Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 58
Üdv mindenkinek !  A topik keresésig még nem jutottam el ,most is gyoran raeagálok a h.sz-okra ,aztán CPU csere és portalanítás a számító gépemben , aztán motor próba , mosás ,szerelés amíg jó idő van !   Épp akartam írni, hogy a Pannonia kuplunggal nagyon körűltekintően kell bánni ( ez nem Japán crossmotor ahol csak össze kell "lapátolni" a kuplungot ), de a Lecsó részletezte a lényeget .              A többieknek :Így jó a betü vastagság ?  De még mindíg nem írták le az azok akiket ez bánt ,hogy ennek mi is az oka ?
Előzmény: zöldember (55)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 57
Lehet, hogy nem kellene belepofáznom, de onnan látni, hogy az öblítősugár irányában jobban tisztul a dugótető, többfelömlös kézel készült hengerekben többszöri utánreszelésre szokott szükség lenni, mire valóban szimmetrikus lesz az öblítéskép a dugótetőn, és a fejben is. A jól beállított motor dugóteteje vilbarna, porszáraz, és a hátoldalon sincsenek égésnyomok, a fejben a tisztulás az öblítés irányában majdhogynem fémtisztára pucolja az égésteret, az égéskép szimmetrikus egyenletes.
Szürkés a kevés nyál, ilyenkor az égéskép a gyertyán vörösbe hajló is lehet, mert a motor melegszik, feketés, zsíros tapintású a sok nyál égésképe, azonban ezzel vigyázni kell, mert a gyenge minőségü olajak, vagy a túlzott olajozás, eresztő szimmeringek megváltoztatják az érésképet, amire ha az ember szegényeb keberék beállításával reagál, a mocc azonnal túlmelegszik,elősorban az elégtelen belső hűtés miatt.
Előzmény: GyusziP20 (56)
GyusziP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 56

G.JANI

lenne egy pár kérdésem:

 

  1. "működés közben nekem teljesen más irányok jöttek ki mint a beállítottak"

Ezt honnan tudod?

 

     2.   "Én az átömlést a hengerfej képen ellenőrzöm a karburálást a dugótetőn"

 

Ezt esetleg részleteznéd  ill. vannak-e olyan fotóid amin látszódnak is?És ezt úgy kell érteni,hogy mikor karburátort állítasz mész vele két kört aztán lekapod a hengerfejet?

 

    3. Milyen magyar nyelvű könyvet tudnál ajánlani amiből te is kinézted ezeket a tanított klasszikus átömlési elméletet? 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (23)
zöldember Creative Commons License 2007.04.01 0 0 55

Bocs, elfelejtettem kinagyítani.

Megtalátad crossmotorok topikot?

Előzmény: Törölt nick (47)
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 54
Még valami.
Mindenféle szedettvedett bowdeneket lehet beszerezni. Ezek hossza nem biztos, hogy jó.
A megfelelő bowdennel megvalósítható, hogy a bowdwen belső szál nagyjából merőleges a kiemelőkilincsre lent a blokkon. Lényeges.

A kiemelő kulcs (ami benn van a blokkban) hátán elég csúnya kopások, és rozsdásodás szokott kialakulni. Ez a kopáskép elég jellegzetes, könnyen felismerhető.
Az a fő baj, hogy a kialakult vállnak ba kel ugrania a csapágy furatába kiemeléskor. Ennek az az eredménye, hogy behúznád a kart, és igen nehezen jön be, még arányag gyenge rugóknál is.
Keressetek jó állapotban lévő kulcsot, de reszelő is lehet jó megoldás.
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 53
Ja, és az említett félig parafás lamellát parafával befelé beszerelni.
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 52
Na, akkor legalulra be kell tenni egy olyan lamellát, ami gyári parafás, de az egyik oldaláről le kell tisztítani a parafát, teljesen. Ennek állapota szinte mellékes, a maradék parafa vastagságával érdemes játszani úgy, hogy a készre szerelt lamellasor teljesen kitöltse a kosárban a helyet.
Tehát, ha nincs teljesen tele, akkor vastag parafásat teszek be, ha pedig félő, hogy kiemeléskor kicsusszan a legfelő lamella, akkor vékonyabbat.
Akkor jó a lamellaköteg vastagsága, ha kb. 2 mm.-rel van a felső lamella teteje a kosár felső éle alatt.
Ezek a lamellák vékonyabbak, mint a gyári parafásak, ezért amit én adok fémlamellát a szetthez, vastagabbak, hogy a végén kijöjjön a megfelelő kötegvastagság.
Neked milyen fémlamellák vannak hozzá?
A nyomólapról is le kell tisztítani a gyári parafát, merthiszen a legfelső lamella a ferrodolos lesz, és ezen a felületen nem tudna dolgozni a parafa.

