Keresés

Részletes keresés

sirdavegd Creative Commons License 2017.06.02 0 0 35908

Szikszóra gyorsforgalmit. Ez most komoly?! 6000 fős település.

Előzmény: Carina_S (35902)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.02 -2 0 35907

Bocs, akkor nagyon régen néztem hogy hány megyei jogú városunk van... 

 

Ettől függetlenül az említett most határszélen lévő egykorvolt megyeszékhelyek (Sopron, Sátoraljaújhely, Balassagyarmat, stb. ...) gyorsforgalmi hálózatba bekötése így is aktuális. Sok térség azért nem fejlődik máig sem, mert rossza a közlekedési infrastruktúrája (Pl. Szikszó, Balassagyarmat, Sátoraljaújhely, vagy Mátészalka térsége).

 

Például ha épülhetne egy olyan gyorsforg.-út, amelynek nyomvonala pl. a "Vác-Balassagyarmat-Ózd-Edelény-Encs-Gönc-Telkibánya-Sátoraljaújhely-Kisvárda-Mátészalka-Csenger" útvonal lenne, az rengeteg határszéli várost beköthetne aminek kistérségi vagy járási szerepe van, és vele együtt egy csomó elmaradott kisrégió vagy kistérség infrastrukturális problémáit enyhíthetné (pl. Balassagyarmat környéke, vagy az Észak-Abaúji kisrégió [Szikszó, Encs, Gönc, és Telkibánya térségei], az Észak-Zempléni térség [Sárospatak, Sátoraljaújhely, Hollóháza és Füzér környéke], a Szatmár-Beregi térség [Vásárosnamény, Mátészalka, Fehérgyarmat, Csenger]). De ilyen példák hozhatók még az elmaradott Dél-Somogyból is (pl. Nagyatád és Csurgó környéke), vagy a szintén határszéli Ormánsági kistérség (Sellye, Siklós, Villány, Harkány, Nagyharsány, Beremend, és Mohács környéke) is.

 

Mindben közös gond a sugárirányú utakat keresztben átkötő főutak teljes vagy részleges hiánya, amelyek decentralizálhatnák és enyhíthetnék az úthálózat ma még szigorúan sugaras jellegét.. .

Előzmény: Törölt nick (35903)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.02 0 1 35906

Ez a hivatkozott hozzászólás Carina részéről a lényegről tereli el a figyelmet. Szerintem a kérdésfeltevés a következő két szempont szerint elképzelhető:

  • Mely városok esetében indokolt, a jelenlegi forgalmi viszonyok alapján a hiányzó gyorsforgalmi úthálózatba történő bekapcsolás?
  • Melyik városok esetében képzelhető el rövidtávon a gazdaságfejlesztési célú gyorsforgalmi úthálózati összeköttetés kiépítése?

Hogy volt 64 vármegye, az senkit nem érdekel. (illetve nem ez alapján kell az úthálózati döntéseket hozni)

Hogy mi volt Trianon, meg a Bécsi döntések után, az senkit nem érdekel. (illetve nem ez alapján kell az úthálózati döntéseket hozni)

 

 

Előzmény: Törölt nick (35903)
rm40 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 35905

http://hvg.hu/gazdasag/20170601_metro_hev_felujitas_tram_train_szeged_hodmezovasarhely

 

"Magyarország 2020-ig elsősorban az országos szintű közút- és vasúthálózat profitálhat a közlekedésfejlesztésre rendelkezésre álló pénzből – mondta Homolya. Addig 900 km új gyorsforgalmi út épül, és 900 kilométernyi vasútvonalat újítanak fel. Konkrétan említette Kaposvár, Eger, Zalaegerszeg bekötését a gyorsforgalmi úthálózatba, az M2-es kétsávosítása nemrégiben kezdődött meg, de tart az M4-es és M44-es építése is, illetve a Sopronba vezető M85-ös út építését is hamarosan meg szeretnék kezdeni. "

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.02 0 0 35904

Persze. Mivel minden megyeszékhely megyei jogú város, ezért eleve lehetetlen, hogy kevesebb MJV legyen, mint ahány megyeszékhely.

Előzmény: Törölt nick (35903)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.02 0 1 35903

mert az országban több megyeszékhely van, mint amennyi megyei jogú város

 

Öhm..... én ezt nem éppen így tudom. Éppen fordítva van. (pl. Hódmezővásárhely, Nagykanizsa)

Előzmény: Carina_S (35902)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.02 -3 0 35902

Tegnap vagy tegnapelőtt hangoztatták a híradóban kormányemberek, hogy: "-- A jövő évi cél az, hogy az összes megyei jogú várost bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba, és hogy minden autópálya teljesen kiérjen az országhatárig."

