Nem poénbol használják a szervízekben a "copper grease" mivel az hőálló!!! Itt a zsír mégegyszer akkor kell HA melegszik valamilyen ok folytán!!!
A rezes zsírt szokták fékekn közelében használni, mert annak a viszkozitása nem változik hő hatására. A grafitos szerintem túl száraz de az éppen nem baj.
Szia userik! Csak ez a rezes zsír jó, vagy esetleg jó a grafitos zsír is? Mert ezt könnyebben tudok szerezni. Ettől függetlenül nem a legszerencsésebb kivitelű ez a gyári kerékőr csavar. Már én is gondolkodtam, hogy lecserélem egy más fajtára, ha egyáltalán van. Addig is az egyik megoldás, hogy nem húzom meg olyan erővel, mint a rendes csavarokat. Üdv: Jancsi66
Szia Birobandi! Köszi akkor ki fogom cserélni csak azt nem tudom az enyémnél majd melyik oldalt lesz :( mert nekem jobb kormányos az auto. Szia jó hétvégét