Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vwlaca Creative Commons License 2001.01.09 0 0 197
Sziasztok!

Én a vásárlással kapcsolatban csak annyit tennék hozzá, hogy semmiképpen se siesd el a dolgot.
Várj, nézz meg egy csomó autót.
Én olyat ajánlanék, amelyeket öreg szakik vezetnek (van még ilyen) ,ők általában nem hajtják agyon és karban is tartják a gépet.
Én is így jutottam hozzá a bogihoz, az öregúr 23 év alatt kemény 121000 km pakolt bele, és csak száraz időben használta!!(Ha esett akkor az egész család vonattal ment a telekre)
7 éve van nálam, beletettem 40000 km-t(csak városban!), és semmi gond nem volt vele a kopó alkatrészek cseréje kivételével.
Korábban nem is akartam bogarat venni, de ezt nem lehetett kihagyni. Most már semmi pénzért el nem
adnám, annyira megszerettem, és vigyázok rá ,mint a szemem világára.

Üdv

Előzmény: nakonxipán (195)
rep Creative Commons License 2001.01.09 0 0 196
Köszi mindenkinek a hasznos infokat!
Azt hiszem elso lepeskent elmegyek egy ada-vetellel foglalkozo szerelohoz korulnezni.

Funk: Az altalad emlegetett leiras szerintem sokakat erdekelne, engem biztosan. Erdemes lenne feltenni pl. extra.hu-ra.

Szeva

rep

nakonxipán Creative Commons License 2001.01.09 0 0 195
Ez egy helyreigazítás Szepes Gábornak
Alább – engedve a bogár évvégi gyengélkedése fölött érzett keserűségemnek – leírtam néhány részletet arról: „Hogyan szívtam én?”
Komoly módszertani (vagy inkább etikai) hibát vétettem azonban: hagytam, hogy az érzelmek a tények fölé kerekedjenek.

A szöveg, amelybe régóta gyűlő dühömet csempésztem át önálló életre kelt, olyasformán, mint amikor az ember már jó ideje készül egy jó kis üvöltésre, káromkodásra aztán végül – egy apróság miatt – idegenekre zúdítja rá, csak már túllegyen rajta. A szóbeli anyázás elszáll, az írott megmarad. Ezért a helyreigazítás.

Tapintatlanul fogalmaztam akkor, amikor az „átvághatóságomat” és Szepes Gábort összefüggésbe hoztam. Bizonyos hibákra egy gyakorlott fül vagy szem tényleg fölfigyelhet, de a motorblokkba ő sem láthat bele. Még a Szepes Gábor sem.

Amikor a megvásárlás utáni harmadik hónap végén – sok-sok apróbb, idegölő hiba után – beköszöntött egy nagy, egy komoly és drága hiba (motorgenerál), teljesen elkedvetlenedtem. Untam az egész históriát a és a problémával már sem Gábort, sem a tulajt nem kerestem meg, így nem tudhattam azt sem, vajon igazam van-e, amikor azt gondolom, egy huszonéves autónál garancia szóba sem jöhet, így hát mindegy kinek fizetek a javításért, hát fizessek inkább a hozzám közelebb eső szerelőnek.
És így is lett. (De a Szepestől függetlenül.) Haragudtam rá, de ok nélkül. Ő nem tehetett arról, hogy az autónál kis idő múlva előjött egy láthatatlan hiba. Indulatból beszéltem, hisztériázva, bár – és ezt határozottan állítom – nem az ártás szándékával.
Mindegy: hiba volt, és az a minimum, hogy a föntieket megosztottam veletek. Szepes Gábortól elnézést kérek, az a rosszul sikerült félmondat pedig hulljon az én fejemre, semmiképpen sem az övére.
Az érintetteket megkövetem.
Uff.

- ezúttal „off-line” névvel: Gyurkovics Tamás

gabek Creative Commons License 2001.01.09 0 0 194
w3.swi.hu/vwinfo - szerelők listája v. olyan cím alatt, hogy mindenféle hasznos és kevésbbé hasznos címek

Direktben:
w3.swi.hu/vwinfo/cimek.htm

GABEK

Előzmény: Lexes (192)
Funk Creative Commons License 2001.01.09 0 0 193
Sziasztok!

