Szia! Egy másik szempontból megközelítve a kérdésed: Nem zengek ódákat a Mazda és a japán autók minőségéről illetve megbízhatóságáról. Ez nem lehet kérdés senkinek sem aki elfogulatlan és tájékozott, hát még nekünk akik nem az első és egyetlen japán gépet nyúzzuk. Sok típusra mondják hogy az ár/érték arány milyen jó. Hát szerintem ha ezt úgy nézed hogy ár/érték/minőség/műszaki tartalom/értéktartás, akkor jobbat nem találsz. Én egy PUG 1,4 HDI-t cseréltem le a Mazda 5-re. Az igaz hogy a motorja szuper volt, de a többi nem. És most a minőségre gondolok. A kocsi minden apró részletét illetően. Hát még az értéktartása!
A másik kérdésed: Ne félj a benzinestől. Bőven elég ehhez a kocsihoz, nem alulmotorizált. Nem vall szégyent. Akkor vegyél dieselt ha megér neked a nagyobb nyomaték és a vele járó vezetési élmény annyi pénzt. Gazdasági szempontból nem éri meg.
Végülis rajtad áll. De mindenképpen próbálj ki egyet.
Ja, és sosem lépett rá senki a tolóajtó alsó részére nálunk. A gyerekek sem és mi sem. Nem tudom mennyit bír.
Szia Lac! Nagy meglepve én sem találom az ítéletét a scrácnak -aki valszeg rapalazoli (ezt használja pl.a skyype-n is )nicknevű lesz -pedig biztosan írt ill.fejből citálta a többit is. Lehet elbénázott vmit és nem ellenőrizte,hogy tényleg feltöltötte-e az irományát... Majd szólok neki!
Igazad van,Lac,Hummert én is szeretnék -1edül a lámpaoszlop nem tért ki előle és még a buszt is megkoccolta!!! Na és a hangja -figyeltétek hogy 1 polgári autóban nagyobb a menetzaj,csak a diszkrét turbinaszerű motorhag volt hallható...
Még1x (már többször elemeztük itt 1más között) visszatérve a Diesel-elvű/Otto-elvű motorok összehasonlítására. Akinek korábban dízel-motoros autója volt,az lehet satnyának fogja érezni a benzines nyomatékát/ford.szám függvényű karaktersztikáját. Én nagyon szerettem volna (a"törzstopikosoknak" már a könyökén jön ki ez a gyagyám) ha az előzetes beharangozásnak megfelelően lett volna ezzel a PSA/Ford-f.1,6-os dízelessel Mazda5 -de nincs. A 7köznapi-polgári autózáshoz természetesen elég az alapmotor,de a 165 Nm az öngyújtós nyomatékhoz szokott közlekedőnek nyilván gyengécske lesz- meg persze a fogyasztás sem mindegy,alföldi mezővároskánkban itt Dél-Kelet Mo-n /a szervízeket illetően az országban asszem nincs nagy különbség-ha mázlid van és kifogsz vmi normalis csapatot v.régóta ismered őket,akkor lehet pozitív tapasztalatod,de 1ébként ez nem márkafüggő -olyanok mint amilyennek megismertük őket :-((( / napi rövid távú lóti-futiban az átlag 9-10 l között van stabilan. Erre a használati szokásra azonban a 2ezres turbo-dpf-Diesel nem praktikus... Autópályán fullra pakolva hegyen-völgyön lehet tartani a tempót vele (én bel-külföldön 1aránt 140-150-et szoktam tartani:általában elég,a fogyasztás is még tolerálható) Summa summarum,ha Diesel-motoros autód volt,ne vegyél alap (sztem de még a nagyobbat se) benzinest,mert valszeg állandóan alulmotorizáltnak fogod érezni a kocsit,pedig igazából nem az. Minden 5ös tulaj a "dízel-szekcióból" a motor erejével,hangjával,fogyasztásával maximalisan elégedett -kár,hogy csak a 2,0l-essel gyártják...
a GTA szintem már nincs nagy árkülönbség a dízel, és a benyás között:)) (250e, ami ha még hozzávesszük, hogy a dízelhez jár tempomat is, máris kisebb.) Persze attól függ mennyire használnád ki a dízelt.
Minden soroddal egyetértek, megspékelve azzal, hogy itt keleten az oroszlános
szerviz hát.... (ez nem az a topik)
Nem tudom, van-e ötöse valakinek ebből a régióból, mert a szerviz is érdekelne.
Még egy "apróság", ami fontos lenne , az alap benzines fogyasztása, illetve nyomatéka érdekelne, mivel komoly ár differencia van a diesel és a benzines között
A PUG- om 1,6 Hdi , ami szerintem a kategória legjobbja nyomaték szempontjából.
