Az van, hogy az autó 5-10 percnyi (!), gyakorlatilag tökéletes működés után álló helyzetben (pl. pirosnál, araszolgatásnál) szépen leáll (amikor hallom, hogy esik az alapjárat, akkor már - ez a legfurcsább - a túráztatás sem segít). Alig akar újra elindulni, kissé olyan "se kép, se hang" effektus.
Mi lehet ez? (Az akksi ölég új, bár az utóbbi két hétben alig mentem a géppel, és hát bejött a hideg is.)
Én nem ismerek teljesen korrekt Bogár szerelőt,akit valaki istenit,azt más két hét múlva
elmondja mindenféle szemétnek,aki jól "lehúzta" és átvágta.Így jó szívvel nem ajánlanék senkit.
A végeredmény mindig szerencse kérdése,de a kocsid csak úgy tudod igazán megismerni,ha bátran nekiállsz bütykölni.Mindig csak egy valamire koncentrálj,ne szedd szét egyszerre mondjuk a gyújtást,mag a karbit.
Amint meg megtudtam hátsó sárvédő gumi csak 3,5 tonna feletti gépjárműveknek kötelező.
Én is sokkal nyugodtabb lennék, ha szerelő nézné meg a cuccost, de tudtok olyan szakit, aki aprólékosan átnézi és megcsinálja az autót?
A tapasztalatom az, hogy felszínesen, csak a főelemeket nézik át, és az apróságokkal nincs idejük és kedvük foglalkozni.
Szívem szerint én is szakira bíznám ezeket a szétszedős dolgokat. Arról nem is beszélve, hogy az ember szerel, szerel, akkor jön egy hiba, amit nem tud megszerelni, és akkor hogyan viszi el a műhelybe szétszerelve megszerelésre? újraösszeszereli?
A helyzet az az,hogy aníg én a saját autómat a
saját garázsomban miszlikre szedem,a másét nem szívesen piszkálnám.Az ok az pedig a következő:
a harminc körüli járgányoknál nem igazán lehet tudni,hogy mit "taknyoltak" rajta.Nálam az olajszűrő egyik csavarja pillanat ragasztóval
volt "rögzítve".Miután kiszedtem,még egy napom ráment hogy a félórásra betervezett olajcserét végrehajtsam.Lehet,hogyha a karbitokat le akarnánk szedni az egyik tőcsavar megadná magát,
és onnantól falslevegő + gépműhely.A benzinpumpa
meghajtó tüske bakelit vezető hüvelye hosszában
ketté volt törve,hajszálon mullott,hogy nem ejtettem bele a blokkba(motorkivétel,szétszedés).
Tehát bármi előfordulhat (halott német katona a tankban),így nem szívesen venném a lelkemre,ha nagyobb probléma kerekedne a dologból.Minden egyes Bogár más és más,nekem a mostani példányon
kb.:fél év kisérletezés,állítgatás,pucolgatás,
cserélgetés(két km felesleges kábel kihúzása) kellett a majdnem tökéletes porlasztó+motor+gyújtás összehangolásához,és így
a legnagyobb hidegben,forróságban is pöccre indul(a hátsó ablak fűtés még mindig csak véletlen-szerűen működik).
Most mar akkor ketten vagyunk akik csak amulnanak es bamulnanak mig aranykezu kollegaink magyaraznanak a szivatorol. De mi a helyzet az aranykezu kollegakkal?
Ha meleg motornál is rárakja a szivatót, akkor nem kizárt, hogy az autómata szivató bimetálja van elöregedve. Akkor is le tud állni a motor, ha túl sok benzint kap.
Kérdés:
A bogaramban elektromos AC pumpa van már kb egy éve. Azóta van az a gondom, hogy ha kevés benzin van benne (5-10 liter) akkor jobbos kanyarban ahogy félre folyik a benzin csak levegőt szív a pumpa a tankból és másodpercek múlva leáll a motor. A kérdésem az lenne, hogy létezik az 1302-eskbe olyan tank, amiben vannak már valami terelőlemezek ez ellen.
