Nah hát pont ez az! Nekem nem öreg, csak azt gondoltam,h a Malévnak az. Meg ugye LHBn nem is annyira rég volt, teljes felújítás, új " fényezést " is kapott..Szerintem meg kéne tartani!A 14 év alatt bizonyított..
Ugyan, egy tizennégy éves gép még nem öreg. Sok élvonalbeli cég üzemeltet ennél 3-4-5 évvel idősebb példányokat is. Sűrűbben székezve, esetleg csak charter útvonalakon használva még lennének előnyei. Például Japánba (cca. 10 000 km) még közel teljes kereskedelmi terheléssel elrepülhet.
De valóban eladják? A legutóbbi nyilvános döntés óta változott a tulajdonosi szerkezet. Sőt A úr jelezte is, a döntés átgondolását.
Ami a 2. 767-200-ast illeti, nem biztos, hogy pontos az információd. Idézném egy korábbi hozzászólásom a Malév topicból: (imádom a klasszikusokt:))):
"Az egyik 762-est a cég még tavaly decemberben eladta, majd visszabérelte az idei nyári mrd végéig, akkor a gép végleg kikerül a flottából. A másik gép a privatizációs tranzakció finanszírozása végett a létrejövő vagyonkezelőhöz kerül, és a Malév bérleti díjat fizet majd utána. Ez a gép valszeg a tervezettnél (2008 nyár vége) tovább marad a Malév szineiben, ettől függetlenül a következő 300-ast már keresik, annak tervezett forgalomba állása ismereteim szerint 2008 tavasza lesz."
No ez utóbbi lesz az LHE, LHD nem lesz, legalábbis a közeli jövőben.
Ez egy kép, ami miatt szinte meglincseltek egy spottert a spotterek, mert közzé tette a képet. Ennyire kezelik a helyzetet megfelelően a spotterek. Ennyit a megfelelő helyzetkezelésről. Korábban már többször írkáltam az efféle helyzetekről.
Csak a te kedvedért, ide is bemásolom a monastiri reptér "spotterbarát" kerítését. Kb. két és fél méter magas. Ez is egy megoldás, ott sincs háború, mégis ilyen a kerítés.
Ferihegyen az EU előírásainak kell megfelelni, emellett magánvéleményként hozzáteszem, hogy nem vagyunk még elég érettek egy nyitottabb rendszerhez, mert képtelenek vagyunk betartani a játékszabályokat. Emellett a reptéren a gépek, eszközök, áruk, stb. biztonságát is biztosítani kell, a kerítés pedig elég jó eszköz egy első szűréshez. Zárójelben jegyzem meg, hogy te is olyan kerítést építesz otthon, amilyent megfelelőnek tartasz, hagyd meg ezt a jogot a reptér üzemeltetőjének is.
Réky12: Hát igen ! Nem tudom,hogy miért védik ennyire Ferihegyet.Voltam már Mallorcán , Rodoszon , Zakynthos-on és Cypruson is. Egyik helyen sem volt olyan kerítés és őrszolgálat meg kitudja mi mint Ferihegyen.Pedig elvileg Cyprus déli Görög része hadban áll az Északi Török résszel.A tengerparttól pár méterre száll le a gép és csak egy max 2 méter magas szögesdróttal van elválasztva a reptér területe a tengerparttól.Keresek róla fotót és belinkelem.Remélem megvan valahol.
Valóban a Varighoz megy, lajstromról nem tudok. Utána jön valószínűsíthetően (szinte biztos) egy 763-as HA-LHD-ként, majd pedig jövő tavasszal elbúcsúzúnk LHB-től is, és érkezni fog helyette (ez is szinte biztos) HA-LHE lajstrommal a harmadik 763-as. A Malév lényegében végrehajtja a hosszútávú gépek azonfajta ''modernizációját'', illetve befogadóképesség szemponjából való fejlesztését, amelyet 2006 márciusában jelentettek be. Akkor ugye azt mondták, hogy a 2 db 762-est 3 db 763-ra cserélik. Nos, ennek eső lépése volt LHC, most jön szépen a többi:-)
Lóditott egy alaposat RZoli olvtárs. (ott volt a közelemben) Csak irigykedik, mert nem volt nála fotómasinéria.:)))Egyébként szinte véletlenül akadt lencsevégre a gép. Az alábbi fotó jól mutatja, hogy a kettes terminál felől maga a fotózandó "ojjektum" adott takarást.
Figyuzz csak, az rtl klubos híradó végén volt egy vágókép a gépről, amint beállt az állóhelyre, gondolom a 2B teraszról lett felvéve. Jobbra rampataxi, középen a gép, rendőrautó, balra MAH 737, a háttérben meg egy mellényes figura, aki az ACE állványai mellőli takarásból fényképez :))))))))))
Sziasztok, most ment el valami a 31L-ről, két hajtóműves, sötétkékek a hajtóművek és a törzs alja és a függőleges vezérsík, a maradék fehér. Tán 737-es, a szokottnál kicsit alacsonyabban, csak olyan duci (mintha egy TriStar lett volna), meg nem is láttam rendesen, azért kérdezem, mi volt ez? Thx.
nagyszabasu buli lesz "Bill Clinton gépe szombaton délután érkezik." ez alapjan ugy tunik "sajat" gepe van? nem egy "sima" jarattal jon elso osztalyon? a bud.hu -n 2 jaratot latok ami NY-bol jon: MA 091 New York JFK 08:25 12:00 2A AA7260 New York JFK 08:25 12:00 2A
jó rég nem jártam itt, de egy kis segítségre lenne szükségem! tudja valaki ennek a gépnek a tipusát? a reg. alapján egyik fotós oldalon sem találtam meg...
United States of America, addig tiszta... na de a tipus? köszi
Láttam ma kint egy 747-est ott parkolni a Lufthansa technik előtt ugy néztem valami festetlen vas volt legalább is nem a megszokott clx..messziről láttam csak..
