Nekem is mélyebb a kipufogó hangja néha ugyan úgy mint neked Viktor.
És a ventillátor is megy motor leállítás után.Én is kezdet gondolkodni valyon mi lehet, mert például én akkor hallom inkább amikor hideg a motor, nem amikor üzemi hőfokon van. Én személy szerint az EGR szelepre gondoltam ami a kipufogó könyöknél van.
Szerény véleményem szerint, nyugodtan leállíthatod. Én legalább is nem csinálok belőle gondot. Amikor újból szükségét érzi a tisztításnak, akkor majd újból csinálja. A hangról amit írsz, arra oda kell kűlön figyelned, hogy halljad, mert nem igazán zavaró. Üdvözlet: birobandi
Igen, így van, megy a ventilátor is közben... egyre gondolunk. Ha leállítom tovább jár a ventilátor. Szerintetek leállíthatom a motort eközben? Meddig tart a regenerálás ? Ilyenkor nekem kicsit bizonytalanabb az alapjárat és mélyebb hangja van a kipufogónak. Azaz akkor hallom a kipufogó hangját mikor a művelet tart, se előtte se utána semmi, nagyon csöndes.
Régebben is csinálta de nem párosítottam semmihez a jelenséget. Érdemes vele foglalkoznom vagy éljek vele együtt? :)
Szia gasparv! Annyival egészítem ki, amit Jancsi írt, hogy azért is hallod méllyebbnek a hangját, mert a regenálás alatt folyamatosan megy a hűtő ventilátor. Sok értelmét nem látom, hogy megy, de megy. Üdvözlet: birobandi
Szia Viktor! Először is egy kis idézet. "Az eltömődés folyamatának függvényében a regenerálás minden 400-500 km megtétele után bekövetkezik, s ez a tiszta folyamat a vezető számára a vezetési kényelemre nincs negatív hatással." Úgy hogy akár igaz is lehet amit te írtál a 350-400 km. Bár, hogy mélyebb lenne a hangja, ilyet én még nem tapasztaltam. Az ablaktörlő sajnos ilyen. Már a korábbi típusokon is így működött. Üdv Jancsi!
Az elképzelhető, hogy a fap 350-400 kilométerenként regenerálódik? Ekkor mélyebb lesz a hangja az autónak, ebből gondolom.
Már egy ideje nálam van a paripa, de most tűnik fel hogy az automatikus ablaktörlő csak úgy működik ha "ismét" abba a pozícióba állítom. Nem jegyzi meg??? minden elindulásnál le fel kell kapcsolgatni, hogy automata legyen. Nektek is így működik?
Szia Balika123! Amennyiben nem nyitod fizikailag ki az ajtót, akkor 30 sec. után automatikusan zár a központi zár. Abban az esetben, ha kilincssel nyitottad az ajtót és utána zárt a központi zár, az hiba! Az indításgátlóhoz azonban nem lehet köze. Üdvözlet: birobandi
Sziasztok! Erre a kulcs áthuzásos hibára visszatérve most jut eszembe hogy mielőtt először jelentkezett a hiba én előtte véletlenül lezártam a kocsit nyitott ablakoknál, majd ujra kinyitottam . Ezután kb 30 mp múlva zárak maguktól lezártak (szerencsére az ablakok le voltak húzva mert a kulcs benne volt). Lehet hogy ez zavarhatta meg az elektronikát?
Igen, bár egyetértek az előttem szólókhoz, a kulcs áthúzásos hibaüzenetnek nincs köze az elemhez. Én nem bíznám a véletlenre a dolgot, kiolvastatnám a hibát szervizben. Olcsóbb mint a tréler-el.
