Az M3 -- 403-4 útvonal eléggé nagy kerülő az eléggé nagy DK-i negyedköríve miatt (az M3 -- 338 -- 3317-es csomópontoktól és a köztük lévő nyúlfarknyi út-résztől számítva!) a 403-as nagykállói csomópontján át a 403-as nyírturai csomópontjáig... .
Az M3 -- 404 útvonal eléggé nagy kerülő az eléggé nagy DK-i negyedköríve miatt (az M3 -- 338 -- 3317-es csomópontoktól és a köztük lévő nyúlfarknyi út-résztől számítva!) a 403-as nagykállói csomópontján át a 403-as nyírturai csomópontjáig... .
Ha az ide betett térképrajzomat megnézed, azt is meglátod hogy mihez képest, és hogy miért hosszabb.. . --->
zöld, sárgászöld, piros, lila, kék, narancssárga (kisebb-nagyobb) karikák és tömör körpontok: az velük megegyező színnel jelölt útvonalak csatlakozási csomópontjai
Ha ui. akár a 35-36-3834-4 (Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda) útvonalat, akár a 35-3501-3317-36-3834-4 (Polgár-Hajdúnánás-Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda) útvonalat választod, az mindenképpen rövidebb lesz, mint az M3-403-4 útvonal, és még autópálya-díjat sem kell[! ;-)! ] rajta külön megfizetni. Ui. nemcsak a km-szempontokat vettem figyelembe, hanem az autós emberek pénztárcáját(!) is... !!
A folytonos zöld nyomvonalnak a nyíregyházi belvárost ÉNy felől É-ra, majd Ny-ra kikerülő része a Tó u. -- Bottyán János u. -- Derkovits u. -- ÉNy-i külső 2×2 sávos körútszakasz útszakasz a jelenlegi javasolt(!) nyomvonala. ((De csak addig, amíg a 338-ast be nem fejezik az ÉÍNy-i, és az É-i elkerülő szakaszokon is.))
Az M3-403-4 útvonal már ma is létezik a Polgár-Záhony vonalon közlekedők részére, persze hosszabb mint a városon át, de egy nyugat-észak elkerülés sem lesz rövidebb.
"Az északi szakasz (3822 és a 4-es közt) még a hosszabb távú tervekben sincs. Szerintem túl nagy kihasználtsága nem is lenne."
Hát,... erre nem mernék mérget venni!
Az elkerülő útszakaszt 3822-es úttól továbbépítés esetén ui., csomóponttal keresztezné a 3834-es műutat (Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda), tehát végső soron a 4-es főútra vinné rá a forgalmat Kisvárdánál Záhony és Csap (!!Határ!!) felé. Ezzel a Polgár (35-ös főút) irányából jövő forgalmat tudná rávezetni Kisvárdánál a 4-es főútra!!
Polgárról Nyíregyházát mind a 36-os főúton (Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza), mind pedig a 3501-es műút (Polg.-Hn.) -- 3317-es műút (Hn.-Nyh.) kombinációból álló (Polgár-Hajdúnánás-Nyíregyháza) műúton eléggé könnyen meg lehet közelíteni. A 36-os főútnak annyi előnye van a 3501-es műút -- 3317-es műút-kombinációval szemben, hogy ez utóbbi a Tokaj-Nyíregyháza-Debrecen és a Záhony-Nyíregyháza-Debrecen vasutakat keresztezi szintben egy vasúti átjáróval, egy másik vasúti átjáróval pedig a Nyíregyháza-Nagykálló-Nyírbátor vasutat keresztezi szintben, míg a 36-os főút a vasutakat egy vasúti felüljáróval elkerüli a nyugati városszélen. A 3317-es műút két vasúti átjárója ui. gyakran félórás fennakadásokat okoz a gépjárműforgalomban, főleg a Nyíregyháza-Debrecen vasúti fővonalon zajló igencsak sűrű(!!!) tehervagon-forgalom miatt.
Ezt azonban el lehet kerülni, ha valaki ismeri Nyíregyházát és közvetlen környékét. A 3317-es műút déli oldalánál van ui. a város tövében a katonai gyakorlótér, ezzel szemben pedig az út északi oldalán nyílik belőle a vasúti átjáróktól (ezek egymástól csak alig 30-40 m-re vannak!) kb. 300 m-re Ny-ra egy (fontos) útkereszteződőssel a Tó u. -- Bottyán János u. -- Derkovits u. útvonal-kombináció déli végén, ez az útvonal pedig az északi végén a 36-os főútba csatlakozik bele, de még a fent említett vasúti felüljárójától 250 m-re Ny-ra. Így ez a nyugati városszéli elkerülő útvonal (ezt lásd az 1. Képen!) a 3317-es műutat köti össze direktben a 36-os főúttal úgy, hogy a vasúti felüljáróval el lehessen kerülni a vasútvonalak okozta időszakos, de eléggé gyakori(!!!!) közúti forgalmi fennakadásokat. Így a 3317-es műútról is fennakadás nélkül simán elérhető a belváros úthálózata, ahonnan tovább lehet haladni Kisvárda, Nagykálló-Nyírbátor, ill. Mátészalka-Vásárosnamény-Beregsurány felé.
