Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Funk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 137
Sziasztok!

A külső ablakkeret,ami magában foglalja a
vízlehúzó gumit(a német új)oldalanként 7000 Ft
körül van,ha tudod mit kell szétkapni a cseréjéhez
akkor az darabonként egy jó órás munka ablakbeállítással együtt.De az még mindig "csak"
14000Ft.
Én 3 bontott sértetlen nagyon szép VDO
műszert vettem 7500 Ft-ért.Mind a három kifogástalanul működik.
Olajat meg Mol Botondot használok,ez az öreg "szaroknál" teljesen bejön.Amikor ezeket a motorokat (az utolsó német 1978 az enyém 1975-ös)
megalkották,még sokkal szarabb minőségü volt a csúcs motorolaj is,mint most egy alacsonyabb
árfekvésű.Valamint ha megnézed,akkor a mostani
drága olajok lényegesen hígabbak,mint amennyit
elbír egy "laza illesztésű" régi konstrukció.
A 2000/l árúak már úgy folynak mint a víz,nem is ajánlják máshoz,csak a mostani modern motorokhoz.
Egyébként minden nagyobb olaj forgalmazó helyen szokott lenni egy táblázat,ahol a gyártók megteszik javaslataikat a motorolaj felhasználását illetően.Olyat kell keresni,ahol
a flakonra az van ráírva hogy pl:1985 előtti
hagyományos benzin üzemű motorokra.
De a Botond a maga 500/l-es árával szerintem pont ideális.Egyébként nyáron szoktam bele venni Castrol GTR-t,de télen,pláne ha hígul a benzintől,
akkor inkább kéthavonként olaj csere 1000 Ft-ból.

üdv

Előzmény: scirocco (131)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.04 0 0 136
Nakonxipán!
Szerintem eleinte ne nahyon nyomd a gázt, országúton 90 körül hajts, és ne huzasd a városban. (Az én gépem (VW 1300)nem bejáratós, és mégse megyek csak max 100, esetleg 110-el, és nem is gyilkolom a városban)Ha ésszerűen használod, nem lesz semmi baja. Amikor a buszom motorját csinálták, akkor vissza kellett vinnem 1000 km. után olajcsere meg mindenféle állítás végett.
Ennyit tudok mint felhasználó hozzátenni.

Hello topictagok!
Ti milyen olajat tesztek a gépbe?
Én télen Castrol GTX3 15-40, vagy Valvoline TurboV 15-40-et használok.
nyáron újabban a cimborák tanácsára sűrűbbet, Valvoline 20-50.(állítólag jobban ken nagy melegben.)

Előzmény: nakonxipán (135)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.04 0 0 135
Kész lett a bogaram (motorgenerál - korábban írtam róla, de nem érdemes visszakeresni), állítólag gyönyörű lett a hangja, de én sajnos még nem hallottam, mert csak este tudok érte menni (tudjátok, a meló).
Azt tudom, hogy ilyenkor újra bejáratós lesz a gép: mikre kell figyelni?

Mennyivel lehet menni vele? Hosszabb utakat vagy inkább kímélni? Mennyi ideig (és km-ig) tart ez az új "gyerekkor"?

Lécci, adjatok tanácsot.

gabek Creative Commons License 2000.12.03 0 0 134
No mindegy... Nekem nincs vele gondom és nagyjából tudom, hogy mennyibe kerülnek a cuccok nagyker áron. És azt is tudom, hogy mennyiért lehet bontott cuccokat szerezni és mekkorát lehet szívni velük. Sőt, azt is, hogy időnként milyen probléma lehet az, ha nem lehet bontott alkatrészt kapni, csak újat 180.000-ért és fél évet kell arra is várni, mire lesz az országban. Az autó pedig addig áll. :o( Nem egyszerű feladat két bogarat rendben tartani.

GABEK

Előzmény: scirocco (133)
scirocco Creative Commons License 2000.12.03 0 0 133
Jártunk itt-ott, az árak valóban elég nagy szórást mutatnak. Azért bontott tárcsafékeket 60k-ért, VDO-style (tehát nem eredeti) pl. olajhőmérőt 16k-ért még sehol nem próbáltak eladni. A barátom, akié az autó, több példát tudna hozni (csak sajnos Ő nem online...:-)). Ez nem fikázás, csak sajnos tudom, hogy működnek a szerelők.:-((
Szerintem pedig "bagóért" (kis túlzással) is hozzá lehet jutni jó cuccokhoz, esetleg egész alkatrészautókhoz, ha valaki rá tudja szánni a kellő időt és fáradtságot.
Előzmény: gabek (132)
gabek Creative Commons License 2000.12.03 0 0 132
Na erre kíváncsi vagyok... Nem azért, hogy megvédjem, de még nem tapasztaltam, hogy a fellegekben járna, ha árakról van szó. Inkább Ti vártok tőle csodát. Nem tudom, jártatok-e más bogaras szervízben v. boltban, érdemes körülnézni (Neveket nem akarok mondani). Sokan azt hiszik, hogy azért, mert huszon éves öreg szarokról van szó, akkor bagóért lehet kapni hozzá mindent. Ez a műfaj nem egészen erről szól. Szerintem ezt többen is meg tudják erősíteni itt a topikban.