 

Ehhez egy gondolat: ez szerintem kevés, egyrészt, mert az országban több megyeszékhely van, mint amennyi megyei jogú város, másrészt, mert sok olyan mai is fontos szerepkörrel bíró városunk van, amelyek régen megyeszékhelyek voltak, de a trianoni gyökeres határmódosítások következtében egyrészt ezek ma már nem megyeszékhelyek, másrészt az ország peremére szorultak. Az ilyen, csak régebben megyeszékhelyekként, de ma is fontos, határ menti helyzetbe került városokként egy-egy területet összefogó városként működő járási igazgatási központokra példák:

 

Magyarország a két világháború között (térkép): >>

 

Sopron (1950-ig Sopron vm. volt székhelye);

Sátoraljaújhely (1950-ig Zemplén vm. volt székhelye);

Balassagyarmat (1950-ig Nógrád vm. volt székhelye);.

 

Továbbá sok olyan város van, amelyek a két világháború közötti kényszerű megyeátrendezések idején váltak hosszabb-rövidebb ideig megyeszékhelyekké:

 

Mátészalka (1950-ig Szatmár vm. székhelye);

Baja (1950-ig Bács-Bodrog vm. székhelyeí);

Szikszó (1950-ig Abaúj-Torna vm. székhelye);.

 

Ezen városok közül ma egyedül Szikszó nincs közvetlen határszéli helyzetben, azonban egy máig is kieső helyen lévő kistérség központja és járási székhelyeként funkcionál.

 

Ha már az illetékesek minden fontosabb város gyorsforgalmi bekötésében gondolkodnak, akkor kössék be a gyorsforgalmi úthálózatba ezeket a fentebb említett fontosabb városokat(!!) is.

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.01 0 0 35901

Maastricht. Az A2 forgalma egészen tavalyig egy városi főúton volt a városon átvezetve (voltam ott többször). Tavaly épült helyette ez:

https://youtu.be/Z7pD1A_xQxs

(5 perces videó).

dimelo Creative Commons License 2017.06.01 0 1 35900

2017. május 30.

M35 - 4. főúti csomópont

építése Debrecennél

dimelo Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35899

Igen, mérőpontok, amelyek a szakasz nagyjából átlagos pontján vannak.

Sztem a Bagi irányban nem fedi a valót.

 

Olyan nagy az ingázás Gödöllőről, hogy napi két X, az ennyi lesz.

 

Törvényszerű, hogy Aszód-Hatvanból kevesebben ingáznak, mint Gödöllőről.

Vagyis elkerülni M3-on is lehet, megyematricával.

 

Azt a 16 ezret csúcsidőszaki bontásban is elemezni kellene,

másrészt az elkerülő is az M3-ra vinne, vagyis a kapacitásterheltséget nem enyhítené.

Előzmény: Csülkös.Pantani (35896)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35898

Felüljáró annak a függvényében lesz, hogy felújítják-e kompletten a Rákos-Hatvan szakaszt a 80-as vonalon. Ha felújítják, akkor lesz itt felüljáró is.

 

Aluljáró tuti hogy nem lesz, miután maga az út is emelkedik a túloldalon, ezért vagy egy kilométerrel feljebb kellene elkezdeni az aluljárót.

Előzmény: Csülkös.Pantani (35897)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35897

nem aggódom :)

csak érdeklödtem menynire jogos...

ha kapott valaki 4000-re elkerülőt, akkor a duplájára akár jogosnak is tűnik

már ha ahogy írod a matrica miatt igaz még az a 8000...

 

olvastam olyat is, hogy a vasútnál tervezgetnek mindenféle alul vagy felüljárót

valamint azt is, hogy 2020-ig nincs rá lóvé

 

ez 2013-as hír:

http://lokalpatriotaklub.hu/hir/1087-forum-a-koztarsasag-uti-vasuti-atjaro-kivaltasarol

 

http://lokalpatriotaklub.hu/hir/imagestore/1/580/0/articles/Y02WXwsNDz79y5oj.jpg

Előzmény: pirosalmabumm (35893)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35896

köszi.

M3 (Bp) felé 16600

M3 (Bag) felé 8300

ez az adat 1 adott pont forgalma?

aki balra az Pest ez a 16ezer, aki jobbra az Miskolc/aglo/átmenő és 8ezer

vagy ez 2 mérőpont adata az egyik a keleti, a másik a nyugati pesti oldalon

bocsi, hogy ilyen értetlen vagyok

 

azt gondoltam, hogy a Pest megyei matrica után a forgalom átkerül az M3-asra

vagy az reggelente már olyan kevés a 2 sávon, hogy már kellene a 3 sáv Gödöllőtől?

Előzmény: dimelo (35891)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35895

Gödöllő az m31-en matrica nélkül is megközelíthető.

Előzmény: pirosalmabumm (35893)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35894

[OFF] az uszodáról is van kormányhatározat, meg járt itt a miniszterúr is alapkőletételre az előző választás előtt, azóta abból is ugyanannyi készült el mint az elkerülőből...

