Halihó!
Szeretném eladni '70-es Bogaramat. Érdekel valakit? (Tudom, hogy ez nem autóhirdetős topic, de itt legalább "bogaras emberek" vannak.) Esetleges válaszokat magánba kérek szépen.
Nos kedves AZS. Értesüléseid helytállóak. Sergio topictárs valóban mestere az autóvillamosságnak. A tapasztalat azt mutatja, hogy rendesen és igényesen dolgozik. Leginkább Szabó Mikihez tudnám hasonlítani. Korrekt áron, tisztességes munka. Nyugodt szívvel ajánlom.
köszönöm az eddigieket, jövőre veletek uitt. (Különben a bogaram ma reggel befagyott bowdennel várt, alig tudtunk elindulni, ha vki így jár - kemény, de nm beesett pedál - ne legyen 2ségbe esve, elmúlik.)
Ha ezt a leállást húzatás után/közben csinálja, az lehet attól, hogy a tankból a szutyok rátapad a benzincső végére, elzárja, és ettől áll le. Ha vársz egy kicsit, a "vákuum" elmúlik, szutyok elúszik, a motor vígan beindul. Ha nem nagyon szoktad teletankolni, ez könnyen előfordulhat.
Hümm hümm.
Nekem ugyanezt csinálta az egyik bogim, de nem csak alapjáraton. Vidáman közlekedek, egyszercsak elkezd csökkenni a fordulatszám, nyomhatom a gázpedált padlóig akárhányszor, semmi hatás, majd le is áll a motor. Még gurulok, vissza kettő, felengedem a kuplungot, semmi. Önindítózok, semmi. Félreállok, kiszállok, felnyitom a motorháztetőt, nézem, mi a pálya, de nem leszek okosabb. Visszaülök, teszek egy próbát indításilag, pöcc-röff, és megy, mint a golyó.
Két-három ilyen alkalom után már nem esek kétségbe, mert tudom, hogyha leáll, várok 10-20 másodpercet, és minden oké - na ezt adjátok össze.
(Felvetettem a témát a listán is, kaptam egy rakás tuti tippet, egyik jobb volt, mint a másik, csak éppen egyik sem volt a rejtély megoldása.)
ui.: Sergio az utolsó híreim szerint egy igazán profi autóvillamosságis, kb. olyan, mint amilyen lelkiismeretes szerelőt vadásztok évek óta. És a bogárhoz is ért. Ez volt a reklám helye.
ui. 2.: Réka, nyugi, tartani nem kell tőle, ez vagy van, vagy nincs, és ha nincs, akkor jó :-)
ui. 3.: dec 24. 23:00 Flórián parkoló, igazán őrült bogarasok és buszosok karácsonyi nemnormális összejövetele. Én ott leszek :-)))
Valószínűleg a keveréked túldúsul, ezért fullad le a motor. Amúgy ha rajta marad a szívató, akkor a meleg mocinál (5 - 10 perc stimmel) pont ez történik. Ha ilyenkor padlógázzal beindul, akkor valszinüleg ez van.
Ha meg az indítómotor forgat rendesen, az aksi O.K. Ha nem, a leálláshoz akkor sincs köze.
Üdv
Az van, hogy az autó 5-10 percnyi (!), gyakorlatilag tökéletes működés után álló helyzetben (pl. pirosnál, araszolgatásnál) szépen leáll (amikor hallom, hogy esik az alapjárat, akkor már - ez a legfurcsább - a túráztatás sem segít). Alig akar újra elindulni, kissé olyan "se kép, se hang" effektus.
Mi lehet ez? (Az akksi ölég új, bár az utóbbi két hétben alig mentem a géppel, és hát bejött a hideg is.)
Én nem ismerek teljesen korrekt Bogár szerelőt,akit valaki istenit,azt más két hét múlva
elmondja mindenféle szemétnek,aki jól "lehúzta" és átvágta.Így jó szívvel nem ajánlanék senkit.
A végeredmény mindig szerencse kérdése,de a kocsid csak úgy tudod igazán megismerni,ha bátran nekiállsz bütykölni.Mindig csak egy valamire koncentrálj,ne szedd szét egyszerre mondjuk a gyújtást,mag a karbit.
Amint meg megtudtam hátsó sárvédő gumi csak 3,5 tonna feletti gépjárműveknek kötelező.
Én is sokkal nyugodtabb lennék, ha szerelő nézné meg a cuccost, de tudtok olyan szakit, aki aprólékosan átnézi és megcsinálja az autót?
A tapasztalatom az, hogy felszínesen, csak a főelemeket nézik át, és az apróságokkal nincs idejük és kedvük foglalkozni.
Szívem szerint én is szakira bíznám ezeket a szétszedős dolgokat. Arról nem is beszélve, hogy az ember szerel, szerel, akkor jön egy hiba, amit nem tud megszerelni, és akkor hogyan viszi el a műhelybe szétszerelve megszerelésre? újraösszeszereli?
