Látszólag egyszerű kérdésben kérném a segítségeteket.
Vásároltam a sima halogének helyére (reflektor és a ködlápizzó) Osram NIGHT BREAKER ilyen típusú égőket. A reflektor cserélésekor 2 mm-en múlt hogy ne essen be a lámpatestbe az égő, nagyon furán van megoldva a H7-re rögzítése. Csőrös fogóval tudtam kimenteni, nagyon levert a víz :))
Ám a ködláma izzó csere az vicc, aki ezt kitalálta vele cseréletemén ki mindenkiét napi 8 órában. A kerékjárat burkolatában van egy kis ajtó amin keresztül egykézzél tapogatva lehetne megoldani. Na ez lehetetlen. Nem lehet egy kézzel a sarut lehúzni az égőről, minden érzésre menne. Sikerült nektek már cserélni?
Ha másként nem megy el kell vinnem szégyen szemre szervizbe ahol tutira veszem, hogy eltávolítják a kerékjárati műanyagokat és onnan fogják megoldani.
Az ablaktörlő lapátokat kompletten szokták cserélni. (Kb. 9 000 Ft/pár) Tudomásom szerint mindegyik 407-es fel tudja ismerni, valószinűleg szüksége vam egy inicalizálásra. (szerviz, pár ezer Ft.) Üdvözlet: birobandi
Kérnék egy kis segítséget abban , hogy az ablaktörlő gumicsíkot hogyan lehet kicserélni mert a végdugót nem tudtam leszedni!?
Symbol felszereltségű 2007-es gyártsó PUG típus létezhet hogy nincs a sew-ben guminyomás ellenőrző program? (Mert felkerültek a nyári gumit a szenzoros alufelnivel és nem ír ki semmit sem)
Szia! Apropó, neked amikor kiveszed a biztosítékot,hogy kikapcsold ugymond, akkor amikor visszateszed az ablaktörló ő visszaáll alaphelyzetbe először és csak utánna kezd szakaszosan törölni??(1 pillanatra vissza áll kiindulási helyzetbe, kikapcsolt állapotba?)
Vagy amikor vissza teszed a biztit akkor egyből csak szakaszosan töröl?
Sajnálattal olvasom amit írtál. Nem volt olcsó próbálkozás a xenon téma, emiatt sem akartam hogy nekem cserélgessék és próbálkozzanak a trafók cseréjével...
<a href="http://www.martincaraudio.hu/galeria/peugeot_sw_hdi_dupla_hid_xenon_lampa_keszlet_szereles_bixenon_kelvin_vizkek_xenon_szinu_xeonizzo.html?view=true" target="_blank">Martin car</a> Velük beszéltem, és őszintén elmondta a tulajdonos, hogy némelyik 407-es nem fogadja el és tönkre vágja az ablaktörlő motor vezérlését, hogy egyet hol mind a kettőt. Amit ők állnak ha bekövetkezik. A debreceni márkakereskedés elég sok ilyen esettel találkozott már....
A én Shid super cam bus szettem megjavult, ennek a története:
2010 március 15-ig rendszeresen ugyan olyan gond volt vele mint neked. Ekkor feltételezhetően túl-áram felvétel miatt a bsi központ elfelejtette a kulcskódokat. A székesfehérvári szervizben tanították úra. A tanítás után kb 1,5- hétig hibátlan volt. Majd egyik tankolás után, egyszer látványosabban nagyot kattant valami a műszerfal körül mikor bekapcsolt automatán a xenon világítás.
Hazaérve beparáztam, és visszakötöttem a H1-es halogéneket. Kb egy hétig közlekedtem így vele... nagyon bosszús voltam, minta két gyertyával világítanék a xenonhoz képest... Úgy döntöttem visszarakom lesz ami lesz... még van assistance az autón, így ha tréler kell ingyen beviszik a paripát. Azóta kb 1-1,5 hónapja tökéletes, semmi hibára utaló jel nincs.
Senki nem tudja mitől javult meg, nem történt semmi ami befolyásolta volna a dolgot, kivéve a kulcsfeltanítás... vagyis az sem mert után még egyszer jelentkezett.
Azóta beletettem 4500 km-t 99%-ban világítással közlekedek.
Ha valakinek van ésszerű magyarázata mitől javult meg szívesen várom gondolatait :)
Minden szervizre költött forint nagyon fáj anyagilag. Még az összeget nem tudom, cirka 70eFt körülre teszem. A Xenont hibáztatják, lehet csak a híre miatt, de az is lehet igazuk van. Viszont eddig még nem hallottam alátámasztott magyarázatot. (CAN bus kontra LIN háló miatt a dolog roppant furcsa).
PEUGEOT 407 KEY FOB Switch off ignition Switch ignition on again Press the remote control locking button immediately for a few seconds Switch off ignition again & remove the remote control key from the ignition lock. The remote control is now working again
Hogyan programozzuk ujra a kulcsot házilag öt perc alatt.
Peugeot 307 1. Turn the Ignition switch to the ON position using the first key. 2. Press the LOCK button for 10 seconds. 3. Remove the key and wait for 10 seconds. 4. Check the Plip key operation. 5. Repeat for second Plip key if required. 6. Turn the ignition OFF
peugeot 407
The 406 deadlocking remote control has specific button controls, and if the vehicle has two controls, one is set as primary and the other as secondary. When replacing the Plip, a Primary or Secondary Plip are different part numbers and must be ordered as required. The white label inside the Plip is labelled PRIM or SEC. 1. Turn the Ignition switch ON. 2. Press the large Plip key button (Primary Plip) 3. Within 10 seconds press the large Plip key button (Secondary Plip) 4. If there is one remote, press the Primary plip button twice. 5. Turn ignition OFF. 6. Test Plip’s for correct operation. NOTE : On some 406 models, Plips cannot be re-synchronised unless the battery has been disconnected for 1 minute.
