Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gasparv Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1722
Hello Userik!

Ahogy írtam nekem csak üzem meleg motornál csinálja az említett szitut.

Tudomásom szerint (de nem akarok hülyeséget írni) az egr szelep is ilyen környezetvédelmi cucc, ami a kipufogó gázt juttatja vissza levegővel keverve a jobb égés miatt hideg motornál.

Tavaly ősszel hideg motorral egy bizonyos fordulatszám tartományban kicsit rángatott az autó, ekkor majdnem 2 napig nyomozták (szerviz) mi lehet az oka. Majdnem ki is cserélték az egr szelepet. Ekkor kaptam okítást belőle, de szerencsésére a Fap mechanikus pucolásával megszűnt ez a rángatós jelenség.

Üdv.: G.Vikor
Előzmény: userik (1719)
gasparv Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1721
Szia Bandi!

Nem zavaró, sőt aki nem direkt erre figyel nem is észrevehető.
Talán én vagyok túlságosan ráorientálódva a paripára, .... nehogy valami baja legyen.

Eddig nekem csak melegen csinálta, hideg motornál sosem.

Most már tudom mi ez a művelet, és ha úgy adódik felhangosítom a rádiót :))

Üdv.: G.Viktor
Előzmény: birobandi (1718)
p407 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1720
Sziasztok,a Metebond C olajadalékot szerintetek érdemes belerakni,200ekm után?
userik Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1719
Sziasztok!

Nekem is mélyebb a kipufogó hangja néha ugyan úgy mint neked Viktor.

És a ventillátor is megy motor leállítás után.Én is kezdet gondolkodni valyon mi lehet,
mert például én akkor hallom inkább amikor hideg a motor, nem amikor üzemi hőfokon van.
Én személy szerint az EGR szelepre gondoltam ami a kipufogó könyöknél van.
Előzmény: gasparv (1717)
birobandi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1718
Szia gasparv!

Szerény véleményem szerint, nyugodtan leállíthatod. Én legalább is nem csinálok belőle gondot. Amikor újból szükségét érzi a tisztításnak, akkor majd újból csinálja. A hangról amit írsz, arra oda kell kűlön figyelned, hogy halljad, mert nem igazán zavaró.
Üdvözlet: birobandi

Előzmény: gasparv (1717)
gasparv Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1717
Szia Bandi!

Igen, így van, megy a ventilátor is közben... egyre gondolunk.
Ha leállítom tovább jár a ventilátor.
Szerintetek leállíthatom a motort eközben?
Meddig tart a regenerálás ?
Ilyenkor nekem kicsit bizonytalanabb az alapjárat és mélyebb hangja van a kipufogónak.
Azaz akkor hallom a kipufogó hangját mikor a művelet tart, se előtte se utána semmi, nagyon csöndes.

Régebben is csinálta de nem párosítottam semmihez a jelenséget.
Érdemes vele foglalkoznom vagy éljek vele együtt? :)

Üdv.: G.Viktor
Előzmény: birobandi (1716)
birobandi Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1716
Szia gasparv!
Annyival egészítem ki, amit Jancsi írt, hogy azért is hallod méllyebbnek a hangját, mert a regenálás alatt folyamatosan megy a hűtő ventilátor. Sok értelmét nem látom, hogy megy, de megy.
Üdvözlet: birobandi
Előzmény: gasparv (1714)
Jancsi66 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1715
Szia Viktor!
Először is egy kis idézet.
"Az eltömődés folyamatának függvényében a regenerálás minden 400-500 km megtétele után bekövetkezik, s ez a tiszta folyamat a vezető számára a vezetési kényelemre nincs negatív hatással."
Úgy hogy akár igaz is lehet amit te írtál a 350-400 km. Bár, hogy mélyebb lenne a hangja, ilyet én még nem tapasztaltam.
Az ablaktörlő sajnos ilyen. Már a korábbi típusokon is így működött.
Üdv Jancsi!
Előzmény: gasparv (1714)
gasparv Creative Commons License 2010.04.19 0 0 1714
Sziasztok!

Az elképzelhető, hogy a fap 350-400 kilométerenként regenerálódik?
Ekkor mélyebb lesz a hangja az autónak, ebből gondolom.


Már egy ideje nálam van a paripa, de most tűnik fel hogy az automatikus ablaktörlő csak úgy működik ha "ismét" abba a pozícióba állítom. Nem jegyzi meg???
minden elindulásnál le fel kell kapcsolgatni, hogy automata legyen.
Nektek is így működik?

