Az ismerősöm műhelyébe láttam már eltört főtengelyeket, ha jól emlékeszem a kuplung felöli első csapágy környékén törtek el, nem vagyok benne biztos, de tán azok Franciák voltak és a kettős tömegűt kiváltó kuplunggal voltak szerelve.
Mivel kifejezetten ezt a motortípust említette, éltem a gyanuval, hogy típushiba lehet. Hülye mindenhol van, ócska olaj így bármelyik gépbe kerülhet, de ilyen hibával csak ezt a típust említette. BMW mittudomén melyik típusában meg egy egyszerű hidegindító spray használatától elreped a henger...
Szóval vissza a Mercedeshez. A főtengelytörés csak a tgk-nál van, feltehetően nem bírja a nagyobb tömegű tgk oda-vissza rángatását. Szgk-nál ugyanis nem találkoztak ilyennel.
A nyugvó csapágyak berágódásai - mivel más kenési helyen nem fordult elő ilyen gond - lehet a túlmelegedés miatt, ha rosszul van tervezve az olajszivattyú, hogy mennyi olajnak kéne a csapágynál elfolyni, hogy hűtse. Vagy a motor túl sok gázolajat ( városi üzemmód, gyorsítások) enged a motorolajba, és az felhígul, emiatt esik annyira vissza a viszkozitása, hogy nem tud elég vastag olajfilm kialakulni, és idővel berágódik.
Vagy tényleg elszámoltak valamit a tervezésnél, mert az internetes keresésre kidobta, hogy másnak is vannak ilyen gondjai....
Megpróbálok részletesebb infót gyűjteni, de az aki konkrétan szerelte a Sprintert, az egy igaz ügyes szerelő, de nagyképű, emiatt én nem kedvelem, nem beszélek vele. Majd kapcsolattartó útján... :)
".... a főtengely nyugvó csapágyai berágódtak ... elő szokott fordulni a főtengely törés is .... ez típushiba lenne, vagy esetleg simán csak rossz olajat használnának? ... "
Tapasztalatom és egyben meggyőződésem hogy (legalább) az előírt minőségű olajat (legfeljebb) az előírt időközönként cserélve ilyen hiba nem fordulhat elő.
Ismerettségi körömben nekem is van egy Sprinteres 220 cdi biturbo,az is 200.000környékén kiforgatta magaalól az egyik fél nyugvócs.-at,pedig normálisan volt szervizelve.
Szerintem pedig mivel az egy hosszított,magasitott verzió,igen ALUL van motorizálva,bármilyen jól is megy,nembeszélve arról milyen súlyokkal megy.
Kedves ismerősömmel ( autószerelő) beszélgettünk a motor olajokról és szóba hozta, hogy egy másik - közös ismerős - szerelőnek kellett már kétszer is kölcsönadnia a műhely egy részét, mert a Mercedes Sprinter csak ide fért be.
A hiba másodszor is z volt, hogy a főtengely nyugvó csapágyai berágódtak annyira, hogy gyakorlatilag motor cserés lett. 10.000 Km-ként volt olajcserés, hogy mit tettek bele, azt nem tudom.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, így keresgettem a neten, és hamar adott mindjárt két találatot is:
Sőt, azt mondta, hogy a Sprintereknél elő szokott fordulni a főtengely törés is. Ha jól emlékszem CDI 220 motorokat, (2003-2009) vagy épp az újabbakat? említette.
A kérdésem az lenne, hogy ez típushiba lenne, vagy esetleg simán csak rossz olajat használnának?
A w211 is rozsdaboglya tud lenni??? Ez nekem újdonság.Haveromé 2007-es évente 3 szor van lemosva, heti egyszer bécsbe megy vele, télen áll rajta a sós sár. Semmi baja eddig. Vagy szerencséje van, vagy változott valami.
Nekem nagyon tetszik a 203-as is, de nem fogok venni, mert gyalázatosan nézett ki nagyon sok, az ajtók alján, sárvédő sarkain, alul a bekötéseknél, meg szinte minden élnél.Ha eddig nem rozsdállt, majd nálam.
Nem tudok semmiről, ami a rozsdásodási hajlamon változtatott volna. Nyilván a fiatalabbakon kevésbé látszik. Van most nálam egy 270-es, azon például az összes fém cső a motortérben kézzel eltörhető. A vízhűtőbe dugott vízcsövek végei úgy feldagadtak, hogy nem lehet kihúzni őket. A bölcső szita. A kombi hátfalajtó még egy 210-hez viszonyítva is szégyen. Mindenkinek vannak elméletei, hogy melyik nem rohad. Olyan ez, mint a fogyasztás téma.
A 210 még nincs meghirdetve sem. Majd ha lesz rendszám a 211-en. Mikor meghirdetem, itt is fogjátok látni. ML-em már nincs.
Tud valaki segíteni abban világít a motor kontrol lámpa és azóta úgy megy az autóm hogy ha tartok egy fix sebességet mintha játszanék a gázpedállal.Tehát hullámzóan megy. W 169 150-es benzines.Ez elött ivolt egy Renault Espacem de az 1.9-diesel volt és ugyan ezt csinálta .Kicserélték az EGR-t és meg javult de z diesel volt .
