Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nagyon szépen köszönöm a reális véleményeiteket, persze ki hogy gondolkodik azért írtam a "reális" jelzőket. Osztottam-szoroztam sokat, úgy tűnik hogy a Kappa csak második autóként kapna szerepet a garázsban. A leírtak alapján Löncihez közelebb állok(meg az UFO-khoz :)), mármint az autók iránti megszálottság szintjén nézzük. A mindennapi autóm egy swift 1.6-os régi kasznis 4x4 mivel már ráköltöttem kb 400-at vagy többet....ne is kérdezzétek mi volt vele pontosítva kb MINDENT kicserélhettem rajta kivéve az ablakokat... de már simán tartja a tempot haverom 2.0-ás legacy-ával(hóban is). :D Ezek függvényében suzuki még vagy 10 évig megmarad városi/téli autónak. Na most a kinézett autoról, egy lancia rally autókkal foglalkozó szerelőé minden számlával van igazolva(mármint a hozzá vásárolt alkatrészek) a futómű már koni rugókkal "tuningolva" lett +a fékcsöveket verseny csövekre cserélte.A kocsi kapott egy lefuvó szelepet is sima egy utas, tehát majd egy forge vagy bailey két utasat bekell szereznem angol honból.A kocsi szép karbantartott állapotban van, majd még megvárom cimborámat hogy rádughassuk gépre vásárlás elött(hibakód keresés). Ha netán átverés s pénztemető lenne ez akkor jön a Lönci féle módszer hogy A-tól Z-ig felujítani marad. Az alkatrész oldalról a bárdi autotól mindent 40-45% kedvezményért(netes lista árból) beszereznek nekem a szerelők, ha meg használt kell akkor sajnos cska racing baráz marad. Az autót alapvetően hétvégi hosszabb utakra használnám ahol kicsit dinamikusabban közlekednék vele, s nem utolsó sorban a suzukit lenézik ezáltal mindig baleset veszélyesen előzgetnek. Eljött az idő a hogy már kényelmesen s dinamikusank utazzak, sőt biztonságban(jó a swift de hamar törik).
A Cometic-nél benne van a pakliban, hogy aki már ilyent vesz, az valószínű, hogy versenybenzint, vagy ethanolt tankol. Ha hozzáveszel még egy jótékony síkolást is, akkor már lehet sok is akár, de szerintem 100-as benzin kompenzálná, esetleg egy enyhén módosított gyújtástábla, de a biztos, ha lenn a hengerfej, és "kiköbölöd". Ha minden kötél szakad, pár tizedet le lehet venni a dugattyútetőből, ha amúgy gyári programmal használnád, ennyi tartalék biztosan van benne.
a gyári városi érték elvileg 15,x liter, ahhoz képest ez mindenképp baráti, de lehethogy akkor még inkább felfelé csaltak a gyári fogyasztás adatokkal... .D a 230as w123asom volt olyan, h télen nyáron, autópályán, városban mindenhogy 11litert evett. kivéve full dugós használat mellett. ez tized literrel nagyobb, de korszerűbb technológia, ezért gondoltam, sokkal többet csak nem eszik.
féltél: ez a két nap -5 fok, 3 nap +10 ez nekem nem tél. gondolom egy igazi téli szezonban többet enne. de mindegy, most úgyis 200huf lesz lassan a benzin, lehet majd taposni... .))
van vmi spéci, csak erre a motorra jellemző vmi, amit tudni érdemes?
