Valaki aki ért hozzá mit szól ahhoz amit a Hortobágyról az osztrák menetrendben lehet látni? A 140-es érthetetlen helyeken áll meg miközben Karcag nem szerepel a megállók között. (viszont ugyan annyi idő van Püspökladány és Kisújszállás között ami reményt ad hogy elírás) A 147-es pedig Szolnoktól mindenhol megállósnak írja. Ami szintén érthetetlen hogy csak 2. osztályú kocsikkal írja. Azért azt nehezen hiszem el hogy szlovák szerelvény ide vagy oda a Corona és az Ady után egy EuroCitytvel is meglépnék ezt hogy se étkező se 1. osztály. Ugyanakkor ha mégsem elírás nem tudom mi indokolta hogy Karcagot kivegyék amikor jóval többen vették itt igénybe a vonatot mint pl. Kisújszálláson vagy éppen Törökszentmiklóson ahol kb. akkor szállt fel valaki ha összekeverte a személlyel....valamint hogy a demecseri megállást mi indokolja az még érthetetlenebb.
A vonat Lengyelországban kötelezően helyjegyes, így ott számítani lehet hogy ha más helyre ülsz, akkor megjelenik a hely gazdája. Valószínűleg Katowicéig nem lesz gond, utána viszont igen mert onnan Varsóig már most le van foglalva az összes hely.
Van valakinek tapasztalata, mekkora az utasforgalom mostanában a 130 Varsovia EC-n / sokan utaznak helyjegy nélkül (Special)?
Okt. 22. vasárnapra a termes kocsi (349) legrosszabb helyére (102, háttal, kevés lábtérrel) kaptam jegyet Varsóig, és érdekelne, mennyi esélyem lesz arra, hogy ezt figyelmen kívül hagyjam...
Igen, meg 19:22 a most-már-nem-is-Metropolra, amelyet a varsói összeakadástól tartva tehettek három perccel korábbra, ami viszont a Nyugatiba átpakolással nem is történik meg...
De a 41-es indulást továbbra sem értem. Onnan indult a dolog, hogy óra 11-es indulás, zónázás és félórás dekkolás Szobon, mert a menetidő az úgy látszik nem számít.
Most meg már annyira számít, hogy az EC 3-4 perc időnyeresége érdekében minden negyedik S70-es 3-4 perccel később fog indulni, szétbarmolva az ütemet? Vagy eltolják az egészet, felforgatva az egész Dunakanyar közlekedési rendszerét, hiszen az a csatlakozó buszokat is érinti? Vagy már (papíron) 1-2 perccel utána indul és (papíron) behozza, ami persze a gyakorlatban aligha fog sikerülni? Vagy helytelenben egyszerre, ami azért minden lenne, csak stabil és megbízható nem????
Most biztos ünneprontó leszek, mert ennek így nem sok értelmét látom. Vasúti kapcsolat visszaállításának akkor van értelme, ha a vonat elfogadható sűrűséggel (legalább csúcsban óránként, csúcson kívül kétóránként) jár onnan oda, ahonnan ahova az utasok többsége utazna, azaz leginkább Győrből Pozsonyba és vissza. Önmagában az a tény, hogy van újra vonat, számomra nem automatikusan pozitívum. Még az a veszély is fennáll, hogy a nem túl vonzó menetrend és átszállási kényszer miatt kevés utas lesz, és majd lehet mondani, hogy "lám, mi megpróbáltuk, de hát nincs rá igény, úgyhogy...".
Jól értem, ezt most az NFM közszolgáltatásként rendeli meg? Egész Pozsonyig? A szlovákok nem fizetnek bele? (Mert nyereséges nyilván nem lesz.) Vagy a határtól ők finanszírozzák? Csak mert a menetrend leginkább a Pozsonyba munkába járást szolgálja.
A többi kishatárforgalmi személy hogyan működik finanszírozási szempontból?
Szerintem ha esélytelen a kétóránként Győr-Pozosnyligetfalu közvetlen Flirt vagy Talent, akkor egy Mosonmagyaróvár vá (személyvonathoz jól csatlakozva)- Mosonmagyarórvár központ - Bezenye- Rajka - Pozsony központ közötti, egész nap stabilan óránként ütemes buszjárat sokkal hasznosabb és vonzóbb (sőt, valószínűleg kevesebb támogatást igénylő is) lenne. Ami több meglévő belföldi járatot is kiválthatna.)
Ez a 41-es indulás elég érdekes, és ellentmond az eddigi infóknak (gépcserével a zónázó mai menetvonalán). Ha így lesz, nemzetközi szempontból összességében még akár előnyös is lehet, hiszen 16 perc menetidőcsökkenés lesz, és a Nyugati a többségnek nem rosszabb, mint a Keleti. De ne igyunk előre a medve bőrére.
Szerintem elég esélyes az is, hogy ez a 41-es percadat csak valami ideiglenesen beírt valami, (a kocsiösszeállítás szempontjából úgysem fontos, csak nem maradhat üresen a rubrika), és még semmi sem dőlt el.
Ha tényleg 41, akkor hogyan változna a 70-es forgalma?
