Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DiZzEe Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52522

1-2 kép a ködlámpa szereléshez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: DiZzEe (52521)
DiZzEe Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52521

a kapcsolóval csak a 12 V-ot szakítom meg ha nem akarom hogy világítson.

 

egy világító billenőkapcsolót biggyesztettem a műszerfal alá, úgy hogy lefelé világítson, így a lábamnál látom hogy mikor világít a 2 karika.

 

vettem 2 bontott ködlámpát, hogy a gyáriakat ne kelljen bántanom.(Depo-t nehezebb széstszedni mint a gyárit)

 

a vezetékeket a szuszogón keresztül vezettem ki, így teljesen vízhatlan maradt.

 

biztos lehet venni Mo-n is, ezt nem tudom pontosan.

 

Én a lent említett honlapról rendeltem .

Előzmény: traktorbi (52511)
DiZzEe Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52520

Meg tudod nekem mondani, hogy minek a csatija lehet az?

 

Senki nem tudta eddig megmondani.

Előzmény: Törölt nick (52509)
Köhike Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52519
Nem kell motorkód. Az automatát kivéve mindegyikben J-s van.
Előzmény: k.o.v.a.cas (52518)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52518

Szia! Akkor  a motorkódom alapján tudom meg,hogy milyen váltó van benne és melyik olaj kell?

Előzmény: Köhike (52517)
Köhike Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52517
Tranself TRJ/NFJ. GL4+-os.. Rosszul emlékeztem. De a lényeg a J-s váltóba ez való.
Előzmény: Köhike (52513)
fiveseven Creative Commons License 2013.07.17 0 0 52516
Hali! 1.4 16v thaliám van, és az érdekelne, hogy mitől lehet alapjáraton szelephangja a motornak? Egyesek szerint az összes 16v nek ilyen a hangja rönóba... Amúgy hidrotőkés ez a motor, tudja valaki? Ha ezek behalnak, attól is lehet ilyen a hangja?
Köhike Creative Commons License 2013.07.16 0 0 52515
De fel van sorolva az elf olajokon melyik kell a J-s váltókba.
Előzmény: Köhike (52514)
Köhike Creative Commons License 2013.07.16 0 0 52514
Ráadásul a GL5 adalékai károsíthatják is a GL4-re tervezett váltót.
Előzmény: Köhike (52513)
Köhike Creative Commons License 2013.07.16 0 0 52513
Én úgy tudom, a Tháliába GL4-es váltóolaj való. Pontosabban a gépkönyvben említett Elf az az. És GL4-helyett GL5-öt nem célszerű használni. A gyári olajat kell bele tenni és akkor nem lesz gond.
Előzmény: DGabee85 (52503)
rentha92 Creative Commons License 2013.07.16 0 0 52512

Hol lehet ilyet kapni itthon? Én sehol sem találok.. üdv

Előzmény: DiZzEe (52507)
traktorbi Creative Commons License 2013.07.16 0 0 52511

hova tetted a külön kapcsolót? Mert ugye a ködlámpával együtt nem világíthat ...
Ködlámpát h szedted szét? (igaz még nem vettem szemügyre :) ) 
Magyarországon lehet ilyet kapni , vagy kintről rendelted?

Előzmény: DiZzEe (52507)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.15 0 0 52510

Hm... nem én akarok venni. ;) Nem nekem kell.

k.o.v.a.cas fórumtást kérdezte. :)

Előzmény: DGabee85 (52501)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.15 0 0 52509

Mivel dCi, ezért elvileg igen.

De e képen az nem a tempomat csatija.

Szóval komplett kábelezés kellene.

 

Bár régről úgy rémlik, volt egy hasonló motorkódú dCi, amit nem engedte programozni magát. :S

De utána már nem is merültünk bele jobban, nem volt fontos, az autó eladósorba került. Az vagy 712-es vagy 714-es volt, már nem is emlékszem pontosan.

Előzmény: DiZzEe (52508)
DiZzEe Creative Commons License 2013.07.15 0 0 52508

Mi a véleményed, enyémbe beszerelhető a tempomat?

Elektromos gázpedálos és 1.5 dCi, K9K714 :)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (52484)
DiZzEe Creative Commons License 2013.07.15 0 0 52507

http://dx.com/p/t10-21-led-white-light-car-angel-eye-70mm-diameter-25511

 

ilyenről van szó, de nekem független mindentől, csak 12V-ot kap a rádióról, hogy véletlenül se maradjon bekapcsolva :)

Előzmény: traktorbi (52467)
laca59 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 52506

Köszönöm,csere lesz.Üdv.

Előzmény: mykym (52499)
zsola! Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52505

Kerekati! köszönöm szépen az infókat a tempomathoz! vannak még segitőkész emberek! ha elakadok valamiben kereslek! mégegyszer köszi!