Szia! Tényleg nem akarlak lebeszéln a dízelesről, de ajánlom figyelmedbe "fdoki" mélyenszántó gondolatait a benzines -dízeles összehasonlításáról (3088) Szerintem igaza van aulac
Még mindig én vagyok kénytelen írni a cimborám helyett: de Ő is fejlődőképes: -a Peu 307SW HDI-t Mazda5 143CD-GTre cserélte -"bevezette" a mobil internetet,hogy fórumozhasson -már végigböngészte a topikot -7 nap és 600km után már írt egy dicshimnuszt az 5ösről a Népítéletbe :-)) Gondolom előbb-utóbb majd csak be fog csekkolni közénk...
A Peu dizájnját (ízlés kérdése,de 1ébként nekem is tetszik) és kényelmét maradéktalanul szerették,a 2/3-os üvegtetőért teljesen odavoltak. Mi is utaztunk az autójukkal néhányszor hosszabb távokon -nos,úgy már árnyaltabb a kép a kényelmet illetően:az SW kivitelben csak a söfőr-és anyósülés normál, azaz kényelmes,már a 2.sorban is szenvedés volt átlagos testmagasság/testalkattal utazni,annyira kényelmetlen a lábnak a kivehető ülésben a pozíció,a 3.sor pedig csak max.kisiskoláskorú gyerekeknek kényelmes -ezek saját tapasztalások! A motortérben néhány hónapos kortól kezdve állandóan nyiszogott-nyekergett-zörgött csattogott valami,és bizony garanciális/garancián túli problémája is bőven volt... 3,5 éves korára kb.80egynéhány ezret futott a kocsija,de mind gyakoribb kényszerű szervízlátogatásai során tulajtársaktóll ill.szerelőktől származó infók alapján megrettent,hogy további,anyagilag igen húzós nyűgös üthetik fek a fejüket... Bel-ill-poggyász térfogatot illetően szvsz.nincs érdemi különbség a két autó között, de az 5ös eleve 1terűnek tervezetett -így kényelmesebben ülünk és jobb a térérzet. Az érezhető/nyilvánvaló minőségi fílingtől,zaj-és rezgésizolációtól pedig teljesen el vannak ájulva,pedig nagyon szerették a Peu-t,a tolóajtóról nem is beszélve. Kislányaik már többször(véletlenül? ;-) ráléptek az alsó csúszókára -30 kg alatti testsúllyal no problemo,de persze nem szabad megszokni. Az ülésekről már sokat értekeztünk itt,azt most nem ragoznám.
cseréld le:) én picassoból ültem át, nem bántam meg. azzal egyetértek, hogy francia autót 3 év után tartani nagy merészség. Most miután lassan 5 hónapos lesz a mazda már nem értem hogy vehettem franciát valaha is:) fdoki szomszédja peugeotról váltott Mazda5-re.
Hahó 5ösök! Mint műkedvelő kémikus hozzászólnék:ha a akár több oxygénnel,de jobb hatásfokkal ég el a természetes eredetű szesz -továbbiakban egye fene legyen bioetanol :-) akkor érthető a fajlagos teljesítménynövekedés, főleg ha még többet is fogyaszt az adott naftából... Értitek? Mert én nem biztos hogy igen. Asszem a viszkozitásnak nincs érdemi ráhatása a fogyasztásra,az technikai-fizikai kérdés,hogy minden adott pillanatban elegendő álljék rendelkezésre az égéstérben- vmilyen módon oda kell juttatni,de sztem a tényleges fogyasztás szempontjából ez nem releváns szempont. Én pl.inkább megiszom,persze nem a tudati tényezőkért felelős agyi működésekre gyakorolt hatása,hanem az íze miatt... ;-))
Még egy adalék a bioethanolról: Sokkal nagyobb a viszkozitása (belső surlódása)mint a normál dízenek. szvsz :-) Ez is lehet a nagyobb fogyasztás eredménye. A teljesítménynövekedés pedig a több levegőmennyiségnek tudható be.
Akkor most olyan a tied mint az enyém. Csak nagyon nagy kirugózáskor jelentkezik és csak hidegben. De azért ezek szerint sokat javított a lengőkar csere.
Köszi a kimerítő választ. A baj az, hogy kémiából mindig is gyenge voltam, sőt utáltam. Csak rendszer-elméletben tudok gondolkodni. Ha valaminek nagyobb a fajlagos energiatartalma akkor miért fogyaszt többet, viszont erősebb a motor tőle. Számomra ez globálisan nézve ellentmondás. De hát biztosan úgy van ahogy mondod.
Sziassztok! Gyászos hangulatban jelenthetem,hogy nem ez volt a hangjelenség fő oka -basszuss :-(( Furi,hogy sokkal halkabban és(lehet csak 1előre?)csak a nagyobb hirtelen ki-és berugózáskor jelentkezik a karakterében azonban tökéletesen változatlan reccsenés. Most aztán gógyiz6ok,hogy mi a fene okozza. Asszem a következő lehetőség,hogy kiszerelni a lengéscsillapítókat,hátha mégiscsak ott van vmi -nem tudom...
