Az engem nem érdekel, hogy vannak e ennek ellenére további fokozatszámokat növelő elképzelések tervek, én egy másik téma kapcsán megemlítettem a jelenlegi MB álláspontjáról szóló cikket. A cikkben állított bejelentést vontad kétségbe, én meg bevágtam a linket, semmi több, tartozol pénzel, ennyi! :)))
Aztán, hogy lesz e 10, 20, 100 fokozatú MB váltó, az engem már nem zizzent :)
Nem a fogyasztás csökkentés a cél, a fogyasztás megtartása, és a nevetséges 4 hengeres benzines, és CDI motorok beépíthetősége nagy testekbe, lásd pl W221 250CDI... Továbbra sem jótékonykodnak, hanem azt szeretnék, hogy a kevesebb költségből előállított kocsit ugyanúgy megvegye a súlyos milliomos üzletember, és ne legyen kritikus a 4 hengerrel szemben!
Probalj ki egy CVT-s autot es azonnal rajossz, miert nem lehet egy bolygomuves automataval egy napon emliteni. A CVT egy dologra jo: lehetove teszi, hogy kisautokba olcson automatat tegyenek (es persze komfortban agyonveri a robotizalt szarokat).
Nem mondtam, hogy kamuzol, de erosen ketlem, hogy eziranyban mar nem fejlesztenek tovabb (akkor sem, ha jelenleg azt gondoljak, hogy 9 gang az optimum).
Konnyen lehet, hogy nem is racionalis, hanem politikai okai lesznek a tobb fokozatnak. Peldaul mert a Hondanak mar van:
A napokban megemlékeztünk arról hogy a gyártók nem jótékonysági intézmények :) Úgyhogy valószínűleg inkább az van, hogy a 7ről 8-9-10 fokozatra átállás inkább centiliterekben, mint decikben mérhető előnyöket hoz, cserébe mondjuk 10%al drágább gyártani, a K+F költségekről nem is beszélve.
Fokozatmentes váltókkal mi a helyzet? Az lenne a kézenfekvő. Bármely sebességnél a teljes fordulatszám-tartomány elérhető, a feladatnak megfelelően, szerintem fogyasztás szempontjából ez lehetne legjobb, és létezik már működő belőle talán japánokban...
Már van telefon kapcsolóm, sőt a legújabb kutatások és eredmények kapcsán bármilyen kapcsolóm lehet minőségi szinten, akár gyárinak mondhatóan :)
Másfelől senki sem állította, hogy nincs benne a jövő kártya pakliában a döntésük megváltoztatásának lehetősége, csak azt írtam, hogy mit jelentett be a Mercedes, ere Te kissé kamuzósnak bemutatva engem azt állítottad, hogy ez lehetetlen, és pénzügyi tranzakciót helyeztél kilátásba :)
Amig lesz ertelme (akar fogyasztascsokkentes vagy a kapcsolasi erzet javitasa), hogy noveljek a fokozatok szamat, addig az noni fog. Par eve a 9 gang is science fiction volt, aztan a ZF benyomoritotta akkorara, hogy keresztben is be lehet epiteni:
Raadasul konnyen felmerulhet a jovoben egy olyan szempont, amely alapjan megis lesz ertelme tobb fokozatnak.
Terjunk vissza erre par ev mulva. Ha sosem lesz a Benzben tobb fokozat mint 9, eskuszom felhajtok Smafunak egy telefonkapcsolot :)
Mit neun Vorwärtsgängen ermöglicht dieses Automatikgetriebe Effizienz, Komfort und Dynamik auf einem ganz neuen Niveau. Es begeistert mit noch schnelleren Gangwechseln und sanfteren Schaltvorgängen. Gleichzeitig trägt die 9G-TRONIC dazu bei, den Kraftstoffverbrauch um bis zu 6,5 Prozent gegenüber 7G-TRONIC PLUS zu senken.
A napokban kértem segitséget " Van egy w203 C220cdi mercim 267,000 km-rel,egyik napról a másikra nem indul.Az indító teker néha pár másodpercre beröffen és ennyi,mint amikor nem kap gázolajat.A gázolajszűrő majdnem üress,az üzemenyag csöveket étnézetem,tank nem koszos." Amire jött is segítő válasz.Átnéztem mindent és kiderült hogy az anyós ülés mögötti tank teljesen üress míg a másik csúrig van csak éppen nem emeli át az olajat.
Sehol nem találok átemelő szivattyút,létezik benne elektromos szivattyú?Ha, igen valaki meg tudja mondani hogy valójában hol van?
Ez kapcsán jutott eszembe, nemrégen olvastam egy cikket, miszerint az MB nem szándékozik a többi gyártóval ellentétben 7 fokozat fölé emelni a fokozatok számát, mert véleményük szerint a jelenlegi legújabb 7G Tronic váltójukkal tökéleteset alkottak, vétek lenne ezt babrálni :)