Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2897
Szóval a nyíl-irányú térbeli mozgáskomponensre gondoltam...
Előzmény: aulac (2895)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2896
Még 1 -részemről utolsó comment a Mazda6-osok eseti 5.ajtó zajairól.
Nem súrlódó jellegű nyöszörgő hang(volt) az, hanem kopogó zörgés-de tény,
hogy fémes jellegű akusztikai komponens nélkül.
Előzmény: aulac (2891)
aulac Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2895

"szagittalis"

Látom a nevedet nem hazudtolod meg!:o)

Előzmény: fdoki (2889)
Tibola Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2894
Nos, ha már a talinál tartunk, én bevállalom a második szervezését. Mivel minden szentnek maga felé hajlik a keze, én az Őrségre gondoltam egy csendes kis falusi üdülő helyre egy szép tavacska partjára. Ha van rá igény és akarjátok, akkor pontosabb leírást adok a terveimről. Az első kérdés mindössze az lenne, hogy mennyire tavasszal? Mit szeretnétek látni? A virágba boruló vasi erdőt vagy a nyár eleji kánikulában a falusi strandot?
Előzmény: fdoki (2888)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2893
Igazad lehet...
Ha már nem leszel SW, légyszí Ti is álmodjatok az őszi bcsabai taliról!
Előzmény: aulac (2891)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2892
és az őszi tali/KolbászFeszti?
Előzmény: Tibola (2890)
aulac Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2891

Nem értek veled egyet!

Ha a zár engedne akkor nem csak nyöszögő, hanem fémes hangok is lennének. (ami a zárnyelv és a zártuskó összeverődéséből adódna)

Előzmény: fdoki (2889)
Tibola Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2890
A nyöszörgésről annyit, hogy a miénkben már majd 30e van de nem nyekken semmi sem a beltérben. És bocsánat, de megint csak a Mitsut tudom példának felhozni. Az első ilyen terepjárómmal 330e km-t mentem. Hajtottam árkon-bokron keresztül, nem kíméltem egyátalán. Pont arra használtam amire ki lett találva. Meg a mostanit is. Ebben még csak 80e van. De sem a régi sem ez nem nyekereg sehol sem. Nincsen semmilyen eleme a beltérben de kint sem ami zörögne ha meghajtom rossz úton. Össze van rakva rendesen. És a Mazda is. Erre nem lehet panasz azt hiszem.
Viszont az ember megszokja a jót és már a legkisebb zaj is zavarja. Nekem pl már zavaró hogy nagyobb sebességnél kb 140 fölött erősödik a szellőzőkből a menetzaj. Amikor új volt a kocsi akkor el voltam ájulva a csendtől, de ma már többet várnék el. Telhetetlen vagyok!
Előzmény: fdoki (2885)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2889
szvsz=szerény/személyes véleményem szerint

UHU ragasztókat használok:van rugalmas,ki nem száradó,hőstabil,a PalmaTex-hez
hasonló készítményük,csak ez jobban tapad a fémhez.
Szvsz :-) nem a kasztni torziós merevségével lehet a gond a 6osnál,hanem az ötödik
ajtó zárja enged(het??) minimalis szagittalis síkú mozgást az ajtó és a karosszéria-test között...
Előzmény: aulac (2887)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2888
Szia Tibola!
Amikor legutóbb beszéltünk telefonon egészen komolyan gondoltam,és itt most a fórum
széles nyilvánossága előtt megismétlem azon felvetésem,miszerint az általában októberben megrendezésre kerülő Csabai KolbászFesztivál idején legyen itt
a -remélhetőleg nyár elején megtörténő 2.után- a 3.Mazda5 tali!
Érdemes ide elbumlizni ezért -is. Sajnos Kecskeméttől 120,Szegedtől 100 km az autópálya-nélküli szakasz,hát azt csak bumlizásnak lehet nevezni.

Szóval:

TISZTELT MAZDA5 TOPIK-ÉS MÁRKATÁRSAK!

Mindhamarább (lehetőleg még januárban,mert fatornyos kis mezővárosomban
a KolbászFesztivál idejére majd egy évre előre minden szálló-férőhely elkél!)
reagáljatok a felvetésemre: tartsuk meg"rendes őszi" találkozónkat 2007-ben a fent említett helyen és időben!
Csak még keresni kell valaki/ket szervezőnek,helybenlakás-helyismeret előny :-)))
Előzmény: Tibola (2884)
aulac Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2887

off

még egy kérdés. Mit jelent  a topikokban írt rövidítés "szvsz" ?

on

Szerintem a hátsó (3.) ajtó csak akkor nyöszöghet, ha a karosszéria is mozog, tehát nem elég merev.

Előzmény: fdoki (2885)
aulac Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2886

Rendben van!

