Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

superbfanatic Creative Commons License 2016.02.16 0 0 51662

Üdv!

Nekem az utolsó értéken marad minden, természetesen csak menetszéltől jön be levegő.

Előzmény: Sunny65 (51661)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.16 0 0 51661

Szerintetek, hogy ha a klímavezérlőt off-ba kapcsolják, akkor a légcsatornában lévő zsaluk milyen állapotba kerülnek?

Még nem próbáltam, de kíváncsi lennék, hogy ha kikapcsolom mit csinál, talán megőrzi az előtte éppen aktuális helyzetet?

Pl. egy szép tavasz/őszi napon lehúzott abalakkal autózok,vagy csak részlegesen lehúzottal, de szeretném ha pl. középen azért áramolna be a levegő.

Mivel még nem próbáltam ill. nem is hallgattam meg a zsalumotor (ok) működését a kikapcsolás utáni pillanatban, gondoltam hátha kapásból tudja valaki...

Sunny65 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 51660

Majd ha kánikula lesz, egyébként nem olyan rossz az állapota, addig simán jó lesz így is.

És szellőztetem majd, ahogyan írtad is, nem kell aggódnom, "mert a kutyának sem kell".:-)

Előzmény: bylow80 (51659)
bylow80 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 51659

Kárpit tisztítást csakis jó időben, napközben kb 25fok felett, és napos időben.

Szárítani: Nyitott ajtóval (udvaron, nehogy valami menekültek bele üljenek :), hogy a levegő minél jobban járjon benne, de legalább letekert ablakkal, ha esetleg kutya vagy ilyesmi miatt nem tudod nyitva hagyni... de azt a napot lehet ki bírja láncon :)

Ha nem szárad ki rendesen akkor nagyot szívsz vele később... Penész, büdös... :(

Előzmény: Sunny65 (51658)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 51658

Köszi, ha jobb idők lesznek majd meglátogatom őket egy alapos kárpittisztításra.

Előzmény: Airbag. (51657)
Airbag. Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51657

Aradi vértanuk utcai,az ÖMV mellett

Előzmény: Sunny65 (51654)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51656

Olajfogyasztás témában érdeklődnék.

Milyen olajfogyasztások jellemzőek az 1,9-es 131 lovas motornál, mik a tapasztalatok?

 

( Mivel még nincs az enyémmel tapasztalatom ezért kérdezem. Tudom ,hogy sok mindentől függhet ezért csak általánosságban kérdezném egy tizenkét év körüli 200X km-t futott gépnél.

Kék füst nincs, még jó..., akkor meg sem vettem volna...:-)

Sunny65 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51655

"Vagy"= Van

Előzmény: Sunny65 (51654)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51654

Jól beázott akkor, én is átnézek majd mindent, úgyis lesz dolgom a gumidugókkal, majd jól megkenve tömítővel teszem vissza őket.

 

Jó lenne már több napsütés, jobb kedvvel megy a munka is.:-) Na meg szeretnék egy alapos kárpittisztítást, el viszem valami profi helyre, utána majd itthon csak megpróbálom fenn tartani az állagot.

Vagy rendszeresítve a garázsban száraz/nedves porszívó, de most arra gondoltam, hogy most kitisztítatom profival.

 

Keresek Veszprém, vagy Sz. fehérvári, környéki autókozmetikát, nézegetem az árakat, nem olcsó, de remélhetőleg tényleg szép lesz a kárpit. Bízom benne, hogy találok elfogadható árban és jó minőségben dolgozó szakit.

Meg kell várni amíg jó idő lesz?, nem akarom napokig otthagyni a kocsit, bár láttam gőzös technológiát, talán az kevésbé vizes...

Előzmény: Vikesz69 (51653)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51653

Csatlakozom... ;) Az enyém lemosódott, kiporszívózódott és most már arra is rájöttem hogy hol csepeg a víz a csomagtartóba... olyan lehetetlen helyen hohy azbel sem hinnétek... a csomagtérajtó és a bódé közti átvezető gumidugó mellett.... az alsónál ami a bódéba, a dugó része el van ernyedve ezáltal a csapóvizet bevezeti a csomiba... és minekután a lecsukott csomi fedél sem védi mert pont ott van a hézag az ajtó és a hátsó sárvédő közt, az összes eső, csapadék víz, ott szépen befolyik a bódéba. Úgyhogy Loctite Quick Gasket-el letömítettem. Most szárad a kárpit...

Előzmény: Sunny65 (51649)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51652

Ugyan már, ne viccelj.

**********************

Más:

 

Viszont ha már cseréltem a felütődés gátlókat, kivettem a műanyag dobbetéteket, kíváncsi voltam mi van alatta.

Szerencsére minden rendben van, volt egy kis felületi rozsda a küszöb végénél, emiatt is mindenképpen szerettem volna levenni a dobbetéteket.