Esetleg még annyit tudok segíteni,hogy van egy 15-20 oldalas leírásom használt Bogi vásárlását illetően.Futómű,motor,kaszni kényes helyei,próbaút,stb.Faxon,szkennelve,stb.
közkinccsé lehetne tenni.

üdv:Funk

Lexes Creative Commons License 2001.01.09 0 0 192
Hali!
Nem tudná valaki megadni adás-vétellel is foglalkozó szerelők számát, címét, stb.? Előre is köszönöm.
OFF
Elküldtem egyszer, erre azt írja, azonos hozzászólás (duplázás). Tényleg? Én egyet sem látok. Szóval bocsi, ha ez már egyszer átment.
ON
Naaaaa
ms Creative Commons License 2001.01.08 0 0 191
Helo Rep!

Én is repülök, csak Lycoming v. Continental motoros gépekkel... Viszont az is léghűtéses és boxermotor. Igy egyértelmű volt hogy saját autóban is maradok ennél a "rendszernél".
Én is úgy indultam neki hogy használni akarom nem csak találkozókra járni. Én (sajnos) elég olcsón vettem (200e) azóta már egy csomó pénz belement (kb. 350e) teljes motorgenerál (először is csak kiverte az olajat főtengelyszimering, kiderült blokkot kiverte a csapágy, ekkor még nem cseréltünk hüvely-dugót (csak gyűrűzés) mondta a szerelő még jó a régi, hát némi szerelési hiba miatt egyik zéger a dugóból kiesett és felszántotta a csapszeg a henger falát - kompresszió a 4. hengreben 0, persze a bogár még igy is - 3 hengerrel hazajött a saját lábán Bécsből. Újjabb kőr a szerelőnél kerestek hasonló használt hengert kicserélték aztán meg nem igazából ment az autó meg kopogott a motor mint az álllat. Vissza szerelőhöz most teljes hüvely-dugó+hengerfej csere történt (csak ez a két utolsó alkatrész áron 140e) viszont még nem hoztam el az autót. Igy nem tudom milyen lett.

Szóval nem elriasztani akarlak de tenyleg érdemes kicsit drágábbat venni és mindenképpen nézesd meg valaki szakival. Karosszéria betegségek könnyen látszanak sajnos motor/blokk betegségek már nem annyira. (mikor az enyémet vettem mentem vele egy párszor ment mint az állat, szép hangja volt... sajnos a blokkba nem lehet látni.

Szerintem olvasd rendszeresen a topic-ot, nézz körül a net-en és nézz meg minnél több autót, kérdezz meg karosszériást mire kell azonnal figyelni és ami tetszik nézesd meg valami guruval.

Na egyelőre ennyi, remélem holnap már meglátom milyen lett az én motorom...

Üdv, MS

Előzmény: rep (187)
ms Creative Commons License 2001.01.08 0 0 190
Bingo!

Nekem ugyanezt csinálta egyszer a bogár! A megoldás/probléma a következő volt: A karbi annyira megtelt benzinnel hogy az orrán-száján ömlött a benya a szívótérbe, annyira hogy a levegőnek sem maradt hely. Namármost levegő nélkül nincs égés, úgyhogy szépen leáll a motor. Ennek az egésznek pedig az az oka hogy fennakad a vagy az úszó vagy a tűszelep. A karbifedélcserével esetleg pucolással megoldható (tűszelepet is).
Amiért pedig rövid idő mulva újraindul pöcccre az pedig azért van mert a meleg motorból a benzin hamar elpárolog és akkor már ismét van hely keveréknek is..

