Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nakonxipán Creative Commons License 2000.12.21 0 0 167
Szerintem, ez nem a szivató...

Az van, hogy az autó 5-10 percnyi (!), gyakorlatilag tökéletes működés után álló helyzetben (pl. pirosnál, araszolgatásnál) szépen leáll (amikor hallom, hogy esik az alapjárat, akkor már - ez a legfurcsább - a túráztatás sem segít). Alig akar újra elindulni, kissé olyan "se kép, se hang" effektus.

Mi lehet ez? (Az akksi ölég új, bár az utóbbi két hétben alig mentem a géppel, és hát bejött a hideg is.)

Ha vkinek van tippje, pls, izenje meg.

Kösz.

SERGIO Creative Commons License 2000.12.19 0 0 166
Csorbai u. Szabó Miklós bogárszerelő, más autót nem is vállal.
Funk Creative Commons License 2000.12.19 0 0 165
Hali!

Én nem ismerek teljesen korrekt Bogár szerelőt,akit valaki istenit,azt más két hét múlva
elmondja mindenféle szemétnek,aki jól "lehúzta" és átvágta.Így jó szívvel nem ajánlanék senkit.
A végeredmény mindig szerencse kérdése,de a kocsid csak úgy tudod igazán megismerni,ha bátran nekiállsz bütykölni.Mindig csak egy valamire koncentrálj,ne szedd szét egyszerre mondjuk a gyújtást,mag a karbit.
Amint meg megtudtam hátsó sárvédő gumi csak 3,5 tonna feletti gépjárműveknek kötelező.

üdv:Funk

Előzmény: vwlaca (164)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.16 0 0 164
Én is sokkal nyugodtabb lennék, ha szerelő nézné meg a cuccost, de tudtok olyan szakit, aki aprólékosan átnézi és megcsinálja az autót?
A tapasztalatom az, hogy felszínesen, csak a főelemeket nézik át, és az apróságokkal nincs idejük és kedvük foglalkozni.
Előzmény: Réka Koma (163)
Réka Koma Creative Commons License 2000.12.15 0 0 163
Hátsóablak fűtés? az mi?.... :-))

Szívem szerint én is szakira bíznám ezeket a szétszedős dolgokat. Arról nem is beszélve, hogy az ember szerel, szerel, akkor jön egy hiba, amit nem tud megszerelni, és akkor hogyan viszi el a műhelybe szétszerelve megszerelésre? újraösszeszereli?

r az antiszerelő

Előzmény: Funk (162)
Funk Creative Commons License 2000.12.15 0 0 162
Sziasztok!

A helyzet az az,hogy aníg én a saját autómat a
saját garázsomban miszlikre szedem,a másét nem szívesen piszkálnám.Az ok az pedig a következő:
a harminc körüli járgányoknál nem igazán lehet tudni,hogy mit "taknyoltak" rajta.Nálam az olajszűrő egyik csavarja pillanat ragasztóval
volt "rögzítve".Miután kiszedtem,még egy napom ráment hogy a félórásra betervezett olajcserét végrehajtsam.Lehet,hogyha a karbitokat le akarnánk szedni az egyik tőcsavar megadná magát,
és onnantól falslevegő + gépműhely.A benzinpumpa
meghajtó tüske bakelit vezető hüvelye hosszában
ketté volt törve,hajszálon mullott,hogy nem ejtettem bele a blokkba(motorkivétel,szétszedés).
Tehát bármi előfordulhat (halott német katona a tankban),így nem szívesen venném a lelkemre,ha nagyobb probléma kerekedne a dologból.Minden egyes Bogár más és más,nekem a mostani példányon
kb.:fél év kisérletezés,állítgatás,pucolgatás,
cserélgetés(két km felesleges kábel kihúzása) kellett a majdnem tökéletes porlasztó+motor+gyújtás összehangolásához,és így
a legnagyobb hidegben,forróságban is pöccre indul(a hátsó ablak fűtés még mindig csak véletlen-szerűen működik).

Üdv mindenkinek,jó mengele fűtést!