Nekem is 2,4 benzinesem van. :) Jelenleg az autópálya használat mellett eszik kb. ennyit... Ősszel volt hengerfej felújítás, nemrég termosztát csere, sajnos nem akar lejjebb menni. Pedig amit írsz, szerintem az lenne a reális... Befecskendező tisztítás lesz még kipróbálva, sajnos több ötletem nincs.
aha közben rájöttem. még nem vizsgáltam végig egyessével, de az egyértelmű, hogy a mélyközepek és mélyek mind kuka. és ha a csipogók is kuka, akkor gondolom azokat is be lehet szerezni, ugye?
teljesen értem az abszurditását, hogy egy lancia kappa kapcsán a legnagyobb problémám a hangszórókészlet, de egyrészt volt itt azért termosztátcserétől kezdve, generátorfelújításig pár dolog, aztán a vészvillogó egy fokkal komolyabb problémának tűnik, harmadrészt hadd élvezzem még ki egy kicsit a "check ok" mézesheteket. amíg lehet... .)) tényleg évek óta nézegettem őket, mire realizálódott a cucc, sremélem, nem bánom meg hosszútávon sem, ezt a teljesen irracionális döntésemet sem ,)
nem tudom, van-e itt még vkinek 2.4benzinese, de a fogyasztás 600kmen egyelőre full pesti használat mellett, féltéli üzemmódban stabil 10,75, ami mivel kevesebb, mint az előző kocsim, teljesen faya, és egyben gyanúsan kevésnek tűnik...
Hát mondjuk az legyen a legnagyobb baj, hogy a hangszórókkal gond van... Egyébként nem 6 hanem 8 hangszóró, mert hátul is van különálló magas közvetlenül a 16-os mellett (egyébként ugyanolyan a magas hangszóró mint elől. De a magasaid is rosszak?
Azokon a modelleken amelyeket elől 4 dugattyús Brembo féknyergekkel szereltek azokra a 15-ös lemez és könnyűfém felnik egyáltalán nem szerelhetők fel és a korábbi fajta "homorú" 16-os gyári könnyűfém felni sem.
Szerintem jól döntöttél, a turbós benzineseknél megbízhatóbb a 2,4 szívó. A fogyasztását meg majd meglátod hosszabb távon.
Szerény véleményem szerint ez nem egy diagnosztikai műszer.
A Fiat oktatási eszközöket egy időben ez a New Tronic nevű cég készítette (neve ellenére olasz cég).
Arra szolgált, hogy többféle cca. 90-es évek eleji ECU működését részleteiben bemutassák, a szerelők elsajátítsák azok működését és javításukat. A kerek csatlakozó jön a bőröndre és a másik végére lehet a különböző ECU-k ra felcsatlakozni. A bőröndre kivezetődnek az ECU csatakozási pontjai és oda lehet tápot és bizonyos jeleket feladni (külső jelgenerátorral) felcsatlakoztatni bizonyos rendszerelemeket vagy pld. a potenciométerrel hideg vagy meleg hűtővizet szimulálni illetve szándékosan elő lehet idézni bizonyos hibás üzemállapotokat, szakadást vagy megnövekedett ellenállást, bizonyos fals jelek hatásait stb. Vagy épp szándékosan egy hibás elemet bekötni és ezzel szemléltetni ezek hatását a működésre labor körülmények között.
Van egyébként egy Examiner Minije is eladó 90-ért ami hol megy hol nem. Hát nem tudom....
heló, köszi, de azt, amit korábban érden hirdetett a tulaj. a kocsi egyben vanónak tűnik, leszámítva pár dolgot, köztük a teljes hangszórószet cserét. az első csipogók mérete micsoda? bár végülis nem kötelező hat hangszóróval hallgatni a muzakot... .)
továbbra is kérdés, hogy volt-e vkinek olyan jelensége, hogy a vészvillogó nem kapcsol, de jobbra indexelve és bekapcsolva visszajelez a vészvillogókapcsoló lámpa (de csak indexel)? ÉS a LÁMA kérdés valamennyi kapatípusra ugyanaz a közös gyári felniméret van ugye? grazie
ps: most olvasom, amit írtál a 20vt-ssel kapcsolatban, egy időben énis szemeztem turbósokkal, de letettem róla, remélem szimpla 2.4es szívómotoros cuccra kevésbé vonatkoznak szavaid, és nem én kerülök a szívómotor végére .)