vasbetétes a csavar és beis tudom tekerni meg ki is de nemváltozik a hangja talán egy kicsit akkot a teljesen betekerem de még ígyis sok benzint kap merta kabiba visszajön a benzin gőz de van a csavarban egy kis réz alátét lehet az nincs jó helyen?szétszedéskor nemfigyeltem hova megy vagy gyertya rossz?
Ha jól emlékszem a csavar egy műanyag betétben van. Az nincs véletlenül kikopva, és a csavart csak tekered, de nem sűllyed, vagy nem emelkedik.Nézd meg alaposabban, lehet, hogy ez a baj és ezért kap túl sokat.
na leszedtem a karbit előfeszítettem a membránt ahogy mondtad beis indul pöcc röff de a karburátor csavart tekerem minden felé de nemreagál semmit.milehet a gond?
Úgy tudod előfeszíteni a membránt, hogy a levegőszűrönél ami van pillanpószelep amit a membrán mozgat függőlegessen tartod valamivel, és a lefogató csavarokat közben meghúzod. A csavart üzemmelegen, teljes gázadással kell álítani Szerintem emeld fel ugy könnyeb. Sok sikert!!!
Nekem is volt régebben egy rk-02-es briggs 4hp rotakapám, mostmár fűnyíró vázon van mert tönkrement a hajtásház. Az a csavar ami a karburátoron van a levegő benzin állító csavar amit ha betekersz (óvatossan) kifelé tekerve 2.5 fordulat ez a gyári beálítása, régebben itt olvastam és bevált :)
A membránra figyely oda mert ha nem feszíted elő vagy nem úgy ál akkor is pródukál ilyen tüneteket. Ha feketén füstöl akkor sok üzemanyagot kap ami szerintem a membrántól vagy a csavar beálításátol lehet.
@ robi151 éltető: Mivel sajna mindkét RK 02 -eset elvitték már érdekelne a Robi 56-os géped. Tudnál róla képet küldeni? Illetve az országban merrefelé található a cucc? Köszi!
A gyertyakép szerint túl sok az üza!!!! A Google ban keress brigs karburátor adatot ott rátalálsz a beállitó csavarra. (Most jut eszembe, a YUtubon van film is a Briggs karburátorok reparálásáról, keresgélj ott !!!)
Annyira el van állitva a karburátorod, hogy ne csodálkozz a motor viselkedésén, annak örülj, hogy egyáltalán beindul igy.
hát szerintem autómata szivatós mert nincs rajta semien gomb vagy kar.hidegen nehezen indul kell vagy 10-12 rántás neki de melegen van mikor első rántásra indul de álltalában 2re beindul melegen.gázadásnál nemfüstöl csak ha erőlködik akkoris fekete füstöt ad és mikor leveszem a levegő szürőt akkor látni a karbiba mikor indítom hogy befüstöl bent a karburátorba kiveszem a tyertyát tiszta korom megpucolom beindul ráteszem a kocsit dombon megyek vele megy egy darabig szépen utánna szakadozva és utánna csak hirtelen leáll lehet hogy sok benyát kap ja és alapjáraton adja a fekete füstöt milehet vele?
Egyelőre tedd le azt a kalapácsot ! Nyugi. Kapálni majd úgyis csak tavasszal kell!
Az alapjárati fekete füst egyértelműen sok üzára vall, azt egy kissé nyűgös beállitani, de nem lehetetlen.
Gondolom nagy gáznál nincs füst. Tehát nem oajat hord fel, azaz nem, gyűrűprobléma.
A "darabos motorjárás" lehet időszaki gyújtásgond is.(Gyertya, gyertyapipa) Arról viszont nem irtál, hidegen vagy melegen hányadik rántásra indul, hogyan adsz neki üzemanyagot (aut szivatós, vagy nyomkodnod kell?) Kb mennyi ideig jár a motor "mint az állat" ahogy irod, és nem azután kezd el akadozni, amikor kifogy a bepumpált üza?
Ahhoz, hogy érdemben lehessen válaszolni, részletesebben kellene leirnod a hibajelenséget, az inditái módtól kezdve!!!
Gondolom más is hasonló kérdéseket tenne fel, ha segiteni akar. Mégegyszer nyugi, és gondolkozz !!! Nincs a közelben ismerős, aki ért a motorokhoz? Mert utóvégre azért ez is csak "szimpla négyütemű".
Ahogy itt olvasgatom a hótolós témát, engem is foglalkoztatni kezdett a dolog. Szemezek egy ismerősönél fekete műanyag csővel. Kb. 300 mili átmérő. Felhasítanám, zártszelvényekkel kimerevíteni, és tökéletes lehet. Nagyfater hólapátja ilyenből van, és nem tapad meg a hó rajta egyátalán! Nagyon jó vele dolgozni.
Tehát, ha rászánom magam, én abból próbálom összehozni.