Jó szerelést
Üdv, MS

Előzmény: AZS (171)
nakonxipán Creative Commons License 2001.01.08 0 0 189
(Válasz Repnek, adalékok Funkhoz, köszönet Columbusnak)

Funknak - a Bogárvásárlást illetően - igaza van. Az én 78-as 1200-esem az első Bogaram. Vásárlásakor sajnos még nem ismertem ezt a topicot, így amit lehetett, azt meg is szívtam. (Irigylem Repet: úgy vehet bogarat, hogy kikéri a topic véleményét.)
Én nagyon drágán, 480-ért vettem a kocsit, de akkor azért nem bántam ezt, mert a Szepestől vettem, aki a honi bogarasok szövetségének a főmuftija, így joggal bízhattam abban, a piacinál drágább ár mögött lecsekkolt minőség rejtezik. De nem az rejtezett, hanem több apróbb, majd egy bazi nagy hiba. Először - 3 hónap után! - a vezérlés ment tropára, majd szükségessé vált egy "fél" motorgenerál is, így az egykori - eleve magas - vételárat már köbö 110 ezerrel megpúpoztam.

Én tökéletes seggfej vagyok a műszaki ügyekben, így aztán nem ügy átvágni, és sajnos az apróbb hibákat sem tudom megszerelni.

Ennek ellenére nem mondok le a bogaramról. Megszerettem, és nem akarok átülni másba. (Közben ráadásul találtam egy qva rendes szerelőt, tőle vásárolni is lehet.)

Most ott tartok, hogy a sok-sok ráköltés után végre lesz egy megbízható, biztonságos autóm, de Funknak abban tényleg igaza van, hogy voltak olyan pillanatok, amikor annak a 6árán voltam, hogy föladom ezt az egészet.

Rep, hallgass a topcira, olyan embertől vegyél autót, akit itt lecsekkoltál, és akkor nem lesz gáz. Ezek a topicosok itt, tényleg nagyon korrekt népek.

(Columbus: megnézetem, köszönöm.)

(Kéne egy karburátor, mert állandóan lefulladok. tud vki ajánlani vmit?)

Előzmény: Funk (188)
Funk Creative Commons License 2001.01.07 0 0 188
Hátha Téged tényleg érdekel a téma:

Szia rep!

Ajánlanám ,hogy estleg nézzél meg egy 1303-as bogarat is,mert az elődeihez
képest lényegesen komfortosabb,
-jobb a fűtés,nagyobb belsőtér,van csomagtér,erősebb motor,más váltó stb.-a
mindennapi használatnak jobban megfelel.
Ha csak ritkán használnád,akkor végül is bármelyik példánya megteszi,az igazi
"feeling" a régebbi 1200-as ovál ablakos.
Olcsón (300-400 ezer alatt) ne vegyél,mert mire igazán használhatóvá
teszed,lehet hogy a kiadások,a "mesterek"húzásai,
és a tény,hogy többet rossz mint jó ,idő előtt kiábrándíthatnak.Bármennyire is
úgy tűnik,olcsón bogárból sem kapsz jót,akárcsak más típusból.Én akkor tudnám jó
szívvel ajánlani,ha nem úgy képzeled,hogy minden apróságot szerelővel
fogsz megjavíttatni,mert az anyagilag és idegileg is maga a pokol.Szerintem
ideálisan akkor tudod átvészelni a vásárlást,
ha most rendelkezel erre a célra kb.:500000 Ft-al.A kocsit mondjuk 350000-
környékén veszed,50000- a papír munka(átírás,esetleg eredetvizsga,új forgalmi
etc.),és marad rákölteni való pénz úgy 100000 körül.Ezt nem elriasztásképpen
írtam,de sok bogaras sem ismeri be,hogy több kevesebb látszattal,eredménnyel
mennyit költött már
szerzeményére.Még annyit,hogy vásárlásnál célszerű megnézni a bogár
adás-vétellel foglalkozó szerelőket,mert itt egyszerre több példányt tudsz
megvizslatni,összehasonlítani (1200,1300,1302,1303)és a végén egyet
kiválasztani.

sok sikert:Funk

rep Creative Commons License 2001.01.06 0 0 187
Szevasztok!

