Keresés

Részletes keresés

Dimma Creative Commons License 2007.04.01 0 0 81
Nincs de beszéltünk róla de akkor nem kellet neked. Alú nicasilos 49 Ps Kedden megyek a Csabaihoz üzensz valamit. Ma a kezembe került 2 Bing 28mm de membránosra való.
Előzmény: ŐLTF (79)
ŐLTF Creative Commons License 2007.04.01 0 0 80
A kupplung még attol is tud csuszni ha a tárcsa kömei "kiverték" a kosarat. Illyenkor gázadásra szét akarja emelni.
Előzmény: motorkami (76)
ŐLTF Creative Commons License 2007.04.01 0 0 79
Dimma, azok ahengerek nálad vannak vagy csak képek? Vas?
Előzmény: ŐLTF (77)
Dimma Creative Commons License 2007.04.01 0 0 78
Már hülye a gép de itt a dogó. A potfelömlö kialakitás meg ma 2kupos könyök is elkészült
ŐLTF Creative Commons License 2007.04.01 0 0 77
Üdv mindenkinek! 20000-ért megcsinálom a hengerfejet.
Előzmény: GyusziP20 (69)
motorkami Creative Commons License 2007.04.01 0 0 76
Mint írtam, a teljes szett tőled van, tehát a fémlamella is.
Előzmény: lecso (74)
VATERP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 75

Szeretnék tanácsot kérni a tapasztalattal rendelkező szakiktól.

P20 gyári HONDA dugattyúkkal, PROX hajtókarokkal, ELF 100% szintetikus olajat használok, 1000 km-t túlléptem a felújítás óta, elbírja az 1:50-es keveréket, vagy maradjak az 1: 40-nél?

lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 74
Akkor most van új fémlamella, vagy nincs?
Előzmény: motorkami (72)
VATERP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 73
Nagyon sokan ismerik a fórumról, Ő a Papp Józsi Győrből. Egyébként a hirdetés már volt és a srác nagyon jó szakember.
Előzmény: Törölt nick (70)
motorkami Creative Commons License 2007.04.01 0 0 72
Köszönöm lecso, bizonyára ezek alapján már nem lesz gond a beszerelés.
Különben a teljes szett tőled származik.
Előzmény: lecso (52)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 71
Ne mond már ! Pedig én mindent beleadok és nem biztos,hogyha nem sikerül Akkor az csak az én hibám !  Ezek szerint hiába írok neked ?  Itt az említett fénymásolat ( amiknek nem szokott lenni boritója álltalában ) fényképe ! Ha ez sem elég hátraszaltót ugrok előre !
Előzmény: GyusziP20 (68)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 70
Volt már a másik fórumon ez a hirdetés ! Hogy mennyire hozzáértő a srác azt nem tudom ( esetleg ismeri valaki ? ) ! http://promptt.extra.hu/joci/joci.html
Előzmény: GyusziP20 (69)
GyusziP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 69
Lecso akkor esetleg te tudsz erről az irományról valamit amit G.JANI említett?P20-as Hengerfej átalakítással foglalkozik valaki?Ha nem muszály nem szeretném végigjárni a létrát és rengeteg tanuló pénzt kifizetni.
GyusziP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 68
Hát most így sokkal okosabb nem lettem.
Előzmény: Törölt nick (62)
klaci64 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 67
ne hagyjátok hogy megosztodjon ez a kis társaság,ne legyen itt is az mint az országban,hogy a széthuzás,egymás összeugrasztása gyözzön!!!
szerintem mindönket egy dolog érdekel:PANNONIA!!!!!!!!!!
mindenki olyan betü méretet használ,ami jól esik!!
legyunk a másikra annyira toleránsak,hogy ne ez legyen a fontos,hanem az amit LEÍR!!
EGYSÉGBE MAGYAR!!!!!
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 66
Értem , köszi !  Én sem szeretek ezzel kínlódni de estefelé már jól jön a nagyobb betű  !
Előzmény: lecso (64)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 65
Ne kezd már mindig ilyen pesszimistán a hozzászólásaid ha megkérhetlek !  A hengerjej képet én is így tudom mint ahogy írtad . A dugó kép is talán elmegy ide , de egy speciálnak   úgy érzem ez már sok lenne és meg akadna ( én így tanúltam ), a többi amit hozzáfűztél pontosan így van sz.tem is . 
Előzmény: emzoli22357 (57)
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 64
Ne tulajdoníts különösebb jelentőséget az ügynek. Egyszerűen a NAGYBETŰ kiabálást jelent, a kövér meg lényegeset. Így szoktuk meg.
Előzmény: Törölt nick (58)
TUZI Creative Commons License 2007.04.01 0 0 63
Hy.

