Én Skodás vagyok. Ugyebár az is faros, úgyhogy azért mertem ide bepofátlankodni:)))
Szal az lenne a kérdésem, hogy nem tud-e valaki alufelniket, vagy olyan szép krómozott bogárfelniket szerezni. Tudniillik a bogár felni (4x130) az a skodrira is jó.
Én is egyébként csak akkor szerelném be, ha engedélyezett a gáz, és legalább olyan biztonságos, mint a benzin. Állítólag a hengerfejet át is lehet alakítani ólommentessé, nem kell újat venni. A szelepnél kell vmit kicserélni, hogy ne menjen tönkre állítólag, de én ehhez (sem) értek.
Igaz_e?
A palack szerintem simán beférne a hátsó ülés mögé.
Tudtommal legálisan (KPM engedély,vizsga stb.)nem szerelnek léghűtéses autót gázzal.
Egyébként a vízes autók is benzinnel indulnak be,majd átválthatók gázüzemüre.Még mintha
azzal is indokolták volna az alább leírtakon kívül,hogy léghűtésnél a megfelelő biztonság
nem elérhető,mert az esetleg kiáramló gáz a forró hűtőbordákon begyulladhat.
A gáznál szerintem az alapvető probléma az,hogy a működéshez viszonylag magas,és állandó hőmérséklet kell,amit ugye csak egy vízes motor tud nyújtani.A másik probléma a
szelepek kenése,ami itt elhangzott "ólommentes hengerfej"annak darabja tavaly 100000Huf
környékén volt(1300-as)Tehát mondjuk 200000+100000(gázos cucc hivatalos betétele,amit
léghűtésesbe nem csinálnak)+ az érte kapható húzós büntetési tarifák,elég sokáig
futják benzinre.Üdv
Ez a gázos dolog nekem is tetszik. MOndjuk mi most azon szoktunk filózni, hogy szentségtörés-e öt sebességet beletenni a Pömpikébe, vagy inkább kellene megőrizni állapotát ahogy lehet. Az én véleményem az, hogy ha ilyen autót vettünk, akkor vállaljuk a karakterét,akkor is, ha kényelmetlen. Ha 5 sebességes autót akarunk, ne vegyünk bogarat. Ezzel szemben áll, hogy az ötsebesség kívülről nem látszik, tehát marad a régi karosszéria, és jobban megy az autó. A gázos átalakítás is ilyen dilemma, bár ott már kőkemény pénzérvek is beszélnek...Na de hova fér a palack? egy ilyen pici autóban?
AZS parancsára megyek feliratkozni..
Mindenki azt mondja, hogy ne. Ehhez képest van egy Kata nevű lány, aki egy fekete gázos bogival jár.
Valahol a VWinfo vendégkönyvének eleje táján megvan az emilcíme is. Na jó, a kedvedért megkeresem...
...megvan:
Neved: Kata - DUJ-773
E-mail címed: picurka@freemail.c3.hu
Szóval szerintem próbálj meg írni neki, és ha még műxik az emilcíme, akkor kérdezd ki a tapasztalatokról.
Amúgy meg tessék feliratkozni a "bogarasok" levlistára, nem fog fájni.
szerintetek lehet-e léghűtéses motort gázossá alakítani? Állítólag a hengerfejet át kell alakítani ólommentesre, és aztán mehet a dolog. Mások szerint viszont nem szabad gázossá alakítani. Mi az igazság? Azért nem mindegy, 40%-al kevesebbért autózni !!!
Németországban vannak cégek, ahol beszerezhetők a cabriohoz a cuccok. Pl. Custom & speed parts, Hoffmann Speedster
Netcím: www.hoffmann-speedster.de
rendelj egy katalógust tőlük
aztán át lehet alakítani speedsterre is...
..ez már kicsit drágább mulatság
arra azonban számíts, hogy ezek nem olcsó dolgok, de szerintem ha cabriot akarsz, akkor érdemes az igényesebb alkatrészeket rendelni.
Nincs rosszabb, mint a patentos, gányolt tető!!!
hali Vwlaca!
Az autó már megvan ,ez másfél 75.-ös Bogarat takar.Ingyen kaptam. Csak az alváz és motorszám lesz cikis.Át szeretném alakítani cabrióvá.
Van egy videokazettám a Bieber cégtől, kb 15 éves felvétel,ahol egy gyári átalakító szettel pikk-pakk kabriót varázsolnak lépésről lépésre.
