A kérdésem az lenne,hogy egy Superb Classic autóban,nem megy a vezető oldali ülés fűtés.A biztosítékot megnéztem,az ránézésre jó.Mi lehet a bibi ?
A másik kérdés,hogy a vezető oldali visszapillantó tükröt hogy lehet kiszedni ? Mert ott sem megy a fűtés,azért mert más tükör van benne,mint ami kellene,és nem passzol a csatlakozó.De ha a feszültség passzol,akkor teszek oda egy superseal dugót,gondolom.
Nézegettem a neten a fotóit, ilyesmire gondoltam én is, de aztán nem tettem meg. Ha kint a kezembe van az egész mindenség, akkor simán látszott volna, hogy mi is a helyzet.Le fogom kapni, akkor nem ragasztgatom.
Ezek szerint, gondolom, hogy a víznyomás mozdíthatja előre amikor szükséges és mondjuk el tudom képzelni, hogy egy rugó húzza vissza ha megszűnik a nyomás.
Látom nektek még az a króm hatású védő burkolat nem esett le :D
Nagyon egyszerű levenni. Egy nem fém eszközzel ami puha pl egy kis léc darab vagy egy műanyag kés vagy ilyesmi benyúlsz mögé kicsit megfeszíted, hogy meg tudd fogni és ki tudod húzni! Ha kihúztad azt a burkolatot két kis csapocska tartja azt ki tudod akasztani. Én már vettem le 4-5x és nincs még semmi baja. A mosó is működik. Egyszer azt a kis króm hatású műanyagot tisztítottam. És én is levettem amikor felpolíroztattam a fényszórót. Bár a políros csávó is nézett, hogy lekaptam azt a kis takarót kb 5 másodperc alatt.
Ha nem boldogulsz lefényképezem mire gondolok bár nem járok itt olyan sűrűn...
Erre is meg van a megoldàs. Nem kell kicserélned. Feltéve ha a szakadás hossza nem haladja meg az 5mm-t. Veszel egy 50ml-es Loctite 408as pillanat ragasztót. Összenyomod a szakadást hogy kinyíljon, féktisztítós tiszta ronggyal megtörlöd hogy ne legyen zsíros és a ragasztótubus hegyével fel viszel egy kis adagot (ne túl sokat!) és elengeded. Csak onnan jöttem rá hogy ez jó cucc gumi alkatrészek javításához, hogy nálunk a cégnél használunk olyan gumi élvédőket (ezt az U profilút) rozsdamentes burkolatokhoz, amiket ezzel kell ragasztani és ugye ezt a profilt végteleníteni kell, amihez ez a ragasztó van előírva. Nagyon jó és nagyjából rugalmas is. Én az octimon az ajtó kédert ragasztottam meg vele és hibátlan. Tehá nem kell a bontóban kukázni lengőkart. A másik meg mivel ez pillanat ragasztó ugyebár sok mindenhez jó...
Mint ahogy te is viszonylag sokat mész, a keresett autók is elég sokat mehettek már, így ami netán 2-300000 km-ig nagyon jó, az nem biztos, hogy utána is megállja már a helyét.
Amúgy én kizárólag CR-rel venném, PD-vel semmiképp. PD és DPF nem igazán fér össze.
DSG olajcsereperiódusa: 60000km. Amúgy nem rossz, de sok futás után már természetesen lehet itt is probléma.
4 kerékhajtás Haldex rendszer, ami elvileg szintén strapabíró
A kérdés mindig az, hogy hol, hogyan és mennyit használták az autót.
Futómű, kormánymű, elektronika, kipufogórendszer, turbó, EGR stb. stb. már ennyi idős korban/magas futásnál simán lehet problémás.
Lehet, hogy így lesz, most nem értem rá foglalkozni vele, így még nem is rendeltem semmit:-)
Másik Fábia skodánkhoz és a bmw 320D-hez éppen volt egy azt hiszem 36-os fej, mindegyikhez éppen méret.
Persze igazad van, feleslegesen nem költekezünk.
