Üdv mindenkinek!A motor 15 Le 2250-2500 fordulaton dolgozott,kényelmesen,teljesen új,ha kell szóljatok.A ékszíjjtárcsa 450mm átméröje,de van 400mm is,új.
A teljes költségvetése nincs még kész,de a anyagok mind új,és a minimum a 350ezer+a apróság,munkadíjj..stb.
De megérte dolgozni vele,hozza a elvárt teljesítményt.
Első körben a gép ékszíjak nélkül, direkt hajtással készült el. Arra gondoltam, hogy ha eltolom a gardán meghajtást egy kicsit lefele, úgy a darálót felemelhetem olyan magasságba, hogy egyből egy pótkocsira dobta volna az aprítékot. A gond az lett vele, hogy már az első ágnál elcsúszott a két 17-es szíj, pedig bizony jól meglett feszítve. Így marad csak a direkt meghajtás. a T25 alapjáraton viszi, minden gond nélkül. Bár lehet, hogy még próbálkozom más megoldással a megemelés érdekében, mert mégis csak kevesebb kiszolgáló kell a gép mellé, ha egyből a pótkocsira megy az apríték.
sziasztok,ha esetleg valakit érdekel,anyagáron eladó,nincs rá időm befejezni,minden megvan hozzá+tartalék kések is,egy kicsit kell még foglalkozni vele....maarky1@freemail.hu
Próbáltam anélkül is , de ellen késsel szerintem jobb , most még lendkerék nélkül másfél centiset viszi, majd meglátjuk, hogy kerékkel jobb lesz-e. Még elégé szedett vedett állapotban van, majd nem minden, amit felhasználtam, volt itthon. A kések laprugóból vannak, a tengely gyalutengely, arra vannak felfogatva a kések. Ha tudnák vele egy kicsit spórolni a fűtésen, (alapanyag lenne bőven) akkor vennék egy két tengelyeset.
Egy nem idevágó kérdésben szeretnék tanácsot kérni. Ma vettem egy kovácsüllőt aminek az egyik szarvának a vége le van törve kb 2-3 cm. A kérdésem hogy tudnám megjavítani esetleg valami spéci elektródával fölhegeszteni?
A megtörtént főpróba után, csak annyit tudok mondani, hogy soha jobbat. Bár az ékszíjas lassítás nem vált be, így marad a direkt tengelyes hajtás. A baj, hogy este lett, de holnap folytatás következik.
Az átmérő adja a nagyobb nyomatékot. Kis átmérőjű nagy súlyú keréknek kisebb a nyomatéka mint a nagy átmérőjű kisebb tömegűnek. A régi szecskavágókon nem véletlenül volt a nagy majdnem másfél méter átmérőjű meghajtó kerék.