1. Kép:Nyíregyháza, nyugati városszéli elkerülő útvonal(Tó u. -- Bottyán János u. -- Derkovits u.); a térképen piros-narancssárga felváltva szaggatott --o-----------------------o-----o----- vonallal van bejelölve!! A vasúti átjárókhoz vezető régi út jele:>> -o- - - - - - - - - - -o-
Nyíregyháza belvárosi közlekedését azonban nagyon sok háromlámpás forg.-ir. készülékes útkereszteződés tarkítja, ami a közúti közlekedést elég sűrűn van úgy, amikor igencsak dugóssá teszi... . :( Ez Polgár felől elkerülhető az M3-as autópályára való felhajtással, ha a célpont Mátészalka-Vásárosnamény-Beregsurány. De ha Kisvárda-Záhony a célpont, akkor már teljesen más a helyzet... . Ezt ui. az északi elkerüléssel lehetne megoldani, ha teljesen elkészül(het)ne... . Ezért ha valaki Polgár felől akar Kisvárda felé továbbhaladni, akkor az északi elkerülő szakasz megépítése mégiscsak fontos(!!!) lenne.
Ez estben ui. Polgár felől a forgalom a 35-ös főút felől akár a 36-os főúton (Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza), akár a 3501-es műút (Polg.-Hn.) -- 3317-es műút (Hn.-Nyh.) kombinációból álló (Polgár-Hajdúnánás-Nyíregyháza) műúton halad tovább, mindkét esetben a 338-as főútra É-i irányban ráhajtva, nagyon egyszerűen elérhetővé válik(!!) Kisvárda és Záhony, ha a 338-as főút É-i szakaszát is teljesen kiépítik(!!!) a 4-es főútig.
A 338-as folytatása a 36-os és a 38-as közt, valamint a 38-as és a 3822-es (Nyírszőlősi út) közt tervben van, 2020-ig el is készül valamikor. Az északi szakasz (3822 és a 4-es közt) még a hosszabb távú tervekben sincs. Szerintem túl nagy kihasználtsága nem is lenne.
Ennek a 338-as útnak jelenleg az M3-ason** és a 36-oson kívül jelenleg még a Nyíregyháza-Hajdúnánás összekötő útra (3317-es útra) is van egy körforgalmú csomópontja. ((**Az M3-as csomópont nyilván nem körforgalmú, hanem több felhajtósávos rendszerű... .))
Nyíregyházától nyugatra pár kilométerre megépült és átadták a 338-as másodrendű főutat, amely részben az M3-ast köti össze a 36-ossal, részben pedig e két út között Nyíregyháza városnának nyugati elkerülő szakaszaként is működik.
Észak felé azonban nem látom a folytatását... .. . Vajon a 36-ostól északra is fogják folytatni a 4-esig -- itt jó lenne a 4-esre is, és emellett még a Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda összekötő útra is adni egy-egy csomópontot(!) -- (ez lenne az igazán jó, mert ez lenne a teljes nyugati nyugati elkerülő útvonal), vagy ne várjunk folytatást???
Az 55-ös út Bátaszéknél csatlakozik az M6-osba (Az 55-ös út vonatkozásában nincs olyan, hogy Szeged-Mohács).
Az M60 jelenleg Pécs alatt véget ér és nem épül tovább.
R67 Szigetvár-Kaposvár vonatkozásában jelenleg nem épül (nincs is szükség rá).
A horvát D12 és az M60 legközelebbi pontja jelenleg kb 135 km-re van egymástól.
"Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel"
A valóság az, hogy az elmúlt 7 évben Baranyában 950 m új gyorsforgalmi út épült (+850 m 2x1-el). A politikusok ígéreteit csak akkor szabad tényként kezelni ha már a szalagot vágják át. Gondolom nem kell ecsetelni hol mennyi ígéret hangzott el az elmúlt 20-30 évben és mennyi valósult meg belőle...