Tud ebben valaki segíteni?Létezik még ez az átalakító készlet?
Ebben a 75-ös Bogárban az az érdekes, hogy újra az 1200.-es modell de az index már a lökhárítóban van.
Ha egész autót akarsz, akkor az adó és egyéb terhek a vételár kb. másfélszerese lesz. Ha nagyon jó állapotú a behozandó bogár, és pl. azt mondod,hogy 500 DM-ért vetted, akkor az a gáz, hogy lehet hogy elővesznek egy katalógust és jól felértékelik, és az alapján kell fizetni.
Alkatrészként behozva jóval kevesebbet kell fizetni.(asszem nincs ÁFA,csak vám, de ez nem biztos)
De szerintem lehet itthon is 75-ös bogarat találni.
sziasztok bogarasok!
a segítségeteketkérném
hogyan lehet legálisan behozni az országba egy félkész 1975-ös bogarat?
avagy hogyan lehetne egy bogár forgalmihoz hozzájutni?
Már két és fél éve hajtok egy 1971-es 1302.-es
bogarat mindenféle extra törődés nélkül,mindenféle hiba nélkül.
Nem csillogi-villogi puccautó, hanem a mindennapos használatban alkalmazva.Egy év alatt megtett 7000 km-t . Olajcsere és egy dinamó felújítás történt.Kell ennél több?
Szóval az ülésből nézve: nincs kuplungpedál, a rükverc helyén van a parkoló-fokozat, az egyes helyén a rükverc. Kézzel kell váltani (ezért nem automata), és amikor hozzáérek a váltókarhoz, akkor emel ki a kuplung.
Technikailag: végy egy bogárváltót, hagyd el belőle az egyes fokozatot tokostul-vonóstul. Tegyél rá egy olajtöltésű turbinát, pont olyat, amilyen az automata váltókban viszi át a nyomatékot, a kuplungot meg működtesd egy mágnesszelep vezérelte szervóval, és már kész is.
Én egyszer 150 fölé lendítettem sík úton,az akkori km órám a peres gumival
együtt 120-nál kb.:10%-ot csalt,tehát így 150 feletti óraállásnál kb 140-et mehettem,tovább nem mertem nyomni,nehogy passzra menjen.Amit szeret autópályán,az 110 körül,az nálam
~3500 körüli motorfordulatszám.Ha olyan 4000-es fordulatszámmal hajtom a sztrádán,akkor minden dombra,emelkedőre sebességvesztés nélkül képes felmenni.Kb.itt adja le a legnagyobb
forgató nyomatékot.
Köszi, nagyon örültem a sok téli meghibásodási lehetőségnek... már alig várom..
sebességgel mi is úgy vagyunk, hogy 110-nél azért már megsajnáljuk a kicsikét, pedig lehet, hogy még vígan bírná, csak nem szól! pláne most, hogy szabómiki jól ki-be állította.
sebesség: az én autóm 1300-as gyári 40 lovas. Tavaly elmentem vele Stuttgartig (1100km) egy nap alatt, és a 100-110-es utazósebeséget gond nélkül vette. Szerintem e fölé nem érdemes hajtani, bár én is kiprobáltam már. 135-nél nagyon megsajnáltam, ugyhogy ezt csak egyszer-kétszer próbáltam.
(a német autópályán mindenki integetett és nagyon örült a magyar boginak.)
Lámpa: én tavaly vettem komplett halogénlámpát (darabja kb.5-6000Ft.+vettem hozzá műanyagból krómszínű keretet kb.5000/db., úgyhogy már én se vakoskodom.
Tényleg,buszra gyártanak ilyet?
AZS: megpróbálkozom a képküldéssel,most csak 6 db.-ot találtam,de lesz több is. Oldalt készíteni még nem tudok, állítólag nem nehéz, de fogalmam nincs az elkezdéséről.
Na, itten vagyok! Avantage barátunk aztat mondotta, hogy a Bogár is rossz autó (vagy az volt a maga idejében, vagy valami ilyesmi). Na, ez hülyeség. Nem ő hülye, csak szerintem rossz forrásokból merített. Így jár az, aki ismeri a Bogarakat.