Szerencsére csak enyhe kezdődő korrózió volt, drótkoronggal fémtisztára szedtem, aztán ment a Korant és később megkapta a rapid cinkromátost. Szerencsére szép napsütéses idő volt, de nagyon kicsit hőlégfúvóval is segítettem a száradást. (inkább csak a korantnál)

Alvázvédőt majd holnap kap, így már biztosan jó lesz egy darabig, majd időszakosan ellenőrzöm. Ha végeztem a hátsó résszel, jön az eleje is.

Átnézve az egészet, szépen rendben van, de úgy döntöttem, hogy nyáron csinálok egy becsületes üregvédelmet és alvázvédelmet, rászánok időt, energiát és jó anyagot.( Dinitrollal tervezem) Biztosan sokáig jó lesz, persze időnként ránézek majd.

 

 

 

 

 

Előzmény: Octi19 (51651)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51651

Uram! Megkövetlek!

Sok sikert a szereléshez!

Előzmény: Sunny65 (51650)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51650

Opsz, ez lemaradt:

 

 

Előzmény: Sunny65 (51649)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51649

Vasárnap is dolgozik a skodás.:-)  Felütődés gátló csere, előbb utóbb minden skodás találkozik vele...

 

 

imi290 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51648

Üdv !

A kérdésem az lenne,hogy egy Superb Classic autóban,nem megy a vezető oldali ülés fűtés.A biztosítékot megnéztem,az ránézésre jó.Mi lehet a bibi ?

A másik kérdés,hogy a vezető oldali visszapillantó tükröt hogy lehet kiszedni ? Mert ott sem megy a fűtés,azért mert más tükör van benne,mint ami kellene,és nem passzol a csatlakozó.De ha a feszültség passzol,akkor teszek oda egy superseal dugót,gondolom.

 

Köszi a válaszokat !

superbfanatic Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51647

Üdv!

Mégis jó volt az első link. Az a Superb II fórum, és nem ez.

Előzmény: bylow80 (51644)
superbfanatic Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51646
Előzmény: bylow80 (51644)
skt15 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51645

Ha jól tudom x2...

Előzmény: bylow80 (51643)
bylow80 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51644

Köszi, de szerintem nem ezt a linket akartad berakni, vagy ha igen, akkor nem értem, mert ezt a fórumot dobja vissza amibe most is vagyunk...

Előzmény: superbfanatic (51640)
bylow80 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 51643

Köszi!

 

Igen a CR-t javasolta nekem is a szerelő inkább.

Akkor próbálok erre koncentrálni.

Váltó olaj csere kb mekkora összegbe fáj? 50-60k-ból kijön?

 

 

Előzmény: skt15 (51637)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 51642

Nézegettem a neten a fotóit, ilyesmire gondoltam én is, de aztán nem tettem meg. Ha kint a kezembe van az egész mindenség, akkor simán látszott volna, hogy mi is a helyzet.Le fogom kapni, akkor nem ragasztgatom.

Ezek szerint, gondolom, hogy a víznyomás mozdíthatja előre amikor szükséges és mondjuk el tudom képzelni, hogy egy rugó húzza vissza ha megszűnik a nyomás.

 

Előzmény: Gábor8282 (51639)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 51641

Köszi, értem. Közben már szereztem egy porvédőt.

Előzmény: Vikesz69 (51638)
superbfanatic Creative Commons License 2016.02.13 0 0 51640
Előzmény: bylow80 (51634)
Gábor8282 Creative Commons License 2016.02.13 0 0 51639

Hello

 

Látom nektek még az a króm hatású védő burkolat nem esett le :D

Nagyon egyszerű levenni. Egy nem fém eszközzel ami puha pl egy kis léc darab vagy egy műanyag kés vagy ilyesmi benyúlsz mögé kicsit megfeszíted, hogy meg tudd fogni és ki tudod húzni! Ha kihúztad azt a burkolatot két kis csapocska tartja azt ki tudod akasztani. Én már vettem le 4-5x és nincs még semmi baja. A mosó is működik. Egyszer azt a kis króm hatású műanyagot tisztítottam. És én is levettem amikor felpolíroztattam a fényszórót. Bár a políros csávó is nézett, hogy lekaptam azt a kis takarót kb 5 másodperc alatt.

 

Ha nem boldogulsz lefényképezem mire gondolok bár nem járok itt olyan sűrűn...

 

Hello

Előzmény: Sunny65 (51617)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 51638

Erre is meg van a megoldàs. Nem kell kicserélned. Feltéve ha a szakadás hossza nem haladja meg az 5mm-t. Veszel egy  50ml-es Loctite 408as pillanat ragasztót. Összenyomod a szakadást hogy kinyíljon, féktisztítós tiszta ronggyal megtörlöd hogy ne legyen zsíros és a ragasztótubus hegyével fel viszel egy kis adagot (ne túl sokat!) és elengeded. Csak onnan jöttem rá hogy ez jó cucc gumi alkatrészek javításához, hogy nálunk a cégnél használunk olyan gumi élvédőket (ezt az U profilút) rozsdamentes burkolatokhoz, amiket ezzel kell ragasztani és ugye ezt a profilt végteleníteni kell, amihez ez a ragasztó van előírva. Nagyon jó és nagyjából rugalmas is. Én az octimon az ajtó kédert ragasztottam meg vele és hibátlan. Tehá nem kell a bontóban kukázni lengőkart. A másik meg mivel ez pillanat ragasztó ugyebár sok mindenhez jó...

