Lenne ötletem: Kérném a hozzászólásokat! Persze ez főleg hétvégén lenne, mert tanszünetben 20 percezik a 8-as, így ez visszalépés lenne, ezért ott mást kellene csinálni.
Pl. Indítanék egy 20/21-et. Hasonló lenne az eredeti 20/21-hez, ami a tavalyi menetendben tervezett járatként szerepelt, de nem indult be mégsem, de nem egészen ugyanaz lenne. És a 10/11 helyett jórészt 10Y/11Y-t közlekedtetnék, és dobnám a 10C-t szombaton.
Előnyök: Kertváros-Landorhegy közvetlen járat egész nap. Kertváros vasútállomás rendszeres járat. Negyedórás buszközlekedés a kertvárosban és a Landorhegyen is.
Landorhegy felső hétvégén is busz kapna.
4 kocsival megoldható lenne. Bár hétvégén szombat délelőttöt leszámítva csak 3 van.
Hátrány: Landorhegy-vasútállomás hosszabb menetidő.
20/21:
Kertváros forduló-Hegyalja út/Pálóczi út csp.-kórház-belváros-Olai templom-Ganz szki-Landorhegy felső-Csertán s. utca-Tungsram-Kertváros forduló
Eredetileg a 10-es gyorsjárata volt, de később kivitték a felső útra, emiatt le lett vágva az olai sarok. De ekkor a gyorsjárati jellegnek meg kellett volna szűnnie. De lehet, hogy azért nem szűnt meg, mert akkor nem tudott volna 20 perc alatt fordulni. Most már megáll az Olai temlomnál, de csak csúcson kívül, így reggel a gimnáziumba utazókat nem tudja elvinni. Na meg ellenirányú párja sincsen. Na meg a Zrínyi gimnáziumnál sem áll meg. Nem igaz, hogy amióta 24 perc a köridő reggel, azót ne férne bele a megállás az Olai templomnál. Na és hétvégén nem közlekedik.
Szerintem újra kellene rajzolni a helyijáratos térképet. Amúgy meg ZEG eleve egy szivás buszos szempontból. Mert a külterületekre nincs elég utas: Ebergény, Bazita stb... Ahová van, oda meg kerülőt tesz a busz. Az 1-es nagy kerülőt tesz a Szentmártoni vagy a Gazdasági útra. A 3-as meg kerül. A pózvaiakat a kórházhoz, a kórházhoz menőket meg Pózvára viszi be. Városon belül a 10/11 kerül Olára, a belváros felé. Lemértem Landorhegyi iskola (Fiú diákotthon)*, zenélő óra, gyalog kevesebb, mint 20 perc. A felső rész valamivel több. De erősen ösztönöz a bicajhasználatra a busz helyett a csapnivaló menetrend.
De a kertváros sem túl jó. Onnan nincs busz a vasútra, csak mutatóba egypár. Pedig lehetne, ha a 10Y/11Y sűrűben menne, esetenként a 10/11 rovására. Amúgy az is szépen ritkul. Régen még 5 percenként ment a 8-as csúcsban. Igaz, akkor nem volt még 8C és 8Z sem. De most mindegyik egyre csak ritkul. Csúcsban is. :(
A 10 C-vel mindig is meg voltak szopatva a Landorhegyi út 60 és a Csertán Sándor utcai megálló közti lakók. Régen a kazinczy tér és a Gasparich úti volán telep között kihagyta a Zrínyi Gimnázium és Kölcsey Gimnázium előtt lévő megállókat is. Vagyis végigrobogott a fél városon megállás nélkül, nehogy véletlenül a Zrínyibe, Csányba vagy a Kölcseybe járó landorhegyiek gyorsan hazajussanak. És lehetőleg át kelljen szállniuk reggel, amikor iskolába mennek.
Szivassuk meg a Landorhegyieket! A Zala Volán Zrt új utaselriasztó kampánya szeptember 15-tel indul. Ugyanis attól fogva a 10C csúcsban 15, csúcson kívül 30 percenként fog közlekedni. Azaz jó sok időt tölt majd a fordulóban állva. Így a város felé menők szívnak majd jó nagyot. De a 8 és a 8C vonalán is lesznek ritkítások.
Túllőttem a célon, az biztos. Csak tudod bántja a szememet, amikor valaki hülyeségeket beszél. Itt is, meg a ZH fórumon is lehet olvasni tőled egy-két "érdekességet". Pedig szerintem némi utánajárással megtudhatnál sok mindent.
Részemről ezzel lezárnám a témát. Hidd el, velem is meg lehet találni a közös hangot.
Azért azt ne feledd, hogy Zalaegerszegről az ICT-857 elköltözött Keszthelyre (talán még Te írtad be ide), nem hinném, hogy két 260-astól is meg tudnának szabadulni.
Mellesleg, hogy fokozzam a hangulatot, Kanizsán mind a kettő csuklós helyére került.