Mivel ragasztottad fel a gumit?

 

Előzmény: fdoki (2885)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2885
Lac!
Tulajdonképpen kicsit szomorú dolog ez,de szembesülnünk kell azzal,hogy nem mindegyik Mazda hibátlan v.abszolút precízen összerakott-hogy a dízelesek problémáit ne is említsem.
Ez a bicajbelsőből méretre vágott zajcsillapító alátét(amiról a 6-os topikban írtam)nem annyira gagyi,mint ahogy 1.re hangzik.Meg aztán sajnos az élet kényszerítette ki ezt megoldást. Ha szépen-pontosan van kivágva látható helyen sem kelt megütközést. Asszem ezek a borzalmas utak előbb-utóbb bármelyik autóból hangokat csalnak elő,nyilván a japánok a gyári próbályán is max 100 m-nyi ilyen szar burkolatot építenek be,de nem erre van specifikálva a kocsi.
Az 5ös dícséretére legyen mondva,hogy 15 hónap és 20E km után
nuku beltéri cicergés."Csak"(valszeg) az első lengőkarok szilentjei reccsennek
ijesztően...
Előzmény: aulac (2881)
Tibola Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2884
Ha ott megcsinálják és jó lesz, még érdemes elmenni ezért is Csabára. Meg egy kis szilvóriumért persze!
Előzmény: fdoki (2882)
Tibola Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2883
Nekem az rémlik mintha Kecskeméti vagy környéki lenne. Az biztos hogy Bp-re járt dolgozni ill bármilyen okból. Mivel a Miraihoz vitte a kocsit ellenőrzésre és ezt munkaidő alatt tehette meg. Épp az volt a gondja hogy reggel nyekergett, de mire leadta a kocsit a szervizben már nem volt hiba. Ha jól emlékszem Abraka Dabra levelezett egyszer vele. Megnézem a nick neve alatt van-e emil.
Előzmény: aulac (2880)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2882
Hahó Lac!

Nem tudom miért,de bennem úgy maradt meg,hogy Bács-Kiskun-ban lakik/ott Bodnapet

A futóművet illetően: az a furi,hogy nincs semmilyen baj,a jelenség(1előre?) csakis
és kizárólag akusztikai jellegű és 8-10 fok alatt jelentkezik.Minél hidegebb van annál
ijesztőbb -a hang,de semmi egyéb gond nincs.Tökéletes az úttartás,kanyarkövetés,
nincs kormányzási v.lengéscsillapítási/rugózási probléma,nincsenek extra hajtási zajok
v.nemkívánatos erőbehatások a kormányon. Nem nyalja a gumit.
Amikor 2005 telén először szembesültem ezzel az akkor 2 hónapos kocsin,természetesen azonnal elvittem a szervízbe ahol felemeltük,átnéztük,megmozgattuk:semmi szervi eltérés.
Akkor 1xűen csak nem szántam rá magam,hogy kvázi megbontassam a kocsit.
Azt követőn sem volt problémám a kocsival,tavaly ősszel az éves szervízen ugyancsak alapos átvizsgálás,semmi észlelhető eltérés.
De 1re szörnyebben szól ahogy hűl a lég. Még 1 kis bejáródási jelenség is van
függetlenül az aktualis hőmérséklettől:legyen bármilyen hideg -már amennyi az eddigi télben volt ,nem mintha annyira hiányozna- 20v.30 perc folyamatos használat után a reccsenés halkul és mind nagyobb amplitúdójú ki/be rugózás váltja csak ki.
Mostanra elszántam magam a cserére és nem is hagyjuk,amíg a probléma fennáll.
1 kis"reklámot" azonban el kell itt helyezzek:a helyi,tehát békéscsabai márkaszervíz/kereskedés csapata úgy áll a problémáimhoz,hogy az tankönyvbe illő.
Én csak a legjobbakat mondhatom róluk!
Nem mindenki gondolja így tudom.Olvastam 1 Népítéletet amelyben valaki
rossz bizonyítványt állított ki róluk,én másként tapasztalom...
És még1 dolog velük kapcsolatban:sztem övék az országban messze a legjobb Mazdás site,érdemes rákeresni:Mazda-Autó Expanzió
Előzmény: aulac (2880)
aulac Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2881

"később bicaj-belsőből(nem vicc!) méretre vágott
kis gumidarabkákat ragasztottam a felfekvő fém-felületre
"

na de doki!

ötleteid nagyon jók, de nem gondolod, hogy egy 5-6M-es autóhoz méltatlan az ilyen barkács. Tudom, hogy "Magad uram, ha szolgád nincsen" de ez egy trabantnál, ladánál uram bocsá suzukinál még elmegy de egy MAZDÁNÁL!

