Bocs, akkor nagyon régen néztem hogy hány megyei jogú városunk van...
Ettől függetlenül az említett most határszélen lévő egykorvolt megyeszékhelyek (Sopron, Sátoraljaújhely, Balassagyarmat, stb. ...) gyorsforgalmi hálózatba bekötése így is aktuális. Sok térség azért nem fejlődik máig sem, mert rossza a közlekedési infrastruktúrája (Pl. Szikszó, Balassagyarmat, Sátoraljaújhely, vagy Mátészalka térsége).
Például ha épülhetne egy olyan gyorsforg.-út, amelynek nyomvonala pl. a "Vác-Balassagyarmat-Ózd-Edelény-Encs-Gönc-Telkibánya-Sátoraljaújhely-Kisvárda-Mátészalka-Csenger" útvonal lenne, az rengeteg határszéli várost beköthetne aminek kistérségi vagy járási szerepe van, és vele együtt egy csomó elmaradott kisrégió vagy kistérség infrastrukturális problémáit enyhíthetné (pl. Balassagyarmat környéke, vagy az Észak-Abaúji kisrégió [Szikszó, Encs, Gönc, és Telkibánya térségei], az Észak-Zempléni térség [Sárospatak, Sátoraljaújhely, Hollóháza és Füzér környéke], a Szatmár-Beregi térség [Vásárosnamény, Mátészalka, Fehérgyarmat, Csenger]). De ilyen példák hozhatók még az elmaradott Dél-Somogyból is (pl. Nagyatád és Csurgó környéke), vagy a szintén határszéli Ormánsági kistérség (Sellye, Siklós, Villány, Harkány, Nagyharsány, Beremend, és Mohács környéke) is.
Mindben közös gond a sugárirányú utakat keresztben átkötő főutak teljes vagy részleges hiánya, amelyek decentralizálhatnák és enyhíthetnék az úthálózat ma még szigorúan sugaras jellegét.. .
Ez a hivatkozott hozzászólás Carina részéről a lényegről tereli el a figyelmet. Szerintem a kérdésfeltevés a következő két szempont szerint elképzelhető:
Mely városok esetében indokolt, a jelenlegi forgalmi viszonyok alapján a hiányzó gyorsforgalmi úthálózatba történő bekapcsolás?
Melyik városok esetében képzelhető el rövidtávon a gazdaságfejlesztési célú gyorsforgalmi úthálózati összeköttetés kiépítése?
Hogy volt 64 vármegye, az senkit nem érdekel. (illetve nem ez alapján kell az úthálózati döntéseket hozni)
Hogy mi volt Trianon, meg a Bécsi döntések után, az senkit nem érdekel. (illetve nem ez alapján kell az úthálózati döntéseket hozni)
"Magyarország 2020-ig elsősorban az országos szintű közút- és vasúthálózat profitálhat a közlekedésfejlesztésre rendelkezésre álló pénzből mondta Homolya. Addig 900 km új gyorsforgalmi út épül, és 900 kilométernyi vasútvonalat újítanak fel. Konkrétan említette Kaposvár, Eger, Zalaegerszeg bekötését a gyorsforgalmi úthálózatba, az M2-es kétsávosítása nemrégiben kezdődött meg, de tart az M4-es és M44-es építése is, illetve a Sopronba vezető M85-ös út építését is hamarosan meg szeretnék kezdeni. "
Tegnap vagy tegnapelőtt hangoztatták a híradóban kormányemberek, hogy: "-- A jövő évi cél az, hogy az összes megyei jogú várost bekössék a gyorsforgalmi úthálózatba, és hogy minden autópálya teljesen kiérjen az országhatárig."
Ehhez egy gondolat: ez szerintem kevés, egyrészt, mert az országban több megyeszékhely van, mint amennyi megyei jogú város, másrészt, mert sok olyan mai is fontos szerepkörrel bíró városunk van, amelyek régen megyeszékhelyek voltak, de a trianoni gyökeres határmódosítások következtében egyrészt ezek ma már nem megyeszékhelyek, másrészt az ország peremére szorultak. Az ilyen, csak régebben megyeszékhelyekként, de ma is fontos, határ menti helyzetbe került városokként egy-egy területet összefogó városként működő járási igazgatási központokra példák:
Sátoraljaújhely (1950-ig Zemplén vm. volt székhelye);
Balassagyarmat (1950-ig Nógrád vm. volt székhelye);.
Továbbá sok olyan város van, amelyek a két világháború közötti kényszerű megyeátrendezések idején váltak hosszabb-rövidebb ideig megyeszékhelyekké:
Mátészalka (1950-ig Szatmár vm. székhelye);
Baja (1950-ig Bács-Bodrog vm. székhelyeí);
Szikszó (1950-ig Abaúj-Torna vm. székhelye);.
Ezen városok közül ma egyedül Szikszó nincs közvetlen határszéli helyzetben, azonban egy máig is kieső helyen lévő kistérség központja és járási székhelyeként funkcionál.
Ha már az illetékesek minden fontosabb város gyorsforgalmi bekötésében gondolkodnak, akkor kössék be a gyorsforgalmi úthálózatba ezeket a fentebb említett fontosabb városokat(!!) is.
