Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
A 75 számú hozzászólásomhoz még annyit, hogy azok a hengerfejek vannak rajta, amiket a Te eszrergályosod csinált. Örűlnék ha leírnád a véleményedet a kérdésről.
Nincs de beszéltünk róla de akkor nem kellet neked. Alú nicasilos 49 Ps Kedden megyek a Csabaihoz üzensz valamit. Ma a kezembe került 2 Bing 28mm de membránosra való.
Ne mond már ! Pedig én mindent beleadok és nem biztos,hogyha nem sikerül Akkor az csak az én hibám ! Ezek szerint hiába írok neked ? Itt az említett fénymásolat ( amiknek nem szokott lenni boritója álltalában ) fényképe ! Ha ez sem elég hátraszaltót ugrok előre !
Volt már a másik fórumon ez a hirdetés ! Hogy mennyire hozzáértő a srác azt nem tudom ( esetleg ismeri valaki ? ) ! http://promptt.extra.hu/joci/joci.html
Lecso akkor esetleg te tudsz erről az irományról valamit amit G.JANI említett?P20-as Hengerfej átalakítással foglalkozik valaki?Ha nem muszály nem szeretném végigjárni a létrát és rengeteg tanuló pénzt kifizetni.
ne hagyjátok hogy megosztodjon ez a kis társaság,ne legyen itt is az mint az országban,hogy a széthuzás,egymás összeugrasztása gyözzön!!! szerintem mindönket egy dolog érdekel:PANNONIA!!!!!!!!!! mindenki olyan betü méretet használ,ami jól esik!! legyunk a másikra annyira toleránsak,hogy ne ez legyen a fontos,hanem az amit LEÍR!! EGYSÉGBE MAGYAR!!!!!
Ne kezd már mindig ilyen pesszimistán a hozzászólásaid ha megkérhetlek ! A hengerjej képet én is így tudom mint ahogy írtad . A dugó kép is talán elmegy ide , de egy speciálnak úgy érzem ez már sok lenne és meg akadna ( én így tanúltam ), a többi amit hozzáfűztél pontosan így van sz.tem is .
Ez a bűvös iromány kis kitérővel a fővárosból került hozzám is ,ezért úgy gondolom ,hogy ott hamarabb hozzájutsz ! Ha jól "tévedek" versenymotor szerelő tanfolyamon tanúlnak belőle , és akitől kaptam azt mondta ,hogy a Lecsó is vele volt ott egy időben ! Szóval ő biztos jobban tudja ezt ! A másik pedig , hogy én is inkább tanulnék és figyelnék azoktól ( pl. az idősebb Zsilják , de szívem szerint szétnéznék az Apriliánál meg a HRC-nél ) akik igazán tudják ezt a témát ,mert én is csak próbálkozok többnyire !
Akkor azt a fénymásolatot elkérném, hogy én is lefénymásoljam vagy ha nem nagy gond lefénymásolhatnád és ha megyek Debrecenbe salakmotor versenyre akkor kifizetném.Vélemény?
Az emzoli kielégítő választ adott ! Nálam ez csak a nagyon pontos beállításra vonatkozik,én sem szedem mindíg le a hengerfejet ,bár az nem nagy meló , de ha van olyan cuccod amivel benézel , nem is kell . Szinte minden könyv ezzel kezdi ( kétütemű és négy üt. motorok működése ) de az igazán részletes leírás nekem fénymásolt és nincs címe . Valaki biztos tud tippet adni,de ezt megkérdezni mikor a Google 10 másodperc alatt kidobja ?
Üdv mindenkinek ! A topik keresésig még nem jutottam el ,most is gyoran raeagálok a h.sz-okra ,aztán CPU csere és portalanítás a számító gépemben , aztán motor próba , mosás ,szerelés amíg jó idő van ! Épp akartam írni, hogy a Pannonia kuplunggal nagyon körűltekintően kell bánni ( ez nem Japán crossmotor ahol csak össze kell "lapátolni" a kuplungot ), de a Lecsó részletezte a lényeget . A többieknek :Így jó a betü vastagság ? De még mindíg nem írták le az azok akiket ez bánt ,hogy ennek mi is az oka ?
Lehet, hogy nem kellene belepofáznom, de onnan látni, hogy az öblítősugár irányában jobban tisztul a dugótető, többfelömlös kézel készült hengerekben többszöri utánreszelésre szokott szükség lenni, mire valóban szimmetrikus lesz az öblítéskép a dugótetőn, és a fejben is. A jól beállított motor dugóteteje vilbarna, porszáraz, és a hátoldalon sincsenek égésnyomok, a fejben a tisztulás az öblítés irányában majdhogynem fémtisztára pucolja az égésteret, az égéskép szimmetrikus egyenletes. Szürkés a kevés nyál, ilyenkor az égéskép a gyertyán vörösbe hajló is lehet, mert a motor melegszik, feketés, zsíros tapintású a sok nyál égésképe, azonban ezzel vigyázni kell, mert a gyenge minőségü olajak, vagy a túlzott olajozás, eresztő szimmeringek megváltoztatják az érésképet, amire ha az ember szegényeb keberék beállításával reagál, a mocc azonnal túlmelegszik,elősorban az elégtelen belső hűtés miatt.
"működés közben nekem teljesen más irányok jöttek ki mint a beállítottak"
Ezt honnan tudod?
2. "Én az átömlést a hengerfej képen ellenőrzöm a karburálást a dugótetőn"
Ezt esetleg részleteznéd ill. vannak-e olyan fotóid amin látszódnak is?És ezt úgy kell érteni,hogy mikor karburátort állítasz mész vele két kört aztán lekapod a hengerfejet?
3. Milyen magyar nyelvű könyvet tudnál ajánlani amiből te is kinézted ezeket a tanított klasszikus átömlési elméletet?