A régi lúgos aksik(amiket a MÁV-nál is használtak) simán tudnak 30-40 évet még viszonylag mostoha bánásmód mellett is. Egy cimbim önellátó villanyból és ilyeneket használ. Van 40 évnél öregebb cellája is.
- Egyelőre nem látom, egyelőre köszönik jól vannak.
- A kapitalista társadalom ami hanyatlik és az nyugaton a legszembetűnőbb. A csúcson 1913 ban volt ha évszámhoz próbáljuk kötni. A társadalmi haladás élvonala akkortájt került át K-európába és az usa-ba, itt államosításokkal ott pedig a FED megalapításának Woodrow Wilson által aláírásával, 1913-ban érte el a tőke a tökéletes koncentrációját. ez volt a csúcs, azóta, hanyatlik, ez már most itt a végjátéka. A nyugat inkább csak olyan értelemben hanyatlik, hogy a korszakok végét egy egy nagy birodalom látványos bukása szokta megjelölni, de a folyamat több generáción át tartott.
Egyáltalán nem biztos, hogy az éterbe kerül. Az adó és vevő elektronikán is megjelenhet veszteségként.
Kicsit utánaolvasgattam a dolognak. Mindenhol azt látom, hogy ezek a wireless töltők két (adó és vevő), soros LC rezgőkörből állnak, tehát gyakorlatilag sáváteresztő szürők. Jellemző frekvencia 10khz - 10 MHz.
De ez nem azt jelenti, hogy antennaként funkcionálnak, ahhoz ugyanis az kéne, hogy az áramkör hossza kb a rezonancia hullámhossz negyede legyen. Ami mondjuk 1 MHz nél 80méter. Tehát egyszerüen bizonyos frekvencián mozognak a töltéshordozók bennük, de EM emisszió minimális. Viszont mágnesesen csatolódnak, mint a trafók. A trafóknál azért halálos a légrés, mert a két kör impedanciája nem azonos, igy nem alakul ki köztük mágneses rezonancia..
Hány autóba is rakják? Ott össze tudtak állni jó páran egy motorért...
Ha az autógyárak épeszűek lennének akkor már rég leszabványosítottak volna mindent: kerékcsapágy féltengelycsuló, önindító, generátor, klímakompresszor, szervószivattyú, kormánymű, féknyereg, kuplung, stb stb (a felnik osztóköréről nem is beszélve)...a faszért kell ezer féle, még típuson belül is?
Miért kanál epeömlést? Eleve az akku ebben az esetben nem a tiéd, hanem a szolgáltatóé (így lenne logikus, és megvalósítható) , és 200km múlva betolnak a kocsidba egy másikat, újabb 200 múlva meg megint egy másikat. Ki nem szarja le hogy melyik akku hány éves , és hány %-os volt? Amikor megkapod akkor csak a korrektül meghatározott kapacitása érdekes,, és a kihasznált energia után kéne fizetned.
Tehát adott egy akku ami újkorában 50kWh-s volt de már csak 80%-os (40kWh-t tud) ezt tankoláskor jelzik, vagy a műszerfaladon kijelzi a kocsi, hogy mennyi delejt kaptál, aztán amikor leadod, (nyilván nem csontrameritve,mert tankolni se üres tankra szoktál) hanem mondjuk 10kWh maradékkal akkor a kihasznált 30kWh után fizetsz.
Megvalósítható?
Meg.
Gond?
A gondolkozásodban leginkább...
( Nem láttál még olyat hogy valaki a 60l-es tankjába 5000ftért ((vagy kevesebbért...)) tankol?... pedig a legtöbben így járnak)
Szvsz egy technológia felhasználhatóságát kéne észlelni, nem a faszságokat fröcsögni egy hete, hogy miért szar...
Az EV-nek is megvan a maga felhasználási területe, és akiknek majd ez megfelel majd megveszik és használják.
Akiknek nem meg nem azok nem.
Ez kb olyan mint fröcsögni a vegákra, a kerékpárosokra, vagy a dizelesekre.