Az F-GUGO A-318as mit csinált az előbb? Leszálláshoz készült, futó már kinn, aztán hirtelen a BRFK fölött kifordult balra. Nekem tetszett, az utasoknak nem biztos :)
Edzésen láttam leszállóba ezt a dögöt! Remélem nem szállt hasra, ugyanis a futókat amíg én láttam nem dobta ki... Pedig minidg szoktam látni, ha más nem a távolban, de őt még ott sem... Nagyobb gépek meg általában már a Duna felett kidobják a futókat 13 as irány esetén... Szóval fura volt, de gyönyörű:)
Az alapján amit mondtál már megtaláltam.... 4X-AXM volt, amit a Koreantól vettek át és még lusták voltak teljesen kifehéríteni:D Így már értem miért nem láttunk rajta semmi feliratot igazából:D Mégegyszer köszi!
A HA-LIX kb egy perccel előtte még a hangárok felé fordulva(a hangárok előtt) állt,szóval szerintem nem az volt,és a függőleges alakja sem stimmelt,ahogy én láttam.
Ma fél 7-7 között az M7es bevezetőről a budaörsi reptér után láttam egy nagyvasat észak felé menni,de max 200m-en repült(eközben felette egy kéthajtóműves majdnem ugyanabban az irányban haladt,de legalább 300 méterrel felette).Nem tudjátok mi lehetett az?
talán érdekes lehet a Gatwick-i repülőtér megoldása.
Ott a helyi rendőrség (amely a reptér biztosításáért is felelős, tehát nincsenek olyan balkáni megoldások, mint pl. az FBÖ) egyezett meg a spotterekkel, közösségi rendőrségi segítők (kvázi önkéntes rendőrök) útján.
A spotterek megalakították a Gatwick Aviation Society-t, és kifejezetten a tagok számára a rendőrség egy azonosító kártyát is ad, amely a spotter állításainak hitelességét támasztja alá. Az együttműködés keretében a spotterek válallják, hogy bármilyen gyanús tevékenységről értesítik a reptéri rendőrséget, utaljon az bármilyen bűncselekményre. Az ID kártya egyúttal megkönnyíti a spotterek azonosítását is helyi ellenőrzés során.
A kezdeményezés sikeres, egyedüli hátrány, hogy a reptér üzemeltetője (BAA) nem könnyíti meg az együttműködést. Számukra a spotter elsősorban pénzforrást jelent és amíg nem látnak más előnyt ebből az együttműködésből, addig nem támogatják őket. Még a gatwicki rendőrség ezirányú megkereséseire sem válaszoltak.
Egyszóval összefogás és egyesület alakítása. Utána lehetne továbblépni szervezetten.
Ma 13.20 körül a Petőfi híd magasságában a Karinthy F. úttól láttam egy felszálló Jumbo-ot, gondolom vmi Cargo volt de nem Luxair mert annak festését felismertem volna.
Nagyon meg lehetett pakolva, rendesen lomha volt :)
Minden nehezítés a spotterek fejlődését szolgálja! Egy dombról vagy alacsony kerítés mellöl nem kunszt jó képet csinálni, így viszont csak a legnehezebb akrobata mutatványok és beszivárgási technikák bevetésével lehet képeket készíteni. Kérem tisztelettel, ha valaha megrendezik a spotter VB-t at hiszem jó esélyekkel veszünk majd részt.
es azota is keresnek az ugyben illetekes kollegak... Hamarosan fogok egy emlekeztetot kuldeni nekik.
Mindazonaltal ugy latom, hogy a "regi emberek", akik az osszes "anti-spotter" intezkedes mogott allnak, meg mindig ott vannak es sikeresen soportek szonyeg ala a tobb mint 400 ember altal tett javaslatot, kereseket.
Egyebkent Ferihegyen mas fejlesztest sem lattam az elmult X honapban (terminal, parkolo, cargo, stb), minden ALL, egy kapavagast nem lattunk. Igy a tendenciak abba az iranyba mutatnak, hogy lassan ha lesz is spotterdomb, nem lesz tulsok minden amit fotozhatunk. :(
Ugy latszik nem csak az orszag, hanem Ferihegy is hasonlo "lenduletben van"!
Barmi fejlemeny van, termeszetesen a www.airportal.hu oldalon megirom.
Természetesen folyik a kivitelezése, hogy a spotterek kényelmesebben tudjanak fotózni. Több helyen irtják már az erdőt a kerítés mellett, és magaslati pontok is készülnek több milliárdos beruházások keretében. A BA Rt. nemrég vásárolt 20 db emelőkosaras teherautót, amit a spotterigazolványunk bemutatása után természetesen ingyen bocsátanak a rendelkezésünkre. Aki stabilabb dolgot szeretne, annak létrákkal kedveskednek, és már ássák ki a leszállópályák mellett a hosszanti spotterárkot, amiből pályamellől fotózhatunk. Most itt tartunk... A jövőben még egy vonatot szeretnénk a pálya mellé, hogy a le- és felszálló gépeket párhuzamosan lehessen filmezni is, de lehet, hogy erre már nem fog jutni pénz!
A mai napon Dr. Reinhard Kalenda vezérigazgató aláírásával választ kaptunk a június végén, 360 aláírással elküldött nyílt levelünkre.
A levélben a Budapest Airport jelzi, hogy nyitott az együttműködésre, csak kis türelmet kérnek míg kialakítják a koncepciójukat a témában.
A Vezérigazgató Úr egyben ígéretet tett arra, hogy az ügyben illetékes kollégái hamarosan fel fogják venni szerkesztőségünkkel a kapcsolatot a részletek egyeztetése végett.
Gondolom ugyanaz, mint a reptér körülötti szemétszedési akcióval:-) Reálisan kell nézni a dolgokat, 2007-ben, Magyarországon élünk és a BA Rt valamint a spotter társadalom is egyfajta kivonata a jelenlegi állapotoknak.
Azt hiszem ezen a topikon is téma volt nemrég egy bizonyos petíció. Mit tudni róla? Hogy áll a dolog? Nem hallok (olvasok) róla mostanában, se nem látok változásokat Ferihegy környékén... ki mit tud?