Tehát: A nagy szénhidrogén molekulák java része apró folyadékcseppek formájában van jelen, de az elpárolgott rész sem befolyásolja nagyon a gázmolekulák szabadsági fokainak átlagosszámát. Például egy n szénatomból álló szénhidrogén-lánc (CnH2n+2) elégetéséhez (3n+1)/2 O2 molekula kell, ennyi O2 molekula mellett a levegőben van még négyszer annyi, azaz 2(3n+2) N2 molekula is, tehát a tökéletes égéshez szükséges keverékben 5(3n+1)/2 kétatomos molekula esik egy nagyobb szabadsági fokú molekulára. n=10 esetén a kétatomos molekulák és a nagyobbak aránya. A bioethanol cseppecskéi sokkal kisebbek mint a hagyományos szénhidrogéneknek. Ugyanazzal a levegőmennyiséggel számolva tökéletesebb égéssel ég el.
Ezt valaki legyen szives és magyarázza el nekem. Mert nem értem.
"A bioetanol a benzinhez képest kisebb fajlagos energiával rendelkezik, így a "zöld autók" fogyasztása 100 kilométeren 20-30 százalékkal nagyobb a hagyományoshoz képest. Megnő ugyanakkor az autók teljesítménye: például a benzinnel 150 lóerős, 2 ezer köbcentiméteres jármű bioetanollal 185 lóerőssé válik.
A Magyarországon forgalmazott benzin 2 százalékos arányban tavaly óta már tartalmaz bioetanolt, a Mol oktánszám-javító adalékanyag formájában keveri az üzemanyaghoz."
Sziassztok! Köszi a jótanácsokat és az útmutatásokat! :-))) Persze nincs gond,higyjétek el,én sem most kezdtem a "szervízbe v.szakműhelybe vagyunk kénytelen vinni vmi miatt az autót" műfajt...
Ma sok sok év után szervizt kellett váltanom az OFF Mitsuval On. Rajtam kívül álló okok miatt. Az új helyen előadták a szokásos szöveget: Adjam le a kulcsot és jöjjek vissza két óra múlva. Aztán egy rövid baráti beszélgetés után mégiscsak elkészült a kocsi 45 perc alatt, no meg ott jöttem-mentem a szerelők között. Vagyis számla aláírva, gépháztető lecsukva és már mentem is. Működik ez mindenhol, csak meg kell találni a hangot. Szükségük van az ügyfélre.
Hogy mit akarnak csinálni???????????????????????????????????????
Meg ne engedd! Kb 15-20 perc alatt berakom mindkét oldalra kompletten és nem kell hozzá semmilyen szerszám. A tompított, a refi és a helyzetjelző hozzáférhatő a motortérből könnyedén, az irányjelzőhöz és a ködlámpához pedig a dobokon keresztül lehet eljutni. Le kell venni a műanyag bélést. Minden le van írva a gépkönyvben. A két speckó átalakító már Csabán van a kolegámnál. Holnap hívni fog hogy hol adhatja oda. Hátha szükséged lesz rá.
figyelmedbe ajánlom, mielőtt szervízbe mész a következőket:
Varázsszavak
10 olyan kifejezés, melynek köszönhetően háromszor többet fizetünk az autószervizben.
1. Ha nem lehet kicsavarni, cserélje ki az egészet. 2. Itt hagyom az autót, délután a feleségem érte jön. 3. Na? Nagyon rossz a helyzet? 4. Hitelkártyát elfogadnak? 5. A munkahelyemen azt mondták, hogy önöknél mindent lelkiismeretesen megcsinálnak. 6. Minden rendben! Csak az olajat cseréld le. 7. Apróság! A cég fizeti a javítást. 8. Ott valamit egy kicsit megtekertem... 9. Semmit nem értek hozzá. Nekem csak az a fontos, hogy menjen. 10. És zöld színű kipufogótok van?
10 olyan kifejezés, melynek köszönhetően háromszor olcsóbb a szerviz.
1. Pista, a főnök autója! A fejeddel felelsz! 2. Nálunk, az adófelügyelőségen, nemrég történt... 3. Vér? Hol? Ja! Azé a rohadéké, aki belémjött. 4. A minap bezárattuk az egyik ilyen javítóműhelyt. Többet számláztak a kliensnek. 5. A szerelőm, nyugodjon békében, szintén így tekerte ki a csavart. 6. Nem működik az irányjelző? Még az első csecsen háborúban repeszt kapott. 7. Ez a haverom autója. Később bejön a tesókkal. 8. Kösz fiúk! Hrivnyát elfogadtok? 9. Nálunk a bankban ilyen merci van még kilenc. Engem az árakat felderíteni küldtek. 10. Zaporozseceket (egykori szovjet Trabant) javítotok?
Hahó! A"kombó" ötletgazdáját megnevezem:Tibola az. A cuccaimat megrendeltem,de a speckó 5öshöz való xenon-szett csak a jövő héten fut be. Most azzal ijesztgettek a maestrók,hogy lekapják a löklapot,kiveszik a lámpákat és majd úgy... Na,ehhez azért még lesz néhány szavam,mindjárt kisasolom a kocsi okoskönyvéből,hogyan is lehet az izzókhoz hozzáférni ilyen heroizmus nélkül.