Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Funk Creative Commons License 2000.12.09 0 0 151
Igyekszik az ember...
Ellenben azt tudja-e valaki,hogy a hátsó sárvédő gumik még kötelezőek?
Csak azért,mert pl az új Opeleken nincs,én meg a Bogaramét két hét leforgása alatt
háromszor szaggattam le,legutóbb a tartó vassal együtt.Hiába erős volt a lábtörlő gumija,
melyből kivágtam,s felcsavaroztam.Tehát?

üdv

Előzmény: AZS (147)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.08 0 0 150

Nekem kb. 5 éve volt ilyesmi. Valami fékalkatrész fityegett, már nem emlékszem, de a szerelő szerint nem is volt jelentősége. Kérésemre azért megbuherálta valahogy, egy kis pöcökkel kifeszítette. Bocs, hogy nem tudtam értelmesen elmondani, de már elég régen volt.
Előzmény: nakonxipán (149)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.08 0 0 149
Bogarasok, lécci, segítsetek!

A bogaramból, a bal hátsó kerék környékéről fékezéskor kotyogó hang hallatszik, ami aztán - mint egy pattogó labda - szépen "elül"...

A féltengelynek kutyabaja, a fékdobban nincs "nyolcas", a pofákról nem esett le semmi,ami ezt a hangot adhatná.

A szerelőm se tudott semmit sem mondani.

Volt már ilyesmitek? Mi lehet ez..?

Előre is kösz.

AZS Creative Commons License 2000.12.06 0 0 148
Más. Jövő márciusban rendezi meg a VWinfo és a "bogarasok" levlista a 3. Monstre Ámde Zártkörű VWárgesztesi Luxusbulihétvégét.

Korlátozott számban még elfogadunk jelentkezéseket nemlistatagoktól és nemVWinfonépektől is. (Ez speciel azt akarja jelenteni, hogy gyertek bulizni bogarazni buszozni ti is, mert az jó :-)

A Várgesztesi Villapark weblapja: http://www.villaparkvargesztes.matav.hu

A VWinfo-n meg egy rakás kép és 3 video arról, hogy mi várható akkor, amikor mi is ott vagyunk.

Kőccségek: két személy két éjszakára kb. 12000 + kaja + pia + benzin, beleértve pl. a fedett trópusi uszoda használatát is. (Szerintem pl. Agárddal összehasonlítva kicsitse sok...)

Szal akit érdekel a dolog, eresszen meg nekem egy mélt a vwinfo@swi.hu címre.

Előzmény: AZS (147)
AZS Creative Commons License 2000.12.06 0 0 147
Funk néven milyen jókat írsz :-)))
Előzmény: Funk (145)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.06 0 0 146
Funk!
Köszi a részletes tanácsokat.

Én inkább nem piszkálok bele a karburátorba.
Ha tudnál ajánlani szakembert (pl. magadat)
szívesem megnézetném.

Előzmény: Funk (145)
Funk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 145
Egy alapos karburátor takarítás,és az "elnyalt"
hornyú fúvokák cseréje + a fals levegő szívás megszüntetése sokat lendíthet a dolgon.A pillangó szelep tengelyét én a dzsuvás idő beállta előtt
meg szoktam oly módon pucolni,hogy a levett,jobb oldalára fektetett karbinál a tengely végéről
leszedem a szivató fogazott félkőr alakú ellensúlyát,majd a tengelyt ahol áthalad a karbi házon kivül belül megáztatom pl.:WD-el(ez minden mocskot felold,kimos)szárazra törlöm,majd 1-2
csepp motorolajat a tengely tövére csöppentek.
A lépcsős tárcsát úgy teszem vissza alátétekkel a tengelyre,hogy csak óvatosan kézzel húzom meg az
anyát,majd a menetes részre csöppentek egy csepp
olajfestéket,ami megakadályozza annak lecsavarodását,viszont a tengely szinte teljesen szabadon mozog,nem szorul a porlasztó házhoz.Kézzel simán ellenőrizhetitek a szivató
mozgását,mégpedig úgy,hogy a gázbovden karbi oldali végét elhúzzátok a lépcsős tárcsától,és azt a két irányba szélső állásáig nyomjátok.Ha itt akár egy kicsit is "ragad",akkor pucolandó,különben a téli nagy hőingadozásoknál
szorulni fog.

üdv

Előzmény: vwlaca (143)
scirocco Creative Commons License 2000.12.05 0 0 144
Lehet mechanikus gond is, dzsuvás a pillangószelep tengelye, kopottak a fogak a körhagyón (asszem így híjják itt is), meg ilyesmi. Ilyenkor fenn tud akadni a szívató (még akkor is, ha egyébként túl hamar kapcsolna ki).
Előzmény: vwlaca (143)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.05 0 0 143
Sziasztok!