Fél órája repült el a fejem fölött 1 orosz Tu 154es,be akartam írni,hogy nem is hangosabb a többinél,de elfelejtettem. Most meg 1 Jumbo fordult leszálló irányra úgy 200m-en,és remegett bele az épület. Épp most szállhat le Ferihegyen.
Ha nagy stábbal jön akkor talán a vas is nagyobb lesz :)
Más
Jó hogy most kérdem meg, de nyár közepén jól láttam TAP új színben gép ment Lisszabon felé? Csak bud oldalról néztem le épp van lisszaboni járat és "távcsővel" láttam a repcsit és örültem élőben is látom ezt az új TAP színezést, igaz távcsővel :))
No csak azért kérdezem tudtommal évek óta van közvetlen lisszaboni járat csak az hittem MA gép repüli TAP járatszám alatt
Romániából Anglia felé tartott egy brit katonai repülőgép, amikor meghibásodott. A C-130 Hercules típusú gép biztonságosan landolt Ferihegyen. A gép 12 fős személyzete jól van.
A katonák azért kényszerültek utazásuk budapesti megszakítására, mert a csapatszállító jégtelenítő rendszere hibát jelzett. A hibát már a román légtérben észlelték, de a legbiztonságosabb kényszerleszállást Ferihegyen tudták megoldani.
Szépek voltak, csak ez a nyomorult eső nem kellett volna. A bejövetelük is látványos volt. Csináltam egy rövid és és sajna élég gyengécske videót róluk.
Most jöttek be olyan gyönyörűen libasorban, itt mentek el az Üllői út felett , D kapu magasságában engedtek futót kimentek Vecsés felé és fordultak rá 31L :)) Király volt a dörgés!!! Yeahhhh!!
Szerintem Tankolnak, de 1 óra múlva többet tudok..
sziasztok, tud valaki abban segiteni hogy ez melyik légitársaság gépe? meg lehet vhol nézni hogy ezek a jelek amik vannak pl itt is a repcsi farokszárnyán melyik légitársaságé?
Pls see enclosed picture of B767-300 (PR VAA), on the way to Brazil, at Airport Int'l of Beijing. This aircraft was previusly owned by Air China. And now with VRG, will fly GRU/CDG/FCO.
(csak tudnám mire ez a nagy vásárolgatás, mikor szinte mindennap törölt járatok vannak Varigéknál, elviekben fsza van, nem?)
Elkövettem ma azt a hibát, h néztem az Aktívot a tv2-n... sorry, ne szóljatok meg érte. De ott hallottam egy mondatot ami megütötte a fülemet, és köze lehet(ne) a topikhoz.
John Travolta lehet h elruccan majd Mo-ra a saját gépével. Persze ez jól hangzik az Aktívban. Egy B707-es meg ezen a topikon hangzik jól, és arra azért lenne pár millió szabad pixelem.
Koszi. Es hova ropkodnek? Mert megneztem a bud.hu-n az indulo / erkezo gepekrol a menetrendet, es sehol nem lattam japan varost, sem JAL jaratszamot abban az idopontban. Azt nem tudod veletlenul, h hetente hanyszor repul a JAL es hanyszor a Malev? Vagy csak a JAL?
Sziasztok. Meglehetosen jaratlan vagyok a repulesben, csak felkeltette az erdeklodesemet egy gep, amit tobbszor is lattam mostanaban. A JAL egyik 747-eset lattam 2007 augusztus 14-en es 15-en is 16.30 korul felszallni, augusztus 22-en pedig 15.30 korul. Nem lattam jol, h cargo volt-e vagy utasszallito, de vszinuleg az utobbi. Tudja valaki, h ez miert jar ide? Elore is koszi.
Off: Kéretik nem bántani eme, számomra roppant kellemes emlékeket idéző lajstromokat. Én sem értek a röpcsikhöz, nade ezeket összekeverni egy Jumbóval. :))) (forrás: http://horac.freeweb.hu/ )
Csak megemlítem, hogy ma olyan 32 csomós szelek fújdogáltak, volt néhány érdekes fel- és leszállás. A Northwest Airbusa madárral ütközött, de továbbrepült, utána néhány induló jelentette a madártetemeket a pályán, amelyeket aztán összeszedtek 2 perc alatt és ment tovább a nagyüzem. A tornyos egyébként saccolásunk szerint kábé 2-3 mérföldes távközökkel engedte egymás után felfele a repülőket. Néha hamarabb, "at your discretion".
A Cathay A340-ese sztem még most is emelkedik, amilyen komótosan "reppent" az egekbe a madár. Az utána induló bmi A320 hozzá képest magasra ugró szöcskének tűnt. Az ANA Cargo B744 viszont rövid gyorsítás után megszakította a nekifutást és hajtóműpróbát tartott pont velünk szemben a gurulóúton, majd a személyzet tök laza hangon közölte, hogy akkor tennének még egy próbát....
A Continental és a KLM néhány 777-esei meg versenyeztek egymással a legrövidebb nekifutás utáni elemelkedés kategóriájában, hihetetlenül rövid táv után már elrugaszkodtak a 36L-ről. Volt egy KLM tripliszeven, amelyik viszont vagy FL40-ig nem húzta be a futókat.
A nagyobb gépek közé néha befért egy-egy Fokker 50 is, amelyeket az irányító rögtön emelkedés után kifordított, hogy ne kelljen éveket várni, míg indulhat a következő. Néha úgy tűnt, mintha helyben állna az egyébként sem túl gyors holland masina, ahogy a széliránnyal szemben dolgoztak a propellerek.
A legnagyobb zajjal induló gép versenyben pedig a KLM MD11-ese vitte a pálmát.
A RedBull-on minden szép és jó volt, de még senki nem említette a Mi-2-es vizi mentését:-) Nekem magasan überelte az összes többi produkciót, nem tudom ki repülte de le a kalappal a pilcsi elött. Kis túlzással a búvár akár puszta kézzel is kirángadhatta volna a fuldoklót anélkül, hogy elhagyta volna a gépet. Mindezt úgy, hogy nem fél óráig közelítette meg a víz felszint, centinként.....
