Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219617

A régi lúgos aksik(amiket a MÁV-nál is használtak) simán tudnak 30-40 évet még viszonylag mostoha bánásmód mellett is. Egy cimbim önellátó villanyból és ilyeneket használ. Van 40 évnél öregebb cellája is.

Előzmény: dajtás (219602)
mica-r Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219616

USA-ban régen közelebb jártak ehhez az egységesítéshez, nem?

Előzmény: Törölt nick (219613)
allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219615

- Egyelőre nem látom, egyelőre köszönik jól vannak.

 

- A kapitalista társadalom ami hanyatlik és az nyugaton a legszembetűnőbb. A csúcson 1913 ban volt ha évszámhoz próbáljuk kötni. A társadalmi haladás élvonala akkortájt került át K-európába és az usa-ba, itt államosításokkal ott pedig a FED megalapításának Woodrow Wilson által aláírásával, 1913-ban érte el a tőke a tökéletes koncentrációját. ez volt a csúcs, azóta, hanyatlik, ez már most itt a végjátéka.
A nyugat inkább csak olyan értelemben hanyatlik, hogy a korszakok végét egy egy nagy birodalom látványos bukása szokta megjelölni, de a folyamat több generáción át tartott.

Előzmény: Rangun (219610)
Markolóstejó Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219614

Egyáltalán nem biztos, hogy az éterbe kerül. Az adó és vevő elektronikán is megjelenhet veszteségként.

Kicsit utánaolvasgattam a dolognak. Mindenhol azt látom, hogy ezek a wireless töltők két (adó és vevő), soros LC rezgőkörből állnak, tehát gyakorlatilag sáváteresztő szürők. Jellemző frekvencia 10khz - 10 MHz.

De ez nem azt jelenti, hogy antennaként funkcionálnak, ahhoz ugyanis az kéne, hogy az áramkör hossza kb a rezonancia hullámhossz negyede legyen. Ami mondjuk 1 MHz nél 80méter. Tehát egyszerüen bizonyos frekvencián mozognak a töltéshordozók bennük, de EM emisszió minimális. Viszont mágnesesen csatolódnak, mint a trafók. A trafóknál azért halálos a légrés, mert a két kör impedanciája nem azonos, igy nem alakul ki köztük mágneses rezonancia..

Előzmény: rev251 (219465)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219613

PUG 1,6HDI...

Hány autóba is rakják? Ott össze tudtak állni jó páran egy motorért...

Ha az autógyárak épeszűek lennének akkor már rég leszabványosítottak volna mindent: kerékcsapágy féltengelycsuló, önindító, generátor, klímakompresszor, szervószivattyú, kormánymű, féknyereg, kuplung, stb stb  (a felnik osztóköréről nem is beszélve)...a faszért kell ezer féle, még típuson belül is?

Érthetetlen...

Előzmény: Törölt nick (219605)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219612

Minden 10 éves autó manapság gazdasági totálkáros, ez nem azon múlik, hogy EV vagy hagyományos, hogy koreai vagy német hogy prémium, vagy alsó kat...

Ez a trend...

Előzmény: Törölt nick (219606)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219611

Miért kanál epeömlést? Eleve az akku ebben az esetben nem a tiéd, hanem a szolgáltatóé (így lenne logikus, és megvalósítható) , és 200km múlva betolnak a kocsidba egy másikat, újabb 200 múlva meg megint egy másikat. Ki nem szarja le hogy melyik akku hány éves , és hány %-os volt? Amikor megkapod akkor csak a korrektül meghatározott kapacitása érdekes,, és a kihasznált energia után kéne fizetned.

Tehát adott egy akku ami újkorában 50kWh-s volt de már csak 80%-os (40kWh-t tud) ezt tankoláskor jelzik, vagy a műszerfaladon kijelzi a kocsi, hogy mennyi delejt kaptál, aztán amikor leadod, (nyilván nem csontrameritve,mert tankolni se üres tankra szoktál) hanem mondjuk 10kWh maradékkal akkor a kihasznált 30kWh után fizetsz.

Megvalósítható?

Meg.

Gond?

A gondolkozásodban leginkább...

( Nem láttál még olyat hogy valaki a 60l-es tankjába 5000ftért ((vagy kevesebbért...)) tankol?... pedig a legtöbben így járnak)

Szvsz egy technológia felhasználhatóságát kéne észlelni, nem a faszságokat fröcsögni egy hete, hogy miért szar...

Az EV-nek is megvan a maga felhasználási területe, és akiknek majd ez megfelel majd megveszik és használják. 

Akiknek nem meg nem azok nem.

Ez kb olyan mint fröcsögni a vegákra, a kerékpárosokra, vagy a dizelesekre. 

Aki akar az eszik húst, aki nem az nem. Aki akar kerékpározik a másik utazik ahogy neki tetszik. stb... 

Előzmény: advocatusdiaboli (219499)
Rangun Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219610

Ha a nyugat hanyatlik, akkor az egész világ hanyatlik, ez ne felejtsd e, Kína is összeomlik külföldi tőke, és külföldi piacok nélkül, az oroszok meg már egy kis olajáresésbe is belebuknak, mint láthatod.