 

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400059.kor

 

https://szie.hu/versenyuszoda-epul-az-egyetem-teruleten-az-alsoparkban

 

https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/megnyilik-jovore-a-godollonek-igert-uszoda-442191/

 

 

Előzmény: pirosalmabumm (35893)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35893

az elkerülő a jelenlegi rendszerben nem elsősorban a kelet-nyugat irányú átmenőforgalom elvezetésére szolgálna, annak nagyrészét szerencsére elvitte a pestmegyei matrica (bár azt ugyanúgy megszüntethetik bármikor ahogy bevezették egy pillanat alatt),  hanem az Isaszeg-Valkó-Szada irányokból érkezőknek nem kellene feltétlenül az amúgy is zsúfolt, hév-, és vasúti sorompókkal nehezített közlekedési rendszerű belvároson áthajtani. Továbbá a város délkeleti részében élőket is jobban összekötné a külvilággal, akik az igen forgalmas 80-as vasútvonal által levágott városrészen élnek.

 

De mondom, aggódni nem kell azoknak, akik szerint mindez tök felesleges, jelenleg nem nagyon van napirenden, és egy kapavágás se történt eddig...

Előzmény: Csülkös.Pantani (35888)
pirosalmabumm Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35892

ne aggódj, nem nyomatja ezt már senki.

Kizártnak tartom hogy a megjelölt 2020-as dátumig bármi is megépüljön belőle. Mindeddig a 3-as útnál lévő körforgalomnál a kihajtók vannak meg belőle, de azok már vagy 5-6 éve. Azóta semmi.

 

 

Előzmény: dimelo (35891)
dimelo Creative Commons License 2017.05.30 0 0 35891

Sajnos csak 2015-ös (még, de nem lehet nagy különbség)

3. főút

M31 felé        9200

M3 (Bp) felé 16600

M3 (Bag) felé 8300

 

jelentéktelen teherforgalommal. (3-400 db)

 

Szerintem az agglo forgalom Bp és Gödöllő között marad a régi úton.

Ennek a szép hosszú elkerülőnek nem sok haszna lesz, de presztizsből nyomatják...

Előzmény: Csülkös.Pantani (35888)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.05.29 0 0 35890
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.05.29 0 0 35889

azt hiszem attusnál megtaláltam:

 

http://roads.attus.hu/road_plans/m31_3_godollo.jpg

 

a vastag piros déli rész lenne az új 3-as elkerülő...

északon elkerli az M3 és délen lenne a 3-as új nyomvonala

Előzmény: Csülkös.Pantani (35888)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.05.29 0 0 35888

van valami adatod a Gödöllőn átmenő forgalomról?

mert van M0 van M3 és mégis valami elkerülőt szeretnének...

 

http://kimittud.atlatszo.hu/request/godolloi_elkerulo_ut_tervezett_e

 

azért akarnak elkerülőt, mert valaki sajnálja az 5000ft-os Pest megyei matricára a pénzt?

Előzmény: dimelo (35877)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 35887

Azért sokat segíteni a fórumot olvasókon, hogy ha olvtársunk, olvtársaink, nem Magyarországról írnak, mondanivalójuk elé, odabiggyesztenének egy szót :

       - az ország nevét amiről épp értekeznek.

 

Ki lehet következtetni, ki lehet nyomozni, miről értekeznek,  de azéééé ez mégse a kis Sherlock Holmes iskola,  hanem Útépítés topik.

 

 

Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.05.28 0 1 35886

Hát ha itt valaki troll az nem dimelo...

 

Amúgy tegnap lattam valamu statisztikát az M1en

A csehek imádnak a horvátoknál nyaralni

850ezer

Olaszország. Szlovakia 500ezer

Ausztria​, Görögország 250 ezer

Hogy ebből mennyi a repülő és mennyi a közút nem tudom.

Csak mint információt osztom meg.

Előzmény: tocsikolnak (35884)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.28 0 0 35885

Hid; hamarosan epul.

M60; hamarosan tovabbepul. 

M67 del; kicsit kesobb epul; atgondolt az. 

M9; nem fog epulni.

M76; meg mindig elobb epul, mint az M9 a Del-Dunantulon (ami soha).

M5-M0-M7; lesz az az idopont a jovoben (ami nem a commentedben tobb helyen meghivatkozott jelen ugye, plane nem a mult), amikor majd nagyon el akarjak kerulni majd sokan.

 

 

Előzmény: bp01 (35839)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.28 -1 0 35884

A13 lezart tortenet. Szezont a fazonnal...

 

A D12-t nem 2009-tol epitik, nem 8 ev alatt haladtak 10km-t. Es meg egyszer, probald meg megerteni: nem neked epitik.

