Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35806

Szerintem sem, de ez volt a propaganda.

 

Nyakunkon a nyár, de még nincs hír a félbehagyott M4 folytatásáról.

 

Ennyi hazudozás után mégsem gyullad ki a ház a Cinege utcában...

vagy a felcsúti Stadion...

 

 

Hová süllyed még az ország?

 

Nincs minek örülni, mert minden kilométer bűncselekményből épül...

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.11 -1 0 35805

szerinted a HU-Fo-ból tervezték fizetni, csak összevesztek az elosztáson?

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.05.11 0 2 35804

>de kicsit korábban nem volt elég forgalom a 15000/nap, az M4 Tisza-híd szakasznál?

Továbbra is tartom azt az álláspontomat, hogy nem letezett ilyen EU-s határozat.

Előzmény: dimelo (35803)
dimelo Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35803

Értem, hogy szkeptikus vagy, mert én is...

A matek kijönne, lehetne 60 km-t is építeni ennyi pénzből.

 

Azon elgondolkozhatnának odafenn az elvetemültek, hogy ugyanannak a haveri körnek az Üllő-Cegléd M4-nél 1 km-re csak 1,74 milliárdot "adtak".

 

JA, hogy autóút, ez meg pálya... 

 

Ha lehet még durvább az R67, ahol 3 milliárd/km és autóút...

 

Mi az az érvrendszer, amelyikkel meggyőzhető az Unió, hogy 2x2 sáv épüljön 3000 jármű/nap forgalomra,

de kicsit korábban nem volt elég forgalom a 15000/nap, az M4 Tisza-híd szakasznál?

 

 

Hazudozás az egész és nincs aki rendet vágjon.

2500 milliárdból épülő 900 km-es hálózatbővülésről trombitál a média.

Azt az egy osztást nem végzik el: 2,777 milliárd/km.

 

Pedig az M4 és M44 kivitelezés alatti szakaszainak költsége még 2 milliárd/km alatt voltak,

hacsak nem jönnek újabb kormányrendeletek...

Előzmény: bp01 (35802)
bp01 Creative Commons License 2017.05.10 0 0 35802

Szerinted érdekli ez az EU-t? Pénzt elküldik, a pénzt elköltik. Minden rendben. Az, hogy a kedvezményezett 29 km autópályát épít 132 milliárdból nem az ő bajuk. Talán kicsit átgondoltam finanszírozási tervezéssel akár 60 km-t is építhetnénk ennyi pénzből, de ez kinek az érdekel lenne? Az EU-é biztos nem... ő csak a pénzt adja.

Előzmény: dimelo (35801)
dimelo Creative Commons License 2017.05.09 0 0 35801

Hányszor kellene ugyanazt a dumát bevenni a népnek?

 

Amikor az M35.M4 csp-tól a 47 útig tartó 3 km nyertesét kihirdették, már akkor arra hivatkoztak, azért kerül 15 milliárdba, mert

ap. mérnökség és ap. rendőrség is benne van.

 

Most tehát a tengelysúlymérő állomás a többlet... 30 milliárdért.

 

És az EU is beveszi ezt a lótolvaj dumát?

Előzmény: mash.69 (35799)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 35800

Gyorsforgalmival kötik össze az M7-est és a 67-es utat

 

MTI      2017.05.09. 17:25

 

 

Megszületett a döntés a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es gyorsforgalmi  út beruházásának első szakászáról. 

 

 

A Látrányt és Kaposfüredet elkerülő utak között 33,2 kilométer hosszú, kétszer kétsávos új útszakasz összesen 96 milliárdba kerül majd. A korábban épített elkerülő szakaszok négysávossá tétele majd csak ezután kezdődik.

 

Szita Károly kaposvári polgármester elmondta, hogy erről a fejlesztésről már több, mint egy éve megállapodott Orbán Viktor miniszterelnökkel. Azóta pedig a tervezés és területrendezés zajlott, de a kivitelezésről is döntés született.

