Összeszedtünk egy pár dolgot a piacon kapható főleg INTEX és Bestway mobil kerti medencék üzemeltetésével kapcsolatban.
Megpróbáltuk tematikusan, hátha segít az új tulajdonosoknak élvezetessé tenni a medencézés(beüzemelés, karbantartás, problémakezelés, jótanácsok, ötletek, javaslatok)
LÁSD: http://e-autos.hu/mobilmedencek/
A legjobb, ha legalább háromszor átforgatod a medence vizét naponta. Persze, mielőtt ilyen hosszú időre felügyelet nélkül, parlagon hagyod a vizedet, a papírszűrőt ki kel cserélni, a homokszűrőt visszamosni.
Az jó, ha valaki tudja pótolni az elfogyott kombitablettát.
Inkább szégyen, mint gáz. Ha valaki olvassa ezt a topikot, tudja, hogy egy ezer forint körüli kapcsolóórával megoldható a keringetés. Ha nincs keringetés, szűrés az apró ősellenség el tud szaporodni. Egy jó nagy kombitabletta is kell, és akkor nincs gond, vízhőmérséklettől (tehát az oldódás sebességétől) függően 4-7 napig. Ha átlátszó takaróval takarod, akkor a zöld, ha átlátszatlannal, akkor a barna alga fog elszaporodni.
Az első probléma a KPE cső. Medencefűtéshez LPE cső kell. A vastagabb fal hátrány, az árról nem is beszélve.
A második gond a 6-os hajlítási faktor. Felesleges kínlódás, az ajánlott 20r hajlítási sugár alá nem érdemes menni. A csőkígyó átmérője 15-20 cm-el növekszik, de nem kell kínlódni az első 10 menetbe bepréselt 16m körüli csővel.
Az erős hajlítás hátránya még a megnövekedett csőellenállás. Nálam a maximum 100W Halm HUPxx szivattyú gond nélkül keringeti a vizet 3 párhuzamosan kötött csőszakasszal, a sufni teteje és a medence vízszintje között 3,5-4m szintkülönbség van. Csak az oda- és visszamenő ág szimpla. Igaz a medence indításakor a medence szűrőszivattyúja nyomja át a fűtőrendszeren, amíg teljesen meg nem szűnnek a buborékok.
Fontos, hogy a vizet a medence aljáról szívd, mert így hidegebb víz kerül a fűtőrendszerbe. A visszamenő ágat is érdemes levinni az aljáig, jobban elkeveredik a meleg víz.
Üdv itt is! :) Ott bizony vagy tömítetlenség van, vagy maradt még elbújva benne levegő. :) Én a kollektoros fűtésnél úgy oldom ezt meg, hogy a legmagasabb pontra teszek egy T idomot és egy golyós csapot. Itt lehet feltölteni és légteleníteni is a rendszert. Én fűtés keringető szivattyút használok, nem tudom jó-e, de az biztos, hogy a 8 padlófűtési körömet és a vegyestüzelésű kazán vizét télen gond nélkül forgatja a radiátorokban emeletes házban, tehát elvileg nem lenne neki akadály.
belül a legkisebb átmérővel kezdtük a tekercselést amit bírt a cső, ez kb.30 cm.
tetőről ill. lefelé ugyanez a 20as cső, majd medencéig földbe ásva, visszatérő "meleg" ág szigetelve is.
kamra oldalában lenn fűtés keringető szivattyúnak kéne felnyomnia(szívnia) a vizet,
ez a medence aljáról történik simán a sarkán belefordul a cső 2 idommal és kész.
meleg visszatérő pedig ugyanott, de felül van és terv szerint másik irányba nyomja.
próbaüzem során csappal elzárva a szivattyú tetején, másik csappal megnyitva egy töltőcsonk, slaggal feltöltöttük, mondván legyen tele vízzel, majd a szivattyút is kinyitva azt is megtelítettük, majd szivattyú indít.
jelenség, hogy kb. fél órát működik szépen, medencéből szív, kijövőn fújja a meleget,
de aztán leáll a keringés.
csapról slaggal megnyomva buborékokat tol ki, mintha levegősödne, majd ismét megy fél órát...
ez mitől van?
Kérdésem, hogy létezik-e olyan szivattyú ami ezt a 200+20 méter 20as - egyébként a tetőn enyhén ferdén fekvő - csőmennyiséget plusz az egész 2 méter magasban van,
szóval ezt megkeringtesse rendesen?