Aki akar az eszik húst, aki nem az nem. Aki akar kerékpározik a másik utazik ahogy neki tetszik. stb...
Ha a nyugat hanyatlik, akkor az egész világ hanyatlik, ez ne felejtsd e, Kína is összeomlik külföldi tőke, és külföldi piacok nélkül, az oroszok meg már egy kis olajáresésbe is belebuknak, mint láthatod.
A nyugati block (mert lassan már csak egy block egy sokkal nagyobb világban) kb olyan helyzetben van mint a keleti a 80 as évek végén. Gleccser lassúságú folyamatok sok évtized alatt felismerhetetlenségig változtatják meg a világot és ezek a változások a háborúkat követően szoktak fixálódni, láthatóvá válni.
Ja, a harmadik tulaj azért cserél aksit, hogy a garázsban nézegesse az autót, mert ha nem, akkor ő is jól jár, olcsó autó, olcsó aksicsere, olcsó üzemeltetés.
"Szerintem belefér vastagon még 5000 dollárért is egy akkucsere."
Az ezzel a baj, hogy a megtakaritasok az elso tulajdonosnal jelentkeznek, a kiadasok meg mondjuk a harmadiknal. Akkora meg az egesz auto nem fog 5000 dollart erni -> gazdasagi totalkar.
egyaltalan nem magatol ertetodo hogy ez az ut az udvozito. 50 eve lehet volt aki azt gondolta hogy teljesen felesleges az ha minden autogyar maganak fejleszti a motorokat, hiszen eleg lenne szabvanyba foglalni, es mindenkinek lehetne ugyanolyan.
Aztan megsem az lett az ut.
Attol meg hogy valami elkepzelheto, meg nem biztos hogy be is kovetkezik.
Ha egy EV akkuja 1000ciklust bír ki és ezalatt az EV megtesz 200 000km-t az 50kWh-val számolva ciklusonként 50000kWh= 2 000 000 ft. 200 000km egy hagyományos kocsival 7l/100km-el és 400ft-os benzinnel számolva 5,6mil.
Nem számoltunk kedvezményes tarifát a vellanyra, nem számoltunk napelemes töltőt , parkolási útdíj, és egyéb adókedvezményeket, nem számoltunk 10 olajcserét, 2 vezérműszíjcserét, 1 turbócserét, 5 garni gyertyacserét, stb...
Szerintem belefér vastagon még 5000 dollárért is egy akkucsere.
A másik, senki de senki nem akar egy új autót 8 éves koráig használni nyugaton és nincs akit érdekelne, hogy mi lesz egy autóval 10 évesen majd a balkánon legyen az bármilyenmeghajtású.
100e euróért aki meg autót vesz(Tesla, vagy M5) az pont olyan mint aki 1000 euró felett ad egy óráért...
Vagy kurvára nem számít neki a pénz és csak azért veszi mert megengedheti vagy egy homár.
Ha az első akkor nagyon sanszos, hogy 6.(8.) autó lesz a garázsban a vas és évi 2000km-t fog vele menni, ahogy órát se azért vesz hogy tudja mennyi az idő mert magasról leszarja. Ha meg homár akkor meg csont mindegy...
Épeszű ember nem ad többet egy tárgyért (legyen az bármi) mint amennyi a használati értéke, hanem a pénzét hasznosan költi. Ha sok pénze van akkor is igyekszik azt racionálisan felhasználni.
Egy cimbim mondta amikor begazdagodott: néha úgy érzem több a pénzem mint amennyi eszem van hozzá...
De ő ettől független nem vett kacatokat drága pénzen, hanem igyekezett beruházni, jobb munkafeltételeket teremteni a melósainak, stb...
Advo, ha 50 éves élettartamú akkubankot akarsz, és megmondod a napi energia igényedet, akkor holnapra meg tudom mondani a típust,darabszámot,árat akku tekintetében. Csak és kizárólag a DoD ciklus számít, és a kapacitás. Pl egy fapados ólom akku kibír 10k ciklust is, ha 10%-át sütik ki a kapacitásának.