Üdv.: G.Viktor
birobandi Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1713
Szia Balika123!
Amennyiben nem nyitod fizikailag ki az ajtót, akkor 30 sec. után automatikusan zár a központi zár. Abban az esetben, ha kilincssel nyitottad az ajtót és utána zárt a központi zár, az hiba! Az indításgátlóhoz azonban nem lehet köze.
Üdvözlet: birobandi
Előzmény: Balika123 (1712)
Balika123 Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1712
Sziasztok!
Erre a kulcs áthuzásos hibára visszatérve most jut eszembe hogy mielőtt először jelentkezett a hiba én előtte véletlenül lezártam a kocsit nyitott ablakoknál, majd ujra kinyitottam . Ezután kb 30 mp múlva zárak maguktól lezártak (szerencsére az ablakok le voltak húzva mert a kulcs benne volt).
Lehet hogy ez zavarhatta meg az elektronikát?
Előzmény: gasparv (1711)
gasparv Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1711
Szia Baliba!

Igen, bár egyetértek az előttem szólókhoz, a kulcs áthúzásos hibaüzenetnek nincs köze az elemhez.
Én nem bíznám a véletlenre a dolgot, kiolvastatnám a hibát szervizben.
Olcsóbb mint a tréler-el.

Üdv.: G.Viktor
Előzmény: Balika123 (1710)
Balika123 Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1710
Sziasztok!
Ha mégis előjön a hiba mire számitsak, mit lehet illyenkor tenni? Egyébként a felhasználói könyv is azt irja hogy először cseréljünk elemet, ha nem javult meg akkor peugeot szerviz. Üdv
Előzmény: birobandi (1709)
birobandi Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1709

Szia Balika123!

 Sajnos Jancsinak igaza van. Az elem lemerűlését, a fedélzeti számítógép kellő időben jelzi számodra. Egyébként is rengeteget bírnak ezek a 3V-os lítiumok, amik benne vannak gyárilag. Az enyém több, mint 5 éves és még nem kellett elemet cserélni.
Üdvözlet: birobandi

Előzmény: Balika123 (1708)
Balika123 Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1708
Szia Jancs66!
Remélem hogy nem lessz igazad, de az elemcsere után még nem jött elő a hiba.
Bizom benne hogy megoldódott a probléma.
Üdv
Előzmény: Jancsi66 (1707)
Jancsi66 Creative Commons License 2010.04.18 0 0 1707
Szia Balika123!
Örülök, hogy megoldódott a problémád, de az elektronikus indításgátlónak nincs köze az elemhez. Ha nincs elem a távirányítóban, az autónak akkor is be kell indulnia, ha felismeri a kódot. De hogy jobban megértsd, itt egy link:Indításgátló működése
Üdv:Jancsi66
Előzmény: Balika123 (1705)
Balika123 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1706
Sziasztok!
Napfénytető rolót szedett már szét valaki?
Hogy jön szét, nálam egy pár csúszófül le van törve, de nem birom szétszedni.Köszi
Balika123 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1705
Ja és gasparv esetével nagyon hasonlit az enyém de nálam mikor nem indult, be lehettet zárni az ajtókat és be lehetett kapcsolni a riasztót.
Előzmény: Balika123 (1704)
Balika123 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1704
Sziasztok!
Úgy néz ki megoldódott a probléma. Mind a 2 távirányitóba elemet cseréltem valószinűleg le voltak merülve, nem kellett eggyiket sem tanitani.
Ma égész délután ezt próbálgattam, de azóta nem jött elő a hiba.
Üdv
Előzmény: gasparv (1703)
gasparv Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1703
Sziasztok!

Sajna igaza van Jancsi66-nak.
Itt csak a szerviz és a kódkártyád együttesen tud segíteni.

Esetleg próbáld ki a tartalék kulcsoddal, de nem sok esélyt látok arra, hogy azzal menni fog.

Tréler vagy assistance a szervizbe és 5 perc alatt újratanítják a számítógépet.
(5-8000 Ft-ért)

Üdv.: G.Viktor
Előzmény: Jancsi66 (1700)
gasparv Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1702
Hello Janika!