(próbáltuk normál merülőszivattyúval is, bár ott tömítetlenségi problémák is felmerültek a sima locsolócsatlakozás miatt, ez is leállt kis idő után)
és ugye olvasom itt hogy kajak jó szivattyú kell, meg párhuzamosra kötni a csövet, ha majd ez kell hát átalakítjuk.
Domestos, Florasept és egyebek (pl: bemosódó réz) szintén pusztítják a biológiai tisztításban jeleskedő baktériumokat és még sem tiltatják ki a boltok polcairól.
Bgaby írta a kipárolgást, amihez még hozzátehetjük a medencevíz nem kis mértékű higulását a csatornarendszerben való utazás során.
Szerintem az átlag csőhossz a szennyvíztelepekig, kilóméterekben mérhető ahol sokat párolog és higul.
Akkor megnyugodtam, mert olyankor jó eredményt mutat, vagyis annak néz ki. :) Már csak azt sajnálom, hogy a hétvégére max 20 fokot mond, mondjuk az elmúlt két napba le volt takarva és a hőmérő szerint 25 fokos a víz.
8 m3 klóros medencevíz kb. annyi mint 1 nap 30-40 lakásban este megfürdenek, ha ez tönkretenné a rendszert - mert a csapvíz is klóros - akkor már régen tönkrement volna. Szerintem. De van egy ötletem, légy környezetbarát, állj le a klórozással pár napra, várd meg míg lecsökken a klór tartalom és utána engedd ki a csatornába. Vagy tegyél egy locsolófejet a slag végére és ne egy helyre, hanem szétszórtan öntözd meg a kerted a már lecsökkent klórtartalmú vízzel.
ezt a kedvezményt a bp-i vízművek törölte, régen locsolási kedvezmény volt, a nyári hónapokban adtak 10 % kedvezményt a csat.díjból, ha kertes házad volt, és kérted locsolás gyanánt
a rezsicsökkentés okán ezt megszüntették :(
így ahol nincs kedvezmény, sztem mehet a csatornába - a klór lebomlik, és a normál csapvíz is klórozva van
Én azt a választ kaptam, hogy egyrészt a klóros víz tönkre teszi a biológiai tisztító részét a helyi vízműnek (hogy ez igaz-e, nem tudom). A másik, hogy ÉN pl. kapok kedvezményt a medence töltésére, ami azt jelenti, hogy a vízdíjat igen, de a csatorna díjat NEM kell kifizetnem a medence vízmennyiségére évente egy alkalommal.
Nagyon filozom evek ota egy nagyobb medencen, viszont a viz leeresztese 8 kobmeternel mar nalam is kerdes. Lejtos telken vagyunk, epp csatornazas folyamatban. Ennyi vizet ki lehet aprankent ereszteni a fure, ha nincs veszhelyzet, vagy szivattyuzhatom felfele a csatornaba, ami 5 meterrel magasabban epul ki?
Bocs mit görcsölsz. Az van írva, hogy 15mp? Igen, akkor azt tartsd. Nem kell feltalálni a működését, megtette a gyártó. Minden ilyen lakmusz szerű reagens esetében a 10-15mp-es idő az előírás.
És a vízből való kivételnél figyelni vele, hogy a reagensek ne folyhassanak egymásra. Vagyis VÍZSZINTESEN érdemes tartani, hogy a kis kockák egymás MELLETT legyenek. Nem kell lerázni, mert akkor megint keveredhet. A víz színe alá kell lenyomni kb 25-30cm-rel.
Kb ennyit érdemes tudni róla, és azt hogy otthoni használatra tervezték, nem labor eredményt ad, de színtévesztők ne használják. ;-)
A használati utasításba csak annyi van, hogy kb 50 cm mélyre helyezzük a vízben, majd onnan kivéve rakjuk vízszintes területre 15 mp-ig. Több nincs. Azért kérdem, hogy most a 10-15 mp-kor mutatott eredmény számít vagy amikor teljesen eltűnt a vízcsepp a tesztről...
Hidd el, amit a dobozra írnak. Rajta kell lenni, hogy kell használni, azaz mikor kell megnézni.
Nekem a csepegtetős ph/klór-mérőm valamelyike tud olyan színt produkálni, ami a skála környékén sincs. Igaz, az legalább azonnal közli, hogy Ő bizony sz.r. :o)