Előzmény: allaid (219608)
allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219609

Ha 0% át akkor végtelen számú ciklust is. (-:

Előzmény: dajtás (219602)
allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219608

A nyugati block (mert lassan már csak egy block egy sokkal nagyobb világban) kb olyan helyzetben van mint a keleti a 80 as évek végén. Gleccser lassúságú folyamatok sok évtized alatt felismerhetetlenségig változtatják meg a világot és ezek a változások a háborúkat követően szoktak fixálódni, láthatóvá válni.

Előzmény: Rangun (219603)
Rangun Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219607

Ja, a harmadik tulaj azért cserél aksit, hogy a garázsban nézegesse az autót, mert ha nem, akkor ő is jól jár, olcsó autó, olcsó aksicsere, olcsó üzemeltetés.

Előzmény: Törölt nick (219606)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219606

"Szerintem belefér vastagon még 5000 dollárért is egy akkucsere."

 

Az ezzel a baj, hogy a megtakaritasok az elso tulajdonosnal jelentkeznek, a kiadasok meg mondjuk a harmadiknal. Akkora meg az egesz auto nem fog 5000 dollart erni -> gazdasagi totalkar.

Előzmény: Törölt nick (219604)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219605

egyaltalan nem magatol ertetodo hogy ez az ut az udvozito. 50 eve lehet volt aki azt gondolta hogy teljesen felesleges az ha minden autogyar maganak fejleszti a motorokat, hiszen eleg lenne szabvanyba foglalni, es mindenkinek lehetne ugyanolyan.

 

Aztan megsem az lett az ut.

 

Attol meg hogy valami elkepzelheto, meg nem biztos hogy be is kovetkezik.

Előzmény: Törölt nick (219595)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219604

Ha egy EV akkuja 1000ciklust bír ki és ezalatt az EV megtesz 200 000km-t az 50kWh-val számolva ciklusonként 50000kWh= 2 000 000 ft. 200 000km egy hagyományos kocsival 7l/100km-el és 400ft-os benzinnel számolva 5,6mil.

Nem számoltunk kedvezményes tarifát a vellanyra, nem számoltunk napelemes töltőt , parkolási útdíj, és egyéb adókedvezményeket, nem számoltunk 10 olajcserét, 2 vezérműszíjcserét, 1 turbócserét, 5 garni gyertyacserét, stb...

Szerintem belefér vastagon még 5000 dollárért is egy akkucsere.

A másik, senki de senki nem akar egy új autót 8 éves koráig használni nyugaton és nincs akit érdekelne, hogy mi lesz egy autóval 10 évesen majd a balkánon legyen az bármilyenmeghajtású.

100e euróért aki meg autót vesz(Tesla, vagy M5) az pont olyan mint aki 1000 euró felett ad egy óráért...

Vagy kurvára nem számít neki a pénz és csak azért veszi mert megengedheti vagy egy homár.

 Ha az első akkor nagyon sanszos, hogy 6.(8.) autó lesz a garázsban a vas és évi 2000km-t fog vele menni, ahogy órát se azért vesz hogy tudja mennyi az idő mert magasról leszarja. Ha meg homár akkor meg csont mindegy...

Épeszű ember nem ad többet egy tárgyért (legyen az bármi) mint amennyi a használati értéke, hanem a pénzét hasznosan költi. Ha sok pénze van akkor is igyekszik azt racionálisan felhasználni.

Egy cimbim mondta amikor begazdagodott: néha úgy érzem több a pénzem mint amennyi eszem van hozzá...

De ő ettől független nem vett kacatokat drága pénzen, hanem igyekezett beruházni, jobb munkafeltételeket teremteni a melósainak, stb...

 

Előzmény: advocatusdiaboli (219439)
Rangun Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219603

Nem a nyugat hanyatlik, hanem OV elméje, és tisztánlátása.

Előzmény: elfmage (219586)
dajtás Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219602

Advo, ha 50 éves élettartamú akkubankot akarsz, és megmondod a napi energia igényedet, akkor holnapra meg tudom mondani a típust,darabszámot,árat akku tekintetében. Csak és kizárólag a DoD ciklus számít, és a kapacitás. Pl egy fapados ólom akku kibír 10k ciklust is, ha 10%-át sütik ki a kapacitásának.

 

Itt van elásva a kutya, ezért ennyire bátor Musk(nagy statisztika szerint a júzerek <50% alatti DoD ciklussal használják az akkukat)

Előzmény: advocatusdiaboli (219577)
szilvatövis Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219601

Valójában a nyugat nem kis mértékben éppen azért hanyatló, mert a környezetvédelmet finanszírozza. Hol vannak már a savas esők, amik a német erdőket lombtalanították. Olyan szigorú ipari környezetvédelmi szabályok betartásáera kényszerítik a gyártókat, amik vagy megdrágítják, vagy menekülésre kényszeítik. Nem csak a direkt környezetszennyezésre gondolok, de például a kötelező ujrahasznosítási arány betartatására is, ami ha jól tudom az autóiparban is elég magas hányad ma már.

