Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69270

Lönci!

 

Úgy nét ki hogy képbe került most egy 2,4 JTD 6-os váltó most amit javasoltál korábban az áttételezés miatt.

Most már csak az a kérdés vajon rá lehet-e játszani a 16vt-re? Ugye van egy olyan 16vt váltóm ami már bowdenes, Bowdenekkel, váltókarral, mindennel. Szóval az a harang biztosan stimmel az enyémre. Szerintem abba a harangba lehetne átépíteni a komplett jtd váltót (ha megoldható). Itt a buktatókra gondolok pld. a behajtótengely vajon megegyezik-e hosszra/ricnizésre, hogy a kuplungnál stimmeljen. A kihajtás oldalon milyen trükkök lehetnek (a viszkón kívül)?

granturismo Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69269

Bocs. Persze kamikazee a címzett.

Előzmény: granturismo (69268)
granturismo Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69268

Ha veteránra teszed el akkor nagyjából tilos hozzányúlni. Már a kézi váltósra alakítás is problémás akkor mivel nem készült gyárilag kézi váltós Coupe. Nagyon könnyen el lehet veszíteni azt a 25 pontot hiszen egy átfényezett elem egy nem eredeti levegőcső, vagy épp egy javított tetőkárpit is pontlevonással jár.

 

Előzmény: Lönci (69265)
granturismo Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69267

Asszem az olx-en láttam egy bontódó Kappát és a képek között van egy kiszedett szélvédő is.

Gondoltam is, hogy Neked jó lenne.

Hátha meggondolod magad.:-)

Előzmény: Szeky JTD (69266)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69266

 

Üdv!

 

Lenne valakinek eladó szélvédője vagy donorja üveggel eladó?

(solextra)

 

Köszi!

Lönci Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69265

Szia!

 

Sok mindent írsz, próbálok sorban válaszolni. Ha veterán vizsga cél a Coupénál, akkor a turbósítás felejtős, egy ilyen szintű beavatkozás kizárja a veterán minősítést.  (az Öcsémnek van egy OT-s traumája, irdatlan cumi(k) árán, így volt alkalmam belelátni az igazi szőrszál hasogatásba) A 20VT gyári turbója, egy őskövület, már az öthengeres motoron is relatív későn tölt be, pedig ott gyakoribb munkaütemek mellett, nagyobb lökettérfogat "fújja", ezt nem erőltetném, de tovább menvén, magát a twin turbó rendszert sem biztos. Legfőképp az iszonyatos hőtermelés miatt, továbbá a szabályzási nehézségek, csövezés bonyolultsága, ill. a helyhiány miatt, valamint ezek horror többletköltsége miatt sem. Egy okosan megválasztott "single" golyóscsapágyas simán tudja azt a felpörgési hajlamot, mint két kisebb régi őskövület, lényegesen egyszerűbb beépítés mellett. Az írható motorvezérlésnek tökmindegy, hogy hány hengeres maga a motor, így is úgy is drága, viszont megkerülhetetlen, ez nélkül bele sem szabad vágni, ez lenne a lelke az egésznek. Profi programozót tudok ajánlani, ez ma már nem probléma Magyarországon (sem). Valahol el van mentve nekem egy 164 V6 24V turbo projekt, ha lesz időm előásom, belinkelem inspiráció gyanánt.

 

Ui.: a 2107 kemény lesz, mindenképp kíváncsi lennék a részletekre, ha lesz róla elérhető anyag, az érdekelne! ;-)

Előzmény: warning!kamikaze (69264)
warning!kamikaze Creative Commons License 2015.01.13 0 0 69264

Természetesen nem veszem tolakodásnak senki véleményét, kifejezetten jól esik erről beszélgetni veletek.

 

Sokat gondolkodtam már az egészen, hogy mihez kezdjek az autókkal, főleg úgy, hogy pillanatnyilag finoman szólva nem könnyen eladhatóak mínusz termelése nélkül. 15 éve, hogy utoljára ilyen nagy fa vágta belém a fejszéjét, hiányzik az őrültség, valószínűleg kezdődő kapuzárási pánikom van, talán ez is oka, hogy ilyeneken töröm a fejem, mint a V6 turbo. :-)

Nem ez az egyetlen nickemhez méltó projekt, a szüleim 2107-ese is nálam landolt karácsonyra és egy Honda S2000 hajtáslánccal házasodik. :-)

 

A V6 turbo kapcsán két út közül kell választanom.

Vagy a kupét turbósítom és akkor az egész autót miszlikre kell szednem és az összes hibát kijavítva raknom össze, manuálissá alakítva, valamint előkészülve már egy majdani veteránvizsgára is,

 

vagy a szedánt turbósítom, amit bizonyos szempontok szerint low cost stílusban tennék, többek közt azért, mert annak a karosszériája jó, ahhoz nem kell hozzányúlni.