Ott van a miértje ami írtál.
10 km távolságok... Reggel még azért nincs annyira meleg hogy ne kelljenek egyéb fogyasztók, és a motor sem egyből melegen indul, ha egyből indulsz melegítés nélkül, kb 3-4 km kell amíg eléri az üzemi hőfokot. Addig természetes hogy többet eszik.
Javaslom hogy hosszú távon nézd meg mit fogyaszt... 200-300 km 90-110 km/h nem lehet több 5-5.5 literes átlagfogyasztás. Ahogy lejjebb olvashatod nekünk (birobandi-val) egész más adatok jönnek ki (5-5,2 liter/100km)

Jah és persze nagyban függ milyen a lábad... mennyire huzatgazod a sebességváltások között.
Én általában 2000-2500 fordulat között szoktam váltani, ha nem jön közbe semmi .. :))))

Üdv.: G.Viktor
Előzmény: janika1974 (1701)
janika1974 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1701
Sziasztok.


Nézve a fogyasztási adatokat kicsit meglepődtem....
Nekem 1.6hdi-m van. kb. egy hete figyelem a fogyasztást és nekem elég sokat mér.
Nyolc alatt nem igen van.... 8,2-8,6 ig. Jobban 10km. -es távokon mozgok a kocsival, átlag 110km/h-val.

Egyre jobban azt hiszem, hogy gáz van a kocsival:(
Jancsi66 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1700
Szia Balika123!
Nagyon úgy néz ki, hogy indításgátló meghibásodás.
Nem olyan rég Viktornak /gasparv/ volt ilyesmi problémája és csak a szervizben tudták neki a kódot feltanítani. De ha visszaolvasol pár oldalt, megtalálhatod Viktor kálváriáját.
(1389-es hozzászólásától)
Üdv: Jancsi66
Előzmény: Balika123 (1698)
userik Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1699
Sziasztok!

A multkor eset szó a fogyasztásról, és úgy gondoltam ha ma már úgy is megyünk hoszabb útra, lenullázom a számlálót.
Kb 500 km tettünk meg ma 1/3-ad autopálya, 2/3-ad erős hegyvidék sok kis településsel tarkítva.
Az eredmény meglepő volt.

A turbó eresztésének megszűntetése után a vegyes fogyasztás a gép szerint kereken 5 liter/ 100km a fent említett úton. Ahoz képest hogy az út 2/3-át szinte csak negyedikben tettük meg.

Nem is rossz egy 1.6-os Hdi-től 4 személy és full csomagtartó.

Semmi sem volt csak az az idegesítő féknyiszorgás, visítás. Holnap rakok egy kis rezes zsírt a fékbetétekre.

Szép napot ! Erik
Balika123 Creative Commons License 2010.04.17 0 0 1698
Sziasztok!
Segitség kellene: a kulcs bedugása után inditáskor a következő felirat jelenik meg:Electronic Anti-theft faulty és a kijelzőn egy áthuzott kulcs .
Lemerülhetett az elem a távirányitóba? Hogy kell ujra betanitani.
Sajnos semmi doksim nincs a kocsihoz.
Segitségeteket előre is köszönöm.Üdv
birobandi Creative Commons License 2010.04.16 0 0 1697

Szia Bertalan59

Nem is olyan nagyon  durva, itthon 5-7 ezer ruppóról tudok.
Üdvözlet: birobandi

Előzmény: Bertalan59 (1696)
Bertalan59 Creative Commons License 2010.04.16 0 0 1696

Sziasztok!

Volt nekem az a motor szaggatásos problémám,javasoltátok,hogy menjek el a szervízbe és kössük rá a gépre..de az nem mutatott semmien hibát minden nyomás rendben volt..turbó nyomás stb .. azt javasolták,hogy tisztassam ki az üzemanyag tartályt.És ha legközelebb csinálná akkor ne állitsam le a motrot hanem menjek ugy vele a legközelebbi szervízbe. 33 eurót kértek el azért, hogy a gépre rakták ..kicsit sokaltam :)

Üdv Bertalan 

Lux Kapitány Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1695
take it easy, please
kedden megyek szervizbe.
ha eláll az eső, kipróbálom robi javaslatát.
Előzmény: gasparv (1694)
gasparv Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1694
Balázs, várjuk a fejleményeket....
Előzmény: Lux Kapitány (1690)
userik Creative Commons License 2010.04.15 0 0 1693
Szia Molnarnorbert!

Hát ne haragudj meg de a suszter maradjon a kaptafánál!!

Akkora hülyeséget írtál, hogy az már fáj!

Akondi ahogy te írtad kondenzátor tárolja a feszültséget és nem véd.
Előzmény: molnarnorbert (1692)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!