 

Elmondta, hogy feltehetően majd a nyár elején kezdődnek el a munkálatok.

A beruházást az európai uniós támogatás finanszírozza majd, ami a polgármester szerint javítja Kaposvár versenyképességét és hozzájárul a foglalkoztatás bővüléséhez is.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.05.09 -1 0 35799

Tehát 30 milliárdból az alábbiak épülnek:

A projektköltségek közötti különbség abból, adódik, hogy a projekt keretén belül egy autópályarendőrség és egy mérnökségi telep, valamint egy pár tengelysúlymérő állomás is létesül.

 

Darabja 10 milliárdért.... szép.....

Előzmény: trizs77 (35798)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 35798
dimelo Creative Commons License 2017.05.08 0 0 35797

A Gazdasági Világválság (2008) óta zajló raktér-optimalizálás következménye a 3,5 t alatti és

a 20 t feletti teherjárművek, - a kamionok - (Heavy Goods Vehicles) térnyerése.

A kategóriához a szóló, a pótkocsis a nyergesvontató és a speciális tehergépkocsikat sorolják, de eltérések is vannak.

Lengyelország adataiban együtt pótos - nyerges, Ausztriában >3,5 t, de együtt számítják Csehországban és Szlovákiában a buszokat és kistehergépkocsikat is.

 

A nyergesvontatók áramlásának térképvázlata:

Az A1/ D1-en a 2360 db nyergesvontató 20 %-ának célpontja Ostrava térsége.

2010 óta a nyergesvontatók száma csökkent 478 db-bal (73,4%) az R48 úton.

A PL-CZ tranzitban az összes nyergesvontató 3024 db-ról 5271 db-ra (174,3%), növekedett.

A D1-en haladók 50 %-a Brno-ig eljut, de nyugat felé csak kevés halad tovább, hiszen a lengyel A4-en gyorsabb a kapcsolat Németországgal.

A lengyel tranzit új útiránya Dél-Szlovákia felé: az A1/D1 - D2 gyorsabb!

Például a dévényújfalui Volkswagen gyár szállítási igényeit jobban segíti.

összes:                  12206     15995    131,0%

teher(+busz)           4287       6464    150,8%

nyergesvontató:      2714       5005    184,4% 

A HU-SLO-CRO-SRB-RO-BG tranzit növekedésének mértéke Rajka átkelőnél:

teher(+busz) 2015  4093       4660     113,8%  (2016. évi adat hiányzik)

nyergesvontató       3293       3708     112,6%   E75 helyett gyorsabb az E65 …

 

A magyar és cseh teheradatok között jelentős eltérés látszik, nehéz eldönteni, hogy 2010-ben volt-e hiba, vagy...?

 

216 %-os növekedés Ausztria felé! (Red line)

 

A 2010-2016 időszak jelentős forgalomváltozásait a lengyel A1 és az osztrák A5 (Schrick) szakaszok megépítése okozta.

Az R52 gyorsforgalmi út még nem készült el a határig, de az A5 autópályát is még most építik. Jelenleg 55 km-en 2x1 sáv van,

2017 végén 25 km-rel rövidül az A5 Poysdorf szakasz átadásával.

 

Magyarországon a 2013. júliusban bevezetett E-útdíj versenyhátrányba hozta a - már addig is - hosszabb M15 - 86. útvonalat.

A CZ-A (Mikulov/Drasenhofen) tranzitforgalom növekedése erre mutat.

összes:                      5054      7945    157,2%

teher:                        1280      2514    196,4%    1234 db

nyergesvontató:          980      2124    216,7%    1144 db

A rendszeres és megbízható osztrák adatok szerint 2012-2016 között:

(A5 átadása 2011, ezért csupán 4 év változásai)

A5 Schrick                  2224      3080      138,4%

A2 Loipersdorf           2959      3628      122,6%

A2 Grabern-tunnel     2231      2747      123,1%

A9 Spielfeld                2264      2924      129,1%

A CZ-A tranzitforgalom elsősorban Brno és Bécs között erősödött, de az A/SLO határadatok szerint a PL-CZ-A-SLO-I tranzitnak is lendületet adott.