Ha beméreted a gátlókat, és sz@rok, javaslom a Kárászy céget (a Lehel út elején), odaviszed a kiszerelt gátlókat, másnapra feltöltik tetszőleges keménységűre. Garancia 1 év.
Kiszerelés-beszerelés nem túl bonya, és ha csak a hátsókat kell cserélni, még futóműveshez sem kell vinni a kocsit utána. Ezt tudom ajánlani, mint messze a legköltcségkímélőbb megoldást.
Háááát, tekintettel arra, hogy más tipp nincs (snki többet, harmadszor) ez az egyetlen új nyom, amin - technikailag szintén járatlanként - el tudok indulni.
Anyagilag nem örülnék most egy lengéscsillapítós bulinak, de nem bánnám, ha kiderülne már, hogy mi van e mögött a "szeplő" mögött. (Hogy tudnillik kotoyog az a drága.)
Megnézetem, de tartok tőle, hogy a szerelő észrevette volna.
Kedves Nakonxipan!
Mint technikailag jaratlan kicsit felve kedezem:
Esetleg nem lehet a baj a lengescsillapitonal?
Nem rendezunk valamikor egy "Allitsuk Be Az Automata Szivatot" bulit? Az enyem mukodik, ha reggel kipockolom a teljesen visszavett allasabol, ahol kicsit megszorul. Ezutan mar minden okes. Igazabol en sem merem szetszedni a cuccost. Vagy merjem? Meri vagy nem meri?
Kösz, de az a helyzet, hogy nálam nem jött be ez a diagnózis, nem ityeg (a Bogárnál) semmi, a fék rendben van, a kotoygás mégis megvan.
Idegesítő, viszont nem fékez szarabbul, mint annak előtte.
Igyekszik az ember...
Ellenben azt tudja-e valaki,hogy a hátsó sárvédő gumik még kötelezőek?
Csak azért,mert pl az új Opeleken nincs,én meg a Bogaramét két hét leforgása alatt
háromszor szaggattam le,legutóbb a tartó vassal együtt.Hiába erős volt a lábtörlő gumija,
melyből kivágtam,s felcsavaroztam.Tehát?
Nekem kb. 5 éve volt ilyesmi. Valami fékalkatrész fityegett, már nem emlékszem, de a szerelő szerint nem is volt jelentősége. Kérésemre azért megbuherálta valahogy, egy kis pöcökkel kifeszítette. Bocs, hogy nem tudtam értelmesen elmondani, de már elég régen volt.
Más. Jövő márciusban rendezi meg a VWinfo és a "bogarasok" levlista a 3. Monstre Ámde Zártkörű VWárgesztesi Luxusbulihétvégét.
Korlátozott számban még elfogadunk jelentkezéseket nemlistatagoktól és nemVWinfonépektől is. (Ez speciel azt akarja jelenteni, hogy gyertek bulizni bogarazni buszozni ti is, mert az jó :-)
A Várgesztesi Villapark weblapja: http://www.villaparkvargesztes.matav.hu
A VWinfo-n meg egy rakás kép és 3 video arról, hogy mi várható akkor, amikor mi is ott vagyunk.
Kőccségek: két személy két éjszakára kb. 12000 + kaja + pia + benzin, beleértve pl. a fedett trópusi uszoda használatát is. (Szerintem pl. Agárddal összehasonlítva kicsitse sok...)
Szal akit érdekel a dolog, eresszen meg nekem egy mélt a vwinfo@swi.hu címre.
Egy alapos karburátor takarítás,és az "elnyalt"
hornyú fúvokák cseréje + a fals levegő szívás megszüntetése sokat lendíthet a dolgon.A pillangó szelep tengelyét én a dzsuvás idő beállta előtt
meg szoktam oly módon pucolni,hogy a levett,jobb oldalára fektetett karbinál a tengely végéről
leszedem a szivató fogazott félkőr alakú ellensúlyát,majd a tengelyt ahol áthalad a karbi házon kivül belül megáztatom pl.:WD-el(ez minden mocskot felold,kimos)szárazra törlöm,majd 1-2
csepp motorolajat a tengely tövére csöppentek.
