Ehhez képest, az elmúlt 6 péntekből 6-szor ő volt a 15:40-es Bp-Zeg rásegítő :) Ez már több, mint egy egyszerű csere, de az okára csak tippelni tudok. (utasszám?)
A 18:40-es alapjárat meg úgy tűnik, hogy a lövőieké. Az ICE nem tudom, mit csinál ilyenkor, de tény, hogy egyik topictársunk többször is látta őt az egeszegi állomáson parkolni péntek délután.
Nézd, én csak tippelgetek, nem értek amúgy a buszokhoz :-) Ha egy busz a ketrecben áll egy ideje, ráadásul nem is a tanszünet eleje óta, akkor valszeg ugyanolyan selejt, mint a többi, ami ott áll. Ha van rendszám rajta, akkor valszeg azért, mert a műszakija még tán jó, de mégse mehet forgalomba. Valszeg valami komoly baja van. Tekintve, hogy már büntethető életkorban van, és olyan fordán dolgozott, ami a hét minden napján elég combos távot teljesített, siralmasan rossz állapotú bekötőutakon (pl. Tilaj), plusz rendszeresen megfordult az összes távolsági vonalon, lehet benne vagy másfélmillió kilométer. Lehet, hogy megviselte :) Amúgy felújítva sem igazán volt, lényegében csak áthuzatolták és kárpitozták.
utazzanak passzióból. ez (is) lenne a nyugdíjas lét lényege. csak fizessenek érte. ha meg muszáj csúcsidőben, illetve a legkihasználtabb járatokat igénybe véve (adjuk meg: előfordulhat ilyen), akkor fizessenek többet (mármint a holtidőhöz képest). helyiben van hasonló, úgy tudom (hirtelen nyíregyháza ugrik be).
viszont nálunk ezt "diszkrimináció" címszóval megakadályoznák. ha meg nem, akkor jönne a parasztlázadás. normális helyeken maguk az idősek jönnek erre rá.
"Mert azért vicc hogy egy diák a MC donaldsban ugyananyit keres egy hónap alatt mint egy buszsofőr a volánnál (igaz milos?:) és akkor hol fizetik meg a felelősséget?"
A diákmunka az teljesen más, például jóval kisebb része megy el adóba, mint a te "rendes" fizetésednek.
"A külföldiekkel válogatás nélkül megvetetném az egész jegyet."
Pontosan.
"A magyar 65 év felettiekkel meg minimum 90%osat"
Valóban igy kellene tenni, egy kis visszatartó erő is lenne a felesleges utazásoktól. Sok 65 év feletti csak passzióból utazik, és sokszor ki tudják választani a legforgalmasabb napokon a legforgalmasabb járatokat.
A külföldiekkel válogatás nélkül megvetetném az egész jegyet.
A magyar 65 év felettiekkel meg minimum 90%osat azaz az egész hegy 1/10 részét fizettetném. És akkor talán nem lenne probléma hogy miből lesz új busz, meg nem selejt buszokkal kéne járkálni. Lehet hogy több jutna bérre is!!
Mert azért vicc hogy egy diák a MC donaldsban ugyananyit keres egy hónap alatt mint egy buszsofőr a volánnál (igaz milos?:) és akkor hol fizetik meg a felelősséget?
"A volánbuszokon meg csak mutogatják a személyijüket. "
Hát igen...
Valóban forog az ember gyomra, mikor a külföldi "öreglányok", meg "öregfiúk" csak a személyiüket mutogatva szállnak fel, míg a magyar 10 éves kisgyerekek meg veszik az 50%-os menetjegyeket...
Amúgy én elhiszem hogy szar lehet szaunában utazni. Mondom 2 lehetőség van: vagy nem volt jó a légkondi akkor még amikor utaztál, vagy a kolléga fél attól hogy leveszik a fordáról a túlfogyasztás miatt. Keszthely már közlekedtet 2 shuttle buszt:) De megnézheti az öreg német mama mikor utazhat azon ingyen.... szépen perkálja a 2 Eurót. A volánbuszokon meg csak mutogatják a személyijüket. És van mikor azokkal van tele a busz!
Én nyáron 10 esetből 9-szer úgy utaztam velük, hogy nem ment a légkondi csak a légbefúvó, és ekkor a nyitható ablakok hiánya miatt szaunává változik a busz utastere.
Volt olyan német turista, aki Hévízen leszállva a buszról, az atlétájából kicsavarva az izzadságát káromkodott...
Ha senki nem nézi jó szemmel a többletfogyasztást, akkor tessék beépíteni nyitható ablakokat, és mindjárt nem változik szaunává az autóbusz.
(és közben azt szemlélni, hogy Keszthely és Hévíz önkormányzata, hogy fogja a semmiből létrehozni a saját buszos cégét)
Azért ezt így ne általánosítsad:) Én használom mindig ha meleg van. Van aki nem annyira szereti. Az IOX on kb 2 hete lett megcsinálva a légkondi. Azóta használják. Amúgy helyi vagy helyköziben nem is bírja lehűteni rendesen az utasteret a sok ajtónyitogatástól. CSak tájékoztatás képpen: A busz normája 35 liter/100 km, légkondival amikor szinte megállás nélkül nyomattam 10 órától 18 óráig akkor 44 L !!
De az EUX-400 állítólag fel volt újítva, akkor meg nem lehet olyan rossz állapotban. Alkatrészre meg nem hiszem, hogy lassan 3 hónapot kelljen várni.
A nyárra való félreállításnak ellentmond, hogy június elején (3-án írta meg setra147 topiktárs) lett félreállítva, akkor még javában tartott az iskolai menetrend. Viszont mellette szól, hogy a rendszám állítólag rajta van.
A BPS-en a klíma működik? Vagy már csak csak dísznek van rajta?
Az első 395-ösök is lehetnek már olyan álllapotban,hogy selejtezni kellhet.....Másik selejtet inkább ne hozzanak a BPS-helyett. A BPS is 19 éves kora ellenére még aztmondom megállja a helyét a sok 395 ös között! Egy maszek még szivesen használná biztosan sokáig.