Még 1 -részemről utolsó comment a Mazda6-osok eseti 5.ajtó zajairól. Nem súrlódó jellegű nyöszörgő hang(volt) az, hanem kopogó zörgés-de tény, hogy fémes jellegű akusztikai komponens nélkül.
Nos, ha már a talinál tartunk, én bevállalom a második szervezését. Mivel minden szentnek maga felé hajlik a keze, én az Őrségre gondoltam egy csendes kis falusi üdülő helyre egy szép tavacska partjára. Ha van rá igény és akarjátok, akkor pontosabb leírást adok a terveimről. Az első kérdés mindössze az lenne, hogy mennyire tavasszal? Mit szeretnétek látni? A virágba boruló vasi erdőt vagy a nyár eleji kánikulában a falusi strandot?
A nyöszörgésről annyit, hogy a miénkben már majd 30e van de nem nyekken semmi sem a beltérben. És bocsánat, de megint csak a Mitsut tudom példának felhozni. Az első ilyen terepjárómmal 330e km-t mentem. Hajtottam árkon-bokron keresztül, nem kíméltem egyátalán. Pont arra használtam amire ki lett találva. Meg a mostanit is. Ebben még csak 80e van. De sem a régi sem ez nem nyekereg sehol sem. Nincsen semmilyen eleme a beltérben de kint sem ami zörögne ha meghajtom rossz úton. Össze van rakva rendesen. És a Mazda is. Erre nem lehet panasz azt hiszem. Viszont az ember megszokja a jót és már a legkisebb zaj is zavarja. Nekem pl már zavaró hogy nagyobb sebességnél kb 140 fölött erősödik a szellőzőkből a menetzaj. Amikor új volt a kocsi akkor el voltam ájulva a csendtől, de ma már többet várnék el. Telhetetlen vagyok!
UHU ragasztókat használok:van rugalmas,ki nem száradó,hőstabil,a PalmaTex-hez hasonló készítményük,csak ez jobban tapad a fémhez. Szvsz :-) nem a kasztni torziós merevségével lehet a gond a 6osnál,hanem az ötödik ajtó zárja enged(het??) minimalis szagittalis síkú mozgást az ajtó és a karosszéria-test között...
Szia Tibola! Amikor legutóbb beszéltünk telefonon egészen komolyan gondoltam,és itt most a fórum széles nyilvánossága előtt megismétlem azon felvetésem,miszerint az általában októberben megrendezésre kerülő Csabai KolbászFesztivál idején legyen itt a -remélhetőleg nyár elején megtörténő 2.után- a 3.Mazda5 tali! Érdemes ide elbumlizni ezért -is. Sajnos Kecskeméttől 120,Szegedtől 100 km az autópálya-nélküli szakasz,hát azt csak bumlizásnak lehet nevezni.
Szóval:
TISZTELT MAZDA5 TOPIK-ÉS MÁRKATÁRSAK!
Mindhamarább (lehetőleg még januárban,mert fatornyos kis mezővárosomban a KolbászFesztivál idejére majd egy évre előre minden szálló-férőhely elkél!) reagáljatok a felvetésemre: tartsuk meg"rendes őszi" találkozónkat 2007-ben a fent említett helyen és időben! Csak még keresni kell valaki/ket szervezőnek,helybenlakás-helyismeret előny :-)))
Lac! Tulajdonképpen kicsit szomorú dolog ez,de szembesülnünk kell azzal,hogy nem mindegyik Mazda hibátlan v.abszolút precízen összerakott-hogy a dízelesek problémáit ne is említsem. Ez a bicajbelsőből méretre vágott zajcsillapító alátét(amiról a 6-os topikban írtam)nem annyira gagyi,mint ahogy 1.re hangzik.Meg aztán sajnos az élet kényszerítette ki ezt megoldást. Ha szépen-pontosan van kivágva látható helyen sem kelt megütközést. Asszem ezek a borzalmas utak előbb-utóbb bármelyik autóból hangokat csalnak elő,nyilván a japánok a gyári próbályán is max 100 m-nyi ilyen szar burkolatot építenek be,de nem erre van specifikálva a kocsi. Az 5ös dícséretére legyen mondva,hogy 15 hónap és 20E km után nuku beltéri cicergés."Csak"(valszeg) az első lengőkarok szilentjei reccsennek ijesztően...
Nekem az rémlik mintha Kecskeméti vagy környéki lenne. Az biztos hogy Bp-re járt dolgozni ill bármilyen okból. Mivel a Miraihoz vitte a kocsit ellenőrzésre és ezt munkaidő alatt tehette meg. Épp az volt a gondja hogy reggel nyekergett, de mire leadta a kocsit a szervizben már nem volt hiba. Ha jól emlékszem Abraka Dabra levelezett egyszer vele. Megnézem a nick neve alatt van-e emil.
