Hali! 1.4 16v thaliám van, és az érdekelne, hogy mitől lehet alapjáraton szelephangja a motornak? Egyesek szerint az összes 16v nek ilyen a hangja rönóba... Amúgy hidrotőkés ez a motor, tudja valaki? Ha ezek behalnak, attól is lehet ilyen a hangja?
Én úgy tudom, a Tháliába GL4-es váltóolaj való. Pontosabban a gépkönyvben említett Elf az az. És GL4-helyett GL5-öt nem célszerű használni. A gyári olajat kell bele tenni és akkor nem lesz gond.
hova tetted a külön kapcsolót? Mert ugye a ködlámpával együtt nem világíthat ... Ködlámpát h szedted szét? (igaz még nem vettem szemügyre :) ) Magyarországon lehet ilyet kapni , vagy kintről rendelted?
Mindenképp a GL-5-öst vedd. A GL-4+ is jó olaj, de olvastam olyat, hogy valakinek 15ezer km utám már csörgött tőle a váltója, nem kent megfelelően. És lehetőleg ne webshopból vedd az Elf olajat. Sok a gagyi utánzat. A váltód pedig nem fogja meghálálni. Egyébként a 4 liter olaj olyan 20-25ezer körül van. Egy Valeo kuplungszett meg 21ezer. Elég vicces, hogy drágább az olaj, mint a kuplungszett, de ez van.
100W-os izzót nem javasolnék 2 okból sem. Az egyik az irdatlan nagy hő, amit lead...Elég hamar megégeti majd a foncsort, még jobban megmattítja a búrát.
A másik, hogy gondoljunk a szembejövőkre is. Nem kellemes este egy ilyennel szemben autózni, főleg, ha még a fényszóró is szarul van beállítva. Inkább políroztasd fel a búrát (5000Ft/db, bármelyik plexis vagy sok műhely is foglalkozik ilyennel.), és használj normál izzót, de abból pedig a super white típusút. A fehérebb fény és az újra áttetsző búra meghozza majd a várt eredményt!
Mindenképp a GL-5-öst vedd. A GL-4+ is jó olaj, de olvastam olyat, hogy valakinek 15ezer km utám már csörgött tőle a váltója, nem kent megfelelően. És lehetőleg ne webshopból vedd az Elf olajat. Sok a gagyi utánzat. A váltód pedig nem fogja meghálálni. Egyébként a 4 liter olaj olyan 20-25ezer körül van. Egy Valeo kuplungszett meg 21ezer. Elég vicces, hogy drágább az olaj, mint a kuplungszett, de ez van.
Gyakorlatilag szériahiba, előbb utóbb mindenkit utolér.
Szorul a mechanika, ez kézi zárással érződik, olajspray a megoldás.
Gagyi elektromos csatlakozók az ajtóban a motoros záron, és az ajtóoszlopban, a gumi mögött, ez is könnyen javítható, tisztítás, minőségi kontaktspray.
