Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
mire elküldtem én is rájöttem ,hogy hülyeséget írtam :) azt hiszem ez csak az átmeneti időszakokban gond, a nagy hidegben kér a lakás rendesen, nem lesz idő a pufinak mindig tele lenni ,legalbbis nálam, mivel helyhiány miatt kicsi a rendszerben levő vízhez . bár
majd meglátjuk , mert a szigetelést azt folytatom, még a meglévő dupla ablakok üvegeit is cserélem hőszigre ,ahogy az ajtókét is .
A napkoli mérete relatív (80cső) 4 éve van meg. Össz 2 X volt nyáron (az idén meg az 1sö évben) mikor fulra nyomta a HMV és a kis (500L) puffert. Az csak mese, hogy rásegít a fűtésre, mert ha olyan idő van, hogy fűteni kell örülök ha a HMV re kicsit segít. Most egyáltalán nem kapcsol be a fűtés még éjszaka sem. Amit nappal rá nyom a pufferra azt este vissza szívja a HMVre. A 12kg fát meg tudod csak a hatékonyság mérés miatt égetem el. Meleg vizet meg használunk rendesen 5 fő. A déli fekvésű nagy üveg felületnek többet köszönhetek, ajtók nyitva vannak fent a hálószobákban és a meleg nappal felmegy oda is és az elég éjszakára. Persze lehet változtatni a prioritásán, de ha a puffert tölti előbb úgyis át megy a meleg a HMV re. A 3ik szomszédban 120 van de ő a medencéjét is fűti vele. Tehát ha nekem is 120 volna nem tudnák nyáron mit kezdeni a sok meleg vizzel, vagyis ha sok az sem jó. (na akkor lenne túlméretezve)
Másfelől valóban pufferrel megy a kazánom, de nekem a pufferes séma nem jött be. A pufferes sémánál egy puffer hőfokot tudok megjeleníteni, de funkciója nulla. Radiátoros sémánál jobb a szakaszos szivattyújáratás. Szerintem csak 45-50c között indítja a szivattyút, van lehetőség parázstartásra, melyet nálam szintén egy pufi aljára kötött sestos kapcsol. 1 szezont használtam a pufis sémát, de jobb a radiátoros. Még egy különbség a kettő között a maximum előremenő hőmérséklet, a pufisnál kb 5 fokkal több lehet. Nincs arra az 5 fokra szükségem. Amúgy, ha pufis sémánál beállítod, és sémát váltasz, megmarad a beállított magasabb hőmérséklet, csak ne akard az új sémában változtatni.
22-én este égettem el 12kg fát, azóta nem gyújtottam be. Most 23°van bent a kinti 25/11. (és van 300L 50°os HMV) csak ez így menjen tovább. (nem passzív ház!)
Szia! Azt hogy érted hogy a Vigasnak jó az algoritmusa szivatyú szakaszos járatására? Amikor pufferes sémámál 40 foknál indul a szivatyú . Nem kevés egy kicsit?
Nem kell addig elnyújtózkodnod. A „naplopoéknál kapsz szolár vezérlőt kb 30e-ért Steca néven a sztenderd változat. Hő különbség alapján vezérli a keringetőt (triac kimenet 250W ig) 2db hő érzékelővel. Az is igaz 4 éve vettem tőlük. Opciósan még egy érzékelőt tud fogadni amit ki jelez de funkciója nincs.
Nálam Sestos adott volt, így összesen kellett 3 m kábel, szóval ingyen volt.Frekiváltóra kiváncsi lennék csak érdekesség képpen. Ha tudsz konkrétumot, akkor írjad légysz meg! Frekiváltónak szerintem csak az ára lesz durva, meg azt nem tudom, hogy a hőmérséklettel hogy hangolom össze. Grundfos magna is tudja ezt a funkciót, de az R100 programozó hozzá magában 100e ft.