 

A sűrítési arány csökkentése (fém hengerfej tömítéssel) és a kovácsolt motorbelső (dugattyú, hajtókar) megfordult az én fejemben is.A feltöltő kapcsán motoszkál a kérdés a fejemben teljesen spekulatívan, hogy a 2 literes turbója akár még passzolhat is esetleg a V6 egyik hengersorához? A légszállítási értékeket nem ismerem, tehát ez egyelőre vakon tapogatózás. A majdani számolgatáshoz kell majd egy leömlő terv is, meg ahogy írtad, benzinpumpa, injektorok, plusz az összeköttetésük.

 

A két turbós V6-al lehet, hogy kinőttem a motorházat, rajzolnom kell elsőként, hogy minden lég- és olajhűtő és mindennek a csövezése elfér-e egyáltalán...

 

Mindenesetre érdekel a házon belüli alkatrészekből legózás és úgy gondolom, ha beleugrok, akkor legyen durva az eredmény. A kérdés persze, hogy a reménybeli két turbós V6 várható/remélt erejét mi bírja majd. A kuplung, differenciál, féltengelyek szentháromság nehéz dió, bár gyári bontott még van, abban reménykedem, hogy az első időkben jó lesz az, míg végleges megoldást nem találok.

 

A kupét az elképzelt felújítás és a gyártott darabszáma miatt valószínűleg nem fogom annyit használni és kihasználni, hogy ez problémát jelentsen, a szedánt viszont valószínűleg igen, ezen okból is sokat fogok szerelni, ez borítékolható.

Írható motorvezérlés 6 hengerhez már elég drága és nem is mindenki programoz fel bármilyen rendszert, előbb jó programozó kell és amivel ő dolgozik, azt kell választani, bármennyi is a számítógép ára... Hosszú távon így lesz a legolcsóbb.

 

Azt hiszem, annyi időm már nincs ebben az életben, hogy fölfejlesszem magam arra a programozói szintre, ami ehhez szükséges. :-) korábban kellett volna fölébrednem...

Előzmény: Lönci (69212)
warning!kamikaze Creative Commons License 2015.01.12 0 0 69263

Északon nyomós okkal viselik a nagy töklámpásokat elől. :-)

Előzmény: granturismo (69262)
granturismo Creative Commons License 2015.01.12 0 0 69262

Tárépláncsá. Rálli.:-)

Előzmény: Balinszky (69261)
Balinszky Creative Commons License 2015.01.12 0 0 69261

 

Hát nem gyönyörűűű? :D

Zsoozsi Creative Commons License 2015.01.12 0 0 69260

Sziasztok!

Elnézéseteket kérem az esetlegesen ostoba kérdésekért, de elhatároztam hogy egy lancai kappa tulajdonosa leszek.
A pontos motor választás még kérdéses, alapvetően erős autót szeretnék ezért is gondoltam a Kappa-ra természetesen a Fiat
Coupeban fellelhető 20vt miatt. Az autó külseje nem annyira tetszetős mint a coupe, de a belseje/felszereltsége
nagyon tetszik. Kérlek osszátok meg velem a tapasztalaitokat hogy mik várhatóak, típus hibák amire kell ügyelnem.
Felsorolás szintjén leírnám a kérdéseimet, ha szabad:
Átlag fogyasztás(kb 50-50 város/kívül (napi rutinom)) ?
Ismert hibák(elektronika,futómű,turbo)?
Karosszéria mennyire s hol szeret rozsdásodni?
Bármi egyéb amivel jár a fenntartása?

A vezérlés cserét körübelül 60 ezer forintra becsülték(persze rögtön vásárlás után)
az olajból nem tudom hogy milyen kell. Kérlek akinek van tapasztalata ezzel a tipussal ossza meg velem. :)

Egyik barátomnak egy kombi jtd-je van és már körülbelül 6 éve az övé s semmi nagyobb probléma nem volt vele,ezért is gondoltam hogy ilyenre váltok.

 

Üdv,
Zsolti
Remélhetőleg leendő kappa 20vt tulaj :)

R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69259

16centis Slim hangszórók. végre elviselhető a hangzás az autóban főleg,hogy mélyláda is van már benne

Előzmény: granturismo (69257)
R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69258

nem jó rá a gyári sajnos.

sikerült stabilan rögzíteni,remélem nem fog megsérülni,bár elég magasan van szóval tehetség kell hozzá hogy ezt bárki is lerúgja.

granturismo Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69257

Nem hinném hogy jó rá. Ha jól látom ez 16-os hangszóró.

Akusztikai szempontból egyébként jobb, hogy így áll a hangszóró nem a padló felé, mint gyárilag.

Előzmény: sooty (69256)
sooty Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69256

Ha a gyári jó rá, akkor inkább adok.

 

Szerintem.