Reggel nekem is le leáll a motor, kb.10-15 perc kell, hogy bemelegedjen.
A szívató szerintem kicsit gyorsan kapcsol ki, de ez nem biztos.Ha viszont leállítom, és pár perc múlva továbbmegyek, akkor újra bekapcsol a meleg motor ellenére.Ilyenkor adok egy pici gázfröccsöt, ekkor visszaugrik a fordulat.
Egyéb tipp?

Előzmény: scirocco (141)
scirocco Creative Commons License 2000.12.05 0 0 142
Kösz az infót az ablakokról, de (ha jól értem), ettől még mindig marad az elefántfül.Ami meg, ugye, ízlés kérdése... (megjegyzem nem az enyém az autó).
VDO-műszerek: én 3 MotoMetert vettem 3k Ft-ért (ez gyak. ugyanaz). Autóbontóban, Bp. XXII. kerületben. (a többi már reklám lenne...). Más kérdés, hogy az olajnyomásmérőhöz nincs gomba, ha valakinek lenne egy, vevő lennék rá.
Előzmény: Funk (137)
scirocco Creative Commons License 2000.12.05 0 0 141
Nem lehet, hogy a szivatód nem igazán "tudja a dolgát"? Beállítás:
Az automata szivató házán találsz 3 csavart, ezeket kilazítva lehet állítani a szivatót. Egyik irányba tekerve jobban ráhúz és tovább is marad rajta, másik irányba meg fordítva. Fejből nemtom, melyik melyik, de könnyű rájönni. Talán ettől jobb lesz.
Előzmény: Pmikk (140)
Pmikk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 140
Igen tisztelt Szakertok!
Mennyi ideig kell melengetni egy tokeletes motort, hogy ilyen hidegben megtartsa mar az alapjaratot? Szoval mi a gaz, ha nem megy egybol tokeletesen az auto?
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.05 0 0 139
VWlaca, kösz, figyelgetni fogok, egyelőre az van, hogy nem igazán műxik az alapjárat, gyönyörű a motorhang, de a ritmus még nem annyira, le-leáll, de ez nem izgat, mondta a Balázs (Meggyes), hogy az alapjárat szép fokozatosan fog emelkedni.

Réka Koma "altopicjára" visszatérve, a párásodással én is szívok, a legjobb módszer még mindig az elefántfülek kereszthuzata, csutkóra emelt fűtéssel. A spray szerintem szar, összegányolja csak az üveget.

Pmikk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 138
Meg roviden a teli gumikhoz amit Reka Koma felajanlott:
Uniroyal marka, eleg nagy profilmelyseggel, de eleg regiek, ugyhogy rendesebb szemrevetelezes utan akinek kell az jo olcson viheti.

Ami meg az elefantfuleket illeti en biztos nem valnek mag toluk. Tokre jol jonnek amikor nem akar az ember lefagyni ugy igazan a menetszeltol, de a para miatt kell egy kicsit szelloztetni. Tenyleg, ti mit csinaltok a parasodas ellen? En vettem egy MOL kutnal valami paraelenes spray-t egy ideig mukodott de inkabb csak a szelvedon, a hatso ablak menthetetlennek tunik. Kinek van valami jo otlete?
Hu de sokat irtam bocs...

Előzmény: Réka Koma (114)
Funk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 137
Sziasztok!

A külső ablakkeret,ami magában foglalja a
vízlehúzó gumit(a német új)oldalanként 7000 Ft
körül van,ha tudod mit kell szétkapni a cseréjéhez
akkor az darabonként egy jó órás munka ablakbeállítással együtt.De az még mindig "csak"
14000Ft.
Én 3 bontott sértetlen nagyon szép VDO
műszert vettem 7500 Ft-ért.Mind a három kifogástalanul működik.
Olajat meg Mol Botondot használok,ez az öreg "szaroknál" teljesen bejön.Amikor ezeket a motorokat (az utolsó német 1978 az enyém 1975-ös)
megalkották,még sokkal szarabb minőségü volt a csúcs motorolaj is,mint most egy alacsonyabb
árfekvésű.Valamint ha megnézed,akkor a mostani
drága olajok lényegesen hígabbak,mint amennyit
elbír egy "laza illesztésű" régi konstrukció.
A 2000/l árúak már úgy folynak mint a víz,nem is ajánlják máshoz,csak a mostani modern motorokhoz.
Egyébként minden nagyobb olaj forgalmazó helyen szokott lenni egy táblázat,ahol a gyártók megteszik javaslataikat a motorolaj felhasználását illetően.Olyat kell keresni,ahol
a flakonra az van ráírva hogy pl:1985 előtti
hagyományos benzin üzemű motorokra.
De a Botond a maga 500/l-es árával szerintem pont ideális.Egyébként nyáron szoktam bele venni Castrol GTR-t,de télen,pláne ha hígul a benzintől,
akkor inkább kéthavonként olaj csere 1000 Ft-ból.