***
Van még egy olyan gondom, hogy az egyik első/alsó lengőkar egyik porvédőjén van egy kis szakadás, valamitől, megnéztem alaposan, maga a lengőkar tökéletesen teszi a dolgát, hibátlan a működése.
Valahonnan kéne rá keríteni egy porvédőt, kár volna, hogy emiatt legyen gondja. Külön úgy tudom nem lehet kapni, talán bontóban kellen beszereznem egyet, legalább akkor egy darabig jó lenne.
Ezért mondtam, ha van szíjas akkor simán le lehet lazítani. Most délután cseréltem olajat a haverom octaviájában. Ugyan úgy szíjjassal jött le. Semmi para nem volt. Ergo sztem az a 6800ft kidobott pénz lenne. Szerintem. De mindenki döntse el saját maga ezt a kérdést, hogy meg ér e ennyit, vagy inkább rákölti-e az olajra és a szűrőre...
Autó váltás előtt állunk, és a Superb is szóba jött, ezért lenne pár kérdésem:
2008-2010 környékit nézegetem.
DSG váltó, jó lenne a 4kerék hajtás is, + jól felszerelt (kulcs nélküli ajtó nyitás és indítás, motoros csomagtér ajtó. Bár ez nem tudom a sedan-nál létezik e, vagy csak kombinál.)
DSG váltó! Mi a szerviz igénye, mennyibe kerül, jó e egyáltalán? Úgy hallottam nem olyan jó mint a tiprtonic.
140 és 170 lovasakat is találtam, PD TDI, és CR TDI ugye, Valamelyik nem ajánlott széria esetleg?
4kerék hajtás jó a Skodánál, vagy nem az erőssége? Vannak e vele problémák?
Bármi jó tanács/vélemény jöhet !!!
Sok km-t, és pályán is sokat használjuk a kocsit, (évi 50-60ezer km-t)
Köszi a tanácsot. Ja szíjas nekem is van és láncos is van, de gondoltam veszek hozzá sokszögűt.
( Nyilván a láncos nem ide való, még mielőtt valaki belémköt.:-)
Persze, szíjassal az oldalára fogva levehettem volna, talán nincs is baromira ráhúzva.
Igazad van, mert ha a tömítés és a felfekvő felületek rendben vannak jól fog tömíteni, nem kell izomból megtépni, meghúzhatnám az előírt nyomatékkal is, de én ilyen helyeken ahogyan te is írtad érzésből húzom.
( és még sok más helyken is és nem kapkodom elő a kézikönyvet a nyomaték adatokért)
Nyilván pl. egy hengerfejet, már nem így csinálok, bár nagyon régen, még " gyerek koromban" húztunk meg úgy hengerfejet, hogy nem volt nyomaték kulcs, persze a meghúzási sorrendet már akkor is ismertük... És még talán azóta is menne, ha már be nem olvasztották volna.:-)
( a sima fémházas szűrőket mindig csak simán kézzel szoktuk felhúzni, de soha még egy nem folyatott, arról már temészetesen nem is írok, hogy a tömítést előtte kicsit megolajozzuk.:-)
Olajszűrő ház sapka leszedésére a gyári célszerszám a Skoda 3417 jelü célszerszám szükséges, de a Hazet 2174-et is hozza a workshop manual (ez teljesen hétköznapi 3 ágú olajszűrő leszedő szerszám) a kitétel annyi amit te is irtál hogy 25NM maximális nyomatékkal kell meghúzni. Na már most, mivel a sapka Purflux anyagú, én inkább az elsőt javaslom. Ha mindenképpen venni akarsz szerszámot ehhez. Viszont, márkatársi jótanácsként nekem konkrétan nem szokott kelleni hozzá kulcs, (erre az eddigi 10 olajcsere a példa) kilazítani a sima szíjjas megoldással szoktam és a meghúzásnál a trükk az hogy letekerem simán kézzel a nullpontig és ha leért, akkor még egy 45 fokot szoktam ráhúzni kézzel. A következő olajcserekor a szűrő ugyan olyan (persze kissé fekete, meg olajos ;) ) mint amikor be került a helyére tehát egyáltalán nem deformált. A fém házas olajszűrőt sem szoktam agyog lehúzni a felicián és eddig soha a büdös életbe (admin-nak bocsi a kifejezésért, mea culpa) nem szivárgott az olaj és az Octaviámon sem nyomta ki a kupak mellett az olajat. Szal ennyi... ha esetleg érdekel a gyári kulcs akkor az ebayen találsz. Skoda 3417 Genuine special tool oil filter removal- így keresd. Az angol ebayen van is fent pár. 6800ft/db
?? Nem, nem sikkadt el! Rögtön a következő posztban feltettem egy kérdést, amire azóta sem érkezett válasz. Bizonyára nem volt túlzottan fontos a dolog.