Holnapihoz meg annyi,hogy a parlament elott feletti freki 126.50 es delelott 11.00 utan a Pannon Air nehany gepe tart bemutatot es beszeltek meg valami helikopter bemutatorol is.
A DC6-es es B-25 tobbszor is repul mind solo-ban mind kotelekben.
Sziasztok, van e valakinek infója, hogy lesz-e valami RedBull-hoz tartozó légiparádé? Malév gép áthuzás nyugta, de többi gép, B-25 stb tart felvonulást és Mikor?? Köszi
SkyEurope madarak voltak. Miután nincs LKViktor, összetörték az LKUbult, és délelőtt kapott egy 2 órás rést az LKMiki Splitbe, volt némi gondjuk a rotációval.
09.45 a díszzászlóalj bevonulása 10.00 a köztársasági elnök fogadása 10.05 a történelmi zászlók fogadása 10.11 Himnusz 10.14 a honvédtisztek, majd a határőrtisztek eskütétele 10.22 a honvédelmi miniszter ünnepi beszéde 10.30 az újonnan avatott tisztek közül kijelöltek, társaik nevében koszorút helyeznek el az ismeretlen katona emlékművének talapzatánál 10.33 Szózat 10. 36 helikopterek, harci és szállító repülőgépek átrepülése a tér felett 10.42 térkiürítés 10.48 díszmenet 10.51 a történelmi zászlók és a zenekar díszelvonulása.
A tegnapi móka 19:00-kor kezdődött, és 19:36-tól röpködött a kötelék, elég pontosan kezdték, nem túlzás azt állítani, hogy hétfőn is 10:36 a nyerő idő.
A Tisztavatasi athuzasok idopontjai helyi ido szerint: aug.20.-an reggel 8.15-8.50 es 12.20-12.50. Mindket alkalommal mindegyik kotelek erkezik.
Még mielőtt valaki fölöslegesen kelne fel korán reggel: fenti időpontokhoz hozzá kell adni két órát, hogy tényleg helyi idő legyen. A tegnapi főpróba alapján feltételezem, hogy 10:30 körül ékeznek a kötelékek.
Azt tudja valaki, hogy a délutáni időpont mi lehet? Két tisztavatás lenne? Az m1 csak a reggeli időpontban közvetít.
Nem akarok bekavarni, meg dezinformálni, de én úgy tudom, hogy a 8:15-8:50-es időpont utc, és csak egyszer, a tisztavatás idején. Ekkorra van a NOTAM is kiadva az eseti légtérről. Ha másodszor is jönnek, akkor már csak a Duna fölé. A második időpontban, amit írtál már javában fog zajlani a Duna fölötti balhé, elég necces lenne, azt keresztbe, meg szembe verni néhány vadásszal.:-)
LHC-vel kapcsolatban annyi a hír, hogy az LHA tegnap előtt éjszaka lereccsent orrkerék vezérlési problémával, törölték a 080-at, és a gép ma reggel még a hangár előtt szomorkodott. Így nem tudom, szabad lesz-e a Citrom a kérdéses időpontban.
Ne is mondd, épp haladtam az Astoriánál a Deák felé erre áthúz felettem néhány ilyen madár :) Többet néztem fel meg oldalra mint előre - holott egy idióta taxis ment előttem - , baleset nem történt, báááár necces volt ;)
A Gellért-hegyől északra mentek, bár én a Minyókat láttam kb. a Duna felett is repülni északra, majd ráfolrdultak az Andrássy út tengelyére, pontosabban attól kicsit északra repültek, és csak a Hősök előtt fordultak rá az útra, gondolom, pár balesetet a földön így meg lehetett úszni (bámész autósok).
A Hősök után meglepő módon tényleg balra fordultak ki, a Gripenek egészen elmentek egy nagy köríven Újpest központig, meg Óbuda fölé is, eztán délre, majd a fordulót folytatva a Népstadion fölé, onnan a Rózsa György út tengelyén újabb áthúzás ÉNy irányba, megint balra ki, és dél felé hagyták el a várost. Gyakorlatilag a Távol-Kelet (Rákosok, Mátyásföld) kivételével bejárták az egész város légterét.
Sziasztok! Ma hajnal 3:55-kor felszállt egy vas szokatlanul nagy hanggal (31-ről). Lusta voltam kikelni az ágyból és megnézni. Tudja valaki, hogy mi volt az?
Akkor a pontosítások az Air Race-szel kapcsolatban: Péntek: 15:45 - 17:45 Air Race Első gyakorló repülés Szombat: 10:15 - 12:15 Air Race második gyakorló repülés 15:15 - 17:20 Air Race harmadik gyakorló repülés Vasárnap: 17:00 - 19:00 Air Race időmérő futamok Hétfő: 13:20 - 13:56 Air Race selejtezők 15:05 - 15:37 Air Race negyeddöntök 15:55 - 16:10 Air Race elödöntök 16:30 - 16:45 Air Race döntö 17:25 - 17:35 Díjátadó
A HA-LHC áthúzása várható állitólag 3x a negyeddöntök előtt. Tipust nem érdemes kézpénznek venni, mert 2005-ben is cserélték a 800-ast az utolsó pillanatban.Valszeg nehezebb lenne a 767-sek között variálni. A másik két honos légitársaságról még nem jött info, hogy valamilyen formában részt vennének az ünnepi rendezvényeken. Kétlem,hogy bármit is terveznénék.
A Tisztavatasi athuzasok idopontjai helyi ido szerint: aug.20.-an reggel 8.15-8.50 es 12.20-12.50. Mindket alkalommal mindegyik kotelek erkezik.
Redbull vasarnap 13.00 - es 16.00 kozott lesznek az elofutamok. Vasarnap a 4-es selejtezo 13.00-kor kezdodik es 18.00-ra van irva az eredmeny hirdetes. Lehet nem pontos, mert nincs elottem a level, de ha tevednek estere pontositok.
