Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
Én a gyári 21-es kuplunghoz az AUNER-ben vettem kb. 2 éve utángyártott Honda cr 125 lamellát és azt nem is nagyon kell át alakítani ( a körmök nagyobbak , abból és a külső átmérőből kell leszedni annyit hogy szinte csak az aluból , a tapadó felületből nem is kellett szinte semmit ) ! A cross oldalt nem dobja ki a kereső ,ha egy linket be tudnál szúrni az jó lenne !
Meg én úgy gondolom ,hogy a tanított (klasszikus ) átömlési elmélet csak az indításnál vagy a korai kétüteműeknél ( tarajos dugós stb. ) működik ,a mostaniaknál működés közben a nyomáshullámok és a rezonanciák rendesen "felülírják" a kimért/beállított szögek álltali gáz írányítást !" Az biztos is, hogy felülírják! Ha másért nem, akkor azért, mert a csatornák nem egyszerre nyitnak ki, hanem fokozatosan, amivel alapvetően megváltoztatják a csatorna eredeti irányítását. Először sokkal hegyesebb szőgben indul meg a gázáramlás, mint a csatorna irányítás adná, mert csak felül nyít először. Ha a diffúzor nagy szögü, akkor méginkáb "Pásztázik" a sugár. Ezért sem jó a két nagy felömlő több kisebb helyett.
Papirszűrőm van. Viszont nemtom mennyire kell állítani az úszó max löketét, azt gondolom, hogy nem szabad az alján lötíögnie akkor sem ha üres az úszóház, de nemtom mennyi ,az előírt érték, ezt a 20 as könyvben sem találtam.
P 21 em van. nem tuningolt mégis csúszott a kuplung. Azt tanácsolták vegyek spéci műanyag lammellákat. Nagynehezen sikerült szerezni egy garnitúrát. 18 ezret kértek érte. Ma beszereltem és továbbra is csúszik. A bewdein ok. Milyen módszert használtok a 40 lóerő átviteléhez amivel még be lehet húzni a kart.
Ma akartam feltenni egy pár képet. Egy kicsit modositottam a felömlö befujási irányán és pár kört lenyomtam az utcán. Engem is meglepett a dugattyu tetö képe.
elemet kell cserélni a gépbe/azt még tudok/ Talán tul komplikálok egy két dolgott és tul lassan haladok. Minden félkész, de a blokk nagyon forog,és eröböl. Az ÜR számolt hozzá csövet , de egy hangyányit foroghatna még,10000felett.
Feltételezve ,hogy minden rendben méret , bállítás stb. a koszos üzemanyag vadítja meg legjobban ,ha jó ü.a. szűrővel is fennál a gond, akkor kell belebonyolódni jobban !
Visszatérve a képen lévő hengeremre, a kb. 5mm mély segéd átömlőket igen nehéz befokolni ( az irányítási szögeket ), de működés közben nekem teljesen más irányok jöttek ki mint a beállítottak ! Meg én úgy gondolom ,hogy a tanított (klasszikus ) átömlési elmélet csak az indításnál vagy a korai kétüteműeknél ( tarajos dugós stb. ) működik ,a mostaniaknál működés közben a nyomáshullámok és a rezonanciák rendesen "felülírják" a kimért/beállított szögek álltali gáz írányítást ! Én az átömlést a hengerfej képen ellenőrzöm a karburálást a dugótetőn ! És most vettem észre a kép bal felső sarkában lévő dátumot ,amiből az következik hogy ez még a rosszúl múködő beállítású , de innen nem látszik a különbség !A jól működő 2005 év végére alakúlt ki !
Azt szeretném kérdezni, az uraktól, hogy van e a p20 porlasztó tűszelepének valami egyedi trükkje, ha hol ereszt mint állat, hol meg rendesen szabályoz, vagy a szokásos eljárás az irányadó?
Kösz a hozzáállást a többiek nevében is ,de csak egy kattintásnyira vagyunk a másik oldaltól és szerintem ugyanúgy írnak oda is a többiek ,mert én biztos ! Egyébként az motorátépítés és tuning témának is jobb a koncentráltság ,és szerintem meg is érdemli a kiemelést a többi témából ! Kinek mi a véleménye erről ?
Nem ragadt be ,meg nem is azért használom ,hogy azn én írásaim kiemeljem a többieké közül ,hanem mert sokkal jobban látni és gondolom ezzel nem csak én vagyok így ! Mert úgy 30 perc után már kezdenek a vékonyabb betűk összefolyni előttem ,igaz 1 méterről nézem a 19" -os monitort 1024×768 felbontásban . Így visszaolvasásnál jobban szembetünnek fáradtan a hibák ,a kihagyott betük . Ha nem nagy gond én továbbra is használnám , és annak még jobban örülnék ha a többiek is ezt tennék !
Nagyon jól írod le a dolgokat,de én ezt a topik osztódást fejlődésnek értékelem a jobb átláthatóság miatt,de persze az oda illő témával (a Pannonia topikba ) ott próbálkozok később is ! Persze többeknek ez övön aluli ütésnek tünik, amit meg is értek,de én nem érzem magam megsértve emiatt ,persz én nem is segítettem annyit másoknak mint az érintettek !
Igen ,olvastam ,hogy két Yamaha YDS 2-est vettek mintának a 60-as évek elején ,az egyiket szétszedték a másikat próbafutásnak vetették alá és erről még képek is voltak ! De elég ránézni a kettőre azt hiszem !
A Mikuni porlasztót, meg a Mitsubishi dinamót leveszem, akkor nem marad 60%. Más a blokk, a hengerek hasonlósága köszönhető lehet az akkori trendnek is (az Adler is hsonló). A váltót nem tudom milyen a Yamaháé.
Én magam is versenyeztem 25 éven keresztül de egy versenyt sem adtam fel soha. Pláne két begyöpesedett agyú pacák véleménye miatt.
Sokkal többek vagytok annál, hogy feladjátok.
Mars vissza a pannóniások közé. Oda tartoztok. A politikával is az a baj, hogy ketté szakitják a népet. Most már ez a maroknyi pannoniás is agymosott lett.
Nagyon érdekesek az írásaitok. Nem beszélve a nagy öregek emlékeit is vigyétek tovább.
itt a versenyhengerekilencbordás mint a p21ez speciál ugyan arra a ftengelyre való azonos hajtokarral. ha 5mm rövidebb hajtókart használnék a 250hengerbe is bele lehetne hüvelyezni. Biztos hogy a ftengely sulyozását is meg kellene változtatni.