Igen, volt már a 2010-es nagy jégverésem előtt is "dolgom" jégesővel, fél diónyi darabokkal is, akár... De sok vízzel jött, és még a Bravo tetőlemezében sem tett kárt. Aztán jött az a csúnya dolog... S bár belül éreztem, hogy ebből most nem lehet gond, azért igyekeztem haza, s nem maradtam teljesen nyugodt közben.
Nos, ezek a vasak még mindig Békés megyében vannak. Nemrég jöttem haza a medgyesi dinnyefesztiválról, ott is felsorakoztak. Időnként beröffentettek egyet-kettőt, jól megforgatva őket, brutál hangjuk van. Főleg a gt500-asoknak. Nekem a kék tetszik a legjobban, nagyon aprólékosan meg van csinálva, iszony hangrendszerrel is megspékelve, de természetesen nem az az elsődleges. ;-)
Errefelé még mindig elég sokat lehet huligánkodni (pl.: ma egy másik településről hazafelé olykor 140-160-as utazó, egyszer pedig 180-190-es pár km is adódott). Lehet, ez is közrejátszik abban, hogy a majdani családi autónk csak 200 ló fölötti benzines lehet. (hogy bírja a súlyt a nagyobb kasztni miatt :-))
Örülök, hogy ezt nem én írtam először. ;-) Igen, emelkedőn gyorsítani kell. :-D
Apropó, ma egy szerencsétlen véletlen folytán elverte a jég a kocsimat... (épp indultam haza, de még elugrottam egy dinnyéért... valamint, nem is néztem ki a felhőből / időjárás alakulásából, hogy pillanatokon belül ekkora [hosszú ideig tartó] jégeső lesz...) Bár, talán cseresznyénél nem kapott nagyobbat, de jó sokkal találkozott. Holnap körbenézem, de sztem most nincs mitől tartani, még ha durván is szólt.
Elméletben jó a kompromisszum mentes döntés (nálam ez lett volna a 3.2 fsi audi), de a valóság meg nálam is pont ez:
"Ha lenne egy erősebb autóm, már valószínűleg jobban zavarna, hogy többet eszik, meg sokat költöttem rá újonnan, mint amennyiszer élvezném, hogy jobban megy."
Amúgy meg esély sincs közúton élvezni egy erős autót ma már. Kb. 5 éve volt mikor az ismerőseim elkezdték az M5, 650i stb. autókat 520d-re meg A62.0tdi-re cserélni, és nem azért mert benőtt a fejük lágya.
Sokat filóztam az erősebb motoron (más elérhető márkánál), de reálisan gondolkodva, két gyerekes apaként, arra jutottam, hogy amire nekem kell, elég. Legalább nincs akkora kisértés vmi hülyeséget csinálni. Racingba már rég nem megyek bele.
Amelyik autó lassulás nélkül felemegy pl. az érdi emelkedőn, itthonra elég.
Egyébként egyet tudok érteni ezzel, szintén 2 gyerekes apaként. 120-as T-Jet szintű autó mindenre elég, még utazáskor, pakolva is. Enyém is ilyesmi ugye és mostanában nem sűrűn éreztem, hogy kevés lenne, pedig sokat utaztunk mindenfelé, telepakolva.. Ha lenne egy erősebb autóm, már valószínűleg jobban zavarna, hogy többet eszik, meg sokat költöttem rá újonnan, mint amennyiszer élvezném, hogy jobban megy. (benzinesről beszélek)
Nekem meg pont a hátsó része tetszik a legjobban. :-)
Nem vagyunk egyformák.
Az az igazság, hogy a bravot hosszabb távra terveztem eredetileg, de az események így alakultak, van egy csomó "ha nem...", akkor még mindig a bravoban ülnék.
Tudat alatt, lehet, hogy bravo pótlék.
A lényeg, hogy most Delta lesz egy darabig. Sokat filóztam az erősebb motoron (más elérhető márkánál), de reálisan gondolkodva, két gyerekes apaként, arra jutottam, hogy amire nekem kell, elég. Legalább nincs akkora kisértés vmi hülyeséget csinálni. Racingba már rég nem megyek bele.
Amelyik autó lassulás nélkül felemegy pl. az érdi emelkedőn, itthonra elég.
Persze kompromisszum az autó, de az anyagiakat is figyelembe véve, számomra ez jó döntésnek tűnik.
Itt erre felénk (Fehérvár, Sárkeresztúri út, sturcz autókereskedés), van 4 használt Delta,
már vagy 4-szer megálltam megnéztem őket, mikor tekertem hazafelé a munkából.
Külsőre jobban tetszik mint a Bravo :-(
Érdekes, nekem összhatásban csak határeset. Bár az eleje, meg szinte az egész körbe jobban tetszik, de a hátulja lehúzza. Valahogy számomra már túl extravagáns lett, az a lehúzott hátsó ablak, meg a lámpák.. fura. Az biztos, hogy egy kategóriával előkelőbb autónak látszik (ha lehet ilyet mondani) és üde színfoltja lesz mindig is az utcának. Az is jó, hogy vannak benne a Bravoban elérhetetlen motorok, no meg azt sokáig észre sem vettem, hogy bár a műszerfal nagyon hajaz a Bravoéra, ez egy praktikusabb, nagyobb autó, nagyobb tengelytávval, hátsó térrel, csomagtartóval. Bravo T-Jet után Delta T-jet-et viszont nem tudnék venni, ennyire szükségem lenne biztos a változatosságra. :)
Az hogy a hirdetésre itt is rákérdezel szerintem jó, mert több szem többet lát, ráadásul volt már hogy olyan autóra kérdeztek rá amit már látott innen valaki élőben.
Én csak annyit javasoltam, hogy ne gyárts elméleteket mert könnyen lemaradsz egy jó autóról miattuk. ("akkor vagy kamu,vagy rommá lett törve s ez került bele?") Hívd fel és tudd meg, hogy tényleg első gazdása e? Volt e törve? Illetve, hogy a vezérlést cserélték e benne (5 év vagy 120 ezer km, ami ennél a kocsinál pont határeset). Ha a válaszok kedvezők akkor lehet megnézni szerintem és el lehet vinni szervizbe átnézetni. Ha ez után is minden rendben akkor indulhat a hitel intézés nem?!
A casco és KGFB már el van indítva. Legfeljebb rákérdezek majd a biztosítónál az átvétel előtti napon. (Nem gondoltam, hogy az alkuszi igazolás nem ér semmit, hisz az okmányirodában is elfogadják).
Amúgy 22-es csapdája az egész, mert az okmányiroda nem adja ki a forgalmit, ha nincs biztosítás, a biztosításhoz, meg kell rendszám, ami nincs, mert nincs még biztosítás.
A késői átvétel hátrányát az 500-asnál tapasztaltuk meg (csavar a gumiban). Az első kettőnél semmi gond nem volt.
2 hétig mi is nyugodtan használtuk az autót, azzal a tudattal hogy van rá CASCO, aztán a CASCO csekkje csak nem akart megjönni, felhívtam a biztosítót, közölték hogy nem találják az autónkat a rendszerben, ergo nem is állnak kockázatban velünk. Felhívtam az alkusz céget, akik az autó vásárlásától számolva 2 hét után küldték el a papírokat a biztosítónak. Az a baj, hogy csak egy biztosítási ajánlat volt a kezemben, amiben apró betűkben természetesen ők letolnak minden felelősséget magukról. Na aztán levelezgetés, telefonálgatás után még 2 hét után megjött végre a csekk.