Monnyuk, a Red Bull-os masinák, már amelyik, elég könnyűek, sok kárt nem tehetnek semmiben, max a nézőkben, de attól meg nem veszélyesebb a város közepén, mint bárhol máshol.
Értem, hát ez roppant megnyugtató, nagy kő esett le a szívemről! Szerintem itt le is zárhatjuk ezt a témát.
Nem tudtam kiemnni a Hősök terére mert nem jött össze, de legnagyobb szrencsémre háromszor repült el mindegyik kötelék a házunk felett:) Nagyon szépek voltak:) Ilyet öbbször is!:)
Monnyuk, a Red Bull-os masinák, már amelyik, elég könnyűek, sok kárt nem tehetnek semmiben, max a nézőkben, de attól meg nem veszélyesebb a város közepén, mint bárhol máshol.
SzVSz a Red Bull ezzel a háttérrel baromi jó reklám Budapestnek is, mondjuk, ettől még nem kellene aug. 20-án tartani. A Tour de France befutója sem júl. 14-én van.
Szerintem meg jól fotózható dolog lesz a mai buli, legalábbis nagyon remélem. A Napocska alacsonyról, északnyugatról fog sütni, nem lesz annyira ellenfényes, de reméljük a legjobbakat.
Az tényleg hülye volt, egyszerű anyagi és némi politikai indoka volt a leállításnak.
A RedBull csak addig rendeződik városokon belűl, amig valaki oda nem veri magát, aztán egymillió "szakvélemény" és politikai hozzászóló lesz aki előre látta a borzalmakat de a gaz pénzemberek és a politikai ellenfelei elnyomták az ő előrelátását. Nem vagyok biztos benne, hogy Budapest belvárosa a legalkalmasabb helyszín erre a rendezvényre de az biztos, hogy látványos.
Néhány éve valamelyik okos a tévében azt mondta: azért kellett megszűntetni a tradicionális aug. 20.-ai légiparádét, mert -légijárművek alacsonyan városfelett- nem felel meg az eu-s szabályoknak.
Amióta kitalálták a redbull airrace-t azóta szabad?
Vagy hogy is van ez? Nem mintha zavarna csak nem értem.
Nem tudom, ki volt-e itten vesézve, de holnap extrém vasak fognak érkezni a Hősök tere fölé. Este 7:00 és 8:00 között, a 20-ai tisztavatásra gyakorolva az Andrássy út felett fognak Mi-24-esek, MiG-29-esek, Gripenek, Albák és barátaik kötelékezni, ha igaz a hír.
Hadd kapcsolódjak be egy kérdés erejéig? Melyikre érdemesebb menni az A-ra vagy a B-re?? /Olyan szempontból, hogy ha a gyerekemmel mennél, honnan látni többet??/
Már nincs messze az ősz, csak ki kell várni egy kis száraz-hideg időt.
Nme kéne ezzel csak ugy megelégedni..szerintem..
Én speciel annak is örülök, hogy kétévente egyáltlán megrendezésre kerül. Nem tudom, hogy ki és milyen szempontok alapján választja ki a gépeket és milyen lehetőségek birtokában(kivéve a Gripen hangsúlyozását) persze minden lehet jobb...
Még egy-két évtized és nem kell ilyenkről beszélgetni, lesz 4-5 típus az egész kontinensen és egy veterán Tornado láttán mindenki maga alá csokizik a gyönyörtől. Egyre többször kell elrohanni valahová a végleges kivonások miatt.
Holnap kint leszünk luc72-el ha arra jársz gyere ki
Egyes vélemények szerint a munka szabaddá tesz, hát ez rám nem igaz :-(
Engem nem büntettek meg nem előszőr vagyok kint,odakint álltunk meg a komposzt telepnél kicsit büdös...két osztrákot zavartak el,minket csak igazoltattak meg átnézték a cuccainkat,gyalog mentünk be..jó túra volt,a neudelsee oldaltol elmentünk a toronyig meg vissza...de nagyon zizzentek a képek baromi meleg volt..azért jo volt mert a vasak ott gurultak el előttünk..
Miért is ne magunkbol induljunk ki???:)
Az összes többi külföldi országokba is a legtöbb ember nem spotter aki kimegy mégis szinvonalas és arról szól amiről kel,sőt egymás ország rendezvényeit überelik szakmailag és technikailag szerintem.Nme kéne ezzel csak ugy megelégedni..szerintem..
Üdv.....Holnap kint leszünk luc72-el ha arra jársz gyere ki...
Aki olyan profi képeket csinál mint te, arra nem lehet neheztelni:-))) Bűntény nem megosztani az emberekkel, a mai napig mély nyomot hagyott bennem:-))
Nekünk eddig szerencsénk volt, egyszer voltunk bent, és udvariasan kiküldtek. Viszont érdekes, de mikor motorral voltam kint a kerítésnél, akkor igazoltattak, átnéztek, és nem küldtek ki.
Hát a lényege az lenne, hogy a polgárok számára bemutassák mire költi a HM a pénzt ezt pedig tökéletesen teljesítették. Ne magunkból induljunk ki egy "átlag" ember számára (és talán egy repülős bolond számára is) ez egy nagyon látványos és élvezhető program volt ez a lényeg.
A különlegességek részbeni elmaradását én is sajnáltam, de ez egy ilyen sport:-) Mondjuk a Görögök kicsit genyákok voltak az utolsó pillanatban való lemondással, a MiG OVT meg a kezdetektől kutya vacsorájának számított.
"Jöttek a rendőrök is kizavarták az autoskat..."
Bementetek a szántóföldekre? Ha igen akkor olcsón megúsztátok- mert a labancok nem mindig ilyen elnézőek és néha hajlamosak a csekk osztásra vagy autó lopkodásra.
szombaton kora délután láttam valamit a levegőben amiről azóta se tudom eldönteni, hogy repülőgép volt-e vagy ufo :-) Olyan volt, mintha egy Boeingből törzsének kb. 50%-át levágták volna... gondolom, valamelyik szigeten fellépő előadó magángépe lehetett. Ennyiből tud valaki pontosabbat? Idő valamikor 13-16 óra közt...