       >3,5 t                 2010      2015

A9 Spielfeld               2097      2683      127,9%     586 db    2010-2016: 827 db

86. út  Rédics            1760      1921      109,1%     161 db

2016. évben az M86 átadása javított a menetidőn, de az emelt E-útdíj a szakaszt 50 %-kal drágábbá is tette a kamionoknak. (Turista személyforgalom csekély)

Előzmény: dimelo (35796)
dimelo Creative Commons License 2017.05.08 0 0 35796

Ez csapatmunka volt:)

 

Köszi!

 

Mehetünk tovább?

 

 

Előzmény: mash.69 (35795)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.07 -1 1 35795

Aha, azt hiszem felfogtam, köszi.

 

Előzmény: dimelo (35794)
dimelo Creative Commons License 2017.05.07 0 1 35794

Nekem is napokba került:)

 

Lehet, hogy vasárnap délután nem mélyedtél alaposan?

 

HA a grafikont kérdezed:

1. oszlop 2010 összes  2. oszlop 2016 összes

3. oszlop          teher     4. oszlop            teher

5. oszlop          nyerges 6. oszlop           nyerges

 

Hová tűntek?

Nem tűntek, gyarapodtak.

 

Az R48 útnak van csökkenő nyerges adata (relatív, mert a közel stagnálás 6 év alatt erős trendforduló)

Előzmény: mash.69 (35793)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.07 -1 0 35793

hát bakter ebből én semmit nem értek.

Az első oszlop sor 2010, az utolsó 2015?

Hova lett a forgalom, nekem ebből nem derül ki.

Előzmény: dimelo (35792)
dimelo Creative Commons License 2017.05.07 0 1 35792

Kicsit elmélyedtem egy friss adathalmazban...

 

Meglepő adatok Cseh-Morvaország gépjármű forgalmáról!

 

A cseh D1 és a lengyel A1 autópálya-kapcsolata alaposan átrendezte a tranzitutak forgalmát, még ott is, ahol ennyit nem is vártak!

A számlálások eltérő időszakai miatt csak most lettek áttekinthetőek Közép-Európa forgalomváltozásai.

Míg Lengyelország, Szlovákia, (Románia) és Csehország 5 évenként teszi közzé forgalmi adatait, addig Ausztria autópálya forgalmának számait - havonta.

Évente frissülnek a szlovén, horvát, szerb és magyar forgalmi adatok.

Csehország egy évet „csúsztatott”, és a napokban tette közzé a 2016. évi adatsorokat. https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy

A 9000 mérőhely adatát tartalmazó Jelentés a tervezett és elvárt forgalom-átrendeződést beigazolta, volt ahol meg is haladta.

 

A lengyel A1 autópálya határhoz vezető szakaszának problémákkal terhelt átadásai után (2012-2014) az A1 Lódz elkerülő szakaszát is megnyitották           

a 2016. évben, így még nagyobb forgalom halad az új A1/D1határátkelésnél.

Ez az átáramlás az E75 (R48) Ceské Tesin forgalmát érintette legerősebben.

 

A 2010-2016. évek forgalomnövekedése a D1 Brno - Jihlava szakaszán

összes:              39472    45746    115,9%

teher:                  7500      8345    111,2%

nyergesvontató:  4505     5789    130,5%  volt.

Az új A1/D1 átkelő az R48 (Ceské Tesin) forgalmának növekedését lefékezte.

összes:                8583      8883    103,5%

teher:                  3594      3636    101,1%

nyergesvontató:  3024      2911     96,3% 

A jelentős átrendeződés megváltoztatta a fő tranzitirányt is. Az E75 tranzitút 2x1 sávos 70 km-es PL-CZ-SVK átjáróján nem volt olyan mértékű növekedés (6630 - 7500: 113,1% ),

mint a dél-Morva átkelőkön Ausztria és Szlovákia felé.