Előzmény: Törölt nick (52484)
Luck Skywalker Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52504

Beszerelve a két Hella lámpa,izzókkal, beállítva 35 ezer forint.

Előzmény: DGabee85 (52500)
DGabee85 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52503

Hello!

Mindenképp a GL-5-öst vedd. A GL-4+ is jó olaj, de olvastam olyat, hogy valakinek 15ezer km utám már csörgött tőle a váltója, nem kent megfelelően. És lehetőleg ne webshopból vedd az Elf olajat. Sok a gagyi utánzat. A váltód pedig nem fogja meghálálni. Egyébként a 4 liter olaj olyan 20-25ezer körül van. Egy Valeo kuplungszett meg 21ezer. Elég vicces, hogy drágább az olaj, mint a kuplungszett, de ez van.

Előzmény: k.o.v.a.cas (52487)
DGabee85 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52502

100W-os izzót nem javasolnék 2 okból sem. Az egyik az irdatlan nagy hő, amit lead...Elég hamar megégeti majd a foncsort, még jobban megmattítja a búrát.

A másik, hogy gondoljunk a szembejövőkre is. Nem kellemes este egy ilyennel szemben autózni, főleg, ha még a fényszóró is szarul van beállítva. Inkább políroztasd fel a búrát (5000Ft/db, bármelyik plexis vagy sok műhely is foglalkozik ilyennel.), és használj normál izzót, de abból pedig a super white típusút. A fehérebb fény és az újra áttetsző búra meghozza majd a várt eredményt!

Előzmény: MIKLÓS SÁNDOR (52477)
DGabee85 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52501

Hello!

Mindenképp a GL-5-öst vedd. A GL-4+ is jó olaj, de olvastam olyat, hogy valakinek 15ezer km utám már csörgött tőle a váltója, nem kent megfelelően. És lehetőleg ne webshopból vedd az Elf olajat. Sok a gagyi utánzat. A váltód pedig nem fogja meghálálni. Egyébként a 4 liter olaj olyan 20-25ezer körül van. Egy Valeo kuplungszett meg 21ezer. Elég vicces, hogy drágább az olaj, mint a kuplungszett, de ez van.

Előzmény: Törölt nick (52488)
DGabee85 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52500

És mi az az olcsó? :)
Meg van mattulva az enyém. Bár elég felpolíroztatni. Azért nem árt tudni az árat. :)

Előzmény: Luck Skywalker (52486)
mykym Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52499

Valószínű hogy a huzal szorul,ki van szőrösödve. Előbb-utóbb elszakad és lehet cserélni. De inkább még előtte.

Előzmény: laca59 (52495)
Labitttt Creative Commons License 2013.07.14 0 1 52498

Thalia központi zár hiba/javítás

 

Gyakorlatilag szériahiba, előbb utóbb mindenkit utolér.

