Évjáratból kideríthető. Biztos nem vagyok benne, de úgy rémlik, hogy az egyes Superb-ben nem volt CR motor, a kettesben meg PD-ből csak az 1.9-est szerelték, az 1.6 és a 2.0 TDI motorok mind CR motorok.
Ha egy hirdetésben nincs konkrétan bele írva hogy "pd" vagy "cr" TDI, akkor el tudom valahogy dönteni? Gondolom akkor kellene a motorkód vagy ilyesmi, mert még a lóerő alapján sem tudom eldönteni, hisz 'cr' -ből is van 140, és 170 LE. (mondjuk ami 170, az már gondolom kizárólagosan 'cr' .
Német hirdetéseket nézem és ott nem nagyon írják bele. Az Osztrákoknál szinte mindnél benne van már a hirdetés címében.
Ok köszi, végül is így logikus, akkor így is tudom használni.
****
Lenne még egy dolog amit szeretnék megtudni. Úgy láttam, hogy nekem nincs a vízkörben rásegítő ( 3 fűtőpatron), de elképzelhető, hogy az elektromos levegőfűtő rásegítő az utastérben az van.
Gondolom ott kell legyen valahol a műszerfal körül a légcsatornában.
És azt is gondolom, hogy nem keveset fogyaszt, tehát lenni kell egy nagyáramú biztinek is...
Hogyan tudnám ezt biztosra eldönteni?
Ülésfűtésem van, azt hozza is a hárombetüs VAG kód, de ezt nem írja.
Szerintetek, hogy ha a klímavezérlőt off-ba kapcsolják, akkor a légcsatornában lévő zsaluk milyen állapotba kerülnek?
Még nem próbáltam, de kíváncsi lennék, hogy ha kikapcsolom mit csinál, talán megőrzi az előtte éppen aktuális helyzetet?
Pl. egy szép tavasz/őszi napon lehúzott abalakkal autózok,vagy csak részlegesen lehúzottal, de szeretném ha pl. középen azért áramolna be a levegő.
Mivel még nem próbáltam ill. nem is hallgattam meg a zsalumotor (ok) működését a kikapcsolás utáni pillanatban, gondoltam hátha kapásból tudja valaki...
Kárpit tisztítást csakis jó időben, napközben kb 25fok felett, és napos időben.
Szárítani: Nyitott ajtóval (udvaron, nehogy valami menekültek bele üljenek :), hogy a levegő minél jobban járjon benne, de legalább letekert ablakkal, ha esetleg kutya vagy ilyesmi miatt nem tudod nyitva hagyni... de azt a napot lehet ki bírja láncon :)
Ha nem szárad ki rendesen akkor nagyot szívsz vele később... Penész, büdös... :(
Milyen olajfogyasztások jellemzőek az 1,9-es 131 lovas motornál, mik a tapasztalatok?
( Mivel még nincs az enyémmel tapasztalatom ezért kérdezem. Tudom ,hogy sok mindentől függhet ezért csak általánosságban kérdezném egy tizenkét év körüli 200X km-t futott gépnél.
Kék füst nincs, még jó..., akkor meg sem vettem volna...:-)
Jól beázott akkor, én is átnézek majd mindent, úgyis lesz dolgom a gumidugókkal, majd jól megkenve tömítővel teszem vissza őket.
Jó lenne már több napsütés, jobb kedvvel megy a munka is.:-) Na meg szeretnék egy alapos kárpittisztítást, el viszem valami profi helyre, utána majd itthon csak megpróbálom fenn tartani az állagot.
Vagy rendszeresítve a garázsban száraz/nedves porszívó, de most arra gondoltam, hogy most kitisztítatom profival.
Keresek Veszprém, vagy Sz. fehérvári, környéki autókozmetikát, nézegetem az árakat, nem olcsó, de remélhetőleg tényleg szép lesz a kárpit. Bízom benne, hogy találok elfogadható árban és jó minőségben dolgozó szakit.
Meg kell várni amíg jó idő lesz?, nem akarom napokig otthagyni a kocsit, bár láttam gőzös technológiát, talán az kevésbé vizes...
Csatlakozom... ;) Az enyém lemosódott, kiporszívózódott és most már arra is rájöttem hogy hol csepeg a víz a csomagtartóba... olyan lehetetlen helyen hohy azbel sem hinnétek... a csomagtérajtó és a bódé közti átvezető gumidugó mellett.... az alsónál ami a bódéba, a dugó része el van ernyedve ezáltal a csapóvizet bevezeti a csomiba... és minekután a lecsukott csomi fedél sem védi mert pont ott van a hézag az ajtó és a hátsó sárvédő közt, az összes eső, csapadék víz, ott szépen befolyik a bódéba. Úgyhogy Loctite Quick Gasket-el letömítettem. Most szárad a kárpit...
Viszont ha már cseréltem a felütődés gátlókat, kivettem a műanyag dobbetéteket, kíváncsi voltam mi van alatta.
Szerencsére minden rendben van, volt egy kis felületi rozsda a küszöb végénél, emiatt is mindenképpen szerettem volna levenni a dobbetéteket.