GABEK

Előzmény: scirocco (131)
scirocco Creative Commons License 2000.12.02 0 0 131
Iszonyú állapotban vannak az oldalablakok, és az elefántfül körűli króm keret is elég siralmas.
Ha meg már úgy is cserélni kell, jobb lenne ilyenre. Lehet, hogy nem bogárra való, bár ha jól emléxem, az egész régieknek ilyen volt az ablakuk.
Ha elégedett vagy a szerelőddel, akkor boldog ember vagy.
Nem akarom bántani, csak SZVSZ eléggé el tud rugaszkodni a valóságtól, ha árakról van szó.

Scirocco

Előzmény: gabek (130)
gabek Creative Commons License 2000.12.02 0 0 130
Bevallom, itthon még nem találkoztam ilyen készlettel. Esetleg tudom javasolni a w3.swi.hu/vwinfo címet, ahol sok más mellett külföldi tunning cégekről is lehet információkat találni. Ez ügyben talán ők az illetékesek. Igazából nem nagy kunszt az egész. Ki kell venni az ablakot, az elefántfület és azt a kis króm izét, ami a kettőt elválasztja. Utána teleüveg és a hozzá való tömítés be. Nem tudom, hogy a hagyományos ablakemelő szerkezet megfelel-e neki, de szerintem igen.

Szerintem bogára nem való az ilyen. Ráadásul nagyon hasznos dolog az elefántfül.

Szabó Miki rulez... Évek óta oda járok.

GABEK

Előzmény: scirocco (129)
scirocco Creative Commons License 2000.12.02 0 0 129
Egen, ezt akarja jelenteni. :)
Erről az átalakító setről még nem hallottam. Megírnád, hol kapni és mi az ára?
Szabómiki nem igen tudott érdemben segíteni (és ugyebár Ő az isten :(( ) bocsi
Előzmény: gabek (128)
gabek Creative Commons License 2000.12.01 0 0 128
Nem azért, hogy kötözködjek, de mi az, hogy teli ablakos? Ez azt akarja jelenteni, hogy nincs elefántfül, hanem egy daraba marha nagy üveg van az ajtóban? Ha igen, akkor egyszerű. Meg kell venni az átalakító set-et és ki kell cserélni a cuccost. Két óra alatt kényelmesen megoldható.

GABEK

Előzmény: scirocco (127)
scirocco Creative Commons License 2000.12.01 0 0 127
Ja igen: egy barátom szeretne teli ablakost csinálni az 1302-éből. Ha vki tud segíteni (sablon, üveg, ismerős stb.), please írjon.

Kösz

scirocco Creative Commons License 2000.12.01 0 0 126
Hi!

Kicsit ugyan későn, de a gázos témához: 1szer el akarta nekem adni
egy bogarat, ami gázos volt. Nemtom legálisan-e, matrica volt rajta. Amúgy a palack
a hátsó ülés mögött volt. Fogyasztás kb. 15%-kal több literben, mint benzinből (persze ezt az eladó mondta) :))

Ciao

Előzmény: vwlaca (76)
pmatyi Creative Commons License 2000.11.30 0 0 125
Kedves Bogár tulajdonosok!!

Sajnos anyagi okok miatt sürgősen meg kell válnom szeretett öreg barátomtól. Segítségeteket kérném, hogy találjunk egy megbízható és lelkiismeretes vevőt rá.
Egy-két részlet:
1970, 1300-as tipus, 1200ccm -es motorral szerelve. 4db vadonatúj gumi. Kivül-belül felújítás után. Motorgenerál után 2800km-rel.
irányár: 350 ezer FT
Tel: +36-309-683-655
Ha lehet inkább irjatok a megadott e-mail címre.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Az autóhoz adom a rengeteg alkatrészt is, amely a felújítás során felhalmozódott és megmaradt.
Előre is köszi.

Előzmény: Réka Koma (124)
Réka Koma Creative Commons License 2000.11.28 0 0 124
Háháháháháháhhát ez ÓÓÓÓÓóóóóóóriási!

MasterReka! király! Köszi Azs, ezzel fogok mostantól villongani!!

Mellesleg szerényen, de nagy örömmel jelentem, hogy most már én is jogosan vezethetem a Rózsinkat, mert csütörtökön átveszem a jogosítványt! majd nagyon óvatosan fogok vezetni, nem kell tőlem félni... azt hiszem... még nem tudom... hihi!

