Szerinted érdekli ez az EU-t? Pénzt elküldik, a pénzt elköltik. Minden rendben. Az, hogy a kedvezményezett 29 km autópályát épít 132 milliárdból nem az ő bajuk. Talán kicsit átgondoltam finanszírozási tervezéssel akár 60 km-t is építhetnénk ennyi pénzből, de ez kinek az érdekel lenne? Az EU-é biztos nem... ő csak a pénzt adja.
Gyorsforgalmival kötik össze az M7-est és a 67-es utat
MTI 2017.05.09. 17:25
Megszületett a döntés a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es gyorsforgalmi út beruházásának első szakászáról.
A Látrányt és Kaposfüredet elkerülő utak között 33,2 kilométer hosszú, kétszer kétsávos új útszakasz összesen 96 milliárdba kerül majd. A korábban épített elkerülő szakaszok négysávossá tétele majd csak ezután kezdődik.
Szita Károly kaposvári polgármester elmondta, hogy erről a fejlesztésről már több, mint egy éve megállapodott Orbán Viktor miniszterelnökkel. Azóta pedig a tervezés és területrendezés zajlott, de a kivitelezésről is döntés született.
Elmondta, hogy feltehetően majd a nyár elején kezdődnek el a munkálatok.
A beruházást az európai uniós támogatás finanszírozza majd, ami a polgármester szerint javítja Kaposvár versenyképességét és hozzájárul a foglalkoztatás bővüléséhez is.
A projektköltségek közötti különbség abból, adódik, hogy a projekt keretén belül egy autópályarendőrség és egy mérnökségi telep, valamint egy pár tengelysúlymérő állomás is létesül.
A Gazdasági Világválság (2008) óta zajló raktér-optimalizálás következménye a 3,5 t alatti és
a 20 t feletti teherjárművek, - a kamionok -(Heavy Goods Vehicles) térnyerése.
A kategóriához a szóló, a pótkocsis a nyergesvontató és a speciális tehergépkocsikat sorolják, de eltérések is vannak.
Lengyelország adataiban együtt pótos - nyerges, Ausztriában >3,5 t, de együtt számítják Csehországban és Szlovákiában a buszokat és kistehergépkocsikat is.
A nyergesvontatók áramlásának térképvázlata:
Az A1/ D1-en a 2360 db nyergesvontató 20 %-ának célpontja Ostrava térsége.
2010 óta a nyergesvontatók száma csökkent 478 db-bal (73,4%) az R48 úton.
A PL-CZ tranzitban az összes nyergesvontató 3024 db-ról 5271 db-ra (174,3%), növekedett.
A D1-en haladók 50 %-a Brno-ig eljut, de nyugat felé csak kevés halad tovább, hiszen a lengyel A4-en gyorsabb a kapcsolat Németországgal.
A lengyel tranzit új útiránya Dél-Szlovákia felé: az A1/D1 - D2 gyorsabb!
Például a dévényújfalui Volkswagen gyár szállítási igényeit jobban segíti.
összes: 12206 15995 131,0%
teher(+busz) 4287 6464 150,8%
nyergesvontató: 2714 5005 184,4%
A HU-SLO-CRO-SRB-RO-BG tranzit növekedésének mértéke Rajka átkelőnél:
teher(+busz) 2015 4093 4660 113,8% (2016. évi adat hiányzik)
nyergesvontató 3293 3708 112,6% E75 helyett gyorsabb az E65 …
A magyar és cseh teheradatok között jelentős eltérés látszik, nehéz eldönteni, hogy 2010-ben volt-e hiba, vagy...?
216 %-os növekedés Ausztria felé! (Red line)
A 2010-2016 időszak jelentős forgalomváltozásait a lengyel A1 és az osztrák A5 (Schrick) szakaszok megépítése okozta.
Az R52 gyorsforgalmi út még nem készült el a határig, de az A5 autópályát is még most építik. Jelenleg 55 km-en 2x1 sáv van,
2017 végén 25 km-rel rövidül az A5 Poysdorf szakasz átadásával.
Magyarországon a 2013. júliusban bevezetett E-útdíj versenyhátrányba hozta a - már addig is - hosszabb M15 - 86. útvonalat.