Neked is ugyanazt a kérdést tudom megismételni! Mi a konkrét hibakód? Nagyjából ezek a lehetőségek,
Sziasztok! Van egy 2009es skoda superbem ketezres diesel 170 lovas es elojott egy olyan problema h az izzitasjelzo lampa neha neha kivillan 1-2 percre. Izzitogyertyak lettek cserelve hibakod kiutve es megis visszajott. Valakinek valami otlet?
Sajnos ennek a kartársnak a kérdése elsikkadt. Nekem is ezt teszi a Skodám. 170 LE CRTDI ha jól emlékszem valami turbo geometria állító tengely végállás vagy kelyzet probléme. Kérem a hozzáértők segítségét.
Még annyit, hogy tudom vannak akik leszedik "egyéb" eszközökkel, de én nem barmolok, meg ahogyan írtad is oda kell figyelni mert baj lesz, el is szokták repeszteni, törni stb...
A páromnak pl. van egy futkosós Fábiája, na ott tényleg elég a hatlapfejű, amire te gondezárólagolsz...
***
Tényleg nem a sértődés miatt, csak, hogy minden ok legyen. 51 éves vagyok, volt vagy 30 kocsim, mindenféle, a szgk-tól a teherig bezárólag. Egész eddigi életemben szereltem, ismerem a különféle motorok működését, teljes motorfelújításokra
( fűzött blokkig szoktam szét és összerakni gépeket.) Vezérlésektől a kuplungcsere,futómű vagy bármi. De "jól értek" az elektronikához, autóvillamossághoz stb. De van oszcilloszkópom, különféle elektronikus mérőeszközök.
Rendelkezem ipari esztergával, marógéppel, gyalugéppel stb... De még egyéb felszereléssel is.
Hidd, hogy tudom mennyire lehet/szabad meghúzni dolgokat ( de van nyomaték kulcsom is ha kell), ismerem az anyagokat, megmunkálásokat stb.
Pl. A MANN amúgy mindig az vörösréz tömítést a leersztő csavarhoz is az olajszűrővel a gumitömítésen kívaül is.
De pillanatok alatt leszúrok egyet esztergán ha kell.
Van CO hegesztőm, MMA inverterem és ilyenek, meg még sok szerszám, amik nem csak dísznek vannak....
Elnézést kérek mindenkitől, nem akartam ezzel untatni a fórumot, csak, hogy tiszta legyen a dolog...
Ha jobban átgondolod az eddig feltett kérdéseimet, szerintem egyáltalán nem az jön le belőlük, hogy nem értek hozzá, egyszerűen csak infót kérek, jó dolog megbeszélni olyanokkal akik az adott típuson az adott problémával már foglalkoztak.
Megoldom anélkül is, de a hasznos infók mindig jól jönnek...Én is szívesen adok, ha éppen tudok.
Pontosan nem tudom, talán 30-as de minden standard dugókulcs készletben van olyan. A meghúzáshoz erősen ajánlott a nyomatékkulcs! Nagyon érzékeny a túlhúzásra...
Mindenképpen legyen új leeresztőcsavar és tömítőkarika!!!!
(minden sértő szándék nélkül, de a kérdéseid alapján ismét idéznem kell magamat: ha nem értesz hozzá, ne csináld!)