Elektromotoros ajtózár hiba, ezen belül az a kismotor árambevezető vicces minőségű réz csatlakozója. Ehhez ki kell szerelni a komplett zárat, 3 csavart kell kivenni, előtte persze az ajtó burkolatot leemelni. A burkolatot alul-oldalt kell lassan elemelni a lemeztől, lehetőleg meleg helyen, hogy a gumipaszta, amellyel rögzítve van puhább, legyen. A patentok kipattannak, majd fölfele leemelni a burkolatot. Persze előtte a két csavart, ajtózár és kapaszkodóban kivenni, valamint az ablakemelő kart is, ha van. Húzva, feszítve leemelni. A zárról a külső kilincs mozgató mechanizmusát, (kis kezűek előnyben), kiakasztani. A zár külső oldalán, középtájon, kis elfordítható patent elfordítása után kiemelni a helyéről, a rudazat. A záró gomb és belső ajtónyitó rudazatát kiemelni a vezetőből. Ezek után a zárszerkezet kivehető a helyéről. Ha ki lett bujtatva, az elektromos csatlakozót lehúzni, ezt lehet korábban is csak itt kényelmesebb a biztonsági fül miatt, célszerű a többi rudazatot is leemelni.. A lágy műanyagtakarót a motor felől kiakasztani, én nem szedtem le egészen, mert félre lehet hajtani, nem törik. A zárat egy 8-as fejű csavar fogja. A csavar kivétele után kb. 90 fokkal elfordítani, ekkor kiemelhető a helyéről. Pengés kés hegyét kicsit kiengedve egy deszkán óvatosan végig kell vágni a ragasztásnál, (kézre vigyázni) utána csavarhúzóval szét lehet pattintani. Ekkor már látszik az első hibaforrás a két gagyi réz csatlakozó, amely csak be van dugva a motorba, pedig 5-6 A terhelést is ki kellene bírnia. Kivenni, feltisztítani, minőségi kontaktspray jót tesz. Én egy kicsit a bedugós fület elfordítottam, kb. 5-8 fokot, így jobban szorít, mikor a helyére kerül. A belső érintkezőt egy flakonból vágott 2 mm-es csíkra ráfogott 800-as csiszolópapírral tisztítottam le. Ezek után jól jön egy ohmmérő. Körbeforgatva a motort, 2- 2,5 ohm között kell lennie az ellenállásának, ha sokkal több, vagy néha megszakad az már gond. Ha a mérés alapján jó, összeszerelni, fordított sorrendben. A csavar összefogja a két műanyag fület, de biztonság miatt, mikor a helyén van, dróttal, vagy inkább kötegelővel illik középtájon átfogni.
Amennyiben a motor ellenállása nem egyenletes, vagy helyenként megszakad, akkor satuban óvatosan megfogva, hegyes csőrű fogó hegyével, vagy erős, de kicsi csavarhúzóval a két rögzítő fület ki lehet hajtani. A motor széthúzása után ki lehet mosni kis ecsettel, benzinnel. Ki kell mérni a tekercseket, ha azok jók, akkor a kommutátor hibás, vagy inkább koszos, többnyire ez szokott a hiba forrása lenni. A szintén gagyi műanyag a kommutátor lemezek alatt képes a rövid igénybevételek alatt is felmelegedni, és a kitüremkedő megolvadt műanyag rákerül a kommutátor lemezekre és erőtlen, vagy működésképtelen lesz a kismotor. Nálam az egyik hátsó ajtónál ez volt a hiba. Kisméretű éles csavarhúzóval szépen letisztítottam a kommutátort. (lekapargattam) Ezután megmozgattam a szénkefe tartó lemez, és kivezető réz lemezke szintén csak a gagyi, összeérintkezős csatlakozását is. Kontaktspray, mérés, ha jó összeszerel. A motort óvatosan satuba fogva, a kis füleket átfogva vízpumpa fogóval és kisebb csavarhúzó élét a fogóval rányomva a fülekre a motor összerakható. Így nem kell ütni, nem sérül.
Ha motor tekercs hibás, az már nehezen javítható, szerencse kell hozzá, hogy a kis műagyag fogaskereket sikerül-e leszedni, anélkül, hogy megsérülne, ez már csak elvetemülteknek, akkor inkább egy új motor beszerelése javasolt.
Összeszerelés és örül!
Hihetetlen hogy ott, ahol 5-8 A is folyhat ilyen kis érintkező lemezes csatlakozók tömkelege, van beépítve.
Más: Erős bugást tapasztalok 3800- 4200 motorfordulat között. A kipufogó erősen rezonál. A kipufogó rezgéscsillapító szitaszövetes összekötőre gyanakszom, de nagyon nehezen cserélhető. Volt-e valakinek ilyen baja, és mi oldotta meg a problémát.
Középső dobra gondoltam, de nem az. Úgy hogy van egy 2001-es 16V Thaliához, vagy Clio II-eshez eladó középső dobom. (200 km volt beépítve).
Van egy 1.4-es Tháliám 2002-es évjárat.Ha benyomom a kuplungot szorul,nyekeg és felengedni sem lehet símán.Volt már valakinek ilyen gondja?Mi lett az eredmény vagy mi az orvoslása?