 

klimakiraly Creative Commons License 2017.05.05 0 0 35791

Eltart egy darabig ...

Előzmény: Fradista Utazó (35790)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.05.05 0 0 35790

A német A45 autópálya felújítása, véleményem szerint, a következő mintegy 15 év egyik legérdekesebb európai projektje lesz (közben Kína épít kétszázezer kilométer új autópályát, de az egy másik kategória). 

Pár hete tettem is ide be egy diagrammot a felújításra váró szakaszról. Az "autópályák királynőjé"-nek is nevezett Sauerlandautobahnt mintegy 130 km-es hosszban bővítik 2×3 sávra, és eközben több tucatnyi hidat építenek teljesen újjá. Az egyik legnagyobb híd bontását láthatjuk ezen a videón:

https://youtu.be/twRAB8J0cio

dimelo Creative Commons License 2017.05.05 0 0 35789

Egy évvel ezelőtt még leírták:

 

I. szakasz:    5,4 km  + 481. összekötő 5,5 km 17,9+ 4,9 milliárd Ft

II. szakasz: 20,2 km  46,9 milliárd Ft

 

Fajlagosan: 3,31 és 2,32 milliárd/km  (összekötő: 0,9/km)

 

Ettől is durvább az M4  47. útig tartó 2,95 km-es szakasza 15,2 milliárdért. 5 milliárd Ft/km!!

(Tudom, tudom: benne Autópályamérnökség és Ap. rendőrség épületeivel)

 

Na és a határszakasz: 26,5 km 83 milliárdért... 3,13 milliárd Ft/km!!!

 

Ennyire elszemtelenedtek, hogy ezt a kivitelezést uniós támogatással finanszírozzák.

És Brüsszelt úgy látszik nem zavarja a lopás... (Állítsuk meg?)

Előzmény: mash.69 (35788)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.04 -1 0 35788

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/05/jovore-elkeszul-az-m35-os-debrecen-es-berettyoujfalu-kozotti-szakasza

 

vannak képek, számok, hogy mi épül

csak azt nem merték leírni, hogy menyniből is épül, menyni a km-kénti ár :)

 

mash.69 Creative Commons License 2017.05.04 -1 0 35787

már írtam egyszer, ahol lopni akarnak, arra nem pályáznak EU pénzzel

azt hiszem az M3-as egyik szakaszát hoztam 2014-ből, ami kmerenként 1,3 milliárd volt

majd 2 évvel később a KÖzgép 2,1 milliárdja már irreálisan alacsony

igaz az a szakasz nem EU-s pénzből épül....

 

azért a Hu-Go-ból bőven épülnek dolgok, hanem is autópálya

de autóút, régi útak felújítása, nem mellesleg foci pályák is

Előzmény: dimelo (35786)
dimelo Creative Commons License 2017.05.04 -1 1 35786

Köszi!

 

Ez azért elgondolkodtató, mert sokszor vitattuk már,

az előző idők beruházásara kivetett útdíjból folyik a "nagylelkű" költekezés.

 

A regnáló kormány ehhez csak 160 km-t épített EU-s pénzből.

Leírni is gyötrelmes: 6 év alatt 160 km... (Még az M3 építés is az előző ciklusban indult, de n+1 évvel legyünk következetesek...)

 

Viszont csak az E-útdíjból 4 év alatt beszedtek legalább 600 milliárdot! (Ez hova lett?)

 

Az M85-M86 90 km-es, mégsem növelte a bevételt útarányosan, csak a főúti és a pályadíj különbözetével.

 

De kit érdekel ez arrafelé...