Szerencsére csak enyhe kezdődő korrózió volt, drótkoronggal fémtisztára szedtem, aztán ment a Korant és később megkapta a rapid cinkromátost. Szerencsére szép napsütéses idő volt, de nagyon kicsit hőlégfúvóval is segítettem a száradást. (inkább csak a korantnál)
Alvázvédőt majd holnap kap, így már biztosan jó lesz egy darabig, majd időszakosan ellenőrzöm. Ha végeztem a hátsó résszel, jön az eleje is.
Átnézve az egészet, szépen rendben van, de úgy döntöttem, hogy nyáron csinálok egy becsületes üregvédelmet és alvázvédelmet, rászánok időt, energiát és jó anyagot.( Dinitrollal tervezem) Biztosan sokáig jó lesz, persze időnként ránézek majd.
A kérdésem az lenne,hogy egy Superb Classic autóban,nem megy a vezető oldali ülés fűtés.A biztosítékot megnéztem,az ránézésre jó.Mi lehet a bibi ?
A másik kérdés,hogy a vezető oldali visszapillantó tükröt hogy lehet kiszedni ? Mert ott sem megy a fűtés,azért mert más tükör van benne,mint ami kellene,és nem passzol a csatlakozó.De ha a feszültség passzol,akkor teszek oda egy superseal dugót,gondolom.
Nézegettem a neten a fotóit, ilyesmire gondoltam én is, de aztán nem tettem meg. Ha kint a kezembe van az egész mindenség, akkor simán látszott volna, hogy mi is a helyzet.Le fogom kapni, akkor nem ragasztgatom.
Ezek szerint, gondolom, hogy a víznyomás mozdíthatja előre amikor szükséges és mondjuk el tudom képzelni, hogy egy rugó húzza vissza ha megszűnik a nyomás.
Látom nektek még az a króm hatású védő burkolat nem esett le :D
Nagyon egyszerű levenni. Egy nem fém eszközzel ami puha pl egy kis léc darab vagy egy műanyag kés vagy ilyesmi benyúlsz mögé kicsit megfeszíted, hogy meg tudd fogni és ki tudod húzni! Ha kihúztad azt a burkolatot két kis csapocska tartja azt ki tudod akasztani. Én már vettem le 4-5x és nincs még semmi baja. A mosó is működik. Egyszer azt a kis króm hatású műanyagot tisztítottam. És én is levettem amikor felpolíroztattam a fényszórót. Bár a políros csávó is nézett, hogy lekaptam azt a kis takarót kb 5 másodperc alatt.
Ha nem boldogulsz lefényképezem mire gondolok bár nem járok itt olyan sűrűn...
Erre is meg van a megoldàs. Nem kell kicserélned. Feltéve ha a szakadás hossza nem haladja meg az 5mm-t. Veszel egy 50ml-es Loctite 408as pillanat ragasztót. Összenyomod a szakadást hogy kinyíljon, féktisztítós tiszta ronggyal megtörlöd hogy ne legyen zsíros és a ragasztótubus hegyével fel viszel egy kis adagot (ne túl sokat!) és elengeded. Csak onnan jöttem rá hogy ez jó cucc gumi alkatrészek javításához, hogy nálunk a cégnél használunk olyan gumi élvédőket (ezt az U profilút) rozsdamentes burkolatokhoz, amiket ezzel kell ragasztani és ugye ezt a profilt végteleníteni kell, amihez ez a ragasztó van előírva. Nagyon jó és nagyjából rugalmas is. Én az octimon az ajtó kédert ragasztottam meg vele és hibátlan. Tehá nem kell a bontóban kukázni lengőkart. A másik meg mivel ez pillanat ragasztó ugyebár sok mindenhez jó...
Mint ahogy te is viszonylag sokat mész, a keresett autók is elég sokat mehettek már, így ami netán 2-300000 km-ig nagyon jó, az nem biztos, hogy utána is megállja már a helyét.
Amúgy én kizárólag CR-rel venném, PD-vel semmiképp. PD és DPF nem igazán fér össze.
DSG olajcsereperiódusa: 60000km. Amúgy nem rossz, de sok futás után már természetesen lehet itt is probléma.
4 kerékhajtás Haldex rendszer, ami elvileg szintén strapabíró
A kérdés mindig az, hogy hol, hogyan és mennyit használták az autót.
Futómű, kormánymű, elektronika, kipufogórendszer, turbó, EGR stb. stb. már ennyi idős korban/magas futásnál simán lehet problémás.
Lehet, hogy így lesz, most nem értem rá foglalkozni vele, így még nem is rendeltem semmit:-)
Másik Fábia skodánkhoz és a bmw 320D-hez éppen volt egy azt hiszem 36-os fej, mindegyikhez éppen méret.
Persze igazad van, feleslegesen nem költekezünk.
***
Van még egy olyan gondom, hogy az egyik első/alsó lengőkar egyik porvédőjén van egy kis szakadás, valamitől, megnéztem alaposan, maga a lengőkar tökéletesen teszi a dolgát, hibátlan a működése.
Valahonnan kéne rá keríteni egy porvédőt, kár volna, hogy emiatt legyen gondja. Külön úgy tudom nem lehet kapni, talán bontóban kellen beszereznem egyet, legalább akkor egy darabig jó lenne.