Nem tudom miért,de bennem úgy maradt meg,hogy Bács-Kiskun-ban lakik/ott Bodnapet
A futóművet illetően: az a furi,hogy nincs semmilyen baj,a jelenség(1előre?) csakis és kizárólag akusztikai jellegű és 8-10 fok alatt jelentkezik.Minél hidegebb van annál ijesztőbb -a hang,de semmi egyéb gond nincs.Tökéletes az úttartás,kanyarkövetés, nincs kormányzási v.lengéscsillapítási/rugózási probléma,nincsenek extra hajtási zajok v.nemkívánatos erőbehatások a kormányon. Nem nyalja a gumit. Amikor 2005 telén először szembesültem ezzel az akkor 2 hónapos kocsin,természetesen azonnal elvittem a szervízbe ahol felemeltük,átnéztük,megmozgattuk:semmi szervi eltérés. Akkor 1xűen csak nem szántam rá magam,hogy kvázi megbontassam a kocsit. Azt követőn sem volt problémám a kocsival,tavaly ősszel az éves szervízen ugyancsak alapos átvizsgálás,semmi észlelhető eltérés. De 1re szörnyebben szól ahogy hűl a lég. Még 1 kis bejáródási jelenség is van függetlenül az aktualis hőmérséklettől:legyen bármilyen hideg -már amennyi az eddigi télben volt ,nem mintha annyira hiányozna- 20v.30 perc folyamatos használat után a reccsenés halkul és mind nagyobb amplitúdójú ki/be rugózás váltja csak ki. Mostanra elszántam magam a cserére és nem is hagyjuk,amíg a probléma fennáll. 1 kis"reklámot" azonban el kell itt helyezzek:a helyi,tehát békéscsabai márkaszervíz/kereskedés csapata úgy áll a problémáimhoz,hogy az tankönyvbe illő. Én csak a legjobbakat mondhatom róluk! Nem mindenki gondolja így tudom.Olvastam 1 Népítéletet amelyben valaki rossz bizonyítványt állított ki róluk,én másként tapasztalom... És még1 dolog velük kapcsolatban:sztem övék az országban messze a legjobb Mazdás site,érdemes rákeresni:Mazda-Autó Expanzió
"később bicaj-belsőből(nem vicc!) méretre vágott kis gumidarabkákat ragasztottam a felfekvő fém-felületre"
na de doki!
ötleteid nagyon jók, de nem gondolod, hogy egy 5-6M-es autóhoz méltatlan az ilyen barkács. Tudom, hogy "Magad uram, ha szolgád nincsen" de ez egy trabantnál, ladánál uram bocsá suzukinál még elmegy de egy MAZDÁNÁL!
Még megérjük, hogy a magyar utakon futó off merci, rolls és bentley topikon a TE technikádat fogják alkalmazni? :o)
Szasztok! Esetleg nem tudjátok, melyik megyében élt. Lehetne érdeklődni esetleg. on fdoki ha tényleg ekkora a baj, miért hagytad ilyen sokáig javítás nélkül? Esetleg szétverhetett mást is. aulac
Szia! Igen,az 2 nappal Neszmély előtt volt. Jól emlékszel,neki is volt vmilyen első futómű gondja,de már nem tdtuk meg, hogy mire vélekedtek azzal kapcsolatban a szervízben... Sajnálom hogy nem tudunk felőle semmit sem ill. a találkozóra sem tudott eljönni.
Kíváncsian várjuk a fejleményeket. Precedens értékű lesz a Te eseted. Aztán megrohamozzuk a szervizeket. Erről jut eszembe. Ezzel a problémával küzdött Bodnapet is. A tali elött eltünt, pedig ígérte hogy jön, és azóta sem jelentkezett. Vajon mi lehet vele? Csak nem érte baj?
Az előzetes kűrök lefutása után ma a területileg illetékes márkaszervíz(aholis kvázi baráti kapcsolatokat ápolok -a kisváros 1ik előnye) megrendelte az első futóműhöz az alsó lengőkarokat,ugyanis a szilentek nem cseréhetőek külön,csak a komplett préselt acélcuccal 1ütt. A dolog pikantériájához tartozik,hogy a kórisme csak valószínű,de messze nem bizonyos (ilyen van máshol is ,hajjaj...)ugyanis pl.az első kanyarstabilizátor bekötése és a kormányösszekötő gömbcsuklója szinkron mozgást végeznek a szilenttel minden ki-és berugózáskor. Ha nem szűnne a mostmár tényleg ijesztő reccsenés,akkor a további cuccok cseréje következik...
Ma délelőtt a román határ felé vezető főúton láttam mozgás közben egy nagyon koszos,ezüst-szürke alapszínű csiricsáré narancs feliratokkal és csíkozással,narancssárga tető-villogósorral,bazi nagy vonóhoroggal ellátott román,Bukarest(megye)i -B- rendszámú Mazda5-öst: a román MazdaMotors Assistance autója ha jól láttam...
Van. De az csak a 307-esnél. A 206-os csak SW változatban létezik. Nagyon praktikus egyébként. Mivel nem nagy a csomagtartó, ezért amikor fullra van pakolva akkor jól jön hogy külön nyitható az üveg. És persze távszabályzóval is működtethető. No erről ennyit. Nem akartam itt dícsérni, de a párom nagyon szerette azt a kis kocsit. Szép volt, aranyos volt és nekünk gondunk sem volt vele. No meg az a "pici" 1.4 HDI motor meglepően jó volt. Csak egy jellemző adat: A nyomatéka akkora mint a M5 1.8-é. De LE az nagyon lemarad. Viszont vitte a 170-180-at autopályán! Persze a kasztni meg fékrendszere nem erre a sebességre volt tervezve.