Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
Nincs de beszéltünk róla de akkor nem kellet neked. Alú nicasilos 49 Ps Kedden megyek a Csabaihoz üzensz valamit. Ma a kezembe került 2 Bing 28mm de membránosra való.
Ne mond már ! Pedig én mindent beleadok és nem biztos,hogyha nem sikerül Akkor az csak az én hibám ! Ezek szerint hiába írok neked ? Itt az említett fénymásolat ( amiknek nem szokott lenni boritója álltalában ) fényképe ! Ha ez sem elég hátraszaltót ugrok előre !
Volt már a másik fórumon ez a hirdetés ! Hogy mennyire hozzáértő a srác azt nem tudom ( esetleg ismeri valaki ? ) ! http://promptt.extra.hu/joci/joci.html
Lecso akkor esetleg te tudsz erről az irományról valamit amit G.JANI említett?P20-as Hengerfej átalakítással foglalkozik valaki?Ha nem muszály nem szeretném végigjárni a létrát és rengeteg tanuló pénzt kifizetni.
ne hagyjátok hogy megosztodjon ez a kis társaság,ne legyen itt is az mint az országban,hogy a széthuzás,egymás összeugrasztása gyözzön!!! szerintem mindönket egy dolog érdekel:PANNONIA!!!!!!!!!! mindenki olyan betü méretet használ,ami jól esik!! legyunk a másikra annyira toleránsak,hogy ne ez legyen a fontos,hanem az amit LEÍR!! EGYSÉGBE MAGYAR!!!!!
Ne kezd már mindig ilyen pesszimistán a hozzászólásaid ha megkérhetlek ! A hengerjej képet én is így tudom mint ahogy írtad . A dugó kép is talán elmegy ide , de egy speciálnak úgy érzem ez már sok lenne és meg akadna ( én így tanúltam ), a többi amit hozzáfűztél pontosan így van sz.tem is .
Ez a bűvös iromány kis kitérővel a fővárosból került hozzám is ,ezért úgy gondolom ,hogy ott hamarabb hozzájutsz ! Ha jól "tévedek" versenymotor szerelő tanfolyamon tanúlnak belőle , és akitől kaptam azt mondta ,hogy a Lecsó is vele volt ott egy időben ! Szóval ő biztos jobban tudja ezt ! A másik pedig , hogy én is inkább tanulnék és figyelnék azoktól ( pl. az idősebb Zsilják , de szívem szerint szétnéznék az Apriliánál meg a HRC-nél ) akik igazán tudják ezt a témát ,mert én is csak próbálkozok többnyire !
Akkor azt a fénymásolatot elkérném, hogy én is lefénymásoljam vagy ha nem nagy gond lefénymásolhatnád és ha megyek Debrecenbe salakmotor versenyre akkor kifizetném.Vélemény?
Az emzoli kielégítő választ adott ! Nálam ez csak a nagyon pontos beállításra vonatkozik,én sem szedem mindíg le a hengerfejet ,bár az nem nagy meló , de ha van olyan cuccod amivel benézel , nem is kell . Szinte minden könyv ezzel kezdi ( kétütemű és négy üt. motorok működése ) de az igazán részletes leírás nekem fénymásolt és nincs címe . Valaki biztos tud tippet adni,de ezt megkérdezni mikor a Google 10 másodperc alatt kidobja ?
Üdv mindenkinek ! A topik keresésig még nem jutottam el ,most is gyoran raeagálok a h.sz-okra ,aztán CPU csere és portalanítás a számító gépemben , aztán motor próba , mosás ,szerelés amíg jó idő van ! Épp akartam írni, hogy a Pannonia kuplunggal nagyon körűltekintően kell bánni ( ez nem Japán crossmotor ahol csak össze kell "lapátolni" a kuplungot ), de a Lecsó részletezte a lényeget . A többieknek :Így jó a betü vastagság ? De még mindíg nem írták le az azok akiket ez bánt ,hogy ennek mi is az oka ?
Lehet, hogy nem kellene belepofáznom, de onnan látni, hogy az öblítősugár irányában jobban tisztul a dugótető, többfelömlös kézel készült hengerekben többszöri utánreszelésre szokott szükség lenni, mire valóban szimmetrikus lesz az öblítéskép a dugótetőn, és a fejben is. A jól beállított motor dugóteteje vilbarna, porszáraz, és a hátoldalon sincsenek égésnyomok, a fejben a tisztulás az öblítés irányában majdhogynem fémtisztára pucolja az égésteret, az égéskép szimmetrikus egyenletes. Szürkés a kevés nyál, ilyenkor az égéskép a gyertyán vörösbe hajló is lehet, mert a motor melegszik, feketés, zsíros tapintású a sok nyál égésképe, azonban ezzel vigyázni kell, mert a gyenge minőségü olajak, vagy a túlzott olajozás, eresztő szimmeringek megváltoztatják az érésképet, amire ha az ember szegényeb keberék beállításával reagál, a mocc azonnal túlmelegszik,elősorban az elégtelen belső hűtés miatt.