Arról nem is beszélve, hogy egy Szombathely-Szeged viszonylatban tervezett útba beletenni egy kb 80 km-es észak-déli irányú (Szigetvár-Balaton) szakaszt nem tűnik egy átgondolt elképzelésnek.. R76 jelenleg még nem épül. De ha egyszer kész lesz akkor az M7 csatlakozási pontjától nem lesz rövidebb és gyorsabb ez a sok szakaszból összeképzelt "egyértelműség" mint az M7-M0-M5.
Tenyekkel es politikai indikaciokkal vitatkoznal ? Welcome to reality...
Csak egy jo tanacs, ne vessz el a reszletkerdesekben. Az osszkep egy kicsit mas kategoria, at kell latni a palyat terben es idoben.
Tehat 1szeruen, csak neked:
Nem Berzencenek vagy Mo-nak epul a D10, hanem Kaproncanak es Korosnek.
A D12 epulese is teny. Epitik: ezt erted? Verosenek es Belovarnak. a D5 nem erdekes HR-nak Eszeken tul. T azt hiszed hoy azt is magyarokan epitettek ? lol
SK, nincs vizio; olvass, tajekozodj, esetleg vezess neha. Autout kenyelmesebb yes, ha levezetsz egyszer lengyelbol a balkanra, rajossz. Vagy barhol.
55. majd meglatod mi hova vezet, alapbol fog annyira vezetni, mint a M9 Dusnok hataraba. lol. Talan arra is kellene egyszer vezetned... De ne ragodj rajta, csak oszezavar.
Szombathely: A Kormend elotti autout szakasz (az erdon at a hosszu egyenes, aki jart mar arra ismeri) teny, a jovobeli M86 resze Szombathely utan. Vasvarnal szinten turjak a foldet a mezon, mar google mapsen sat-view-n is lathato.
Szlavoniaban a horvat D12-es autout epitese Belovaron es Verocen (Virovitica) keresztul Barcsig. Farkasevacnal tart most epites. 5 evvel a leallitott A13 utan, uj nyomvonalon. (Podravina Y keleti ag.)
Hasonlokeppen a Podravina Y nyugati aga is folytatodik most D10 neven Koroson (Krizevci) at Kaproncara (Koprivnica), elvileg a hatarig (Gola / Berzence ).
Az M9-esbol meg egy darab fog epulni Vasvartol (M8) -Z.egerszegig (R76) es slussz passz. Semmi mas.
A kelet somogyi-tolnai M9 szakasszal parhuzamos M60-ra terelodik a figyelem, ez egyertelmu. A mohacsi hidra tett igeret nem legbol kapott volt. A M9 szerepet igy Szegedtol Szombathelyig a kovetkezo szakaszok veszik at:
Szeged-Mohacs: 55-os ut,
Mohacs-Szigetvar: M60,
Szigetvar-Balaton: R67,
Balaton: M7
Balaton-Zalaegerszeg: R76,
Zalaegerszeg-Vasvar: M9,
Vasvar-Kormend: M8,
Kormend-Szombathely: M86.
Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel Belovaron es Verocen. Farkasevacnal tart most epites.
A szekszardi M9 megmarad nagyon hasznos Duna-hidnak.
Lengyelorszag felol Krakkotol Jablonkan, Rozsahegyen, Besztercebanyan, Zolyomon, Losoncon kereszul az R21-M3-M32-M0-M7 lesz a kenyelmesebb. A lengyel es a szlovak reszen is tobb uj "S" (PL) ill. "R" (SK) gyorsforgalmi utszakasz van. Zolyom Losonc kozott keszen van a gyetvai elkerulo, majdnem kesz az uj szakasz Zolyom es Gyetva kozott. Gyetvatol tovabb pedig Lovinobanyaig van epites most. (Ez az R2).
A dolgot kétfelé kell választani. Van egyrészről az út megtérülése a főleg teherautók után befizetett útdíjból. Ez az összes érintett országra igaz. Másrészről van a személygépkocsik gyorsabb mozgásából, jelképes befizetéséből származó díj, amely az átjárhatóság, a turizmus élénkülésén keresztül hoz hasznot az egyes államoknak. No most ezeket az érveket nem lenne szabad összekeverni.
Ha már ez az irány szóba került, néztem a google.mapson, hogy mi a szösz lesz a Horvát-Bosnyák határon a Száva híddal, ami az M6-Eszék-autópálya folytatása? Meg az is érdekes, hogy Eszék nyugati odlalán meg már áll a Dráva híd ezen a pályán, de tovább semmi sincs meg magyarország felé az M6-hoz.
Ha a szlovénoknál és a horvátok nyugatibb részein kiteszik a megtelt táblát, illetve állandósulnak a dugók, akkor lehet, hogy pl. a cseh polgár már alternatív útvonalat keres. Az persze tény, hogy nem a cseh turisták pénzéből fogunk meggazdagodni.