 

Az urbanisztika ki fogja kényszeríteni, hogy az alternatív megoldás megjelenésének pillanatában mentesítsék a városokat ettől a súlyosan, sőt a nagyvárosokban szinte egyedülállóan környezet és egészségromboló tevékenységtől.

Anakronisztikus egyébként, hogy minden városi ember gyakorlatilag dohányzik, ha sosem szívott el egy szál cigarettát sem.

Egy belvárosi lakos átlagban 5-10 évvel rövidebb élettartamra számíthat mint egy zöldövezeti. Nem fogják tolerálni, hogy a sok jöttment ingázó az agglomerációból berobogva szabadon föstölögjön az orruk alá. Vagy szépen kikászálódik a városhatárnál a kocsijából, vagy zümmögőt vesz magának.

 

Aki esetleg nem érti mire gondolok, dugja bele az orrát egy járó autó kipufogócsövébe és néhány slukkot húzzon le. Nos ezt lélegezzük reggeltől estig, kicsit felhígítva.

Előzmény: elfmage (219586)
Rangun Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219600

Csak nekünk van rá hatásunk, mármint a magyar állam viselkedésére, láthatod az USA is kevés, ellenben az EV autók fejlődésére nincs hatásunk.

Előzmény: elfmage (219581)
Rangun Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219599

Az összes visegrádi ország arányaiban legalább annyival kevesebbet költ, mint a magyar állam, miközben kevesebb a szegény mint nálunk, akkor teszem fel  kérdést van értelme ennyi pénzt költenie a magyar államnak?

Előzmény: z_a_p (219589)
dajtás Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219598

Sok szmájli ezek szerint nem volt elég ;)

Előzmény: kobab (219536)
szilvatövis Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219596
Előzmény: Törölt nick (219592)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219595

sb, nem az a kerdes, hogy milyen megoldando kerdesek vannak, mert azt barki tud sorolni napestig, hanem az a kerdes, hogy van-e olyan ellentmondas, ami muszakilag vagy egyeb hard okok miatt nem feloldhato

 

az, hogy megegyezzenek az autogyarak az interface-ben, azt jobb esetben kikenyszeriti a verseny (ha elkezdi 3-4 nagy ugyanazt hasznalni, a tobbi kenytelen lesz alkalmazkodni), rosszabb esetben a burokracia

 

az akkuknak nem kell minden szempontbol egyformaknak lenniuk, de ahogy a sima elemeknel (ceruzaelem, 9V-os tegla [ennek mi a rendes neve?] stb.) vagy eppen a sorosrekeszeknel :-) kialakult nehany tipus, mint kozos nevezo, ugyanugy kialakulhat az autoknal is

Előzmény: Törölt nick (219547)
allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219594

...igen....ki kellene találni valami olyan akkucellát ami valahogyan jelzi, hogy nem érzi már jól magát....hm.....hm... (-:

allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219593

Óvatosan théta jövendölésgetéseivel, mert nagyon ritka mikor nem jön be. )-: ...belőle valami. (-:

Előzmény: rev251 (219543)
allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219591

De igen, láttam már olyat. szétszedhető, lehet benne elektródákat cserélni. (-:

Előzmény: advocatusdiaboli (219585)
allaid Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219590

Hollandia? az az ország szó szerint sz@rban van (-: tényleg, azt mondják azon úszik, pl innen is oda lett áttelepítve az állattenyésztés mert túl magas a jövedelmezősége.

Előzmény: z_a_p (219587)
z_a_p Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219589
En támogatom nagyon is, kiadáscsökkentes jov.ado eltorlesert cserébe!
De most vagyalmokrol vagy realitasrol beszélgetünk?
Előzmény: Rangun (219579)
z_a_p Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219588
Ugyanugy ugyanazok "akik" pl az ESPt kötelezővé tették? Euro4/5/6? Stb.
Nem,szerintem sem lesz ilyen, csak azt mondom semmi akadálya nem lenne.
Előzmény: Törölt nick (219580)
z_a_p Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219587
"olyan országoktól függ, ahol NEM a gazdaságossági és nem is a technológiai szempontok lesznek az elsődlegesek, hanem a környezettudatosság"

Nohat ilyen ország pedig nem igazan van. Előbb raktam be, h Hollandiában mar iden megszunt a korábbi 0% adó az elektromos autókra,hibridekre. Jovore ujabb szigorítás jön.
Vagy Hollandia is csóró lenne?
Előzmény: szilvatövis (219582)
elfmage Creative Commons License 2014.12.04 0 0 219586

Egy hanyatló gazdaságú nyugat ezt nem fogja tudni finanszírozni, márpedig ha az olaj által nyújtott olcsó energia korszaka véget ér akkor ez a helyzet.

 

Ha pedig továbbra is van olcsó energia olajból, akkor pedig jelentős gazdasági hátrányt vállal a nyugat ezzel a húzással amit egy olcsó energián robbanó kínával, indiával, stb szemben nem engedhet meg.

 

Jelenleg a deutsche energiewelde is adóból finanszírozott (illetve más szereplők által fizettetik meg törvény alapján a "hasznot"), sok ilyen művelet nem lesz kifizetődő.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (219582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!