Csak jelzem hogy ide találtam én is ,nem mindig értem hogy miről beszéltek:-( ,de azért rajtatok tartom a szemem, ha időm engedi.:-)))))
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 62

Ez a bűvös iromány kis kitérővel a fővárosból került hozzám is ,ezért úgy gondolom ,hogy ott hamarabb hozzájutsz !  Ha jól "tévedek" versenymotor szerelő tanfolyamon tanúlnak belőle , és akitől kaptam azt mondta ,hogy a Lecsó is vele volt ott egy időben ! Szóval ő biztos jobban tudja ezt !   A másik pedig , hogy én is inkább tanulnék és figyelnék azoktól ( pl. az idősebb Zsilják , de szívem szerint szétnéznék az Apriliánál meg a HRC-nél ) akik igazán tudják ezt a témát ,mert én is csak próbálkozok többnyire !

Előzmény: GyusziP20 (61)
GyusziP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 61
Akkor azt a fénymásolatot elkérném, hogy én is lefénymásoljam vagy ha nem nagy gond lefénymásolhatnád és ha megyek Debrecenbe salakmotor versenyre akkor kifizetném.Vélemény?
Előzmény: Törölt nick (59)
GyusziP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 60
Értem, köszi.
Előzmény: emzoli22357 (57)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 59

Az emzoli kielégítő választ adott !  Nálam ez csak a nagyon pontos beállításra vonatkozik,én sem szedem mindíg le a hengerfejet ,bár az nem nagy meló , de ha van olyan cuccod amivel benézel , nem is kell . Szinte minden könyv ezzel kezdi ( kétütemű és négy üt. motorok működése ) de az igazán részletes leírás nekem fénymásolt és nincs címe . Valaki biztos tud tippet adni,de ezt megkérdezni mikor a Google 10 másodperc alatt kidobja ?

Előzmény: GyusziP20 (56)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 58
Üdv mindenkinek !  A topik keresésig még nem jutottam el ,most is gyoran raeagálok a h.sz-okra ,aztán CPU csere és portalanítás a számító gépemben , aztán motor próba , mosás ,szerelés amíg jó idő van !   Épp akartam írni, hogy a Pannonia kuplunggal nagyon körűltekintően kell bánni ( ez nem Japán crossmotor ahol csak össze kell "lapátolni" a kuplungot ), de a Lecsó részletezte a lényeget .              A többieknek :Így jó a betü vastagság ?  De még mindíg nem írták le az azok akiket ez bánt ,hogy ennek mi is az oka ?
Előzmény: zöldember (55)
emzoli22357 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 57
Lehet, hogy nem kellene belepofáznom, de onnan látni, hogy az öblítősugár irányában jobban tisztul a dugótető, többfelömlös kézel készült hengerekben többszöri utánreszelésre szokott szükség lenni, mire valóban szimmetrikus lesz az öblítéskép a dugótetőn, és a fejben is. A jól beállított motor dugóteteje vilbarna, porszáraz, és a hátoldalon sincsenek égésnyomok, a fejben a tisztulás az öblítés irányában majdhogynem fémtisztára pucolja az égésteret, az égéskép szimmetrikus egyenletes.
Szürkés a kevés nyál, ilyenkor az égéskép a gyertyán vörösbe hajló is lehet, mert a motor melegszik, feketés, zsíros tapintású a sok nyál égésképe, azonban ezzel vigyázni kell, mert a gyenge minőségü olajak, vagy a túlzott olajozás, eresztő szimmeringek megváltoztatják az érésképet, amire ha az ember szegényeb keberék beállításával reagál, a mocc azonnal túlmelegszik,elősorban az elégtelen belső hűtés miatt.
Előzmény: GyusziP20 (56)
GyusziP20 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 56

G.JANI

lenne egy pár kérdésem:

 

  1. "működés közben nekem teljesen más irányok jöttek ki mint a beállítottak"

Ezt honnan tudod?