Sziasztok! Ha mégis előjön a hiba mire számitsak, mit lehet illyenkor tenni? Egyébként a felhasználói könyv is azt irja hogy először cseréljünk elemet, ha nem javult meg akkor peugeot szerviz. Üdv
Sajnos Jancsinak igaza van. Az elem lemerűlését, a fedélzeti számítógép kellő időben jelzi számodra. Egyébként is rengeteget bírnak ezek a 3V-os lítiumok, amik benne vannak gyárilag. Az enyém több, mint 5 éves és még nem kellett elemet cserélni. Üdvözlet: birobandi
Szia Balika123! Örülök, hogy megoldódott a problémád, de az elektronikus indításgátlónak nincs köze az elemhez. Ha nincs elem a távirányítóban, az autónak akkor is be kell indulnia, ha felismeri a kódot. De hogy jobban megértsd, itt egy link:Indításgátló működése Üdv:Jancsi66
Sziasztok! Úgy néz ki megoldódott a probléma. Mind a 2 távirányitóba elemet cseréltem valószinűleg le voltak merülve, nem kellett eggyiket sem tanitani. Ma égész délután ezt próbálgattam, de azóta nem jött elő a hiba. Üdv
Ott van a miértje ami írtál. 10 km távolságok... Reggel még azért nincs annyira meleg hogy ne kelljenek egyéb fogyasztók, és a motor sem egyből melegen indul, ha egyből indulsz melegítés nélkül, kb 3-4 km kell amíg eléri az üzemi hőfokot. Addig természetes hogy többet eszik. Javaslom hogy hosszú távon nézd meg mit fogyaszt... 200-300 km 90-110 km/h nem lehet több 5-5.5 literes átlagfogyasztás. Ahogy lejjebb olvashatod nekünk (birobandi-val) egész más adatok jönnek ki (5-5,2 liter/100km)
Jah és persze nagyban függ milyen a lábad... mennyire huzatgazod a sebességváltások között. Én általában 2000-2500 fordulat között szoktam váltani, ha nem jön közbe semmi .. :))))
Nézve a fogyasztási adatokat kicsit meglepődtem.... Nekem 1.6hdi-m van. kb. egy hete figyelem a fogyasztást és nekem elég sokat mér. Nyolc alatt nem igen van.... 8,2-8,6 ig. Jobban 10km. -es távokon mozgok a kocsival, átlag 110km/h-val.
Egyre jobban azt hiszem, hogy gáz van a kocsival:(
Szia Balika123! Nagyon úgy néz ki, hogy indításgátló meghibásodás. Nem olyan rég Viktornak /gasparv/ volt ilyesmi problémája és csak a szervizben tudták neki a kódot feltanítani. De ha visszaolvasol pár oldalt, megtalálhatod Viktor kálváriáját. (1389-es hozzászólásától) Üdv: Jancsi66
A multkor eset szó a fogyasztásról, és úgy gondoltam ha ma már úgy is megyünk hoszabb útra, lenullázom a számlálót. Kb 500 km tettünk meg ma 1/3-ad autopálya, 2/3-ad erős hegyvidék sok kis településsel tarkítva. Az eredmény meglepő volt.
A turbó eresztésének megszűntetése után a vegyes fogyasztás a gép szerint kereken 5 liter/ 100km a fent említett úton. Ahoz képest hogy az út 2/3-át szinte csak negyedikben tettük meg.
Nem is rossz egy 1.6-os Hdi-től 4 személy és full csomagtartó.
Semmi sem volt csak az az idegesítő féknyiszorgás, visítás. Holnap rakok egy kis rezes zsírt a fékbetétekre.
Sziasztok! Segitség kellene: a kulcs bedugása után inditáskor a következő felirat jelenik meg:Electronic Anti-theft faulty és a kijelzőn egy áthuzott kulcs . Lemerülhetett az elem a távirányitóba? Hogy kell ujra betanitani. Sajnos semmi doksim nincs a kocsihoz. Segitségeteket előre is köszönöm.Üdv
Volt nekem az a motor szaggatásos problémám,javasoltátok,hogy menjek el a szervízbe és kössük rá a gépre..de az nem mutatott semmien hibát minden nyomás rendben volt..turbó nyomás stb .. azt javasolták,hogy tisztassam ki az üzemanyag tartályt.És ha legközelebb csinálná akkor ne állitsam le a motrot hanem menjek ugy vele a legközelebbi szervízbe. 33 eurót kértek el azért, hogy a gépre rakták ..kicsit sokaltam :)
>Ui.: lehet, hogy az utólagos xenon lesz a hiba okozója. :-/
arra sajnos elég sok példát lehet olvasni... de azon csak a BSI cseréje segít, ami nem 2 fillér... talán bontottan, de nagyon kell figyelni a felszereltségre és gyártási időpontra, különben lehetnek kellemetlen meglepetések.
az utólagos xenonnál az lenne a megoldás, ha az akksitól külön kábelt vinnének a trafókhoz, és relét raknának a régi izzó vezetékére, ami ezt a plusz kábelt kapcsolja, plusz védő kondikat a trafókra (ami nem a trafót védi, hanem a trafótól védi a rendszert). Azt meg lehet tudni, hogy milyen márkájú/árfekvésű xenonról van szó? állítólag a drágábbakban belül van védelem...
Sajnos ahogy írtam hallottam már hasonlót. Javaslom hívd fel a debreceni Peugeot szervizt, ott konkrétabbat tudnak ezzel kapcsolatban mondani volt jó néhány ilyen ügyük, és engem itt okítottak ki :).