Helló hozzá kezdtem a hotoló építéséhez, kész van a felfogató konzol és a rúd (zártszelvényből) a tolólap vasanyag hiányába várat magára ma vaolt szállitás a helyi méh-be :) nem találtam semmit,de szerintem trepp lemez lessz az áldozat. a gyári méretét egy kicsit szándékszom nagyobbra növelni : 95x40 cm. Nyilvánvaló h csak úgy szabad megépíteni h bár melyik oldalra ilyetve szögbe lehesen állitani. még a hengerezés fog pénzbe kerülni a vasanyagon kívül de szerintem még így sem érem el a 6000 ft ot.
sziasztok fórumozók.na mostmár télleg segítsen valaki mert összetöröm a gépem az tuti.van egy briggs 4hp motoros rota kapám cseréltem membránt olajat regulátor rugót.a problémám vele hogy nemakar menni rendesen megy egy darabig mint az állat utánna csak akadozik mintha darabos lenne a benzin úgy megy alapjáraton kicsit fekete füstöt ad ez mitől van?a karbin van 1db csavar tekerem minden felé de a tekerésre semmit nemreagál a motor ez amúgy mien csavar?mit szabályozna?rosszlenne a tyertyám?vagy nemjól tettem be a membránt?vagy nemkap rendesen benzint?légyszi segítsen valaki mert télleg összetöröm előre is köszönöm.
Igen nagyobb sebességnél biztosan jobban arébb dobja a havat.
Szerintem a gyárinál SOKKAL szélesebbet ne csinálj, szerintem elég akkora hogy a keréknyom mellet legyen még bőven hej.
8-as kazánlemez biztosan jó lessz, de én mikor a súlyzásra gondoltam akkor a kerék kipörgésére gondoltam. Bár igazad van mert kell, hogy legyen elöl is súly,de az se jó ha a keréknek nincs tapadása.
Szerintem olyanra épísd meg, hogy jobra és balra is tudja durni a havat sokszor jól fog jönni és nem tart sokba állíthatóra megcsinálni.
Jó a kétütemű, ha rendben van a lehajtása, de már a neten találni jó állapotú 8-10 lovas briggs motoros Robi 250T-t. Én is egy ilyet használok, elégedett vagyok vele.
Tökgázon a széllapát szabályozza a rugó feszességet, a motor terhelésének függvényében. Más a feszessége ha üresen húzod teljesgázra, vagy ha közben tövig vannak a kapák a földben.
Ha eredeti a rugó, nem kell piszkálni a feszességét. Az enyém kinyitja a pillangószelepet, akkor is, ha áll a motor. Amikor berántom, azonnal beáll a megfelelő helyzetbe.
Tulajdonképpen az a feladata, hogy amikor a motor erőlködni kezd a földben, a gázkar változatlan állása mellett korrigálja a fordulatot. többek között ezért is nem fullad le a (röpsúlyos) motor, ha a kapák megakadnak. Na meg a kuplung is elcsúszik.
üdv kösz a válaszod. én arra gondolok hogy ha gyorsabb a gép (felező nélkü) jobban tudja dobno oldalra a hvat pláne h ha jol oda van neki állitva a dőlésszög,én így gondolom de lehet h hülyeség! nem kell nagy területhez csak hobbi célra,bár tavaly volt olyan h kocsival csak holáncal tudtam kimenni az udvarról. na meg a szomszédaimban öreg nénik laknak és eltolom majd nekik a járdát :) szerinted érdemes a gyáritól kicsit nagyobb illetve magasabb méretűt gyártani? ja a sulyozásrol még annyit h 8 kazánlemezből csinálnám ha találnék a méh-be és meglenne a sulyozás is szerintem
Szükségem lenne töltögető ekézéshez egy erős kisgépre, és valami régit szeretnék, lehetőleg Robit. Létezik sebessségváltósban olyan amelyiknek stabil a váltója? Mit kell ezeken nézni, hogy derül ki ha rossz a váltó? Drága a javításuk? Ha vigyázok rá akkor is tönkremegy?
A régi 2T Terra alkalmas komoly munkára? Bocs ha sokat kérdezek, a válaszokat köszi.
Én is így gondoltam régebben,és csak rotáltam. Ma már a rotálás helyett is sorkőzművelőt huzok,nekem sokkal jobban bejőn.Kötött,száraz agyagos talajon a rota csak pattog,míg a sorközművelő simán megy. Dudvát nem tekeri fel,stb...Okát nemtudom,de nekem a szántogatott talaj jobbnak tűnik mint a rotált.Én csak ájánlani tudom mindkét adaptert.
Tudomásom szerint vegyesen (valaki felezővel, van aki felező nélkül használja) használják a tolólapot.
Szerintem ajánlott hozzá felező hozzá ( a gyár is ajálja a felező használatát).
Felező nélkül szerintem gyors lenne és ha nagyobb a lehullot hó menyisége akkor csak forogna a gép kereke egyhejbe, te meg tolhatnád a gépet. Amenyiben kevés hó esik akkor meg lapátolni sem nehéz és a lapátolás nem kerül üzemanyagba. Ha már itt tartunk szerintem keréksúlyt sem árt rá rakni a tapadás végett.
A döntés elötted áll. Persze az sem elhanyagolható, hogy mekkora területen szeretnéd eltakarítani a havat. Ha nagy területen szeretnéd tolni a havat akkor szerintem jól jársz egy tolólappal.