[OFF] az uszodáról is van kormányhatározat, meg járt itt a miniszterúr is alapkőletételre az előző választás előtt, azóta abból is ugyanannyi készült el mint az elkerülőből...
az elkerülő a jelenlegi rendszerben nem elsősorban a kelet-nyugat irányú átmenőforgalom elvezetésére szolgálna, annak nagyrészét szerencsére elvitte a pestmegyei matrica (bár azt ugyanúgy megszüntethetik bármikor ahogy bevezették egy pillanat alatt), hanem az Isaszeg-Valkó-Szada irányokból érkezőknek nem kellene feltétlenül az amúgy is zsúfolt, hév-, és vasúti sorompókkal nehezített közlekedési rendszerű belvároson áthajtani. Továbbá a város délkeleti részében élőket is jobban összekötné a külvilággal, akik az igen forgalmas 80-as vasútvonal által levágott városrészen élnek.
De mondom, aggódni nem kell azoknak, akik szerint mindez tök felesleges, jelenleg nem nagyon van napirenden, és egy kapavágás se történt eddig...
Kizártnak tartom hogy a megjelölt 2020-as dátumig bármi is megépüljön belőle. Mindeddig a 3-as útnál lévő körforgalomnál a kihajtók vannak meg belőle, de azok már vagy 5-6 éve. Azóta semmi.
Azért sokat segíteni a fórumot olvasókon, hogy ha olvtársunk, olvtársaink, nem Magyarországról írnak, mondanivalójuk elé, odabiggyesztenének egy szót :
- az ország nevét amiről épp értekeznek.
Ki lehet következtetni, ki lehet nyomozni, miről értekeznek, de azéééé ez mégse a kis Sherlock Holmes iskola, hanem Útépítés topik.
M76; meg mindig elobb epul, mint az M9 a Del-Dunantulon (ami soha).
M5-M0-M7; lesz az az idopont a jovoben (ami nem a commentedben tobb helyen meghivatkozott jelen ugye, plane nem a mult), amikor majd nagyon el akarjak kerulni majd sokan.
A D12-t nem 2009-tol epitik, nem 8 ev alatt haladtak 10km-t. Es meg egyszer, probald meg megerteni: nem neked epitik.
Az a "latszat fejlesztes" teny, nem latszat.
A tobbit majd meglatod... bar az jelenlegi tenyekre se nagyon vagy kivancsi.
Nem a logika vezerli ezeket, hanem a politika. Okulj az A13-bol pl.
Nem mindenrol, nem nemet, spanyol stb stb utakrol volt szo, hanem horvat es szlovak ertelusulesekrol a PL. CZ, SK ----> HR nyaraloforgalom vetuleteben. Nem is fogok listat irni neked, sot a nemi szervem meretet sem fogom ossze hasonlitgatni veled... ha az lenne a kovetkezo valaszod, trollka.
1 000 000 km / 39 ev = nem dicsekednek vele.
Ha csendben maradtal volna, okosabb maradtal volna.
Mészáros Lőrinc cége, a Mészáros és Mészáros Kft. nyerte el a Komárom és a szlovákiai Komarno közötti híd építésére kiírt közbeszerzést - írja a Napi.hu.
A magyar történelem leggyorsabban gazdagodó vállalkozójának cége 28 milliárd forintért vállalta el a határon átívelő híd megépítését a Hídépítő Zrt.-vel konzorciumban, de az építkezésbe bevonják majd többek között Szijj László, Mészáros üzlettársának cégeit, a Duna Aszfaltot és a Hódút Zrt.-t is.
A Napi.hu úgy tudja, hogy a szeptemberben kiírt közbeszerzésre hat pályázat érkezett, de ebből csak kettő volt érvényes.
Mészárosékon kívül még az osztrák Strabag tulajdonában lévő Magyar Bau Holding Zrt. pályázott érvényesen, de pár milliárd forinttal drágábban vállalta volna a projektet, mint Mészárosék.
A pályázatot közösen írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a szlovák útfelügyelet, a beruházás szeptemberben indulhat majd el.
A fő kérdés, az, hogy ki a pók? Ki az aki bennünket, a saját adónkból, EU pénzekből épült fizetős szakaszokon való haladásra kényszerít? A fő probléma, hogy politikailag a 4 éves szavatossággal működő politikusok, még soha nem hivatkoztak olyan távlati - nem az Ő "szalagátvágási jogukon" belüli - stratégiai fejlesztésekre, amelyek a közt szolgálnák- :(
De ha úgy osztom hogy csak 2.000km az autópálya a többi nem mert kerülő?
Szegedről szinte csak az M7 -> M1 nem kerülő.
Eger?
Miskolc?
Nyíregyháza?
Debrecen?
Veszprém?
Nagykanizsa?
Pécs?
Ezek egyike se nagyon jó autópályán.
Gondolom hogy ha már így kezdték eleink akkor most már szeretnék a meglévő irányokat (egy szám jegy) végig húzni és a sugarak után készíteni a pókhálót.
Ha elkészül a pókháló akkor nekem is lesz éves matricám, ha megérem.
Addig sajnos nem tudom kihasználni. 50-70-100km-es kerülőkre sajnos időm van, pénzem nincs a plusz üzemanyagra, meg még útdíjakra.
:-)
:-) Marad a "száguldozás" főútvonalon ...
Ja és ami miatt írtam ebbe a szálba, szerintem nagyon sokat nem engedhetik meg maguknak a hosszú utakat. Ahol szóba jöhet a pályahasználat egyáltalán. Budapest, Pest megye más tészta ott van pénz mindenre ... baleset mentes M5-őn nekem mára ... (a héten a kollégáim 1,5órát álltak Kiskunfélegyházánál mire visszaforgatta őket a rendőrség a beleset miatt.)