Ahogy látom ebben a topicban tapasztalt bogárrajongók gyűltek össze, ezért remélem tudtok nekem segíteni.
Jelenleg nincs autóm, és még nem is volt soha. Mostanában gondolkodom, hogy vennék valamit. Sajna azonban elég kevés pénzem van rá.
Mivel repülök, és az utóbbi időben kapcsolatban állok egy repülővel aminek Limbach 1700 EA típusú motorja van, ami valójában egy tuningolt bogár motor (repülőgépmotorrá alakítva), arra gondoltam, hogy miért ne vennék egy bogarat.
Az apronet hirdetéseit nézegetve úgy tűnik, hogy a rendelkezésemre álló pénzből lehetne szerezni egyet, és ennyi pénzből, ha nem ezt vennék úgyis csak valami régi roncsra futná.
Mi a véleményetek az ötletemről.
Az autó nem arra kéne, hogy találkozóra járjak, hanem hogy használjam (remélem nem megbotránkoztató), és szerelgetni sem sokat szeretném. Tehát ezek a szempontok.
Persze azért nagyon tetszik a bogár, és a fent említett repülőgépet pedig imádom, a motorját is ismerem valamennyire. Ebben a kategóriában az egyik legmegbízhatóbb repülőgépmotor.

Véleményeteket előre is köszönöm, irhattok emailben is!

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.06 0 0 186
Colombusz!

Imádom őket, nekem is volt régen kettő is. Csak poénból linkeltem be a képet, egyébként az oldalon ott az ár is (átszámítva kb. 2 milla).
Milyen vicces lenne egy vadiúj:-)))

Előzmény: colombusz (185)
colombusz Creative Commons License 2001.01.06 0 0 185
JÓTANÁCS NAKONXIPÁNAK

Néyesd meg a kerékcsapágyakat és a fékmunkahengert.
IRJÁL vissza mert kíváncsi vagzok hogy mi a gond!
Colombusz

Előzmény: nakonxipán (149)
colombusz Creative Commons License 2001.01.06 0 0 184

Álasz Sportivónak

Nekem nagyon is teccenek a régi bogarak!
Nem tudom hogy te hogy vagy ezzel,de ahogy olvastam amit irtál nem nagyon szereted őket.
Nem tagadom jól néznek ki de neke azért a régiek a szinpatikusabbak.
Ne érdsd fére én nem akarok senkit megsérteni!!!!

Előzmény: Törölt nick (180)
colombusz Creative Commons License 2001.01.06 0 0 183
Egyet értek veled,de azt én is szeretném tudni hogy mi az áruk!
Előzmény: Réka Koma (181)
colombusz Creative Commons License 2001.01.06 0 0 182
Sziasztok bogarasok!
Én még új vagyok de azért én is nagyon szeretem ezeket a kis autókat.
valaki mondja meg nekem hogy mien árba mennek mostanában a bogarak,mert én is szeretnék egyet
Réka Koma Creative Commons License 2001.01.05 0 0 181
Hohhhhó, de szépek vagytok! csilivili bogarak!

hogyér' aggya?

r

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.05 0 0 180
Mit vacakoltok a régi bogárral, vegyetek újat!:-))

www.vw.com.mx


Törölt nick Creative Commons License 2001.01.05 0 0 179
Mit vacakoltok a régi bogárral, vegyetek újat!:-)))
www.vw.com.mx


Lexes Creative Commons License 2001.01.05 0 0 178
Halihó!
Szeretném eladni '70-es Bogaramat. Érdekel valakit? (Tudom, hogy ez nem autóhirdetős topic, de itt legalább "bogaras emberek" vannak.) Esetleges válaszokat magánba kérek szépen.
nakonxipán Creative Commons License 2001.01.02 0 0 177

Szerintetek egy 78-as mexikói bogárba mennyi lehet egy karburátor? Merhogy úgy néz ki (állandóan lefulladunk), érik a csere.

Mi a tipp?

(Előre is köszi.)

Funk Creative Commons License 2001.01.01 0 0 176
Ime az évezred első jelentkezése.Mindenki alszik még?Irány a hűtő a gyógysörért!

Funk.

