Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
P 21 em van. nem tuningolt mégis csúszott a kuplung. Azt tanácsolták vegyek spéci műanyag lammellákat. Nagynehezen sikerült szerezni egy garnitúrát. 18 ezret kértek érte. Ma beszereltem és továbbra is csúszik. A bewdein ok. Milyen módszert használtok a 40 lóerő átviteléhez amivel még be lehet húzni a kart.
Ma akartam feltenni egy pár képet. Egy kicsit modositottam a felömlö befujási irányán és pár kört lenyomtam az utcán. Engem is meglepett a dugattyu tetö képe.
elemet kell cserélni a gépbe/azt még tudok/ Talán tul komplikálok egy két dolgott és tul lassan haladok. Minden félkész, de a blokk nagyon forog,és eröböl. Az ÜR számolt hozzá csövet , de egy hangyányit foroghatna még,10000felett.
Feltételezve ,hogy minden rendben méret , bállítás stb. a koszos üzemanyag vadítja meg legjobban ,ha jó ü.a. szűrővel is fennál a gond, akkor kell belebonyolódni jobban !
Visszatérve a képen lévő hengeremre, a kb. 5mm mély segéd átömlőket igen nehéz befokolni ( az irányítási szögeket ), de működés közben nekem teljesen más irányok jöttek ki mint a beállítottak ! Meg én úgy gondolom ,hogy a tanított (klasszikus ) átömlési elmélet csak az indításnál vagy a korai kétüteműeknél ( tarajos dugós stb. ) működik ,a mostaniaknál működés közben a nyomáshullámok és a rezonanciák rendesen "felülírják" a kimért/beállított szögek álltali gáz írányítást ! Én az átömlést a hengerfej képen ellenőrzöm a karburálást a dugótetőn ! És most vettem észre a kép bal felső sarkában lévő dátumot ,amiből az következik hogy ez még a rosszúl múködő beállítású , de innen nem látszik a különbség !A jól működő 2005 év végére alakúlt ki !
Azt szeretném kérdezni, az uraktól, hogy van e a p20 porlasztó tűszelepének valami egyedi trükkje, ha hol ereszt mint állat, hol meg rendesen szabályoz, vagy a szokásos eljárás az irányadó?
Kösz a hozzáállást a többiek nevében is ,de csak egy kattintásnyira vagyunk a másik oldaltól és szerintem ugyanúgy írnak oda is a többiek ,mert én biztos ! Egyébként az motorátépítés és tuning témának is jobb a koncentráltság ,és szerintem meg is érdemli a kiemelést a többi témából ! Kinek mi a véleménye erről ?
Nem ragadt be ,meg nem is azért használom ,hogy azn én írásaim kiemeljem a többieké közül ,hanem mert sokkal jobban látni és gondolom ezzel nem csak én vagyok így ! Mert úgy 30 perc után már kezdenek a vékonyabb betűk összefolyni előttem ,igaz 1 méterről nézem a 19" -os monitort 1024×768 felbontásban . Így visszaolvasásnál jobban szembetünnek fáradtan a hibák ,a kihagyott betük . Ha nem nagy gond én továbbra is használnám , és annak még jobban örülnék ha a többiek is ezt tennék !
Nagyon jól írod le a dolgokat,de én ezt a topik osztódást fejlődésnek értékelem a jobb átláthatóság miatt,de persze az oda illő témával (a Pannonia topikba ) ott próbálkozok később is ! Persze többeknek ez övön aluli ütésnek tünik, amit meg is értek,de én nem érzem magam megsértve emiatt ,persz én nem is segítettem annyit másoknak mint az érintettek !
Igen ,olvastam ,hogy két Yamaha YDS 2-est vettek mintának a 60-as évek elején ,az egyiket szétszedték a másikat próbafutásnak vetették alá és erről még képek is voltak ! De elég ránézni a kettőre azt hiszem !
A Mikuni porlasztót, meg a Mitsubishi dinamót leveszem, akkor nem marad 60%. Más a blokk, a hengerek hasonlósága köszönhető lehet az akkori trendnek is (az Adler is hsonló). A váltót nem tudom milyen a Yamaháé.
Én magam is versenyeztem 25 éven keresztül de egy versenyt sem adtam fel soha. Pláne két begyöpesedett agyú pacák véleménye miatt.
Sokkal többek vagytok annál, hogy feladjátok.
Mars vissza a pannóniások közé. Oda tartoztok. A politikával is az a baj, hogy ketté szakitják a népet. Most már ez a maroknyi pannoniás is agymosott lett.
Nagyon érdekesek az írásaitok. Nem beszélve a nagy öregek emlékeit is vigyétek tovább.
itt a versenyhengerekilencbordás mint a p21ez speciál ugyan arra a ftengelyre való azonos hajtokarral. ha 5mm rövidebb hajtókart használnék a 250hengerbe is bele lehetne hüvelyezni. Biztos hogy a ftengely sulyozását is meg kellene változtatni.