  1. Szorul a mechanika, ez kézi zárással érződik, olajspray a megoldás.
  2. Gagyi elektromos csatlakozók az ajtóban a motoros záron, és az ajtóoszlopban, a gumi mögött, ez is könnyen javítható, tisztítás, minőségi kontaktspray.
  3. Elektromotoros ajtózár hiba, ezen belül az a kismotor árambevezető vicces minőségű réz csatlakozója. Ehhez ki kell szerelni a komplett zárat, 3 csavart kell kivenni, előtte persze az ajtó burkolatot leemelni. A burkolatot alul-oldalt kell lassan elemelni a lemeztől, lehetőleg meleg helyen, hogy a gumipaszta, amellyel rögzítve van puhább, legyen. A patentok kipattannak, majd fölfele leemelni a burkolatot. Persze előtte a két csavart, ajtózár és kapaszkodóban kivenni, valamint az ablakemelő kart is, ha van. Húzva, feszítve leemelni. A zárról a külső kilincs mozgató mechanizmusát, (kis kezűek előnyben), kiakasztani. A zár külső oldalán, középtájon, kis elfordítható patent elfordítása után kiemelni a helyéről, a rudazat. A záró gomb és belső ajtónyitó rudazatát kiemelni a vezetőből. Ezek után a zárszerkezet kivehető a helyéről. Ha ki lett bujtatva, az elektromos csatlakozót lehúzni, ezt lehet korábban is csak itt kényelmesebb a biztonsági fül miatt, célszerű a többi rudazatot is leemelni.. A lágy műanyagtakarót a motor felől kiakasztani, én nem szedtem le egészen, mert félre lehet hajtani, nem törik. A zárat egy 8-as fejű csavar fogja. A csavar kivétele után kb. 90 fokkal elfordítani, ekkor kiemelhető a helyéről. Pengés kés hegyét kicsit kiengedve egy deszkán óvatosan végig kell vágni a ragasztásnál, (kézre vigyázni) utána csavarhúzóval szét lehet pattintani. Ekkor már látszik az első hibaforrás a két gagyi réz csatlakozó, amely csak be van dugva a motorba, pedig 5-6 A terhelést is ki kellene bírnia. Kivenni, feltisztítani, minőségi kontaktspray jót tesz. Én egy kicsit a bedugós fület elfordítottam, kb. 5-8 fokot, így jobban szorít, mikor a helyére kerül. A belső érintkezőt egy flakonból vágott 2 mm-es csíkra ráfogott 800-as csiszolópapírral tisztítottam le. Ezek után jól jön egy ohmmérő. Körbeforgatva a motort, 2- 2,5 ohm között kell lennie az ellenállásának, ha sokkal több, vagy néha megszakad az már gond. Ha a mérés alapján jó, összeszerelni, fordított sorrendben. A csavar összefogja a két műanyag fület, de biztonság miatt, mikor a helyén van, dróttal, vagy inkább kötegelővel illik középtájon átfogni.
  4. Amennyiben a motor ellenállása nem egyenletes, vagy helyenként megszakad, akkor satuban óvatosan megfogva, hegyes csőrű fogó hegyével, vagy erős, de kicsi csavarhúzóval a két rögzítő fület ki lehet hajtani. A motor széthúzása után ki lehet mosni kis ecsettel, benzinnel. Ki kell mérni a tekercseket, ha azok jók, akkor a kommutátor hibás, vagy inkább koszos, többnyire ez szokott a hiba forrása lenni. A szintén gagyi műanyag a kommutátor lemezek alatt képes a rövid igénybevételek alatt is felmelegedni, és a kitüremkedő megolvadt műanyag rákerül a kommutátor lemezekre és erőtlen, vagy működésképtelen lesz a kismotor. Nálam az egyik hátsó ajtónál ez volt a hiba. Kisméretű éles csavarhúzóval szépen letisztítottam a kommutátort. (lekapargattam) Ezután megmozgattam a szénkefe tartó lemez, és kivezető réz lemezke szintén csak a gagyi, összeérintkezős csatlakozását is. Kontaktspray, mérés, ha jó összeszerel. A motort óvatosan satuba fogva, a kis füleket átfogva vízpumpa fogóval és kisebb csavarhúzó élét a fogóval rányomva a fülekre a motor összerakható. Így nem kell ütni, nem sérül.
  5. Ha motor tekercs hibás, az már nehezen javítható, szerencse kell hozzá, hogy a kis műagyag fogaskereket sikerül-e leszedni, anélkül, hogy megsérülne, ez már csak elvetemülteknek, akkor inkább egy új motor beszerelése javasolt.
  6. Összeszerelés és örül!
  7. Hihetetlen hogy ott, ahol 5-8 A is folyhat ilyen kis érintkező lemezes csatlakozók tömkelege, van beépítve.

 

Más: Erős bugást tapasztalok 3800- 4200 motorfordulat között. A kipufogó erősen rezonál. A kipufogó rezgéscsillapító szitaszövetes összekötőre gyanakszom, de nagyon nehezen cserélhető. Volt-e valakinek ilyen baja, és mi oldotta meg a problémát.

Középső dobra gondoltam, de nem az.  Úgy hogy van egy 2001-es 16V Thaliához, vagy Clio II-eshez eladó középső dobom. (200 km volt beépítve).

 

 

 

otthonpc Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52497

Igen K7J-s motor van benne. 

Akkor marad így ahogy van.

Köszönöm mégegyszer  a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (52493)
nemtomi2 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52496

Üdv urak.2006-os 1.5dci thaliához keresek klímahűtőt és szervoszivattyú motort.hqbalazs@vipmail.hu

 

laca59 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 52495

Sziasztok!

Van egy 1.4-es Tháliám 2002-es évjárat.Ha benyomom a kuplungot szorul,nyekeg  és felengedni sem lehet símán.Volt már valakinek ilyen gondja?Mi lett az eredmény vagy mi az orvoslása?

Köhike Creative Commons License 2013.07.13 0 0 52494
K7J nél nem lehet beszerelni, a kipufogósor miatt nem fér el.
Előzmény: Törölt nick (52489)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.13 0 0 52493

Passz...

K7J-s motorod van? Lehet nincs benne. Amihez ír ilyet: pl:  D4F, K4J, K4M, F9Q, K9K...stb.

 

Pl dCi-ben, és ahogy látom, a többiben is kb a blokk közepén, elöl lent.  Ha nincs, csak egy nagy csavar hivatott lenni a helyén.

Előzmény: otthonpc (52492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!