Az első ütemben Üllő-Albertirsa között új nyomvonalon valósul meg a kétszer két sávos gyorsforgalmi út. Ugyanakkor Albertirsa és Cegléd között a kétszer egy sávos szakaszokat bővítik kétszer két sávosra.
A szakasz megépítésével tehermentesül az átmenő forgalom alól Monor, Monorierdő, Pilis, Albertirsa, Ceglédbercel, Cegléd.
felküldhetne valaki egy drónt szétnézni Üllő felé :), mert az M4 kapcsán jó régóta mennek a földszállítók, és valami hegyet csinálnak, de hogy mit? Ég még a Péteri útig sem jutottak.
Lemarják az aszfaltot ... gondolom veszélyes hulladék. Majd ami alatta van azt kiássak vagy 40cm mélyen. Majd homokkal töltötték vissza reggel.
Ma már nem arra jöttem haza így nem tudom hogy mit csinálnak ... de azt lassan ... jelzőlámpa van kirakva, reggel konkrétan 2db. autó ment át és piros ... bohóckodás ez a Hungary nevű gyülekezet. ... így marad a hepe-hupás nosztalgiás utazás, Szentmihályon keresztül.
Akkor ez valami új "dili"lehet mert itt is felmarták a külső sávot Szeged felé, vagy 40 centi mélyen és 100 méter hosszan. Ez azért is érdekes mert én nem tapasztaltam, hogy ezen a szakaszon valami baja lett volna a burkolatnak. Természetesen attól még lehetett.
Azt már csak remélni merem, hogy az új aszfaltozás nem lesz olyan hepehupás mint itt és egy kicsit visszább. Igazi Mekk Elek munka!
Most nem tudom a mohácsi, vagy a kalocsai Duna-híd, de úgy emlékszem tervben az volna, hogy az M0 régi pálya Duna-hídját elbontanák, és azt szállítanák le Kalocsára, vagy Mohácsra. De jelenleg csúszik a régi M0D pálya betonra építése, sőt a Szent István híd átépítse, mármint a régi pályaoldali hídé, így lehet ezért van csúszás a lenti hídépítéssel.
Ez még hagyján. A slusszpoén az, hogy sehol sincs normális (legalább másodrendű út) csatlakozás a két oldalon!!! :(
Nézzük csak egyenként őket!
Dunaújváros: Észak-Dunántúlról van, az Alföldről nincs.
Dunaföldvár: Mindkettő megvan, na de a híd is már ősrégi.
Paks: Sehol semmi, az Alföldön még harmadrendű út sincs. :(
Szekszárd: Itt azért akad, de az Alföldön csak kerülőúton.
Baja: Itt van, de ez ősrégi híd.
Mohács:A Dunántúlról még okés lenne, de az Alföldön még értelme sincs, A határ közel és észak-kelet fele halad, így sehová sem érdemes vezetni az utat. Aki meg Szerbia fele megy, annak meg nem nagy kerülő Baja.
Mivel Mohácson komp van, és sűrűn (félórás követéssel) jár, ezért aki arrafele megy, annak nem nagyon érdemes kerülnie. Tehát egy egyhetes kikérdezéses utasszámlálással (megismételni mind a 4 negyedévben egyszer), könnyedén fel lehetne mérni az igényeket, hogy ki honnan hová tart.
Arról nem is beszélve, hogy Mohaccsal szemben nincs semmi. 2006-ban keróztam Beremend és Bácsbokod között arra, hát ott az első órában (~20km) nincs semmi. Meg nagyon utána se. A kompon se volt különösebb tolongás, ahhoz képest a paksin legalább mindig teltházzal szoktam találkozni.
A magyarcsanádi pillérek nagyon durvák, az egyiken még rajta vannak a távíróvezeték drótjai is (vagy a vasútin vagy a közútin). Náron kajakoztunk át alatta, elég érdekes.
Manapság arrafelé haladunk, hogy a schengeni belső határokon is helyreállítják a határellenőrzést. Ez nem egy politikai topic, szóval ebbe most itt nem mennék bele bővebben, de határozottan nincs szándék a schengeni övezet kibővítésére, és én nem is számítanék rá, hogy ez belátható időn belül megtörténik. Én ma arra számítok, hogy a magyar-román határon még sok évig fennmarad a határellenőrzés, és - ennek megfelelően - szükség is lesz határállomásokra.