Mivel Párkánytól az időadatok a belinkelt anyag szerint változatlanok, a 41-es indulás vagy úgy teljesülhet, hogy nem kap többlet megállást és lesz 3 perc tartalék, vagy Vác-Szob között mindenhol megáll, és egy percet ráver a mai zónázókra. (Mai zónázók menetidő adatai alapján.) Utóbbi szerintem teljesíthetetlen lenne a kevés ajtós távolsági szerelvényekkel.
Bármelyik esetben alaposan át kell alakítani a 70-es menetrendjét, és csak remélni lehet, hogy nem az lesz, hogy az EC vonatos órában más lesz, mint az EC nélküli órában, vagy bármi más módon előnytelenül változik a struktúra.
Teljesen egyetértek. Kiegészítve azzal, hogy Dunakesziről nem is volt lehetséges az 5:25-ös keletis indulást elérni. Az első S70-essel viszont biztonságban elérhető volt Vácon. Talán a Nyugatiba sikerülni fog beérni. Nekünk.
Úgy veszem ki a regionális közlekedési szövetség honlapjából, hogy kedvezmény erre a korosztályra már nincsen - az osztrák tarifarendszerben a fiatal felnőtteknek szóló ajánlatok amúgy is a mi Start-kártyánkhoz hasonló módon működnek, és alanyi jogon nem járnak.
Két lehetőség van:
A közlekedési szövetség 4 zónás napijegyét veszi meg mindenki, ami 9,40 EUR. Ez a környék összes regionális vasúti és buszjáratán használható. Zónatérkép és angol nyelvű leírás itt:
Engem nem a Keleti hiánya zavar, mint dunakeszi személynek a Nyugati mindig is praktikusabb volt (az esetleges váci megállás hiánya viszont húsbavágó lenne).
Az ötletelés zavar - akkor ezek menjenek a Nyugatiba, cseh szerelvény ne forogjon be sehova, mert olcsóbb így. De azért kettő menjen a Keletibe, nehogy már rendszer legyen, meg az egységsugarú utas tudja, honnan indul a szerelvénye. Ha Keleti akkor legyen Keleti, ha Nyugati akkor Nyugati!
A lényeg, hogy a háttérindokok (létező vagy képzelt) alapján való cselekvésük, jóval több kárt fog okozni akár 1 év alatt, mint amennyi pénzügyi hasznot hajt. Erre írtam a rövidlátást.
(Amúgy meg a Nyugatiban újra nyitnak a pénzváltók) :)
A három érintett vasút tárgyalása, valahogy így történhetett:
Cseh:
Mi átépítettük az egész pályát, ahol lehetett 160-ra. Csökkentettük is a menetidőt. Ti mit tettetek?
Szlovák:
Mi is építettünk át pályát, több helyen 140-re, ahol még nem, ott legalább a nyílt pályán 120. Mi is csökkentettük valamivel a menetidőt.
Magyar:
Kellene csökkenteni? Akkor mi is csökkentjük, menjen a Nyugatiba. Elég lesz 15 perc? Ha nem, akkor RPU-ig akár fél óra is lehet a csökkenés. Már az is Bp. Hol itt a gond?
Cseh:
Mi a komfortot is növeltük! Jó áron ehetnek, ihatnak az utasok a vonaton. Még Prazdroj-t is csapolunk az étkező kocsiban!
Szlovák:
Így van, a legjobb szlovák sör a cseh sör!
Magyar:
Jó, mi meg egy egész plázát teszünk a vonat végállomására, ott mindent megvehet az utas előre.
Kétféle indok lehet. Az egyik, hogy így hamarabb lehet Pestre érni. A másik az "egy vonal, egy pályaudvar" elve, amiért a horvát meg szlovén irányú vonatokat is a Délibe pakolgatják...
Nem először csinálják ezt, 2000 és 2005 között is a Nyugatiba járt a legtöbb vonat, sőt, akkoriban a bécsi EC-k egy részét még a Délibe is áttették...
A Hungarian // Porta Bohemican talalkoztam ilyen bolgar utasokkal. Nem fertek fel unnepek elott a buszra, maradt a vonat. Gondolom a Beograd volt a cel, nem a Dacia. Annyira nem hianyoznak. De amugy ritka mint a feher hollo, ahogy regebben a Praga-Belgrad utas is.
Az egeszben az a szomoru, hogy milyen valos indokok vannak egy 8-9 eve mukodo rendszer szetzuzasa mogott. Szakmai hozza nem ertes, gazdasagi alapismeretek hianya, rovidlatas, politika. Eleg nehez pozitivumokat talalni, negativum annal tobb van, magyarosch az egesz.
Szerintem még nincs elveszve a dolog, ha végleg elvetették volna nem szerepelne benne, sok a kérdőjel is. Ha az Adriából kikerül a cseh közvetlen kocsi - a prágai EC-k nyugatba érkezései miatt, valószínűleg megszűnne a Prága-Split közvetlen eljutás. Talán ezért is gondolkodnak újra a Jadranban (?)
Mostanában " rá jár a rúd" a Rába Ic vonatra,tegnap a kannás vonat borulása miatt késett több mint 60 percet, ma a változatosság kedvéért felsővezeték zárlat van ez ismét minimum 60 perc késést jelent!