Mellesleg Rózsika éppen most járt Szabómikinél, aki elismeréssel nyilatkozott a Tri-jam-os kerekekről, tehát kóser a hely.

szijjasztok: MasteReka

AZS Creative Commons License 2000.11.28 0 0 123
Réka!

Ezt ne hagyd ki: http://drive.to/camperflage

nakonxipán Creative Commons License 2000.11.28 0 0 122
Tirarira,

kösz, az az igazság, hogy - közben kiderült -, a dolog "igazoltan hosszú", a Balázs autókat adott erre a Brad Pitt-R. Redford-féle forgatásra, és ezzel volt elhavazva, de még így is lenyomtuk 2 hétre, holnap lesz kész a motorgenerál (Hévizi út), aztán - remélhetőleg - péntekre meglesz Humphrey, a Bogár.

Különben a Balázs qva rendes volt, a szerelés idejére adott egy csere-Bogarat.

Ugye, ugye: miből lesz a cserebogár?

Előzmény: tirarira (121)
tirarira Creative Commons License 2000.11.28 0 0 121
Az ár kb. okés, a 3 hét kicsit sok. Ez maxi 3 napos munka (ha már megvan az alkatrész).
Menj be Bp-en a Bakáts téren Lacihoz a bogárboltba. Ott van minden. Alkatrész, csecse-becse, stb. Ő tud frankó szerelőket is ajánlani.
Előzmény: nakonxipán (107)
ms Creative Commons License 2000.11.26 0 0 120
Hello Funk,

Nem ott lakom csak a környéken nőttem fel, Szülők egyébként nem messze laknak (Ők is bogarasok...)
Egy cimborától hallottam JAM-TRIÓt

Üdv,MS

Előzmény: Funk (108)
vwlaca Creative Commons License 2000.11.23 0 0 119

Hello!

Az MBK tagságot egyébként is kifizetem. Szerintem nem lesz később se visszarendeződés, az unioban mindenhol van a veteránokra kedvezmény.
A B9-re 15000 elég jól hangzik, nekem B5-re 25000 körül mozog.
25000+4000=29000Ft.
5000+1000(kezelési ktsg)+4000=10000Ft.

Előzmény: Funk (116)
AZS Creative Commons License 2000.11.23 0 0 118
Veterán Autós-Motoros Szövetség, asszem.
Előzmény: Réka Koma (117)
Réka Koma Creative Commons License 2000.11.23 0 0 117
Csókolom, tessék mondani, milyen vizsgáról van szó? a MBK-t megfejtettem, de a VAMSZ az mi?

köszönömcsókolom!

Előzmény: vwlaca (115)
Funk Creative Commons License 2000.11.23 0 0 116
Kint a XVIII-ban a Lörinc center parkolójában
szombat reggel 09:00-tól.Az az 5000Ft úgy 5000,hogy még + 4000 MBK klubtagság,+ meg úgy
még 2000 "egyéb" költségekre.Az idáig megszerzett bónuszod ugrik,ha netán mást fogsz egyszer venni,kezdheted A0-ról.Nálam éves szinten a Garanciánál ~14000 alatt van B9-ben.És valószínü
évente 1-2 rendezvényen kötelező megjelenni.Ez nekem nemigen ér meg éves szinten 2000 nyereséget.
És ha netán 2 év múlva meggondolják magukat,akkor
kamatostul alapról indítva megfizetitek a vélt
hasznot.Ez a másik oldal.

üdv:Funk

Előzmény: vwlaca (115)
vwlaca Creative Commons License 2000.11.22 0 0 115
Halihó!

Kaptatok Ti is levelet az MBK-tól az új kötelező vizsgával kapcsolatban?
Axa colonia, 5000 Ft./év!!!!!!!
A gépnek 30 évnél idősebbnek kell lennie, eredeti állapotúnak, MBK tagnak kell lenni, VAMSZ tagnak stb.
A hétvégén lesz állapotfelmérés vhol Bp. szélén.
Ha érdekel vkit megkeresem a címet, eléggé sietni kell, mert nov.végéig biztosítót kell váltani.

Réka Koma Creative Commons License 2000.11.22 0 0 114
Pöff!

Mi is elkirándultunk Pestszentimrére Jam Tri-ékhez, és á 8 000 -ért kaptunk is 80%-os használt gumikat, valami F betűs (Firestone?). Kicsit kuncogtak a srácok miközben szerelték, mintha nem láttak volna még Bogárba való csavarokat!

Boxermotor szereléssel kapcsolatban site-ot nem tudok, de van egy szerelési kézikönyv, 4 000 Ft körül, én mondjuk nem értek hozzá, de elég részletesnek tűnt. (Westend ciciben láttam a földszinti műszaki könyvesboltban)

Mellesleg kiderült a kerékcsere közben, hogy a hátsó két gumi eddig is téli volt, szóval van két db 60-70%-os gumink eladó! 4 000 -ért vihető.

