Abból a sok pénzből amit az átállítás elvinne, én inkább a gyötrelmesen szar Bosch hátsó fékeket tenném inkább rendbe, mert olyan Thália nincs amin az szépen működik 6-8 év után. Azzal sokkal többet lehet nyerni. És arra iy el lehet költeni egy kis pénz. A dob ilyenkorra már 100% hogy szar, betétek levállnak, munkahengerek berohadnak. Én inkább erre és a jó alkatrészekre koncentrálnék.
Hát ebben akkor most nem fogunk egyetérteni. Van mindkettőből a családban, igaz a 259-es nem Thália alatt van, hanem Logan alatt, de ez szerintem lényegtelen, mert ugyanazt a féket használja mindkelltő, és kb ugyanolyan nehezek is. Mindkét autó ugyanolyan tökéletes műszaki állapotban van, szóval kizárható, hogy valamelyik esetleg öregebb olajat használna vagy stb. És abszolút nem érezni semmi különbséget. Pedig ott elvileg kéne lenni, mivel nagyobb a felület. De már ha csak a fizikáját nézzük a dolognak, mivel a sima és a hűtött nem abs-es tárcsa tök ugyanakkora, valamint a dugattyúk is a nyeregben, így ott a melegedést leszámítva nem lehet eltérés a fékerőben. Ha van, akkor az az eltérő anyagminőség miatt van. Ha nagyobbat teszel fel az más tészta, de ott sem érdemes észnélkül cserélgetni, mert egy nagyobb dugattyúval simán alulméretezetté válhat mondjuk a főfékhenger. (ez mondjuk csak elméleti dolog, mivel a thalianal akkora eltérések talán nincsenek)
Pedig tuti más nyereg kell, mert nem fér közé a vastagabb tárcsa a betétekkel. És más konzol is kell hozzá. De miért kell rá hűtött fék? Teljesen elég a gyári is hozzá. Attól, hogy hűtött nagyobb fékerő nem lesz, mivel a dugattyúk emlékeim szerint mindkét esetben ugyanakkorák. Max nem melegedik el olyan hamar, de nem hinném, hogy valaki egy 75 lóerős autóval fog versenyezni, vagy olyan extrémen vezetni, hogy ez probléma legyen. Rakd szépen össze úgy ahogy volt, rendes alkatrészekből, nem lesz azzal semmi baj.
Na szakik. Csak nem hagy nyugodni ez a fék, úgyhogy tanács kéne. Adott ugye egy 2004es 1.4es 8szelepes benzines Thalia. Adott az első fékrendszer (Lucas). És ebben a rendszerben adott egy 238mm átmérőjű tele féktárcsa, tehát nem belső hűtésű. És ABS sincs a kocsiban. A kérdés az, hogy hogy a fenébe tudnék rá belső hűtésű tárcsát tenni, ami olvasatom szerint vastagabb, mint a tele tárcsa. De néztem a fekmester.hu-n és ott még véletlen sem kínálnak más féknyerget, mint a gyári. Vagy ne is próbálkozzak ilyesmivel? Köszi a válaszokat és a segítséget.
Gondolom én hogy beindul csak nem tartja meg a fordulatot mert az a motor szabályozza. Ha bekapcsolom a klimát akkor odateker neki mivel akkor már a klimamotort is ellenállást fejt ki a hosszbordás szijra.
Nekem csikorog egyes fordulaton a kipufogó. De már le..rom. Átnéztem 20-szor és nem találtam meg hol nyikorog. Persze kézzel, gumikalapáccsal nem jön elő. De ma pl nem csinálta. :) Na meg a katalizátor hőterelő lemeze is tud rezegni csikorogni. Azt megtaláltam.
Lehúztam az alapjárati motor csatlakozóját,és akkor is beindult. Ajánlottak egy szakit,renaultrnál dolgozik,elektromosságban profi,majd holnap fölhívom. Na ma meg valami csilingelő hangra lettem figyelmes,csak némely motorfordulaton csinálja.
Köszi a választ! Az enyém se hangos, és érdekes módon csak reggel hallom (de meleg motornál 12km után kapunyitáskor)... Délután mikor hazaérek melóból, már nem is hallatszódik.
Egy helyi thaliasnak mondtam el a sztorimat és őnála ez már korábban előjött. Tisztittgatták de nem találtam olyan zsirt ami birná a +70 -20 kiképzést hosszutávon. Vett másik motort és beletette.
Nem mondom hogy biztos ez a hiba de érdemes arrafelé kereskedni.
kint jártam Lengyelországban és nem tudom mit tankoltam, de 384 ft volt literje es az átlagfogyasztáso 1040 km-en 4,09 lett. Itthon nem megy le 4,6 alá. lehet,hogy kint nincs biodizel az uzemanyagban?
Nekem tapasztalat volt hogy ahogy levettem a lábam a gázról akkor leállt a motor ha hideg volt.
Elvittem egy garázsszervizbe, na jó annál nagyobba de nem márkaszervizbe, 5 perc alatt megnézték grafikonban hogy nem mozog a motor és több mással egyetemben ami nem a hibával kapcsolatos kicserélték. Jappo utángyártott :) 15K.
Szokták otthon tisztitani de valami olyan zsirral van bekenve ami elöregszik és megkeményedik igy nem tud mozogni a motor miatta.
Erdemes szetszedni és belekukkantani ha van kedved hozzá. Tudtommal motor mögött valahol az ablaktisztitók alatt van 1.4 8v motoron.
Ki lett tisztítva az fhp jeladóm. Ma mégis csinálta,hogy nem indult az autó. Kis gázpedál nyomásra beindult,de leis állt,szóval nem volt alapjárat. Kb 1000 métert mentem,már volt alapjárat. Merre keressem tovább a hibát? Fhp jeladót kivettem,nem volt rajta reszelék,befújtam k. sprévek,tüskén picit tekertem. Simens márka van benne. Talán a pillangószelep lenne a következő? Bovdenes,mintha azt hallottam volna ennél nem annyira számít a z elkoszolódás.
Gyönyörű leírás!Nekem már a bal első ( miért ne a legfontosabb) és a bal hátsó ( miért ne a legtávolabbi) központi zár sem működik!
Eddig nem volt merszem szétszedni pedig egy-két jó leírást már közreadtak itt a szakik, de ha most szabin leszek akkor kinyomtatom a leírásod és a fiammal nekilátunk!Nagyon rendes volt tőled ez a kimerítő szaktanácsadás!
Igen, hidrotőkés és igen, annak hallod a hangját. Az enyém is ilyen, azt mondták nem érdemes még vele foglalkozni. (legalábbis nálam nem olyan hangos még)