A CZ-A (Mikulov/Drasenhofen) tranzitforgalom növekedése erre mutat.
összes: 5054 7945 157,2%
teher: 1280 2514 196,4% 1234 db
nyergesvontató: 980 2124 216,7% 1144 db
A rendszeres és megbízható osztrák adatok szerint 2012-2016 között:
(A5 átadása 2011, ezért csupán 4 év változásai)
A5 Schrick 2224 3080 138,4%
A2 Loipersdorf 2959 3628 122,6%
A2 Grabern-tunnel 2231 2747 123,1%
A9 Spielfeld 2264 2924 129,1%
A CZ-A tranzitforgalom elsősorban Brno és Bécs között erősödött, de az A/SLO határadatok szerint a PL-CZ-A-SLO-I tranzitnak is lendületet adott.
>3,5 t 2010 2015
A9 Spielfeld 2097 2683 127,9% 586 db 2010-2016: 827 db
86. út Rédics 1760 1921 109,1% 161 db
2016. évben az M86 átadása javított a menetidőn, de az emelt E-útdíj a szakaszt 50 %-kal drágábbá is tette a kamionoknak. (Turista személyforgalom csekély)
A 9000 mérőhely adatát tartalmazó Jelentés a tervezett és elvárt forgalom-átrendeződést beigazolta, volt ahol meg is haladta.
A lengyel A1 autópálya határhoz vezető szakaszának problémákkal terhelt átadásai után (2012-2014) az A1 Lódz elkerülő szakaszát is megnyitották
a 2016. évben, így még nagyobb forgalom halad az új A1/D1határátkelésnél.
Ez az átáramlás az E75 (R48) Ceské Tesin forgalmát érintette legerősebben.
A 2010-2016. évek forgalomnövekedése a D1 Brno - Jihlava szakaszán
összes: 39472 45746 115,9%
teher: 7500 8345 111,2%
nyergesvontató: 4505 5789 130,5% volt.
Az új A1/D1 átkelő az R48 (Ceské Tesin) forgalmának növekedését lefékezte.
összes: 8583 8883 103,5%
teher: 3594 3636 101,1%
nyergesvontató: 3024 2911 96,3%
A jelentős átrendeződés megváltoztatta a fő tranzitirányt is. Az E75 tranzitút 2x1 sávos 70 km-es PL-CZ-SVK átjáróján nem volt olyan mértékű növekedés (6630 - 7500: 113,1% ),
mint a dél-Morva átkelőkön Ausztria és Szlovákia felé.
A német A45 autópálya felújítása, véleményem szerint, a következő mintegy 15 év egyik legérdekesebb európai projektje lesz (közben Kína épít kétszázezer kilométer új autópályát, de az egy másik kategória).
Pár hete tettem is ide be egy diagrammot a felújításra váró szakaszról. Az "autópályák királynőjé"-nek is nevezett Sauerlandautobahnt mintegy 130 km-es hosszban bővítik 2×3 sávra, és eközben több tucatnyi hidat építenek teljesen újjá. Az egyik legnagyobb híd bontását láthatjuk ezen a videón:
Persze a 445 az épül. De minek? Nem lett volna olcsóbb az 5-ős utat újra aszfaltozni az M5.-ig. (2x2 fizikai elválasztás nélkül)(Nem tudom mikor volt utoljára baleset? Mikor még nem volt M5? kb.
Na szép kerek lesz az lényeg.
Persze nincsenek forgalmi adataim lehet indokolt ... egy párszor körbe mentem mert a GPS arra vinne, 1-2 perc nyereségért ... de nem igen kell előzni ha végig megyek, ellenben az legelső része már rosszabb állapotban van mint az 5-ős pedig az se semmi pláne Csengele és Kiskunfélegyháza között.
Ezen a térképen nem nagyon látni olyan számokat ami autópályát igényelne. Az A3-as keleti végén is elég gyér a forgalom. Itt főleg Eszék illetve Vinkovce-Vukovár generál forgalmat, a tranzit nem számottevő.
Mindenesetre meg kell építeni az M6 maradék szakaszát, ne lehessen azt mondani azért nincs forgalom mert hiányzik 20 km. Forgalom azután sem lesz, de legalább egy kifogással kevesebb...