Hol lehet kónuszgyűrűt kapni? elég kínos most ugyanis, hogy leesett az ablaktörlő hajtókarja a motorról, és sehogy sem tudjuk visszarögzíteni. Ezért a múlt hétvégén az esőben madzagot kötöttünk az ablaktörlőkre, és én az anyósülésen ülve húzogattam,egyet jobbra, egyet balra. teljesen intelligens ablaktörlő voltam, az időjárási körülményeket, látási viszonyokat, sebességet, sőt a vezető hangulatát is figyelembe véve csapkodtam... isten vagyok!

csóközön! Réka

nakonxipán Creative Commons License 2000.11.22 0 0 113
AZS: kösz. Én is ezt hallottam, és a benyomásaim is ezek voltak vele kapcsolatban. (Le fogom írni majd a pontos diagnózist, olyasmiket például nem említettem, hogy kipufogódob-csere is van benne, meg a fékekkel is van vmi zűr, bár ez utóbbi pölö csak 5 ezer körül lesz, dehát az ilyen 5-7ezer forintokból jönnek össze a nagy lék.)

Nem tudtok olyasmi site-ot, ahol a magamfajta igyekvő, de nulla műszaki felkészültséggel rendelkező bogaras kicsit beletanulhat a boxermotor rejtelmeibe? Ha nyelveket lehet öreg fejjel tanulni, ilyesmit miért ne lehetne?

Ráadásul egyre jobban érdekel is.

Akár még egy on-line tanfolyamot is tart6nátok nekem :))

Előzmény: AZS (112)
AZS Creative Commons License 2000.11.22 0 0 112
Nu, hát a Balázs speciel igencsak ért a bogárhoz, és nem is tartozik az átverős fajtába, úgyhogy szerintem akkor most pontosítani kéne vele a diagnózist és a gyógymód részleteit.
Előzmény: nakonxipán (111)
nakonxipán Creative Commons License 2000.11.21 0 0 111
Kösz a válaszokat, kicsit megrezgettétek nálam a lecet, úgyhogy tényleg az a legjobb, ha leírom a szerelő nevét, hátha "messze menő következtetéseket" tudtok levonni belőle: Meggyesi Balázs.

Nos?

Előzmény: Funk (109)
AZS Creative Commons License 2000.11.21 0 0 110
Nekem már repedt el dugattyúm, de akkor az át is lukad. Jelenségek: a motor elerőtlenedik, és minthogy az égéstérből a nyomás átjut a karterbe, kb. az összes tömítést kinyomja a helyéről, ömlik az olaj, füstfelhőt ereget.

Namármost: kell hozzá 4 (esetleg elég 1) dugattyú, egy gyűrűgarnitúra, egy tömítésgarnitúra meg olaj (eddig max. 30000). A vezérléshez az égvilágon semmi köze...

Motor ki, hengerfejek le, hengerek le, csapszeg ki, dugattyú le, új dugattyúra gyűrűk fel, aztán már csak össze kell rakni, motor vissza az autóba, olajat neki, és hadd szóljon. Gépmunka ehhez nem kell. Három ember kényelmesen 1 nap alatt megcsinálja.

(Az enyém nyáron a gyomaendrődi találkozó előtt fáradt el. A felvonuláson még lyukas dugattyúval végigment (!), majd vasárnap hajnali 10-kor álltunk neki, csak úgy, kellően másnaposan, a folyóparton, szó szerint mezei tuning volt... Este 6-kor beröffent az összerakott motor, azóta is azzal járok.)

Előzmény: nakonxipán (107)
Funk Creative Commons License 2000.11.21 0 0 109
Milyen vezérléssel volt baj egy totál mechanikus gépnél?
Esetleg írd meg a szerelő nevét,hátha messzebb menő következtetést lehetne levonni.
Egyébként bontottan négy darab dugattyút használható állapotban 10000Ft.Általában a
gyürüket szokták újra cserélni,a háromszor négy új Kolbenschmidt gyürü 6800Ft.Olyat még
nem hallottam,hogy dugattyú repedt volna el.Ez inkább a hengerfejre jellemző,de ebből is bontott jó állapotut ki lehet fogni 10000 Ft-ért.Ha minden cucc megvan hozzá,akkor
nyugodt tempóban két embernek egy nap.Az időt inkább csak a gépmunka nyújthatja.

üdv:fgab

Előzmény: nakonxipán (107)
Funk Creative Commons License 2000.11.21 0 0 108
Én is ott vettem,csak újat.Tán arrafelé laksz?

üdv:Funk

Előzmény: ms (105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!