üdv

Előzmény: scirocco (131)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.04 0 0 136
Nakonxipán!
Szerintem eleinte ne nahyon nyomd a gázt, országúton 90 körül hajts, és ne huzasd a városban. (Az én gépem (VW 1300)nem bejáratós, és mégse megyek csak max 100, esetleg 110-el, és nem is gyilkolom a városban)Ha ésszerűen használod, nem lesz semmi baja. Amikor a buszom motorját csinálták, akkor vissza kellett vinnem 1000 km. után olajcsere meg mindenféle állítás végett.
Ennyit tudok mint felhasználó hozzátenni.

Hello topictagok!
Ti milyen olajat tesztek a gépbe?
Én télen Castrol GTX3 15-40, vagy Valvoline TurboV 15-40-et használok.
nyáron újabban a cimborák tanácsára sűrűbbet, Valvoline 20-50.(állítólag jobban ken nagy melegben.)

Előzmény: nakonxipán (135)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.04 0 0 135
Kész lett a bogaram (motorgenerál - korábban írtam róla, de nem érdemes visszakeresni), állítólag gyönyörű lett a hangja, de én sajnos még nem hallottam, mert csak este tudok érte menni (tudjátok, a meló).
Azt tudom, hogy ilyenkor újra bejáratós lesz a gép: mikre kell figyelni?

Mennyivel lehet menni vele? Hosszabb utakat vagy inkább kímélni? Mennyi ideig (és km-ig) tart ez az új "gyerekkor"?

Lécci, adjatok tanácsot.

gabek Creative Commons License 2000.12.03 0 0 134
No mindegy... Nekem nincs vele gondom és nagyjából tudom, hogy mennyibe kerülnek a cuccok nagyker áron. És azt is tudom, hogy mennyiért lehet bontott cuccokat szerezni és mekkorát lehet szívni velük. Sőt, azt is, hogy időnként milyen probléma lehet az, ha nem lehet bontott alkatrészt kapni, csak újat 180.000-ért és fél évet kell arra is várni, mire lesz az országban. Az autó pedig addig áll. :o( Nem egyszerű feladat két bogarat rendben tartani.

GABEK

Előzmény: scirocco (133)
scirocco Creative Commons License 2000.12.03 0 0 133
Jártunk itt-ott, az árak valóban elég nagy szórást mutatnak. Azért bontott tárcsafékeket 60k-ért, VDO-style (tehát nem eredeti) pl. olajhőmérőt 16k-ért még sehol nem próbáltak eladni. A barátom, akié az autó, több példát tudna hozni (csak sajnos Ő nem online...:-)). Ez nem fikázás, csak sajnos tudom, hogy működnek a szerelők.:-((
Szerintem pedig "bagóért" (kis túlzással) is hozzá lehet jutni jó cuccokhoz, esetleg egész alkatrészautókhoz, ha valaki rá tudja szánni a kellő időt és fáradtságot.
Előzmény: gabek (132)
gabek Creative Commons License 2000.12.03 0 0 132
Na erre kíváncsi vagyok... Nem azért, hogy megvédjem, de még nem tapasztaltam, hogy a fellegekben járna, ha árakról van szó. Inkább Ti vártok tőle csodát. Nem tudom, jártatok-e más bogaras szervízben v. boltban, érdemes körülnézni (Neveket nem akarok mondani). Sokan azt hiszik, hogy azért, mert huszon éves öreg szarokról van szó, akkor bagóért lehet kapni hozzá mindent. Ez a műfaj nem egészen erről szól. Szerintem ezt többen is meg tudják erősíteni itt a topikban.

GABEK

Előzmény: scirocco (131)
scirocco Creative Commons License 2000.12.02 0 0 131
Iszonyú állapotban vannak az oldalablakok, és az elefántfül körűli króm keret is elég siralmas.
Ha meg már úgy is cserélni kell, jobb lenne ilyenre. Lehet, hogy nem bogárra való, bár ha jól emléxem, az egész régieknek ilyen volt az ablakuk.
Ha elégedett vagy a szerelőddel, akkor boldog ember vagy.
Nem akarom bántani, csak SZVSZ eléggé el tud rugaszkodni a valóságtól, ha árakról van szó.