A helyzet az az,hogy aníg én a saját autómat a
saját garázsomban miszlikre szedem,a másét nem szívesen piszkálnám.Az ok az pedig a következő:
a harminc körüli járgányoknál nem igazán lehet tudni,hogy mit "taknyoltak" rajta.Nálam az olajszűrő egyik csavarja pillanat ragasztóval
volt "rögzítve".Miután kiszedtem,még egy napom ráment hogy a félórásra betervezett olajcserét végrehajtsam.Lehet,hogyha a karbitokat le akarnánk szedni az egyik tőcsavar megadná magát,
és onnantól falslevegő + gépműhely.A benzinpumpa
meghajtó tüske bakelit vezető hüvelye hosszában
ketté volt törve,hajszálon mullott,hogy nem ejtettem bele a blokkba(motorkivétel,szétszedés).
Tehát bármi előfordulhat (halott német katona a tankban),így nem szívesen venném a lelkemre,ha nagyobb probléma kerekedne a dologból.Minden egyes Bogár más és más,nekem a mostani példányon
kb.:fél év kisérletezés,állítgatás,pucolgatás,
cserélgetés(két km felesleges kábel kihúzása) kellett a majdnem tökéletes porlasztó+motor+gyújtás összehangolásához,és így
a legnagyobb hidegben,forróságban is pöccre indul(a hátsó ablak fűtés még mindig csak véletlen-szerűen működik).
Most mar akkor ketten vagyunk akik csak amulnanak es bamulnanak mig aranykezu kollegaink magyaraznanak a szivatorol. De mi a helyzet az aranykezu kollegakkal?
Ha meleg motornál is rárakja a szivatót, akkor nem kizárt, hogy az autómata szivató bimetálja van elöregedve. Akkor is le tud állni a motor, ha túl sok benzint kap.
Kérdés:
A bogaramban elektromos AC pumpa van már kb egy éve. Azóta van az a gondom, hogy ha kevés benzin van benne (5-10 liter) akkor jobbos kanyarban ahogy félre folyik a benzin csak levegőt szív a pumpa a tankból és másodpercek múlva leáll a motor. A kérdésem az lenne, hogy létezik az 1302-eskbe olyan tank, amiben vannak már valami terelőlemezek ez ellen.
Ha beméreted a gátlókat, és sz@rok, javaslom a Kárászy céget (a Lehel út elején), odaviszed a kiszerelt gátlókat, másnapra feltöltik tetszőleges keménységűre. Garancia 1 év.
Kiszerelés-beszerelés nem túl bonya, és ha csak a hátsókat kell cserélni, még futóműveshez sem kell vinni a kocsit utána. Ezt tudom ajánlani, mint messze a legköltcségkímélőbb megoldást.
Háááát, tekintettel arra, hogy más tipp nincs (snki többet, harmadszor) ez az egyetlen új nyom, amin - technikailag szintén járatlanként - el tudok indulni.
Anyagilag nem örülnék most egy lengéscsillapítós bulinak, de nem bánnám, ha kiderülne már, hogy mi van e mögött a "szeplő" mögött. (Hogy tudnillik kotoyog az a drága.)
Megnézetem, de tartok tőle, hogy a szerelő észrevette volna.
Kedves Nakonxipan!
Mint technikailag jaratlan kicsit felve kedezem:
Esetleg nem lehet a baj a lengescsillapitonal?
Nem rendezunk valamikor egy "Allitsuk Be Az Automata Szivatot" bulit? Az enyem mukodik, ha reggel kipockolom a teljesen visszavett allasabol, ahol kicsit megszorul. Ezutan mar minden okes. Igazabol en sem merem szetszedni a cuccost. Vagy merjem? Meri vagy nem meri?
Kösz, de az a helyzet, hogy nálam nem jött be ez a diagnózis, nem ityeg (a Bogárnál) semmi, a fék rendben van, a kotoygás mégis megvan.
Idegesítő, viszont nem fékez szarabbul, mint annak előtte.
Igyekszik az ember...
Ellenben azt tudja-e valaki,hogy a hátsó sárvédő gumik még kötelezőek?
Csak azért,mert pl az új Opeleken nincs,én meg a Bogaramét két hét leforgása alatt
háromszor szaggattam le,legutóbb a tartó vassal együtt.Hiába erős volt a lábtörlő gumija,
melyből kivágtam,s felcsavaroztam.Tehát?
Nekem kb. 5 éve volt ilyesmi. Valami fékalkatrész fityegett, már nem emlékszem, de a szerelő szerint nem is volt jelentősége. Kérésemre azért megbuherálta valahogy, egy kis pöcökkel kifeszítette. Bocs, hogy nem tudtam értelmesen elmondani, de már elég régen volt.