Funk Creative Commons License 2000.12.31 0 0 175
Bo(garas)ldog új évet minden VW léghűtöttnek.
Azért is ,hogy nehogy az új évezred hajnalán süllyedjünk el.

Üdv:Funk

gabek Creative Commons License 2000.12.23 0 0 174
Nos kedves AZS. Értesüléseid helytállóak. Sergio topictárs valóban mestere az autóvillamosságnak. A tapasztalat azt mutatja, hogy rendesen és igényesen dolgozik. Leginkább Szabó Mikihez tudnám hasonlítani. Korrekt áron, tisztességes munka. Nyugodt szívvel ajánlom.

Üdvw:
GABEK

Előzmény: AZS (171)
nakonxipán Creative Commons License 2000.12.23 0 0 173
Bogaras karácsonyt mindenkinek!

Hölgyek, urak, bogarak,

köszönöm az eddigieket, jövőre veletek uitt. (Különben a bogaram ma reggel befagyott bowdennel várt, alig tudtunk elindulni, ha vki így jár - kemény, de nm beesett pedál - ne legyen 2ségbe esve, elmúlik.)

Szasztok.

scirocco Creative Commons License 2000.12.22 0 0 172
Ha ezt a leállást húzatás után/közben csinálja, az lehet attól, hogy a tankból a szutyok rátapad a benzincső végére, elzárja, és ettől áll le. Ha vársz egy kicsit, a "vákuum" elmúlik, szutyok elúszik, a motor vígan beindul. Ha nem nagyon szoktad teletankolni, ez könnyen előfordulhat.
Előzmény: AZS (171)
AZS Creative Commons License 2000.12.22 0 0 171
Hümm hümm.
Nekem ugyanezt csinálta az egyik bogim, de nem csak alapjáraton. Vidáman közlekedek, egyszercsak elkezd csökkenni a fordulatszám, nyomhatom a gázpedált padlóig akárhányszor, semmi hatás, majd le is áll a motor. Még gurulok, vissza kettő, felengedem a kuplungot, semmi. Önindítózok, semmi. Félreállok, kiszállok, felnyitom a motorháztetőt, nézem, mi a pálya, de nem leszek okosabb. Visszaülök, teszek egy próbát indításilag, pöcc-röff, és megy, mint a golyó.
Két-három ilyen alkalom után már nem esek kétségbe, mert tudom, hogyha leáll, várok 10-20 másodpercet, és minden oké - na ezt adjátok össze.
(Felvetettem a témát a listán is, kaptam egy rakás tuti tippet, egyik jobb volt, mint a másik, csak éppen egyik sem volt a rejtély megoldása.)

ui.: Sergio az utolsó híreim szerint egy igazán profi autóvillamosságis, kb. olyan, mint amilyen lelkiismeretes szerelőt vadásztok évek óta. És a bogárhoz is ért. Ez volt a reklám helye.

ui. 2.: Réka, nyugi, tartani nem kell tőle, ez vagy van, vagy nincs, és ha nincs, akkor jó :-)

ui. 3.: dec 24. 23:00 Flórián parkoló, igazán őrült bogarasok és buszosok karácsonyi nemnormális összejövetele. Én ott leszek :-)))

Előzmény: nakonxipán (167)
scirocco Creative Commons License 2000.12.22 0 0 170
Háááááát......
Előzmény: Réka Koma (169)
Réka Koma Creative Commons License 2000.12.22 0 0 169
Jesszusom! a mi szivatónk pont hogy nem ereszt vissza. Akkor erre a leállásra én is számítsak?
Előzmény: scirocco (168)
scirocco Creative Commons License 2000.12.21 0 0 168
Valószínűleg a keveréked túldúsul, ezért fullad le a motor. Amúgy ha rajta marad a szívató, akkor a meleg mocinál (5 - 10 perc stimmel) pont ez történik. Ha ilyenkor padlógázzal beindul, akkor valszinüleg ez van.
Ha meg az indítómotor forgat rendesen, az aksi O.K. Ha nem, a leálláshoz akkor sincs köze.
Üdv
Előzmény: nakonxipán (167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!