Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Úgy nét ki hogy képbe került most egy 2,4 JTD 6-os váltó most amit javasoltál korábban az áttételezés miatt.
Most már csak az a kérdés vajon rá lehet-e játszani a 16vt-re? Ugye van egy olyan 16vt váltóm ami már bowdenes, Bowdenekkel, váltókarral, mindennel. Szóval az a harang biztosan stimmel az enyémre. Szerintem abba a harangba lehetne átépíteni a komplett jtd váltót (ha megoldható). Itt a buktatókra gondolok pld. a behajtótengely vajon megegyezik-e hosszra/ricnizésre, hogy a kuplungnál stimmeljen. A kihajtás oldalon milyen trükkök lehetnek (a viszkón kívül)?
Ha veteránra teszed el akkor nagyjából tilos hozzányúlni. Már a kézi váltósra alakítás is problémás akkor mivel nem készült gyárilag kézi váltós Coupe. Nagyon könnyen el lehet veszíteni azt a 25 pontot hiszen egy átfényezett elem egy nem eredeti levegőcső, vagy épp egy javított tetőkárpit is pontlevonással jár.
Sok mindent írsz, próbálok sorban válaszolni. Ha veterán vizsga cél a Coupénál, akkor a turbósítás felejtős, egy ilyen szintű beavatkozás kizárja a veterán minősítést. (az Öcsémnek van egy OT-s traumája, irdatlan cumi(k) árán, így volt alkalmam belelátni az igazi szőrszál hasogatásba) A 20VT gyári turbója, egy őskövület, már az öthengeres motoron is relatív későn tölt be, pedig ott gyakoribb munkaütemek mellett, nagyobb lökettérfogat "fújja", ezt nem erőltetném, de tovább menvén, magát a twin turbó rendszert sem biztos. Legfőképp az iszonyatos hőtermelés miatt, továbbá a szabályzási nehézségek, csövezés bonyolultsága, ill. a helyhiány miatt, valamint ezek horror többletköltsége miatt sem. Egy okosan megválasztott "single" golyóscsapágyas simán tudja azt a felpörgési hajlamot, mint két kisebb régi őskövület, lényegesen egyszerűbb beépítés mellett. Az írható motorvezérlésnek tökmindegy, hogy hány hengeres maga a motor, így is úgy is drága, viszont megkerülhetetlen, ez nélkül bele sem szabad vágni, ez lenne a lelke az egésznek. Profi programozót tudok ajánlani, ez ma már nem probléma Magyarországon (sem). Valahol el van mentve nekem egy 164 V6 24V turbo projekt, ha lesz időm előásom, belinkelem inspiráció gyanánt.
Ui.: a 2107 kemény lesz, mindenképp kíváncsi lennék a részletekre, ha lesz róla elérhető anyag, az érdekelne! ;-)
Természetesen nem veszem tolakodásnak senki véleményét, kifejezetten jól esik erről beszélgetni veletek.
Sokat gondolkodtam már az egészen, hogy mihez kezdjek az autókkal, főleg úgy, hogy pillanatnyilag finoman szólva nem könnyen eladhatóak mínusz termelése nélkül. 15 éve, hogy utoljára ilyen nagy fa vágta belém a fejszéjét, hiányzik az őrültség, valószínűleg kezdődő kapuzárási pánikom van, talán ez is oka, hogy ilyeneken töröm a fejem, mint a V6 turbo. :-)
Nem ez az egyetlen nickemhez méltó projekt, a szüleim 2107-ese is nálam landolt karácsonyra és egy Honda S2000 hajtáslánccal házasodik. :-)
A V6 turbo kapcsán két út közül kell választanom.
Vagy a kupét turbósítom és akkor az egész autót miszlikre kell szednem és az összes hibát kijavítva raknom össze, manuálissá alakítva, valamint előkészülve már egy majdani veteránvizsgára is,
vagy a szedánt turbósítom, amit bizonyos szempontok szerint low cost stílusban tennék, többek közt azért, mert annak a karosszériája jó, ahhoz nem kell hozzányúlni.
A sűrítési arány csökkentése (fém hengerfej tömítéssel) és a kovácsolt motorbelső (dugattyú, hajtókar) megfordult az én fejemben is.A feltöltő kapcsán motoszkál a kérdés a fejemben teljesen spekulatívan, hogy a 2 literes turbója akár még passzolhat is esetleg a V6 egyik hengersorához? A légszállítási értékeket nem ismerem, tehát ez egyelőre vakon tapogatózás. A majdani számolgatáshoz kell majd egy leömlő terv is, meg ahogy írtad, benzinpumpa, injektorok, plusz az összeköttetésük.
A két turbós V6-al lehet, hogy kinőttem a motorházat, rajzolnom kell elsőként, hogy minden lég- és olajhűtő és mindennek a csövezése elfér-e egyáltalán...