Jó ötletekre mindig vevő vagyok, mégha nincs is rá mindig keret. Legalább gondolatban foglalkoztat.
az orszag melyik reszen elsz? hany fok van ott nappal? ....:)) hogy koltozzek oda mert itt (Sopron) bizony nappal 17 es ejjel meg 10 fok van, ha ezt osszeadva beengedhetnenk a lakasba.....:)
A termosztát nem titok, nekem 5 db sestos figyeli a hőmérsékleteket. Nekem azért jók, mert ez kapcsol esetleg át gázra, nem mintha sokszor lenne rá szükség. Egy gsm-controllerre rákötöttem őket, így jelzi, ha a füsthő nagyon mrgugrana ( nyitvahagyott csappantyú), vsgy leesik a nyomás a rendszerben ( szivárgás), füstérzékelő (hibás tömítettség), hőmaximum érzékelő ( definitíve tűz). Szóval még sok funkciója van. Sestos nálam bevált, rexxel nem szimpatizáltam. Sestos bekötése nem bonyolult, mivel C, NC,NO relékienetei vannak. Grundfosban váltókapcsoló van. 1 láb a közös, tehát a C. 7 láb NC, 3 láb NO. De NO, NC- t a beállításban cserélheted.
Sokat agyaltam frekiszabályozáson, de egyfázisú motor esetén macerás.
Ha te csak kapcsolhatni akarod, akkor bármilyen termosztát megfelel, ami 220V kapcsol, és megfelelő a hőtartomány. Én legegyszerübbnek egy csőtermosztátot javasolok. Állítható hőmérséklet, hiszterézis. Nekem van is egy, ha kell.
Szerintem jó ötlet! Én is ilyesmin gondolkodtam csak nem fokozatokkal variálnék hanem megy vagy nem megy a szivattyú! Ha elküldenéd akár privátban a termosztát fajtáját és bekötését azt megköszönném!
Sziasztok! Vigas40LC-ről egy kicsit. 3 éve hiba nélkül fut nálam pufferrel (helyhiány miatt csak 1000l). Apró kis módosítások mindig vannak. A 40-esnek elég magas a rakodótere. Régen hasogattam bele gyújtósnak fát, papírokat, most már nem teszem. Egy kis darab kandallógyújtós (rózsaszín), azután szépen pakolom felé a félbe, esetleg nagyobb esetén negyedbe hasított kuglikat. Nyitott felső ajtóval szépen el kezd felfűteni. Nem szoktam az alsó ajtót nyitogatni, csak takarításhoz. A kémény huzata elég jó magában is.
Ami az én észrevételem, hogy ha kipucoltam a kazánt, akkor sokkal lassabban melegszik be, sőt, van hogy nem elég neki a 20p, hogy elérje az üzemi hőfokot. Sőt akad olyan, is amikor visszahűl, és leáll. Ez persze azért van, mert a tiszta kazánban sokkal nagyobb a hőátadásra a felület, nomeg azért is mert egy Grundfos 25-60-at III fokozaton hajtok. Igaz a vigasnak elég jó algoritmusa van a szivattyú szakaszos áratásásra, de lehetne még rajta inomítani. (Ha má vékony hamuréte vanaz alsó égéstérben , akkor 5p a begyújtás, kb 5 p. hagyom még égni, bezár, indít, és megy.
Újítás: szétkaptam a Grundfos szivattyút, mely 3 teljesítményfokozattal bír. Most egy termosztáttal kapcsolgat. Ha az előremenőben 65C alatt van, akkor 1-es fokozat, ha a hőmérséklet több, mint 65C akkor 3-as fokozat. Nekem tetszik az ötletem, kiváncsi vagyok, hogy kinek mi a véleménye róla.
kicsit utána olvastam, es típuson belül is van több verzió.
Pl dpx profi vezérlés:
Product history: Date Version Changes 2010-08-03 A803 Exhaust gas thermostat is used solely for „no fuel” detection.
2010-09-13 A913 Exhaust gas temperature drop below value set with thermostat knob will stop the fan and central heating pump. This will not work if boiler temperature is below minimum temperature.
2010-12-10 AC10 After pressing STOP, START again the controller starts in HEATING UP mode. This mode turns off influence of exhaust gas thermostat on the fan and central heating pump. HEATING UP is active until exhaust gas temperature achieves temperature set with thermostat knob. Protection against too high exhaust gas temperature has been added.
2010-12-20 AC20 In FC1 mode central heating pump is turned off after FUEL alarm.
2010-12-22 AC22 If boiler temperature is less than set temperature and is within hysteresis, then after pressing STOP, START again the controller starts in WORK mode (it was SUSTAIN mode in
Egy elektronika, de 4 féle modellt adtak ki belőle....
Van még vagy 60db "raklap" a Bükk előtt, így én tüzelek rendesen a HMV miatt is, meg hiába van jó idő nappal, azért esténként jól esik egy kis meleg a családnak. :)