Köszi Gregor! Annyi van még, hogy az egyik műholdas csatornán láttam egy filmet az Amerikai légierőről. Ott mutattak egy légi tankolást és ott is ezt a gépet láttam, amint " vacsiztatott " egy B-52-est, de lehet hogy az emlékezetem csal és csak odaképzeltem az ötödik hajtóművet.
Ki tudja, hogy milyen típusú az a gép, amely Jodi Foster filmjében a " Kapcsolat "-ban látható? A hajtómű elrendezése olyan mint a TU-154-es esetében csak azzal a különbséggel, hogy oldalt dupla hajtóművek vannak, tehát összesen öt. Előre is köszi!
Felháborító, ahogy néha "Gyulázik" a közvetítés alatt! A srác sokkal értelmesebb és logikusabb következtetéseket szokott levonni, mint a mi Pali(n)k... Néha magába nézhetne...
OFF: Engem iszonyúan irritál az elfogultsága, a gyakran kibukó dilettantizmusa, meg úgy általában az egész figura. Én sokkal jobban tolerálom, ha valakinek megalszik a tej a szájában, - mint pl a Dávid Sándornak, - de ért hozzá, mint ha valaki hülyeségeket beszél. Az pedig, amit az autósportban elért szvsz csak pénz kérdése. Ha abból elég sok van, kis szerencsével előbb-utóbb becsúszik ez-az, főleg, ha a többieknek szerencséből kevesebb van. Ez különös képpen igaz a terep ralira. ON
Te érdekember! :-)) Amúgy igazad van,talán az a rádiósblokk is sgített az ügyön.
737-esben már szétnézett a mi Gáborunk,útban Hellász felé,azt már mesélte,de igazad lehet,valamelyik amerikai útján lehetséges,hogy vizitált a nagyobbik "Bőing"elejében is. :-)
OFF:régebben engem is irritált a "másik",de ma már azt mondom,még mindíg jobb a többinél,néha még szórakoztat is a közvetítése,és mióta van néhány értékelhető eredménye az autósportban,azóta egy kicsit azért respektálom őt is.
Én most inkább a másik "sztárra" gondoltam. Inkább ő veri ki nálam a bizti. Bocsi sokat javított a MOG kapcsán.;-) Egyébként nem féltem, hogy 767 cockpitban még nem lett volna, pont a Veress Zoli miatt.
Amúgy ma pl a Szekeres Imrét a piros bikás Cobrával reptették Budaörsről, előtte nemrég az ugyanő DC-6-osuk vitte Salzburgba. Úgyhogy mások is gyűjtik szépen a trófeákat, ha megtehetik.
Összeszámoltam magamban,azért irigylésre méltó a hiénázott gépek listája Bocsinál,mióta rákapott a repülés ízére.
Ült "vereszolinál",repült Besenyő Pista bácsival,megvolt a MiG29 Topival,a Gripen,uppsalai,meg afganisztáni út An 26-al,már csak a héthatvanhetes hiányzik. :-)
Sziasztok, Elnézéseteket kérem , mert nem tudtam ki igazodni a spotter oldalakon lévő menetrendeken, ezért megkérdezném hogy a Cargolux 747-ese milyen gyakorisággal és mely időpontokban érkezik és indul Ferihegyre? Köszönöm
Az hagyján, de én a Sziget környkén lakom, nem lehetett semmit hallani, csak azt, hogy az a qrva MD-500 vagy fél órán át kb 500 méteren függeszkedett a koncert felett. Mondjuk 5-10 percig okés lett volna, még jól is nézett volna ki.
Ma lesz a Hungaroringen a kecsói repnap sajtótájékoztatója, a Cobra 9.55-kor repül egy pár perces bemutatót. A repülőnap kapcsán Palik Lászlót is meg lehet csodálni egy F1-es kocsiban??!! Én nagyon őrülök neki, hogy a kétévente megrendezésre kerülő repülőnapon nem az unalmas Szu-22, A7 vagy MiG-21 repülését kell néznem, hanem lehtőséget kapok arra, hogy 30-40 percig két médiasztár önkielégítését követhessem nyomon. Olaszországban volt szerencsém látni egy Eurofighter és Sumi versenyét a földön, annak az eseménynek talán volt némi média értéke.
Sziasztok, ma 17:09-kor 31Rnél egy 747-es húzott át 31L irányában, szakadt az eső ezért nem láttam hogy milyen volt, valaki megtudná mondani milyen gép volt??
A zivatarcellák kerülgetésének köszönhető ez a - relatív - sok nagyvas "alacsonyan" a 13as pálya hosszúfalán itt Budaörs környékén? Vagy véletlenül volt ennyi átstartoló? Ma már 5-6 gépet láttam így elcsattogni errefelé.
Ha megengeditek meg merem kockáztatni, hogy az itteniek közül esetleg én értek leginkább a vasúthoz, átolvasva a TGVs hozzászólásait csak annyit írnék, hogy annyit ért a vasúthoz is, mint a repüléshez... Ugye nem is kell tovább részleteznem??? Szerintem ez amúgy nem az ő hibája, ha kiköttetnénk nála a natgeót meg a spektrumot még talán gondolkodni is elkezdene!
akik Ferihegy közelében laknak, azok reklamálnak, azt készséggel megértem, abban a magasságban már valóban zavaró ha éjjel-nappal hallgatni kell őket.
Hat bizony... Bar ele lehet koltozni onnan. Jaj, de hulye vagyok! Ugy akartad mondani hogy nem kellett volna odakoltozni? Jaj mar, tudod milyen olcso volt a telek, meg a lakas! Jo-jo, akkor nem tunt fel, hogy van egy repter a kozelben. Na, nem vettek eszre... Elofordul. Alcazva volt. Sot, amig epitkezett, vagy ala nem irta szerzodest, addig eltereltek a gepeket. De amint belkoltozott azok a szemetek rajuk eresztettek a repulogepeket. Sot, ezek a rohadekok *erre mar nem lehet szavakat talalni!) mar husz eve is ott bomboltettek a 134-est a fejuk felett. Direkt!!! Persze Mariska neni szolt, aki mar ott lakik 50 eve, hogy neha jarnak erre repulok, de azt hitte, hogy o majd valtoztat ezen. Olcso volt a lakas, futja meg a tiltakozasra.