Összeserelés után célszerű pár dolgot elenőrizni.

1.
Ha nem elég vastag a köteg, a nyomólap belső, íves részén fel tud támaszkodni a belső kosár tetejére. Ekkor bármilyen erős rugót tehetsz a rugók nem a köteget fogják nyomni.

2.
Ha rosszul állítod be az állítócsvart (lent), előfordul, hogy a vastagabb, menetes része feltámaszkodik a kuplungtengely furatának tetején.
Ez főleg akkor fordul elő, ha hiányzik a kiemelő rudacskák közül golyó. A helyes összeálítás:rúd (a lehetőleg lapos véggel a kiemelő kulcs felé), golyó, rúd,golyó, és maga az állítócsavar. A gyolyó mérete lényeges (8.5 mm), sem kihagyni, sem duplázni nem ajánlott.

3.
Összeserelés után ellenőrizni kell, hogy egyenletesen emel-e ki a nyomólap.
Ezt simán a kuplzngkar behúzásával is lehet, figyelve, hogy a nyomólap egyenletesen emelkedik-e minden oldalon.
A másik, profibb megoldás: kar behúzva rögzit, és a nyomólap egyik oldalára indikátorórát téve, körbeforgatva a nyomólapot, az ütést ellenőrizni lehet.
Ha nem jó, a teljesen becsavart rugótartó csvarokat kell visszalazítani a megfelelő helyen.
Ezeket később sem kell fixre húzni, a ledrótozáshoz azonban célszerű 1-es huzalt használni.

Előzmény: motorkami (51)
motorkami Creative Commons License 2007.04.01 0 0 51
Igen, arról van szó.
Előzmény: lecso (40)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 50
OK, akkor bocs.
Előzmény: Törölt nick (48)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 49
De persze, ha koppan,akkor koppan, pont ezt kérdeztem, hogy eleve ilyennekkell e lennie, ha mindenkinek így van, akkor ok.
Előzmény: Törölt nick (46)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 48

Amit írsz ez ís az elméletileg oktatott  öblítés része ,de már jóval részletesebb , ahogy írták a topik elejére "haladó" !

Előzmény: emzoli22357 (31)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 47
OK , köszi  !  A képen látszik jól ,ha mégsem : 00-03 közötti a lamella !
Előzmény: zöldember (36)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 46
Én úgy emlékszem a gyári újnál is koppan az úszó szárazon az ú.ház alján , de nem is úgy használod , szóval nem mindegy ?
Előzmény: emzoli22357 (43)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 45

Hát sz.tem akkor már nagyon hullámos ha el is csúszik emiatt , inkább kiemelni nem szokott a kissebb hullámok miatt ! Ja kérem ez Pannonia !

Előzmény: abes (37)
abes Creative Commons License 2007.03.31 0 0 44

A gyárban egyszer megalkották, megtervezték ehhez a típushoz.

Ha nem jól működik az valószínüleg a helytelen beállításból vagy a tönkremenetelből származik.