 

     2.   "Én az átömlést a hengerfej képen ellenőrzöm a karburálást a dugótetőn"

 

Ezt esetleg részleteznéd  ill. vannak-e olyan fotóid amin látszódnak is?És ezt úgy kell érteni,hogy mikor karburátort állítasz mész vele két kört aztán lekapod a hengerfejet?

 

    3. Milyen magyar nyelvű könyvet tudnál ajánlani amiből te is kinézted ezeket a tanított klasszikus átömlési elméletet? 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (23)
zöldember Creative Commons License 2007.04.01 0 0 55

Bocs, elfelejtettem kinagyítani.

Megtalátad crossmotorok topikot?

Előzmény: Törölt nick (47)
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 54
Még valami.
Mindenféle szedettvedett bowdeneket lehet beszerezni. Ezek hossza nem biztos, hogy jó.
A megfelelő bowdennel megvalósítható, hogy a bowdwen belső szál nagyjából merőleges a kiemelőkilincsre lent a blokkon. Lényeges.

A kiemelő kulcs (ami benn van a blokkban) hátán elég csúnya kopások, és rozsdásodás szokott kialakulni. Ez a kopáskép elég jellegzetes, könnyen felismerhető.
Az a fő baj, hogy a kialakult vállnak ba kel ugrania a csapágy furatába kiemeléskor. Ennek az az eredménye, hogy behúznád a kart, és igen nehezen jön be, még arányag gyenge rugóknál is.
Keressetek jó állapotban lévő kulcsot, de reszelő is lehet jó megoldás.
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 53
Ja, és az említett félig parafás lamellát parafával befelé beszerelni.
lecso Creative Commons License 2007.04.01 0 0 52
Na, akkor legalulra be kell tenni egy olyan lamellát, ami gyári parafás, de az egyik oldaláről le kell tisztítani a parafát, teljesen. Ennek állapota szinte mellékes, a maradék parafa vastagságával érdemes játszani úgy, hogy a készre szerelt lamellasor teljesen kitöltse a kosárban a helyet.
Tehát, ha nincs teljesen tele, akkor vastag parafásat teszek be, ha pedig félő, hogy kiemeléskor kicsusszan a legfelő lamella, akkor vékonyabbat.
Akkor jó a lamellaköteg vastagsága, ha kb. 2 mm.-rel van a felső lamella teteje a kosár felső éle alatt.
Ezek a lamellák vékonyabbak, mint a gyári parafásak, ezért amit én adok fémlamellát a szetthez, vastagabbak, hogy a végén kijöjjön a megfelelő kötegvastagság.
Neked milyen fémlamellák vannak hozzá?
A nyomólapról is le kell tisztítani a gyári parafát, merthiszen a legfelső lamella a ferrodolos lesz, és ezen a felületen nem tudna dolgozni a parafa.

Összeserelés után célszerű pár dolgot elenőrizni.

1.
Ha nem elég vastag a köteg, a nyomólap belső, íves részén fel tud támaszkodni a belső kosár tetejére. Ekkor bármilyen erős rugót tehetsz a rugók nem a köteget fogják nyomni.

2.
Ha rosszul állítod be az állítócsvart (lent), előfordul, hogy a vastagabb, menetes része feltámaszkodik a kuplungtengely furatának tetején.
Ez főleg akkor fordul elő, ha hiányzik a kiemelő rudacskák közül golyó. A helyes összeálítás:rúd (a lehetőleg lapos véggel a kiemelő kulcs felé), golyó, rúd,golyó, és maga az állítócsavar. A gyolyó mérete lényeges (8.5 mm), sem kihagyni, sem duplázni nem ajánlott.

3.
Összeserelés után ellenőrizni kell, hogy egyenletesen emel-e ki a nyomólap.
Ezt simán a kuplzngkar behúzásával is lehet, figyelve, hogy a nyomólap egyenletesen emelkedik-e minden oldalon.
A másik, profibb megoldás: kar behúzva rögzit, és a nyomólap egyik oldalára indikátorórát téve, körbeforgatva a nyomólapot, az ütést ellenőrizni lehet.
Ha nem jó, a teljesen becsavart rugótartó csvarokat kell visszalazítani a megfelelő helyen.
Ezeket később sem kell fixre húzni, a ledrótozáshoz azonban célszerű 1-es huzalt használni.

Előzmény: motorkami (51)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!