Nem, nem vagyok ironikus, sem cinikus. :)
Tudod, amikor autopalya melle koltoztunk annak idejen, en nem akartam elterelni az M7-est... Miert? Mert az volt ott elobb.
Igazad van. De ha már zaj: a gyömrőin, csévézőn, bélatelepin, barosson stb. járó autók, buszok biztos hangosabbak mint a repülőgépek. Ezt azért le merem fogadni, tekintve, hogy méterekre megy el jópár háztól. 13 as irány esetén a legtöbb gép besiklik, minimális zajjal. 31 nél valóban nagyobb lehet a zaj, de nem hiszem, hogy olyan zavaró. A másik dolog, hogy egy repteret nem lehet ide-oda tologatni. És csk csendben kérdezem: a csepeli, meg a 17. ker-i lakos akkor nem reklamál mikor Ő ül repcsire és kvázi kellemetlenkedik a szomszédainak?
Komolyan miert nem te vagy valamelyik igazan neves legiforgalmi ceg vezere???? De ugy osszinten!
Hirtelen az osszes topikon annyi ilyen hozzaerto jelent meg,hogy csak lesek.....
Nem tudom hallottal e mar Dynasty topiktarsrol.Kepzeld o eveikig repult ilyen "szarra"hajtott Jumbo jobb uleseben. Hat kicsit mast mondott mint amit te elkepzelsz. Ne hasolitsd mar kerlek, mint egy masik topikban tetted egy kis amerikai cargo ceg gepehez. Azokat a gepeket nagyon is karban tartjak, mig a sarkany szerkezett birja es a hajtomuveket felujitjak addig miert nem repulhetne? Tudod egy D-check nem arrol szol, mint egy IFA-n olaj cserelni a szomszed udvaran.
Aztan meg csak igy egymas kozt, csillapodj mar le letszi! A frenetikus otleteiddet valamelyik nagy ceg elott vezesd fel es ha ott bizalmat szavaznak neked akkor mi is fogunk hinni.
Bocs, de a metróba többnyire önszántából megy az ember, a repülőgépek zaját meg rákényszerítik.
Egyébként én sem értem teljesen ezt az állandó nyavajgást a csepeliek részéről... mert hogy mondjuk akik Ferihegy közelében laknak, azok reklamálnak, azt készséggel megértem, abban a magasságban már valóban zavaró ha éjjel-nappal hallgatni kell őket.
De elég gyakran járok Csepelen ahhoz, hogy érzékeljem: nem jelent nagyobb zajterhelést mint amikor elmegy egy autóbusz a ház előtt. Csak más a hangja, feltűnőbb.
Veled kár vitatkozni. Ami a biztonságot illeti: van repülő, vonat, autó, hajó, stb. Ezek közül messze a repülő a legbiztonságosabb. Ha már nagy NAT GEO néző vagy, akkor beszélgessünk a leváltkerekű ICE-ról. Tudod: Németország, hídpillér, nagyon sok halott. Az árak: nem azt mondtam, hogy reális ár, azt mondtam, hogy ENNYIÉRT is el lehet repülni. Mitől lenne akkor luxus? Vedd már észre, hogy a repülőgép ugyanolyan közlekedési eszköz, mint bármi más. Zajártalom: Feleségem szintén spotter, és remélem a gyermekemet is érdekelni fogja a téma. Mellesleg kőbányán lakunk, és az új eljárások szerint a legtöbb gép pontosan a házunk felett fordul. Gyakran nézegetem a folyosóról őket. Ez a zajártalom sztem nem olyan mértékű hogy megrövidítse az életed. A metróban -amit évente max 1x használok:) /sztem több a zaj, de majd valami szakértő kijavít ha rosszul gondolom.
B.zzmeg! Fejezd már be a hülyeséged! Angolul meg tanulni kellene, mert a beidézett angol nyelvű szövegeid teljesen mást mondanak mint amire ferdíted őket. A TGV vonalakon pedig NINCS! szintbeli átjáró! Úgyhogy semmit sem "csaphatott el"...
Mi koze ennek az egesznek ahhoz hogy mikor milyen gep jon??? Jo lenne a topic eredeti celjaval foglalkozni a fikazasok es okoskodasok helyett, mert aztan jon / elmegy vmi amirol mindenki lemarad, fikazasra van kulon topic (ha nem az osszes mert ugyse szol masrol az egesz forum sajnos) ugyhogy probaljatok meg elgondolkodni vegre...
Figyelj én nem akarok veszekedést csupán csak annyi hogy más cargo gépnél is előfordult már ilyen, hogy becsuklott az orrfutó, nem az An-225 az egyedüli.
Ami természetesen nem igaz. Shinkanzennel még halálos baleset nem történt (na jó egyszer egy diák kiugrott a kalauzfülke ablakán, miután rajtakapták, hogy a lányok szoknyája alá kamerázott). A TGV sok éve 290-nel nekiment egy kereszteződésben beragadt trélernek, rajta egy 80 tonnás trafóházzal, de senki sem halt meg. Az ETA egy ízben 5kilós bombát rakott a TGV-re, meghalt három ember a 250 utasból. Csináld utána repülővel!
Ez egyszerűen nem igaz! Honnan a francból szedsz ilyen ökörségeket?