Előzmény: emzoli22357 (43)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 43
Jaj, nem azt mondom, de köszi a fotót, hanem a max úszólöket, amennyit az úszó üres edénynél ,a saját súlyától lemegy, mert gondolom, ha tök üres az úszóház, akkorsem az alján kell csücsülnie az úszónak, hogy felfelé, az az záráskor mivan, az oké, de mi van lefelé? Azért kérdezem, mert bizonyos motorok megbolondulnak, ha túl nagy az úszólöket, ilyenkor nem képesek tartani egy egyenletes benzinszintet.
Előzmény: Törölt nick (35)
lecso Creative Commons License 2007.03.31 0 0 42
Én ugyan 20-ért adok egy garnitúrát kéthengereshez, de abban van fémlamella is. Új, lézerrel vágott, és sík. Azt köszörülni nem kell.
Előzmény: abes (37)
abes Creative Commons License 2007.03.31 0 0 41
Jó, olcsóbb de hogyért mérik?
Előzmény: Törölt nick (33)
lecso Creative Commons License 2007.03.31 0 0 40
Tudnom kellene a részleteket.
P20? Az én álltalam készített lamellák? A külső körmösek a műanyagosak?
Előzmény: motorkami (30)
lecso Creative Commons License 2007.03.31 0 0 39
Tudunk valamit azokról a lamelákról?
Előzmény: zöldember (26)
lecso Creative Commons License 2007.03.31 0 0 38
Na végre valami bíztató!
Előzmény: Törölt nick (33)
abes Creative Commons License 2007.03.31 0 0 37
Jaj!

:-D Na szóval azért csúszik mert a fém lamelákat síkba kellett volna köszörülni.

A parafa felvette a pici egyenetlenségeket, de a "keményebb" műanyag már nem tudja.
Így a fém és műanyag lamellák csak igen kicsi felületen tapadnak, ezért csúszik.

Tessék a fém lamellákat síkba köszörülni.
Előzmény: motorkami (30)
zöldember Creative Commons License 2007.03.31 0 0 36

Melyik évjáratú cr?

 

Google-totalcar-keresés-fórumok-    utánna megkeresed  Crossmotorok (125-250) 2t 4t.

Előzmény: Törölt nick (32)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 35
Ha nincs közlekedő edényed, akkor parasztosan állítva a képen látható élig ( csavarhúzóval jelölve ) érjen  tele engedés után max , a levett úszóházban a benzin szint !
Előzmény: emzoli22357 (29)
motorkami Creative Commons License 2007.03.31 0 0 34
Arról beszélünk.
Előzmény: Törölt nick (32)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 33
Megjött a TZ 250-é helyett ajánlott Yamaha főtengelyszimering!
Nincs nekik raktáron ezért japánból kell rendelni.2 hét alatt megjött!
Típust nem tudok csak Yamaha kódszámot!Méret 25×40×10 .Kétajkú és teflonos.A TZ-ével ellentétben ez nem forgásirányos!De picit olcsóbb.
Itt a kép.
Előzmény: emzoli22357 (31)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 32

Én a gyári 21-es kuplunghoz az AUNER-ben vettem kb. 2 éve utángyártott Honda cr 125 lamellát és azt nem is nagyon kell át alakítani ( a körmök nagyobbak , abból és a külső átmérőből kell leszedni annyit hogy szinte csak az aluból , a tapadó felületből nem is kellett szinte semmit ) !                             A cross oldalt nem dobja ki a kereső ,ha egy linket be tudnál szúrni az jó lenne !

Előzmény: zöldember (26)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 31
Meg én úgy gondolom ,hogy a tanított (klasszikus ) átömlési elmélet csak az indításnál vagy a korai kétüteműeknél ( tarajos dugós stb. ) működik ,a mostaniaknál működés közben a nyomáshullámok és a rezonanciák rendesen "felülírják" a kimért/beállított szögek álltali gáz írányítást !"
Az biztos is, hogy felülírják! Ha másért nem, akkor azért, mert a csatornák nem egyszerre nyitnak ki, hanem fokozatosan, amivel alapvetően megváltoztatják a csatorna eredeti irányítását. Először sokkal hegyesebb szőgben indul meg a gázáramlás, mint a csatorna irányítás adná, mert csak felül nyít először. Ha a diffúzor nagy szögü, akkor méginkáb "Pásztázik" a sugár. Ezért sem jó a két nagy felömlő több kisebb helyett.
Előzmény: Törölt nick (23)
motorkami Creative Commons License 2007.03.31 0 0 30
Nekem mintha azt mondták volna, hogy tegyek alá egy eredetit, de talán lecso felvilágosít bennünket.
Előzmény: zöldember (28)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 29
Papirszűrőm van. Viszont nemtom mennyire kell állítani az úszó max löketét, azt gondolom, hogy nem szabad az alján lötíögnie akkor sem ha üres az úszóház, de nemtom mennyi ,az előírt érték, ezt a 20 as könyvben sem találtam.
Előzmény: Törölt nick (24)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!