"működés közben nekem teljesen más irányok jöttek ki mint a beállítottak"
Ezt honnan tudod?
2. "Én az átömlést a hengerfej képen ellenőrzöm a karburálást a dugótetőn"
Ezt esetleg részleteznéd ill. vannak-e olyan fotóid amin látszódnak is?És ezt úgy kell érteni,hogy mikor karburátort állítasz mész vele két kört aztán lekapod a hengerfejet?
3. Milyen magyar nyelvű könyvet tudnál ajánlani amiből te is kinézted ezeket a tanított klasszikus átömlési elméletet?
Még valami. Mindenféle szedettvedett bowdeneket lehet beszerezni. Ezek hossza nem biztos, hogy jó. A megfelelő bowdennel megvalósítható, hogy a bowdwen belső szál nagyjából merőleges a kiemelőkilincsre lent a blokkon. Lényeges.
A kiemelő kulcs (ami benn van a blokkban) hátán elég csúnya kopások, és rozsdásodás szokott kialakulni. Ez a kopáskép elég jellegzetes, könnyen felismerhető. Az a fő baj, hogy a kialakult vállnak ba kel ugrania a csapágy furatába kiemeléskor. Ennek az az eredménye, hogy behúznád a kart, és igen nehezen jön be, még arányag gyenge rugóknál is. Keressetek jó állapotban lévő kulcsot, de reszelő is lehet jó megoldás.
Na, akkor legalulra be kell tenni egy olyan lamellát, ami gyári parafás, de az egyik oldaláről le kell tisztítani a parafát, teljesen. Ennek állapota szinte mellékes, a maradék parafa vastagságával érdemes játszani úgy, hogy a készre szerelt lamellasor teljesen kitöltse a kosárban a helyet. Tehát, ha nincs teljesen tele, akkor vastag parafásat teszek be, ha pedig félő, hogy kiemeléskor kicsusszan a legfelő lamella, akkor vékonyabbat. Akkor jó a lamellaköteg vastagsága, ha kb. 2 mm.-rel van a felső lamella teteje a kosár felső éle alatt. Ezek a lamellák vékonyabbak, mint a gyári parafásak, ezért amit én adok fémlamellát a szetthez, vastagabbak, hogy a végén kijöjjön a megfelelő kötegvastagság. Neked milyen fémlamellák vannak hozzá? A nyomólapról is le kell tisztítani a gyári parafát, merthiszen a legfelső lamella a ferrodolos lesz, és ezen a felületen nem tudna dolgozni a parafa.
Összeserelés után célszerű pár dolgot elenőrizni.
1. Ha nem elég vastag a köteg, a nyomólap belső, íves részén fel tud támaszkodni a belső kosár tetejére. Ekkor bármilyen erős rugót tehetsz a rugók nem a köteget fogják nyomni.
2. Ha rosszul állítod be az állítócsvart (lent), előfordul, hogy a vastagabb, menetes része feltámaszkodik a kuplungtengely furatának tetején. Ez főleg akkor fordul elő, ha hiányzik a kiemelő rudacskák közül golyó. A helyes összeálítás:rúd (a lehetőleg lapos véggel a kiemelő kulcs felé), golyó, rúd,golyó, és maga az állítócsavar. A gyolyó mérete lényeges (8.5 mm), sem kihagyni, sem duplázni nem ajánlott.
3. Összeserelés után ellenőrizni kell, hogy egyenletesen emel-e ki a nyomólap. Ezt simán a kuplzngkar behúzásával is lehet, figyelve, hogy a nyomólap egyenletesen emelkedik-e minden oldalon. A másik, profibb megoldás: kar behúzva rögzit, és a nyomólap egyik oldalára indikátorórát téve, körbeforgatva a nyomólapot, az ütést ellenőrizni lehet. Ha nem jó, a teljesen becsavart rugótartó csvarokat kell visszalazítani a megfelelő helyen. Ezeket később sem kell fixre húzni, a ledrótozáshoz azonban célszerű 1-es huzalt használni.