Előzmény: Pmikk (158)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.13 0 0 161
Eléggé félreérthető volt az előző levelem...
Ne értsétek félre, nem szexuális ajánlatról van szó!!!!!!!!!!!!!!
Előzmény: vwlaca (160)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.13 0 0 160
szívesen vennénk órákat is a szívatós témából, nemde Pmikk?
természetesen ellenszolgáltatás fejében.

ki hajlandó tanítani?

Előzmény: Pmikk (158)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.13 0 0 159
Scirocco,

kösz a tanácsot, beméretem, és ha tényleg ott a gáz, akkor irány a Kárászy & Co.

ThanX,

nakonxipán

Előzmény: scirocco (155)
Pmikk Creative Commons License 2000.12.13 0 0 158
Most mar akkor ketten vagyunk akik csak amulnanak es bamulnanak mig aranykezu kollegaink magyaraznanak a szivatorol. De mi a helyzet az aranykezu kollegakkal?
Előzmény: vwlaca (156)
Tzl Creative Commons License 2000.12.13 0 0 157
Laca!

Ha meleg motornál is rárakja a szivatót, akkor nem kizárt, hogy az autómata szivató bimetálja van elöregedve. Akkor is le tud állni a motor, ha túl sok benzint kap.

Kérdés:
A bogaramban elektromos AC pumpa van már kb egy éve. Azóta van az a gondom, hogy ha kevés benzin van benne (5-10 liter) akkor jobbos kanyarban ahogy félre folyik a benzin csak levegőt szív a pumpa a tankból és másodpercek múlva leáll a motor. A kérdésem az lenne, hogy létezik az 1302-eskbe olyan tank, amiben vannak már valami terelőlemezek ez ellen.

Tzl.

Előzmény: vwlaca (143)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.12 0 0 156
Pmikk!

A beállítós szeánszban én is benne volnék, mint okosan hallgató, de szívesen tanuló bogaras.
Egyéb résztvevő?

Előzmény: Pmikk (153)
scirocco Creative Commons License 2000.12.12 0 0 155
Ha beméreted a gátlókat, és sz@rok, javaslom a Kárászy céget (a Lehel út elején), odaviszed a kiszerelt gátlókat, másnapra feltöltik tetszőleges keménységűre. Garancia 1 év.
Kiszerelés-beszerelés nem túl bonya, és ha csak a hátsókat kell cserélni, még futóműveshez sem kell vinni a kocsit utána. Ezt tudom ajánlani, mint messze a legköltcségkímélőbb megoldást.

Üdv
Scirocco

Előzmény: nakonxipán (154)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.12 0 0 154
Háááát, tekintettel arra, hogy más tipp nincs (snki többet, harmadszor) ez az egyetlen új nyom, amin - technikailag szintén járatlanként - el tudok indulni.

Anyagilag nem örülnék most egy lengéscsillapítós bulinak, de nem bánnám, ha kiderülne már, hogy mi van e mögött a "szeplő" mögött. (Hogy tudnillik kotoyog az a drága.)

Megnézetem, de tartok tőle, hogy a szerelő észrevette volna.

Azért thanx.

Előzmény: Pmikk (153)
Pmikk Creative Commons License 2000.12.12 0 0 153
Kedves Nakonxipan!
Mint technikailag jaratlan kicsit felve kedezem:
Esetleg nem lehet a baj a lengescsillapitonal?

Nem rendezunk valamikor egy "Allitsuk Be Az Automata Szivatot" bulit? Az enyem mukodik, ha reggel kipockolom a teljesen visszavett allasabol, ahol kicsit megszorul. Ezutan mar minden okes. Igazabol en sem merem szetszedni a cuccost. Vagy merjem? Meri vagy nem meri?

Előzmény: nakonxipán (152)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.11 0 0 152
Kösz, de az a helyzet, hogy nálam nem jött be ez a diagnózis, nem ityeg (a Bogárnál) semmi, a fék rendben van, a kotoygás mégis megvan.
Idegesítő, viszont nem fékez szarabbul, mint annak előtte.

További tippek?