A 407-es szerintem megegyezik a 307-esel igy volt a listában.
Szia molnarnorbert! Amennyiben jól emlékezem az eolyst azért kell, hogy alacsonyabb hőmérsékleten is elégethető legyen a korom. Azt hiszem Te is ezt akartad leirni. Üdvözlet: birobandi
hááát, ehhez már egy tűzoltó kellene. ő biztos meg tudja mondani, hogy egy "valami" elégéséhez megfelelő(en nagy) hőmérséklet, vagy kisebb hő és adalék kell(het) :o)
:) az eolyst direkt nem kevertem bele, meg akkor még plusz fél oldal lett volna a hozzászólás :) (én úgy tudom egyébként, hogy az eolys nem a hőmérséklet emeléséhez kell, hanem annak köszönhetően a korom elégetéséhez alacsonyabb hőmérséklet kell, és ezt az alacsonyabb hőmérsékletet tudják elérni a befecskendezés módosításával)
remek kis leírást adtál a FAP hétköznapi működéséről.
(... ha a úgy dönt a BSI, hogy elindítja a regenerálást, akkor az ECUval módosíttat befecskendezés időzítésén, és így eléri, hogy a kipufogógáz hőmérséklete megemelkedjen, a szűrőben ragadt korom elégetéséhez szükséges mértékben...)
ehhez laikusként csak annyit tennék még hozzá, hogy a folyamatot katalizátorként még eolys folyadékot is felhasznál, ami az égés hőfokát emeli meg (önmagában a korom elégetéséhez a kipufogó gáz hőmérséklete nem lenne elég magas).
<a href="http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=32008&v=t" target="_blank">van itt egy kicsit bővebb leírás is (angol nyelven)</a>
A regenerálások közti távolság nagyban függ az üzemi körülményektől. Ha csak városban, rövid távokon használod, akkor egyrészt nem tud felmelegedni annyira, hogy képes legyen elindítani a regenerálási folyamatot, másrészt sokkal több korom termelődik, ami hamarabb eltömi a FAPot. Ilyenkor simán lehet, hogy akár 2-300 km után is regenerálni akar. Ha szervizben ráteszitek a PPS-re, akkor a FAP szekcióban meg lehet nézni azt is, hogy mennyi az átlagos távolság 2 regenerálás közt, és hogy ?km-mel ezelőtt volt utoljára (meg persze a szűrő eltömődöttségét is megmutatja)
Ha úgy dönt a BSI, hogy elindítja a regenerálást, akkor az ECUval módosíttat befecskendezés időzítésén, és így eléri, hogy a kipufogógáz hőmérséklete megemelkedjen, a szűrőben ragadt korom elégetéséhez szükséges mértékben. Ez nem egy rövid folyamat, jó pár percbe bele tellik. Ezalatt a motor és a hűtővíz hőmérséklete is megemelkedik természetesen, de szerintem csak extrém esetekben lehet ezt kívülről észrevenni. (tavaly nyáron nekem pl. volt olyan, hogy észrevettem, mikor regenerál, de ahhoz az kellett, hogy kint 38 fok legyen, és mint kiderült, a hűtőmbe, a lamellák közé kívülről már annyi kosz került, hogy rossz volt a hatásfoka a hűtőnek, ezért már nem bírta 82 fokon tartani a vizet, felment 95re)
Ha regenerálás közben leállítod a motort, akkor ugye nem tudja elégetni az összes kormot, így a regenerálás csak részleges lesz, és a következő hamarabb fog bekövetkezni, de egyéb bajjal nem jár (természetesen). Az, hogy a venti megy tovább, pedig jó és hasznos dolog, hiszen a blokk jóval nagyobb hőterhelést kapott előtte, mint általában.
Villamosmérnök vagyok, a BME papírt adott róla, hogy értek a témához. Tudom hogyan működik egy kondenzátor, és azt is, hogy mire való, ha gondolod magánban szívesen elmesélem részletesen is.
C-t nem tennék, klórtartalmú, savasodást okozhat az olajban, M-et lehet, de sok értelme nincs (tapasztalatból mondom, ártani ez utóbbi viszont nem árthat). Miután elb..ott drága, érdemes az olajcsere-periódust sűríteni az árból inkább. Metabondból egyébként a zsír pl. nagyon jó, nem rossz az M-es adalék sem, de 9-10e forintot nekem már nem ér meg.
Ahogy írtam nekem csak üzem meleg motornál csinálja az említett szitut.
Tudomásom szerint (de nem akarok hülyeséget írni) az egr szelep is ilyen környezetvédelmi cucc, ami a kipufogó gázt juttatja vissza levegővel keverve a jobb égés miatt hideg motornál.
Tavaly ősszel hideg motorral egy bizonyos fordulatszám tartományban kicsit rángatott az autó, ekkor majdnem 2 napig nyomozták (szerviz) mi lehet az oka. Majdnem ki is cserélték az egr szelepet. Ekkor kaptam okítást belőle, de szerencsésére a Fap mechanikus pucolásával megszűnt ez a rángatós jelenség.