Max sebesség: Réka Koma írta, hogy max 105. Hát, ez nem túl sok, szerintem egy jól beállított motor minden huncutság nélkül 110-120-at kéne menjen utazósebességileg (asszem a gyári kézikönyv nem tesz különbséget max utazó- és max-sebesség között, sőt le is írja hogy a max egyenlő a max uatzóval). Az enyén lefekteti a mutatót, 140 körül kezdek előzéshez készülni :) Igaz, 1.6-os, soft-tuning, saccra 80 lóerő... De a másik motorommal is kényelmesen mentem 110-120-at tartósan minden következmény nélkül. Az gyári.
Szerelők listája: ott van ni, w3.swi.hu/vwinfo, tessék jól körbenézni! Nekem is van ottan egy linkelésem, de az én honlapom nem olyan izgi :(
Aztán jól fel lehet iratkozni a Bogaras levelezőlistára, nem mondanám, hogy sok jóra ne számítsatok! Minden téma kitárgyalásra kerül, otthoni gányoláshoz remek infókat lehet beszerezni, és nem utolsósorban az összes találkozóról is szó van jóelőre.
Fogyasztás: örülnék, ha az enyém 10 körül mozogna. Merthogy több, de nincs is ellenfelem az utakon!!! Az a khiráj, amikor letolom a nyálas yuppie-kat a szánalmas 206-osukban.
Lámpa: nekem gányilag lett átalakítva halogénre (100/80, van olyan?) és hibátlanul működik, fényárban úszik a 6. emeletig minden, amerre elmegyek. Igaz, besegít még két szúrófényes ködlámpa is, de nem vaksizok a csere óta (a szembejövőkről most ne beszéljünk).
Na, ez van, bocs, hogy hosszú voltam és semmi értelmeset nem mondtam.
Naná, hogy emlékszem, nagy buli volt :-)))
Meg egészen véletlenül otthon is meg a melóhelyemen is az a kép a vinfos hátterem, amikor a hét busszal elálljuk az utat teljes szélességében (az origi Petyó lapján).
Képek meg persze hogy jöhetnek, minden mennyiségben, majd felteszem a VWinfo-ra.
Vagy csinálj te is egy lapot, és akkor meg a linket teszem fel.
Ha Te vagy az a szakállas arc, aki a Visegrádi utcánál szokott állni a busszal,és a buszod magasított, akkor ismerlek.
Egyébként nekem meggypiros-fekete színű a gépem, és idén tavasszal a talin benne voltam én is a műsorban, amikor a buszokkal egymás mellett bohóckodtunk. Rémlik?
Vannak jó képeim róla, ha akarok küldök
Szabó Miki rulez! Persze utána is kell ezt-azt állítani, de leginkább folyamatosan konzultálni, hogy minden úgy süljön el (be, hihi), ahogy azt te szeretnéd.
én mostmár nemsokára fogok tunni vezetni, és akkor szakértőbben fogok hozzászólni a topikhoz, nemmintha most...
Most látom, hogy minden erőlködésem ellenére a hónapokkal ezelőtti emilcímem van itt... Ugye az indexen minden adatot meg tudok változtatni, kivéve ezt, mert ez emilben kell kérni. Hát én kértem, de úgy látszik hiába, csók az indexeseknek.
Az istenért hozzá ne nyúlj semmihez! Hát akkor az autóiddal semmi baj nincs, csak a nagy tuti pesti dugók okoznak ilyen számokat, de ezt tényleg ne vedd figyelembe.
Szerinted egy baromi korszerű, 3 litert fogyasztó autónak mennyi a tényleges fogyasztása 100 km-en ÁLLÓ HELYZETBEN? Na ugye...
Az egyetlen, amit megtehetsz, hogy az alapjárati keveréket szegényíted addig, amíg bírja (ilyenkor ugye az alapjárati fordulatszám is csökken).
Az autóidhoz jó szerelők, sorrendben:
1. vwlaca
2. vwlaca
3. vwlaca
4. Szabó Miki
(Az első háromban biztos vagyok, a negyedik persze szubjektív, de nem vagyok egyedül a véleményemmel.)
Figyu, ha neked buszod is van, meg bogarad is van, akkor én miért nem ismerlek téged? Vagy ismerlek?
de az országúti fogyasztással nálam sincs baj:
bogár 90nél 7 liter,busz 80-nál 8 liter...
csak az a fránya Budapest.Van aki azt mondja,hogy normálisak a fogyasztási értékeim, de én ebbe nem akarok belenyugodni, ugyhogy beállíttatom.
Tudtok jó szerelőt?