Előzmény: vwlaca (150)
Funk Creative Commons License 2000.12.09 0 0 151
Igyekszik az ember...
Ellenben azt tudja-e valaki,hogy a hátsó sárvédő gumik még kötelezőek?
Csak azért,mert pl az új Opeleken nincs,én meg a Bogaramét két hét leforgása alatt
háromszor szaggattam le,legutóbb a tartó vassal együtt.Hiába erős volt a lábtörlő gumija,
melyből kivágtam,s felcsavaroztam.Tehát?

üdv

Előzmény: AZS (147)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.08 0 0 150

Nekem kb. 5 éve volt ilyesmi. Valami fékalkatrész fityegett, már nem emlékszem, de a szerelő szerint nem is volt jelentősége. Kérésemre azért megbuherálta valahogy, egy kis pöcökkel kifeszítette. Bocs, hogy nem tudtam értelmesen elmondani, de már elég régen volt.
Előzmény: nakonxipán (149)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.08 0 0 149
Bogarasok, lécci, segítsetek!

A bogaramból, a bal hátsó kerék környékéről fékezéskor kotyogó hang hallatszik, ami aztán - mint egy pattogó labda - szépen "elül"...

A féltengelynek kutyabaja, a fékdobban nincs "nyolcas", a pofákról nem esett le semmi,ami ezt a hangot adhatná.

A szerelőm se tudott semmit sem mondani.

Volt már ilyesmitek? Mi lehet ez..?

Előre is kösz.

AZS Creative Commons License 2000.12.06 0 0 148
Más. Jövő márciusban rendezi meg a VWinfo és a "bogarasok" levlista a 3. Monstre Ámde Zártkörű VWárgesztesi Luxusbulihétvégét.

Korlátozott számban még elfogadunk jelentkezéseket nemlistatagoktól és nemVWinfonépektől is. (Ez speciel azt akarja jelenteni, hogy gyertek bulizni bogarazni buszozni ti is, mert az jó :-)

A Várgesztesi Villapark weblapja: http://www.villaparkvargesztes.matav.hu

A VWinfo-n meg egy rakás kép és 3 video arról, hogy mi várható akkor, amikor mi is ott vagyunk.

Kőccségek: két személy két éjszakára kb. 12000 + kaja + pia + benzin, beleértve pl. a fedett trópusi uszoda használatát is. (Szerintem pl. Agárddal összehasonlítva kicsitse sok...)

Szal akit érdekel a dolog, eresszen meg nekem egy mélt a vwinfo@swi.hu címre.

Előzmény: AZS (147)
AZS Creative Commons License 2000.12.06 0 0 147
Funk néven milyen jókat írsz :-)))
Előzmény: Funk (145)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.06 0 0 146
Funk!
Köszi a részletes tanácsokat.

Én inkább nem piszkálok bele a karburátorba.
Ha tudnál ajánlani szakembert (pl. magadat)
szívesem megnézetném.

Előzmény: Funk (145)
Funk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 145
Egy alapos karburátor takarítás,és az "elnyalt"
hornyú fúvokák cseréje + a fals levegő szívás megszüntetése sokat lendíthet a dolgon.A pillangó szelep tengelyét én a dzsuvás idő beállta előtt
meg szoktam oly módon pucolni,hogy a levett,jobb oldalára fektetett karbinál a tengely végéről
leszedem a szivató fogazott félkőr alakú ellensúlyát,majd a tengelyt ahol áthalad a karbi házon kivül belül megáztatom pl.:WD-el(ez minden mocskot felold,kimos)szárazra törlöm,majd 1-2
csepp motorolajat a tengely tövére csöppentek.
A lépcsős tárcsát úgy teszem vissza alátétekkel a tengelyre,hogy csak óvatosan kézzel húzom meg az
anyát,majd a menetes részre csöppentek egy csepp
olajfestéket,ami megakadályozza annak lecsavarodását,viszont a tengely szinte teljesen szabadon mozog,nem szorul a porlasztó házhoz.Kézzel simán ellenőrizhetitek a szivató
mozgását,mégpedig úgy,hogy a gázbovden karbi oldali végét elhúzzátok a lépcsős tárcsától,és azt a két irányba szélső állásáig nyomjátok.Ha itt akár egy kicsit is "ragad",akkor pucolandó,különben a téli nagy hőingadozásoknál
szorulni fog.