Előzmény: Sunny65 (51636)
skt15 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 51637

 

Mint ahogy te is viszonylag sokat mész, a keresett autók is elég sokat mehettek már, így ami netán 2-300000 km-ig nagyon jó, az nem biztos, hogy utána is megállja már a helyét.

Amúgy én kizárólag CR-rel venném, PD-vel semmiképp. PD és DPF nem igazán fér össze.

DSG olajcsereperiódusa: 60000km. Amúgy nem rossz, de sok futás után már természetesen lehet itt is probléma.

4 kerékhajtás Haldex rendszer, ami elvileg szintén strapabíró

 

A kérdés mindig az, hogy hol, hogyan és mennyit használták az autót.

Futómű, kormánymű, elektronika, kipufogórendszer, turbó, EGR stb. stb. már ennyi idős korban/magas futásnál simán lehet problémás.

Előzmény: bylow80 (51634)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.12 0 0 51636

Lehet, hogy így lesz, most nem értem rá foglalkozni vele, így még nem is rendeltem semmit:-)

Másik Fábia skodánkhoz  és a bmw 320D-hez éppen volt egy azt hiszem 36-os fej, mindegyikhez éppen méret.

Persze igazad van, feleslegesen nem költekezünk.

***

Van még egy olyan gondom, hogy az egyik első/alsó lengőkar egyik porvédőjén van egy kis szakadás, valamitől, megnéztem alaposan, maga a lengőkar tökéletesen teszi a dolgát, hibátlan a működése. 

Valahonnan kéne rá keríteni egy porvédőt, kár volna, hogy emiatt legyen gondja. Külön úgy tudom nem lehet kapni, talán bontóban kellen beszereznem egyet, legalább akkor egy darabig jó lenne.

Előzmény: Vikesz69 (51635)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 51635

Ezért mondtam, ha van szíjas akkor simán le lehet lazítani. Most délután cseréltem olajat a haverom octaviájában. Ugyan úgy szíjjassal jött le. Semmi para nem volt. Ergo sztem az a 6800ft kidobott pénz lenne. Szerintem. De mindenki döntse el saját maga ezt a kérdést, hogy meg ér e ennyit, vagy inkább rákölti-e az olajra és a szűrőre...

Előzmény: Sunny65 (51633)
bylow80 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 51634

Sziasztok!

Autó váltás előtt állunk, és a Superb is szóba jött, ezért lenne pár kérdésem:

2008-2010 környékit nézegetem.

DSG váltó, jó lenne a 4kerék hajtás is, + jól felszerelt (kulcs nélküli ajtó nyitás és indítás, motoros csomagtér ajtó. Bár ez nem tudom a sedan-nál létezik e, vagy csak kombinál.)

  • DSG váltó! Mi a szerviz igénye, mennyibe kerül, jó e egyáltalán? Úgy hallottam nem olyan jó mint a tiprtonic.
  • 140 és 170 lovasakat is találtam, PD TDI, és CR TDI ugye, Valamelyik nem ajánlott széria esetleg?
  • 4kerék hajtás jó a Skodánál, vagy nem az erőssége? Vannak e vele problémák?
  • Bármi jó tanács/vélemény jöhet !!!

Sok km-t, és pályán is sokat használjuk a kocsit, (évi 50-60ezer km-t)

 

Előre is kösz!

 

Sunny65 Creative Commons License 2016.02.11 0 0 51633

Köszi a tanácsot. Ja szíjas nekem is van és láncos is van, de gondoltam veszek hozzá sokszögűt.

( Nyilván a láncos nem ide való, még mielőtt valaki belémköt.:-)

Persze, szíjassal az oldalára fogva levehettem volna, talán nincs is baromira ráhúzva.

Igazad van, mert ha a tömítés és a felfekvő felületek rendben vannak jól fog tömíteni, nem kell izomból megtépni, meghúzhatnám az előírt nyomatékkal is, de én ilyen helyeken ahogyan te is írtad érzésből húzom.

( és még sok más helyken is és nem kapkodom elő a kézikönyvet a nyomaték adatokért)

Nyilván pl. egy hengerfejet, már nem így csinálok, bár nagyon régen, még " gyerek koromban" húztunk meg úgy hengerfejet, hogy nem volt nyomaték kulcs, persze a meghúzási sorrendet már akkor is ismertük... És még talán azóta is menne, ha már be nem olvasztották volna.:-)

 

( a sima fémházas szűrőket mindig csak simán kézzel szoktuk felhúzni, de soha még egy nem folyatott, arról már temészetesen nem is írok, hogy a tömítést előtte kicsit megolajozzuk.:-)

Előzmény: Vikesz69 (51632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!