Itt van elásva a kutya, ezért ennyire bátor Musk(nagy statisztika szerint a júzerek <50% alatti DoD ciklussal használják az akkukat)
Valójában a nyugat nem kis mértékben éppen azért hanyatló, mert a környezetvédelmet finanszírozza. Hol vannak már a savas esők, amik a német erdőket lombtalanították. Olyan szigorú ipari környezetvédelmi szabályok betartásáera kényszerítik a gyártókat, amik vagy megdrágítják, vagy menekülésre kényszeítik. Nem csak a direkt környezetszennyezésre gondolok, de például a kötelező ujrahasznosítási arány betartatására is, ami ha jól tudom az autóiparban is elég magas hányad ma már.
Az urbanisztika ki fogja kényszeríteni, hogy az alternatív megoldás megjelenésének pillanatában mentesítsék a városokat ettől a súlyosan, sőt a nagyvárosokban szinte egyedülállóan környezet és egészségromboló tevékenységtől.
Anakronisztikus egyébként, hogy minden városi ember gyakorlatilag dohányzik, ha sosem szívott el egy szál cigarettát sem.
Egy belvárosi lakos átlagban 5-10 évvel rövidebb élettartamra számíthat mint egy zöldövezeti. Nem fogják tolerálni, hogy a sok jöttment ingázó az agglomerációból berobogva szabadon föstölögjön az orruk alá. Vagy szépen kikászálódik a városhatárnál a kocsijából, vagy zümmögőt vesz magának.
Aki esetleg nem érti mire gondolok, dugja bele az orrát egy járó autó kipufogócsövébe és néhány slukkot húzzon le. Nos ezt lélegezzük reggeltől estig, kicsit felhígítva.
Az összes visegrádi ország arányaiban legalább annyival kevesebbet költ, mint a magyar állam, miközben kevesebb a szegény mint nálunk, akkor teszem fel kérdést van értelme ennyi pénzt költenie a magyar államnak?
sb, nem az a kerdes, hogy milyen megoldando kerdesek vannak, mert azt barki tud sorolni napestig, hanem az a kerdes, hogy van-e olyan ellentmondas, ami muszakilag vagy egyeb hard okok miatt nem feloldhato
az, hogy megegyezzenek az autogyarak az interface-ben, azt jobb esetben kikenyszeriti a verseny (ha elkezdi 3-4 nagy ugyanazt hasznalni, a tobbi kenytelen lesz alkalmazkodni), rosszabb esetben a burokracia
az akkuknak nem kell minden szempontbol egyformaknak lenniuk, de ahogy a sima elemeknel (ceruzaelem, 9V-os tegla [ennek mi a rendes neve?] stb.) vagy eppen a sorosrekeszeknel :-) kialakult nehany tipus, mint kozos nevezo, ugyanugy kialakulhat az autoknal is
Hollandia? az az ország szó szerint sz@rban van (-: tényleg, azt mondják azon úszik, pl innen is oda lett áttelepítve az állattenyésztés mert túl magas a jövedelmezősége.
"olyan országoktól függ, ahol NEM a gazdaságossági és nem is a technológiai szempontok lesznek az elsődlegesek, hanem a környezettudatosság"
Nohat ilyen ország pedig nem igazan van. Előbb raktam be, h Hollandiában mar iden megszunt a korábbi 0% adó az elektromos autókra,hibridekre. Jovore ujabb szigorítás jön.
Vagy Hollandia is csóró lenne?
Egy hanyatló gazdaságú nyugat ezt nem fogja tudni finanszírozni, márpedig ha az olaj által nyújtott olcsó energia korszaka véget ér akkor ez a helyzet.
Ha pedig továbbra is van olcsó energia olajból, akkor pedig jelentős gazdasági hátrányt vállal a nyugat ezzel a húzással amit egy olcsó energián robbanó kínával, indiával, stb szemben nem engedhet meg.
Jelenleg a deutsche energiewelde is adóból finanszírozott (illetve más szereplők által fizettetik meg törvény alapján a "hasznot"), sok ilyen művelet nem lesz kifizetődő.