Ne piszkáld a srácot. Rettentő jó dolgokat írt. Én remekül mulattam, szerény ismereteim ellenére /Kossuth SZKI "D" osztály/. Nekem az egyik ami tetszett, az ez: "mivel a közösségi közlekedés alkotmányos alapjog, a repülés pedig luxus". Valóban luxus. A haverom valamikor 3990.- Ft-ért ment Rómába oda vissza illetékkel együtt!!! Én 8900 ért voltam tizedmagammal Berlinben. Na ez valóban luxus. Volt 10 évvel ezelőtt. Arról már nem is beszélve, hogy messze a legbiztonságosabb a repülés, mint az köztudott. Zajártalom: én azt hiszem, hogy Ferihegy előbb volt mint a házak a 17. kerben. Ha ez a feltételezésem igaz, akkor életbe lép a kedvenc témám. A római parton az ártérbe építették a házaikat a gazdagabbak, holott tudták hogy ártér, most pedig az államtól várják, hogy építsen nekik gátat. Ha a házak voltak előbb, akkor mea culpa. Hozzáteszem, bár én lakhatnék ott....Engem biztos nem zavarna, amikor egy Cargolux elhúz a fejem felett....
Miutan a Legnagyobb repulos elmenyben az eges pilota forum legtapasztaltabb es talan legelismertebb repulos szakembereit kioktattad a repules vilagarol es maradjunk annyiban a sarga foldig alaztak. Aztan a Boeing,Airbus topikban megfejtetted minden megallito fekernyoddel, hogy az egyik legtapasztaltabb itteni boeing kapitany nem is ert a repuleshez ....
Feltetlenul fontos, hogy egy kovetkezo topikban bizonyitsd hozza nem ertesed!!!
Tenyleg nem szemelyeskedes, de kerek minden topik tarst,hogy olvasson at a szomszedos topikokba. A topiktars olyan szinten konfrontalodik olyanokkal akik elott az ember csak megemeli a kalapjat, hogy az nem kifejezes.
Ugye szerinte egy Malaj cargo jumbo csak kohotoltelek, a Tu-144-es lezuhanasat nala senki jobban nem ismeri es meg az A380-ra is fekernyot szerelne. Most pedig megtudhatuk tole,hogy miert is nem gazdasagos egy An-225.
A Mrija karbantartása is nagy meló lehet, ráadásul a futóműve nem áll a helyzet magaslatán, az orrkerekek hidraulikus emelője néha le szokott ereszteni rakodás közben és akkor hetekig eltart, mire kikalapálják az orr gyűrődéseit.
Én azért furcsának találnám, hogy erre ne gondoltak volna tervezéskor, és az "orr"-nak kellene megfogni a gépet ilyen esetekben. Ha megnézed a képeket, az azokon lévő "tappancsok" ilyenkor megtámasztják a törzset. És az az acél rácsos tartó sem úgy néz ki, mintha vékonyka lemezből lenne, és egy hiba után ki kellene kalapálgatni :-) Nem biztos, hogy az NG ill. a Discovery az autentikus forrás ezekben az ügyekben. Egyébként meg ha nem érné meg a gépet üzemeltetni, akkor már régen szétrozsdásodott volna valamelyik ukrán reptér egyik sarkában.
Én igazándiból csak arra akartam utalni, hogy valószínüleg a 225-ös üzemeltetési, és ezálltal a bérleti költségeiben nem az elégetett üzemanyag mennyisége játsza a főszerepet, de ez a többire is igaz.
A Mrija fajlagosan valszeg kevesebbet fogyaszt, mint két Ruszlán. A nagyobb általában gazdaságosabb. Az más kérdés, hogy mivel egyedül van, kvázi monopol a helyzete.
Mitől lenne különleges? Mindennapos nagy szériában gyártott és széles körben alkalmazott típusról van szó! Engem csak azért érdekelt mert a több ezer hasonló gépből már csak ennek hiányzott a logja:-)
Nem tudom, hogy a 124-es tényleg a 225-ös helyett, vagy mellett érkezett prágába. Csak remélni tudom, hogy ez egy halasztás volt.
"óriásiak a költségei (ha 245 tonnát visz 2000 kilométer alatt szárazra issza a tartályait)."
Az üzemanyag fogyasztás költségei szerintem ebben az esetben sem játszanak főszerepet.
Valaki meg tudná mondani milyen 4hajtóműves gép repült át 20:30kor a belváros fölött? 747-esnek kicsi volt, de a szürkületben nem tudtam rájönni mi lehetett.
Ha jól bámészkodtam meg a planes.cz honlapon coming sonn to PRG linket akkor a 4-i prágai An-225-öst törölték és VDA An-124 lesz helyette... írjon aki pontosabban tudja, hogy ne legyen össze-vissza kevert infó
Valami hasonlót láttam most 13. kerületi (Újpesti rész) ablakomból nagyon alacsonyan, nagyon lassan, nagyon hangtalanul sok füstöt eregetve ereszkedni. Ez volt az? Vagy más? :D
Gyönyörű napos idő volt, sikerült is jól leégnem. Szvsz fotózni nagyon jó a hely, de filmezni legalább két méteres létra kell, mert a tűzoltók épülete nagyon sokat takar a kerítésről nem is beszélve.
Elég furcsa volt, hogy fél egy és fél kettő között két leszálló gép volt összesen. A holt időben egy Malév festésű Cessna csinált három-négy megközelítést. A második filmen az ATA TriStarja is látható.
Drága kollegám! Aznap, mikor képeket nézegettünk a kocsi hátuljában és megérkezett az "imádott" CLUX, nem találtatok egy napszemüveget? Aznap valahol sikerült elhagynom.
Úgy gondoltam, hogy vannak itt annyira tudósok az olvtársak, hogy nem kell idézőjelet használnom a kifejezéshez. Sebaj, majd tartok neked különórát, hogy mi mindent szokás még kondenzcsíknak nevezni. :))))
Előre elnézést kérek, ha nagyon butaságot kérdezek, de bátorkodom érdeklődni, hogy tudja-é valaki, hogy milyen gépek repülnek vajon Jászszentandrás felett 8:30 körül és 1630-16:45 körül ÉK-felől DNY-felé.
Máskor nem jönnek ilyen alacsonyan, csak az említett időpontokban, ezért kérem.
Bocsánat, meg tudnátok mondani, hogy mit láthattam ma 19:50 körül kb. a Hungaroring felett? Éppen csak a sziluettjét tudtam elcsipni, wingleteket és 4 hajtóművet láttam, és nem 747 volt. Il-86 vagy A340 saccoltam, de totál bizonytalan vagyok...