Előzmény: R0b333 (69255)
R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69255

R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69254

Sziasztok,

szerintetek ez így nagyon paraszt ha ígyhagyom a hangszórót? sajna nincs hozzá rács

tomsojer Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69253

Szevasztok Urak!

 

egy kis OFF!

 

Diszkrét méretű izzítógyertya, ehhez aztán kell fúró meg menetfúró, ha beletörik.

(Renault Mascott, háromezres Nissan motorral)

Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69252

Ez tökéletes. Nagyon köszönöm!!!

Előzmény: Szeky JTD (69251)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69251

 

Most nincs kedvem kimenni fényképezni, itt egy itteni kép a bekarikázott részen keresd az intercooler cső alatt a blokk oldalán. Húzásra nekem is indult, azt ne kérdezd miért, nem vagyok szerelő, csak kipróbáltuk többször is sajnos, mielőtt szerelőhöz vittem.

 

Előzmény: Petrak (69250)
Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69250

Hol is találom ezt a jeladót?? köszi.

Előzmény: Szeky JTD (69247)
Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69249

Hmm. De húzásra izzít?? Húzásra jó a jeladó? Nekem is jó az izzítás bentről, bár egy hónapja cseréltem izzítókat, mert jelezte h. nem oké valamelyik. Üdv.

Előzmény: Szeky JTD (69247)
KappaTD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69248

Valószínű rossz jelet küldött az ecu-nak és az hitte hogy meleg a gép és azért nem izzított.

Előzmény: Szeky JTD (69247)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69247

 

Én pont így jártam pár napja. Indul egymás után 5x, utána 2 nap múlva már nem, bikára se, akksi csere is volt, semmi. Húzásra indult könnyen!!! Kimértük, nem izzított de a visszajelzőn bent igen, hőmérséklet jeladót, cseréltünk, mert nem ment ki rajta jel, állítólag amiatt nem izzított.  Most jó!  

Előzmény: Petrak (69246)
Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69246

Szia GT!      És minden vállalkozó szellemű Fórumtárs!

 

 

A probléma mégsincs megoldva, új akksi ide vagy oda... az autó gondol egyet és nem indul.

Ez történt ma is. A párom indulna haza a gépjármű nem akar. Indítás egyszer kétszer százszor semmi. Egy köhintés sem. Hoznak más autókat bikáznak, az indítómotor forog bitangul, de semmi. Code elalszik, ahogy kell, hibaüzenet nincs. AC zümmög. Elmegyek érte, meghúzzuk, 2 méter után beindul, szépen jár. Hazajövök megállítom, és megpróbálom beindítani, egyszer kétszer tízszer, és indul. Pöccre... Ez produkálja néha hidegen melegen egyaránt, teljesen random módon. De betolásra egyből indul mindig. Nyilván indítómotor hiba, vagy kábelek. Holnap átnézem amihez értek.

 

Előzmény: granturismo (69245)
granturismo Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69245

Csak nekem tűnik úgy, hogy ennek a kereskedésnek az összes autója szervizkönyveinek összes bejegyzése ugyanazzal a kézírással van beírva? Még akkor is ha egy szervizkönyvön belül eltérő szerviz pecsétje van aláütve?

 

http://www.hasznaltauto.hu/partner/he_autoudvar-11317

sooty Creative Commons License 2015.01.07 0 0 69244

Az egyik képen van felniközép. Azt írja alkatrészenként is eladó. Ha valakinek kell lehet érdemes rákérdezni.

 

 

http://olx.hu/hirdetes/elado-egyben-vagy-bontva-lancia-kappa-alkatreszei-is-vagy-egyben-is-ID2u2z9.html#3ce12f0865

Lönci Creative Commons License 2015.01.07 0 0 69243

Szia!

 

Ahhoz a motorhoz még nem volt "szerencsém" ez idáig. Ezek még a kocka Voyagerek voltak, ill. túlnyomó részt Alfák.

Előzmény: vizes10 (69242)
vizes10 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69242

Köszönöm az információkat.

Kérdés, hogy a Chrysler motorban levő alkatrészeknél változtattak-e valamin.

Nekem a tojás van, ami 2001-es gyártású. 

Egy változtatás biztos volt, a láncos vezérlésről visszatértek a fogaskerkesre.

A Chrysleres fórumon nem írogattak ilyen tapasztalatokat, persze ott sok a benzines tulaj is.

 

Előzmény: Lönci (69241)
Lönci Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69241

Szia!

 

Köszönöm a kiegészítést, nem általánosságban írtam, hanem kifejezetten a VM 2,5-ös motorjaira. Amik ezidáig a látó körömbe kerültek, Alfa 164-155, ill Cryslerek, kb. 20 (!)db, mind eltört köszörülést követően, kivétel nélkül, függetlenül attól, hogy melyik gépműhelyben készült Magyarországon. Egy barátom ilyeneket bont és javít, én szállítottam Neki hajdan a motorokat.

Előzmény: BmS1 (69240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!