Még megérjük, hogy a magyar utakon futó off merci, rolls és bentley topikon a TE technikádat fogják alkalmazni? :o)

Előzmény: fdoki (2879)
aulac Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2880
Szasztok!
Esetleg nem tudjátok, melyik megyében élt. Lehetne érdeklődni esetleg.
on
fdoki ha tényleg ekkora a baj, miért hagytad ilyen sokáig javítás nélkül?
Esetleg szétverhetett mást is.
aulac
Előzmény: fdoki (2879)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2879
Szia!
Igen,az 2 nappal Neszmély előtt volt.
Jól emlékszel,neki is volt vmilyen első futómű gondja,de már nem tdtuk meg,
hogy mire vélekedtek azzal kapcsolatban a szervízben...
Sajnálom hogy nem tudunk felőle semmit sem ill. a találkozóra sem tudott eljönni.
Előzmény: Tibola (2878)
Tibola Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2878
Rákerestem, 2006.10.26.-án szólt utoljára hozzá. Azóta semmilyen fórumon nem adott jelt magáról. Pedig több mint 100 hozzászólása volt itt.
Előzmény: Tibola (2877)
Tibola Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2877
Kíváncsian várjuk a fejleményeket. Precedens értékű lesz a Te eseted. Aztán megrohamozzuk a szervizeket.
Erről jut eszembe. Ezzel a problémával küzdött Bodnapet is. A tali elött eltünt, pedig ígérte hogy jön, és azóta sem jelentkezett. Vajon mi lehet vele? Csak nem érte baj?
Előzmény: fdoki (2876)
fdoki Creative Commons License 2007.01.15 0 0 2876
Sziassztok 5ösök!

Az előzetes kűrök lefutása után ma a területileg illetékes márkaszervíz(aholis kvázi baráti kapcsolatokat ápolok -a kisváros 1ik előnye)
megrendelte az első futóműhöz az alsó lengőkarokat,ugyanis a szilentek nem cseréhetőek külön,csak a komplett préselt acélcuccal 1ütt.
A dolog pikantériájához tartozik,hogy a kórisme csak valószínű,de messze nem bizonyos (ilyen van máshol is ,hajjaj...)ugyanis pl.az első kanyarstabilizátor bekötése és a kormányösszekötő gömbcsuklója szinkron mozgást végeznek a szilenttel minden ki-és berugózáskor.
Ha nem szűnne a mostmár tényleg ijesztő reccsenés,akkor a további cuccok cseréje következik...
Tibola Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2875
Meg az angolnak is: Straw Widow. Rossz "angolsággal" összerakva.
Előzmény: fdoki (2873)
fdoki Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2874
Ma délelőtt a román határ felé vezető főúton láttam mozgás közben egy nagyon koszos,ezüst-szürke alapszínű csiricsáré narancs feliratokkal és csíkozással,narancssárga tető-villogósorral,bazi nagy vonóhoroggal ellátott román,Bukarest(megye)i -B- rendszámú Mazda5-öst: a román MazdaMotors Assistance autója ha jól láttam...
fdoki Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2873
Szia szomorú szalmaözvegy topiktársunk!

Az SW rövidítés megfelelel jelen állapotod tudomásomra/tudomásunkra hozott
német elnevezésének is :-))
Előzmény: aulac (2869)
Tibola Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2872
Idén majd megtapasztalom ha minden jól alakul.
Előzmény: aulac (2870)
Tibola Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2871
Van. De az csak a 307-esnél. A 206-os csak SW változatban létezik. Nagyon praktikus egyébként. Mivel nem nagy a csomagtartó, ezért amikor fullra van pakolva akkor jól jön hogy külön nyitható az üveg. És persze távszabályzóval is működtethető. No erről ennyit. Nem akartam itt dícsérni, de a párom nagyon szerette azt a kis kocsit. Szép volt, aranyos volt és nekünk gondunk sem volt vele. No meg az a "pici" 1.4 HDI motor meglepően jó volt. Csak egy jellemző adat: A nyomatéka akkora mint a M5 1.8-é. De LE az nagyon lemarad. Viszont vitte a 170-180-at autopályán! Persze a kasztni meg fékrendszere nem erre a sebességre volt tervezve.
Előzmény: aulac (2869)
aulac Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2870
Ráhibáztál!
Jár egy piros 7-es a Corso del Poppolon, csak az nem megy be Velencébe. :o)
Előzmény: Tibola (2868)
aulac Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2869
Na de tudtommal, van egy ugyanilyen (vagy hasonló) ami nem "SW" annak nem lehet kinyitni külön a hátsó szélvédőjét? Ennyi a különbség? Ha jól értelek.
Előzmény: Tibola (2867)
Tibola Creative Commons License 2007.01.14 0 0 2868
Piros 7-es nem jár arrafelé? :o)
Előzmény: fdoki (2866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!