üdv

Előzmény: vwlaca (143)
scirocco Creative Commons License 2000.12.05 0 0 144
Lehet mechanikus gond is, dzsuvás a pillangószelep tengelye, kopottak a fogak a körhagyón (asszem így híjják itt is), meg ilyesmi. Ilyenkor fenn tud akadni a szívató (még akkor is, ha egyébként túl hamar kapcsolna ki).
Előzmény: vwlaca (143)
vwlaca Creative Commons License 2000.12.05 0 0 143
Sziasztok!

Reggel nekem is le leáll a motor, kb.10-15 perc kell, hogy bemelegedjen.
A szívató szerintem kicsit gyorsan kapcsol ki, de ez nem biztos.Ha viszont leállítom, és pár perc múlva továbbmegyek, akkor újra bekapcsol a meleg motor ellenére.Ilyenkor adok egy pici gázfröccsöt, ekkor visszaugrik a fordulat.
Egyéb tipp?

Előzmény: scirocco (141)
scirocco Creative Commons License 2000.12.05 0 0 142
Kösz az infót az ablakokról, de (ha jól értem), ettől még mindig marad az elefántfül.Ami meg, ugye, ízlés kérdése... (megjegyzem nem az enyém az autó).
VDO-műszerek: én 3 MotoMetert vettem 3k Ft-ért (ez gyak. ugyanaz). Autóbontóban, Bp. XXII. kerületben. (a többi már reklám lenne...). Más kérdés, hogy az olajnyomásmérőhöz nincs gomba, ha valakinek lenne egy, vevő lennék rá.
Előzmény: Funk (137)
scirocco Creative Commons License 2000.12.05 0 0 141
Nem lehet, hogy a szivatód nem igazán "tudja a dolgát"? Beállítás:
Az automata szivató házán találsz 3 csavart, ezeket kilazítva lehet állítani a szivatót. Egyik irányba tekerve jobban ráhúz és tovább is marad rajta, másik irányba meg fordítva. Fejből nemtom, melyik melyik, de könnyű rájönni. Talán ettől jobb lesz.
Előzmény: Pmikk (140)
Pmikk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 140
Igen tisztelt Szakertok!
Mennyi ideig kell melengetni egy tokeletes motort, hogy ilyen hidegben megtartsa mar az alapjaratot? Szoval mi a gaz, ha nem megy egybol tokeletesen az auto?
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.05 0 0 139
VWlaca, kösz, figyelgetni fogok, egyelőre az van, hogy nem igazán műxik az alapjárat, gyönyörű a motorhang, de a ritmus még nem annyira, le-leáll, de ez nem izgat, mondta a Balázs (Meggyes), hogy az alapjárat szép fokozatosan fog emelkedni.

Réka Koma "altopicjára" visszatérve, a párásodással én is szívok, a legjobb módszer még mindig az elefántfülek kereszthuzata, csutkóra emelt fűtéssel. A spray szerintem szar, összegányolja csak az üveget.

Pmikk Creative Commons License 2000.12.05 0 0 138
Meg roviden a teli gumikhoz amit Reka Koma felajanlott:
Uniroyal marka, eleg nagy profilmelyseggel, de eleg regiek, ugyhogy rendesebb szemrevetelezes utan akinek kell az jo olcson viheti.

Ami meg az elefantfuleket illeti en biztos nem valnek mag toluk. Tokre jol jonnek amikor nem akar az ember lefagyni ugy igazan a menetszeltol, de a para miatt kell egy kicsit szelloztetni. Tenyleg, ti mit csinaltok a parasodas ellen? En vettem egy MOL kutnal valami paraelenes spray-t egy ideig mukodott de inkabb csak a szelvedon, a hatso ablak menthetetlennek tunik. Kinek van valami jo otlete?
Hu de sokat irtam bocs...

Előzmény: Réka Koma (114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!