Szeretnék egy kis segítséget, tanácsot kérni tőletek.
1996-os Opel Vectra B 1.6 16V ótóm van. Alig 2-3 hete került hozzám.
Gyári rádió van benne, ami ugyebár le van kódolva és ezt a kódot senki nem tudja előbányászni. Rászántam magam, hogy beújítok egy kis hangtechnikával (fejegység, erősítő, mélyláda). Össze is szedtem pár műszaki vénás komámat, hogy akkor majd beszereljük (de még ők se csináltak ilyet), viszont mielőtt észnélkül nekiugranánk, arra gondoltam, hogy egy "user manual"-t keresnék, hogy hátha van valami leírás, hogy hogyan kell ilyet csinálni, de hiába góógliztam, nem dobott ki semmit.
Sajnos én nagyon analfabéta vagyok a műszaki dolgokhoz, ezért fordulok hozzátok, hogy hátha tudtok mondani pár hasznos tudnivalót, hogy hogyan érdemes hozzáfogni egy ilyen harci-tervnek. A kábeleket hova, hol, hogyan vezessük el, meg ilyesmi. Nagyon szét kell kapni a műszerfalat? stb stb
Szóval a lényeg, hogy nagyon hálás lennék, hogy ha valaki szánna rám egy kis időt és leírná a beszerelés folyamatát, lépéseit, egyéb hasznos infókat.
Nem érdemes venni sem újat, sem utánygártottat, sem univerzálisat.
Ma sikerült megjavítanom, nagyon egyszerű, tényleg csak az a kis szaros mikrokapcsoló tud elromlani benne. 100-200 Ft.os érték. Semmi más elektronika nincs benne. A mechanikája pedig erős masszív, egy viszonylag nagy villanymotor van benne, azok sosem romlanak el. Az egyetlen gyenge pont a kapcsoló.
Télen mikor vacakolt a bal hátsó nekem új utángyártott (állítólag korrekt) zárat akartak 6500-ért adni, ami tudja a reteszelést is. csak mikor meg lett bontva az ajtó kiderült, hogy az egyik szál egy kicsit megvan szakadva és néha kontakt hibás volt :)
Úgy úgy. A gyári ezerszer komolyabb mint az az utólag berakható motort. Aki úgy oldja meg és szerelőnek mondja magát elmehet a fenébe...
Az enyémben is így volt megcsinálva mindegyik. Szidtam is a kedves anyukáját, meg azt a kontárt minden második percben aki csinálta. Remélem megveri a sors a gányolásáért... Amikor megláttam, hogy mi van a kárpit alatt elöntött az ideg rendesen. Kivettem azt a szar motort és az udvar másik felében landolt... Utána már csak hab volt a tortán a káromkodás parádé amire helyre állítottam a kontár utáni állapotot...
Az azért érdekes lehet. Itt egybe van építve a zár része a motorral. Elméletileg nem is lehetne szétszedni mivel a drága opelosok össze is szegecselték a csavarok mellett...
Az univerzális ráfabrikált kpzár motort be nem raknám semmi pénzért. Amúgy most 1600körül van 1 olyan vacak.
Sziasztok. Írtam, hogy néha nem zár az egyik központi záram. Neki estem hétvégén és 1 kivételével az összesben kicseréltem a mikrokapcsolót az utolsóban csak ma sikerült. Láss csodát javítható és nem került a 4 központi zár 100ezerbe mint ahogy a bontós mondta, hogy újat tud darab árban 25ért... A zárakat szar kiszedni. Buzi volt az is aki úgy betervezte őket... Ha kinn vannak onnantól kezdve már egész egyszerű. A neten található egy jó leírás.
Ha valakinek ilyen problémája van és nem tudja megcsinálni szóljon szívesen segítek neki :).
A következő nagy projekt a tetőkárpit kiszedése és a zörgő tető megszüntetése lesz vagy a board kijelző javítása. ha sikerül megírom azt is. a mostani helyzetnél csak jobb lehet... van amikor semmit nem látni rajta...
Állandó éjszakás vagyok, ezért hétközben este kilenc után nyugodtan hívhatsz !
SMS-t bármikor küldhetsz, ha ébren vagyok, visszajelzek.
Javasolnám, hogy ne kisérletezz !
Szereld ki a ventillátort és vizsgáld meg ! Ez legyen az első !
A rossz venti által felvett túláram a klíma más rendszereit is tönkre teheti !
Bontóban 15 rugóért lehet venni jó állapotú ventillátort, legalábbis nekem ennyiért sikerült .
Láttam a Vaterán is .
Ez a fajta a jó ! A konzol élei párhuzamosak egymással !
Ez nem jó ! A konzol élei nem párhuzamosak ! ( a képen a fekete valami a konzol ! )
Ha minden igaz, ma hoz a postás egy gyári ventillátorvezérlő elektronikát.
( ilyedtemben rendeltem egyet, mivel azt hittem , ez az alkatrész a ludas !
persze nem is kellett volna új , mert mint kliderült , nem ez romlott el, hanem a ventillátor ! csak éppen szerencsém volt, mert az erősebb tranyókat a rossz venti már nem tudta kinyírni )
Ezen kívül van kettő olyan , amiben én már kicseréltem a tranzisztorokat . Tökéletesen működik mindkettő, az egyik működteti jelenleg a klímámat,a másik a csomagtartóban pihen !