Mindenesetre érdekel a házon belüli alkatrészekből legózás és úgy gondolom, ha beleugrok, akkor legyen durva az eredmény. A kérdés persze, hogy a reménybeli két turbós V6 várható/remélt erejét mi bírja majd. A kuplung, differenciál, féltengelyek szentháromság nehéz dió, bár gyári bontott még van, abban reménykedem, hogy az első időkben jó lesz az, míg végleges megoldást nem találok.
A kupét az elképzelt felújítás és a gyártott darabszáma miatt valószínűleg nem fogom annyit használni és kihasználni, hogy ez problémát jelentsen, a szedánt viszont valószínűleg igen, ezen okból is sokat fogok szerelni, ez borítékolható.
Írható motorvezérlés 6 hengerhez már elég drága és nem is mindenki programoz fel bármilyen rendszert, előbb jó programozó kell és amivel ő dolgozik, azt kell választani, bármennyi is a számítógép ára... Hosszú távon így lesz a legolcsóbb.
Azt hiszem, annyi időm már nincs ebben az életben, hogy fölfejlesszem magam arra a programozói szintre, ami ehhez szükséges. :-) korábban kellett volna fölébrednem...
Elnézéseteket kérem az esetlegesen ostoba kérdésekért, de elhatároztam hogy egy lancai kappa tulajdonosa leszek. A pontos motor választás még kérdéses, alapvetően erős autót szeretnék ezért is gondoltam a Kappa-ra természetesen a Fiat Coupeban fellelhető 20vt miatt. Az autó külseje nem annyira tetszetős mint a coupe, de a belseje/felszereltsége nagyon tetszik. Kérlek osszátok meg velem a tapasztalaitokat hogy mik várhatóak, típus hibák amire kell ügyelnem. Felsorolás szintjén leírnám a kérdéseimet, ha szabad: Átlag fogyasztás(kb 50-50 város/kívül (napi rutinom)) ? Ismert hibák(elektronika,futómű,turbo)? Karosszéria mennyire s hol szeret rozsdásodni? Bármi egyéb amivel jár a fenntartása?
A vezérlés cserét körübelül 60 ezer forintra becsülték(persze rögtön vásárlás után) az olajból nem tudom hogy milyen kell. Kérlek akinek van tapasztalata ezzel a tipussal ossza meg velem. :)
Egyik barátomnak egy kombi jtd-je van és már körülbelül 6 éve az övé s semmi nagyobb probléma nem volt vele,ezért is gondoltam hogy ilyenre váltok.
Most nincs kedvem kimenni fényképezni, itt egy itteni kép a bekarikázott részen keresd az intercooler cső alatt a blokk oldalán. Húzásra nekem is indult, azt ne kérdezd miért, nem vagyok szerelő, csak kipróbáltuk többször is sajnos, mielőtt szerelőhöz vittem.
Hmm. De húzásra izzít?? Húzásra jó a jeladó? Nekem is jó az izzítás bentről, bár egy hónapja cseréltem izzítókat, mert jelezte h. nem oké valamelyik. Üdv.
Én pont így jártam pár napja. Indul egymás után 5x, utána 2 nap múlva már nem, bikára se, akksi csere is volt, semmi. Húzásra indult könnyen!!! Kimértük, nem izzított de a visszajelzőn bent igen, hőmérséklet jeladót, cseréltünk, mert nem ment ki rajta jel, állítólag amiatt nem izzított. Most jó!
A probléma mégsincs megoldva, új akksi ide vagy oda... az autó gondol egyet és nem indul.
Ez történt ma is. A párom indulna haza a gépjármű nem akar. Indítás egyszer kétszer százszor semmi. Egy köhintés sem. Hoznak más autókat bikáznak, az indítómotor forog bitangul, de semmi. Code elalszik, ahogy kell, hibaüzenet nincs. AC zümmög. Elmegyek érte, meghúzzuk, 2 méter után beindul, szépen jár. Hazajövök megállítom, és megpróbálom beindítani, egyszer kétszer tízszer, és indul. Pöccre... Ez produkálja néha hidegen melegen egyaránt, teljesen random módon. De betolásra egyből indul mindig. Nyilván indítómotor hiba, vagy kábelek. Holnap átnézem amihez értek.
Csak nekem tűnik úgy, hogy ennek a kereskedésnek az összes autója szervizkönyveinek összes bejegyzése ugyanazzal a kézírással van beírva? Még akkor is ha egy szervizkönyvön belül eltérő szerviz pecsétje van aláütve?
Köszönöm a kiegészítést, nem általánosságban írtam, hanem kifejezetten a VM 2,5-ös motorjaira. Amik ezidáig a látó körömbe kerültek, Alfa 164-155, ill Cryslerek, kb. 20 (!)db, mind eltört köszörülést követően, kivétel nélkül, függetlenül attól, hogy melyik gépműhelyben készült Magyarországon. Egy barátom ilyeneket bont és javít, én szállítottam Neki hajdan a motorokat.