M111-nel 1 van csak, ott csak a szivo oldali valtozik, a 271-nel ketto, ott mar a masik oldal is.
Ezeket kell ellenorizni rendszeresen, es ha a csatit lehuzva belul olajos (marpedig biztos az lesz 60e km utan), akkor csere. De ezek nem nagy tetelek, gyari talan 10e korul van, csak oda kell figyelni. Ha belul az olaj szivarog, idovel a kabelen felkuszik mashova, es aztan lehet keresni az idegesito hibat...
A lanchibanak utanajarnek, mert ha annyi hogy cserelni erdemes 100k-kent, akkor smafu megcsinalja mar rutinbol :)
Viszont mintha azt olvastam volna, hogy az elso par evben a rozsda baj volt a 211-nel is, kesobb mar joval kevesbe. Errol hallott mas is? Igaz lenne? Mert akkor ez az igazi problema, nem a lanccsere. Ekkor en ott az utolso evbol valasztanek, 2007-2009. Ekkora viszont csak a 200K johet szoba, vagy az 500 tenyleg. Amugy a 320.
Már néhányszor kértem itt segítséget, a számomra újdonságokat rejtő w203-ashoz.
A mostani problémám az, hogy nem megy fel a vízfőfok 55-60c' fölé. Kicseréltem már a termosztátot, de úgy tűnik feleslegesen...Mit tanácsoltok, merre induljak el? 611.962 motor van benne
Én személy szerint is a 320-at preferálatam neki, de mivel nem ismerem a típust közelről, hozzátok fordultam.
Az 500-as azért már neki is nagy lenne, a 1.8 kompresszornál meg a vezérlés vágná ki nála a biztosítékot, ha tudná, hogy valami nincs jól megtervezve.Bruttál felfogású kis öregember, lehet talira is elviszem a nyáron. CDI-re az istenért nem lehet rábeszélni, pedig a 220-tól én sem félek,
Én egy 638- ra váltottam a nickbeliről, pár éve. Dízel, CDI. Mind a három motor azonos, csak a vezérlés más (108,110,112), nekem az utóbbi van chippel kb 150 LE- re húzva. 8,5-9 litert kajol, és kapkodja a lábát - automatával. Páran próbáltak lebeszélni, hogy nem jó a motor, automata meg pláne... Szerintem, ha megkapja, ami jár, kivisz a világból, meg visszahoz. Amit meg kell szokni, az a keresztmotor, elsőhajtás... inkább spanyol barkas, mint Mercedes a viselkedése, de így, pár év után már nem olyan vészes. Legfőbb baja a rozsda, na az mindenütt dolgozik, ha nem kapod el időben. Én pár kiló konzerválót, üregelőt belefújkáltam, így nem virágzik. Talán, ha elérhető közelségbe kerül egy Viano 4 Matic, az lesz a következő...
Erősen gondolkozom azon, hogy autót cserélek: eddig 210-es kombit használtunk a nyaralásokhoz, azonban kicsi lett. V-osztályt, Vitót szemeltem ki (legjobb persze a Marco Polo lenne, de azokat aranyárban mérik). Mivel hosszú túrákhoz kell (8-10 e km), ezért elsődleges szempont a megbízhatóság. Melyik motorral/motorokkal érdemes vásárolni ezeket? Mindegy, hogy benzin, vagy dízel, bár a dízelnek jobban örülnék :-)
Nem tudok róla, hogy lenne ilyen, a wikipedia.de -n sem találtam, és a mobile.de -n sincs.
Nem mennék bele nagyon ebbe, mert nem szeretem, ha valaki olyat kritizál, amije nincs. Márpedig nekem nincs, nem is volt, és terveim szerint nem is lesz benzines W211-em. Csak azt tudom róluk, amit hallok/olvasok: az M271 egysoros láncával vannak gondok, az M272 balansztengelyével vannak gondok. Ezeken kívül, a mopf után csak az M273 E500 és az E63 van szerintem, de nem vagyok benne a benzinesekben. Ha mégis mindenképp benzinest kellene vennem, akkor egy M112 E320-at vennék, vagy E500-at. Esetleg ha semmi nem számít, akkor szívó E63-at.
Én kb. 2 éve agyaltam a 211 vásárláson, és úgy találtam, hogy az OM648 (sorhat) E320CDI-ből a 2004.07. havi kismopf utániakból a külön rendelésre DPF nélkül kért darabok a legkevésbé költségesen fenntarthatóak. Ezeket 2005.03.-ig gyártották, és itt már szépen mentek lefelé a W211 eladási darabszámok, tehát sok nincs belőle. Ami van, annak is a java már DPF-es. 2 év keresés után, pár hete vettem egyet. Akármilyen is, most terv szerint 5 évig ez marad. Majd meglátjuk mi lesz vele a tapasztalat. Spritmonitor.de -n fent lesz minden költsége, megkereshettek. Ott is ez a nickem, mint itt.