Előzmény: mash.69 (35785)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.03 -1 0 35785

néztem a 2018-as költségvetést, közútfejlesztésre, pont HU-GO-nyi értékben van tervezve, 250 milliárd

tudom nem csak a Hu-Go, mert a mindenféle matricák is benne vannak

Előzmény: dimelo (35783)
klimakiraly Creative Commons License 2017.05.03 0 0 35784

Persze a 445 az épül. De minek? Nem lett volna olcsóbb az 5-ős utat újra aszfaltozni az M5.-ig. (2x2 fizikai elválasztás nélkül)(Nem tudom mikor volt utoljára baleset? Mikor még nem volt M5? kb.

 

Na szép kerek lesz az lényeg.

 

Persze nincsenek forgalmi adataim lehet indokolt ... egy párszor körbe mentem mert a GPS arra vinne, 1-2 perc nyereségért ... de nem igen kell előzni ha végig megyek, ellenben az legelső része már rosszabb állapotban van mint az 5-ős pedig az se semmi pláne Csengele és Kiskunfélegyháza között.

Előzmény: dimelo (35783)
dimelo Creative Commons License 2017.05.03 0 0 35783

Az lehet, hogy megépítik, de

láthatóan magánérdekből.

 

(Az eszéki focicsapatot és a még nem ismerhető vágyakat nem is említve.)

 

Amíg az M4 el nem készül faltól-falig, lesz terelni a szót, minden másra hivatkozni.

 

Csak az rendezi át az M35-M3 és M5 Újhartyán-Ócsa forgalmi viszonyokat.

 

Az M8 Dunavecse-M5 közötti szakaszról sincs semmi hír...

Előzmény: bp01 (35780)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 35782

A jelenlegi Kormánynak van egy Minisztere, aki azon dolgozik, hogy Ukrajna felé is két kapcsolat legyen. :(

Előzmény: radio100jozsi (35781)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.05.02 0 1 35781

Azért azt én sem hittem volna, hogy pont Horvátország lesz az, ahol két autópálya kapcsolatunk is lesz majd.

Én prioritásban Ausztriát, meg Romániát helyeztem volna előrébb, azaz M4 és M85 Sopronnál.

Előzmény: bp01 (35780)
bp01 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 35780

Ezen a térképen nem nagyon látni olyan számokat ami autópályát igényelne. Az A3-as keleti végén is elég gyér a forgalom. Itt főleg Eszék illetve Vinkovce-Vukovár generál forgalmat, a tranzit nem számottevő.

 

Mindenesetre meg kell építeni az M6 maradék szakaszát, ne lehessen azt mondani azért nincs forgalom mert hiányzik 20 km. Forgalom azután sem lesz, de legalább egy kifogással kevesebb...

Előzmény: dimelo (35775)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.02 -1 0 35779

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/05/hamarosan-kiderul-kik-viszik-tovabb-bekescsabaig-az-m44-est

 

na vajon kinyeri és menyniért?

Fogadjunk hogy drágább lesz, mint ahogy a mérnökök kiszámolták

 

a világon nincs még egy olyan hely, ahol minden pályázó drágább mint amit a mérnők kiszámoltak...

de nincs kartell, á az nincs...

Előzmény: mash.69 (35777)
dimelo Creative Commons License 2017.05.02 0 0 35778

Részben arra is, de inkább az M6 határszakasz építésének "halaszthatatlan" indokaira.

 

El tudjátok képzelni, hogy Mr. Csányi a Vajdaságból hozatja majd a vágóállatokat.

Ahhoz nagggyon kell pálya és híd is...

Előzmény: Csülkös pacal (35776)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.02 -1 0 35777

http://index.hu/gazdasag/2017/05/02/nyert_kozgep_az_allam_ellen_a_nagy_perukben/

 

mégis csak jogállam vagyunk?

 

mennyibe fog ez a G nap fejáni nekünk mezei adófizetőknek?

 

Puskár Anett szóvivő szerint a vállalatnál már dolgoznak azon, hogy pontosan mekkora kárigénnyel lépnek fel,

és melyik szereplővel szemben.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!