Scirocco

Előzmény: gabek (130)
gabek Creative Commons License 2000.12.02 0 0 130
Bevallom, itthon még nem találkoztam ilyen készlettel. Esetleg tudom javasolni a w3.swi.hu/vwinfo címet, ahol sok más mellett külföldi tunning cégekről is lehet információkat találni. Ez ügyben talán ők az illetékesek. Igazából nem nagy kunszt az egész. Ki kell venni az ablakot, az elefántfület és azt a kis króm izét, ami a kettőt elválasztja. Utána teleüveg és a hozzá való tömítés be. Nem tudom, hogy a hagyományos ablakemelő szerkezet megfelel-e neki, de szerintem igen.

Szerintem bogára nem való az ilyen. Ráadásul nagyon hasznos dolog az elefántfül.

Szabó Miki rulez... Évek óta oda járok.

GABEK

Előzmény: scirocco (129)
scirocco Creative Commons License 2000.12.02 0 0 129
Egen, ezt akarja jelenteni. :)
Erről az átalakító setről még nem hallottam. Megírnád, hol kapni és mi az ára?
Szabómiki nem igen tudott érdemben segíteni (és ugyebár Ő az isten :(( ) bocsi
Előzmény: gabek (128)
gabek Creative Commons License 2000.12.01 0 0 128
Nem azért, hogy kötözködjek, de mi az, hogy teli ablakos? Ez azt akarja jelenteni, hogy nincs elefántfül, hanem egy daraba marha nagy üveg van az ajtóban? Ha igen, akkor egyszerű. Meg kell venni az átalakító set-et és ki kell cserélni a cuccost. Két óra alatt kényelmesen megoldható.

GABEK

Előzmény: scirocco (127)
scirocco Creative Commons License 2000.12.01 0 0 127
Ja igen: egy barátom szeretne teli ablakost csinálni az 1302-éből. Ha vki tud segíteni (sablon, üveg, ismerős stb.), please írjon.

Kösz

scirocco Creative Commons License 2000.12.01 0 0 126
Hi!

Kicsit ugyan későn, de a gázos témához: 1szer el akarta nekem adni
egy bogarat, ami gázos volt. Nemtom legálisan-e, matrica volt rajta. Amúgy a palack
a hátsó ülés mögött volt. Fogyasztás kb. 15%-kal több literben, mint benzinből (persze ezt az eladó mondta) :))

Ciao

Előzmény: vwlaca (76)
pmatyi Creative Commons License 2000.11.30 0 0 125
Kedves Bogár tulajdonosok!!

Sajnos anyagi okok miatt sürgősen meg kell válnom szeretett öreg barátomtól. Segítségeteket kérném, hogy találjunk egy megbízható és lelkiismeretes vevőt rá.
Egy-két részlet:
1970, 1300-as tipus, 1200ccm -es motorral szerelve. 4db vadonatúj gumi. Kivül-belül felújítás után. Motorgenerál után 2800km-rel.
irányár: 350 ezer FT
Tel: +36-309-683-655
Ha lehet inkább irjatok a megadott e-mail címre.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Az autóhoz adom a rengeteg alkatrészt is, amely a felújítás során felhalmozódott és megmaradt.
Előre is köszi.

Előzmény: Réka Koma (124)
Réka Koma Creative Commons License 2000.11.28 0 0 124
Háháháháháháhhát ez ÓÓÓÓÓóóóóóóriási!

MasterReka! király! Köszi Azs, ezzel fogok mostantól villongani!!

Mellesleg szerényen, de nagy örömmel jelentem, hogy most már én is jogosan vezethetem a Rózsinkat, mert csütörtökön átveszem a jogosítványt! majd nagyon óvatosan fogok vezetni, nem kell tőlem félni... azt hiszem... még nem tudom... hihi!

Mellesleg Rózsika éppen most járt Szabómikinél, aki elismeréssel nyilatkozott a Tri-jam-os kerekekről, tehát kóser a hely.

szijjasztok: MasteReka

AZS Creative Commons License 2000.11.28 0 0 123
Réka!

Ezt ne hagyd ki: http://drive.to/camperflage

nakonxipán Creative Commons License 2000.11.28 0 0 122
Tirarira,

kösz, az az igazság, hogy - közben kiderült -, a dolog "igazoltan hosszú", a Balázs autókat adott erre a Brad Pitt-R. Redford-féle forgatásra, és ezzel volt elhavazva, de még így is lenyomtuk 2 hétre, holnap lesz kész a motorgenerál (Hévizi út), aztán - remélhetőleg - péntekre meglesz Humphrey, a Bogár.

Különben a Balázs qva rendes volt, a szerelés idejére adott egy csere-Bogarat.

Ugye, ugye: miből lesz a cserebogár?

Előzmény: tirarira (121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!