 

Az a  "latszat fejlesztes" teny, nem latszat.

 

A tobbit majd meglatod... bar az jelenlegi tenyekre se nagyon vagy kivancsi.

 

Nem a logika vezerli ezeket, hanem a politika. Okulj az A13-bol  pl.

 

Nem mindenrol, nem nemet, spanyol stb stb utakrol volt szo, hanem horvat es szlovak ertelusulesekrol a PL. CZ, SK  ----> HR nyaraloforgalom vetuleteben. Nem is fogok listat irni neked, sot a nemi szervem meretet sem fogom ossze hasonlitgatni veled... ha az lenne a kovetkezo valaszod, trollka.

 

 

1 000 000 km / 39 ev = nem dicsekednek vele. 

 

Ha csendben maradtal volna, okosabb maradtal volna.

 

 

 

Előzmény: dimelo (35838)
M tiszteletes Creative Commons License 2017.05.27 0 0 35883

KÖzben az M2-es újjá/átépítése is elindult. 2019-reőszére kész is.

 

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/05/elkezdodott-az-m2-es-negysavositasa

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.05.27 0 0 35882

 

   Mészáros Lőrinc épít új hidat a Dunára

 

CsD  2017.05.26. 21:50

 

 

Mészáros Lőrinc cége, a Mészáros és Mészáros Kft. nyerte el a Komárom és a szlovákiai Komarno közötti híd építésére kiírt közbeszerzést - írja a Napi.hu.

A magyar történelem leggyorsabban gazdagodó vállalkozójának cége 28 milliárd forintért vállalta el a határon átívelő híd megépítését a Hídépítő Zrt.-vel konzorciumban, de az építkezésbe bevonják majd többek között Szijj László, Mészáros üzlettársának cégeit, a Duna Aszfaltot és a Hódút Zrt.-t is. 

 

A Napi.hu úgy tudja, hogy a szeptemberben kiírt közbeszerzésre hat pályázat érkezett, de ebből csak kettő volt érvényes.

Mészárosékon kívül még az osztrák Strabag tulajdonában lévő Magyar Bau Holding Zrt. pályázott érvényesen, de pár milliárd forinttal drágábban vállalta volna a projektet, mint Mészárosék.

A pályázatot közösen írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a szlovák útfelügyelet, a beruházás szeptemberben indulhat majd el.

dimelo Creative Commons License 2017.05.26 0 0 35877

Csak részben 2x2 sáv.

Az utolsó 14 km a határig csak 2x1.

Ezért (vagy ki tudja) a magyar oldali folytatás sem 2x2.

 

Brutál drága lesz, főleg a 2,9 km-es alagút miatt.

 

Az tény, hogy a teherforgalom két irányban is átterelődött., így nincs olyan nagy nyomás a határátkelőn.

2008. M7-A5 Szlovénia

2016: M1-M85-M86- 87 - A2

Előzmény: mash.69 (35867)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 35876

A fő kérdés, az, hogy ki a pók? Ki az aki bennünket, a saját adónkból, EU pénzekből épült fizetős szakaszokon való haladásra kényszerít? A fő probléma, hogy politikailag a 4 éves szavatossággal működő politikusok, még soha nem hivatkoztak olyan távlati - nem az Ő "szalagátvágási jogukon" belüli - stratégiai fejlesztésekre, amelyek a közt szolgálnák- :(

Előzmény: klimakiraly (35875)
klimakiraly Creative Commons License 2017.05.25 0 1 35875

De ha úgy osztom hogy csak 2.000km az autópálya a többi nem mert kerülő?

 

Szegedről szinte csak az M7 -> M1 nem kerülő.

 

Eger?

Miskolc?

Nyíregyháza?

Debrecen?

Veszprém?

Nagykanizsa?

Pécs?

 

Ezek egyike se nagyon jó autópályán.

 

Gondolom hogy ha már így kezdték eleink akkor most már szeretnék a meglévő irányokat (egy szám jegy) végig húzni és a sugarak után készíteni a pókhálót.

 

Ha elkészül a pókháló akkor nekem is lesz éves matricám, ha megérem.

 

Addig sajnos nem tudom kihasználni. 50-70-100km-es kerülőkre sajnos időm van, pénzem nincs a plusz üzemanyagra, meg még útdíjakra.

 

:-)

:-) Marad a "száguldozás" főútvonalon ...

 

Ja és ami miatt írtam ebbe a szálba, szerintem nagyon sokat nem engedhetik meg maguknak a hosszú utakat. Ahol szóba jöhet a pályahasználat egyáltalán. Budapest, Pest megye más tészta ott van pénz mindenre ... baleset mentes M5-őn nekem mára ... (a héten a kollégáim 1,5órát álltak Kiskunfélegyházánál mire visszaforgatta őket a rendőrség a beleset miatt.)

Előzmény: RadiX (35873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!