A lépcsős tárcsát úgy teszem vissza alátétekkel a tengelyre,hogy csak óvatosan kézzel húzom meg az
anyát,majd a menetes részre csöppentek egy csepp
olajfestéket,ami megakadályozza annak lecsavarodását,viszont a tengely szinte teljesen szabadon mozog,nem szorul a porlasztó házhoz.Kézzel simán ellenőrizhetitek a szivató
mozgását,mégpedig úgy,hogy a gázbovden karbi oldali végét elhúzzátok a lépcsős tárcsától,és azt a két irányba szélső állásáig nyomjátok.Ha itt akár egy kicsit is "ragad",akkor pucolandó,különben a téli nagy hőingadozásoknál
szorulni fog.
Lehet mechanikus gond is, dzsuvás a pillangószelep tengelye, kopottak a fogak a körhagyón (asszem így híjják itt is), meg ilyesmi. Ilyenkor fenn tud akadni a szívató (még akkor is, ha egyébként túl hamar kapcsolna ki).
Reggel nekem is le leáll a motor, kb.10-15 perc kell, hogy bemelegedjen.
A szívató szerintem kicsit gyorsan kapcsol ki, de ez nem biztos.Ha viszont leállítom, és pár perc múlva továbbmegyek, akkor újra bekapcsol a meleg motor ellenére.Ilyenkor adok egy pici gázfröccsöt, ekkor visszaugrik a fordulat.
Egyéb tipp?
Kösz az infót az ablakokról, de (ha jól értem), ettől még mindig marad az elefántfül.Ami meg, ugye, ízlés kérdése... (megjegyzem nem az enyém az autó).
VDO-műszerek: én 3 MotoMetert vettem 3k Ft-ért (ez gyak. ugyanaz). Autóbontóban, Bp. XXII. kerületben. (a többi már reklám lenne...). Más kérdés, hogy az olajnyomásmérőhöz nincs gomba, ha valakinek lenne egy, vevő lennék rá.
Nem lehet, hogy a szivatód nem igazán "tudja a dolgát"? Beállítás:
Az automata szivató házán találsz 3 csavart, ezeket kilazítva lehet állítani a szivatót. Egyik irányba tekerve jobban ráhúz és tovább is marad rajta, másik irányba meg fordítva. Fejből nemtom, melyik melyik, de könnyű rájönni. Talán ettől jobb lesz.
Igen tisztelt Szakertok!
Mennyi ideig kell melengetni egy tokeletes motort, hogy ilyen hidegben megtartsa mar az alapjaratot? Szoval mi a gaz, ha nem megy egybol tokeletesen az auto?
VWlaca, kösz, figyelgetni fogok, egyelőre az van, hogy nem igazán műxik az alapjárat, gyönyörű a motorhang, de a ritmus még nem annyira, le-leáll, de ez nem izgat, mondta a Balázs (Meggyes), hogy az alapjárat szép fokozatosan fog emelkedni.
Réka Koma "altopicjára" visszatérve, a párásodással én is szívok, a legjobb módszer még mindig az elefántfülek kereszthuzata, csutkóra emelt fűtéssel. A spray szerintem szar, összegányolja csak az üveget.
Meg roviden a teli gumikhoz amit Reka Koma felajanlott:
Uniroyal marka, eleg nagy profilmelyseggel, de eleg regiek, ugyhogy rendesebb szemrevetelezes utan akinek kell az jo olcson viheti.
Ami meg az elefantfuleket illeti en biztos nem valnek mag toluk. Tokre jol jonnek amikor nem akar az ember lefagyni ugy igazan a menetszeltol, de a para miatt kell egy kicsit szelloztetni. Tenyleg, ti mit csinaltok a parasodas ellen? En vettem egy MOL kutnal valami paraelenes spray-t egy ideig mukodott de inkabb csak a szelvedon, a hatso ablak menthetetlennek tunik. Kinek van valami jo otlete?
Hu de sokat irtam bocs...