Emberek! Tegnap a kocsimon volt egy szelepállítás és gyertyacsere, de a bal hátsó henger (talán a négyes) régi gyertyáját beejtettem a hengerfej és a burkolata közé. Mivel kiszedni nem tudtam ezért otthagytam. Van valami ötlet, hogy hogyan jön az ki anélkül, hogy le kellene bontani az egész motort. Szerintem bajt nem okoz ott, csak engem nem hagy nyugodni.
De viszont a motor nagyon jó lett. újra a régi!
Ezek az "öreguras" bogarak nagy dolgok. Én barom lecsúsztam egy ilyet. Egy idős - nem vicc - szintén orvos bácsi árulta 490-ért (kereskedőnél) a maga 1200-esét. (A fia megnősült, és kellett neki a zsé - NB: milyen világ ez, ahol egy nyugdíjas orvosnak el kell adnia a szemefénye autóját, hogy lagzit rendezhessen a gyerekének...)
A bogáron minden eredeti volt, még a rádió is egy korabeli Blaupunkt; a kisöreg vasárnaponként használta, kisuvickolta, belültette a családját és eldöcögtek egy francia krémesre a városi cukrászdába, csak én - a legendásan technikai analfabéta - nem mertem megvenni, mondván, hogy 30 évig semmi baja nem volt, naná, hogy nálam jön majd ki minden szar, inkább megveszek egy olyat, ami szét volt már szedve darabjaira.
Hetekig láttam a kereskedőnél azt a kis csodát, aztán végre elvitte vki, hogy ne fájjon tovább a szívem.
Igen, asszem fogorvos volt. Az autó meg a klasszikus vágyálom, eredeti állapot, öregurasan használva... GF évekig hajtott rá (ugyanabban az utcában volt), amíg meg tudta venni.
AZS: Határozottan derengenek a kocsik. GF nem egy fogorvostól vette azt a fehéret?
Mindenki: A karbim valszeg elkelt. Ha ez ilyen gyorsan megy megnézem mi van még a garázsban elfekvoben :o) Egy valamirol biztosan tudok: Komplett gyújtás elosztó: Vákuum + röpsúly, a megszakítóban, rotorban és az elosztófedélben max 5000km van. Az áráról fogalmam sincsen.
Milyen második kütyü? A két elektromos szelep?
Az egyik az alapjárati levegot, a másik a benzint zárja el. De, hogy miért lényeges, hogy a motor leállítása után elzárja ezeket azt nem tudom. (Talán, hogy szikra nélkül ne kapjon benzint a motor) Én olyan 7.500-t gondoltam érte.
Az említett embereket név szerint nem ismeremem, de ha bogarasok akkor a kocsijukat már biztos láttam valahol.
Eszembe jutott még egy kérdés: Nektek az ablaktorlo mechanikájából valami nem karcolja meg a rádió tetejét, mert nekem mind a két rádióm tetején volt egy marhanagy kidörzsölodés nyom. Aztán egyszer belestem a rádió helyére és akkor láttam, hogy egy excenter szerüség minden körben benyomul néhány milimétert a rádió tetejének a sikjába.
Kénytelen voltam egy gumidarabbal kiékelni a rádió hátulját és az ablaktörlo motor közti helyet, hogy egy kicsit lejjebb nyomja a rádió hátulját.
Azt tudtam, hogy nem egyforma van az 1,3-on és az 1,6-on, mert az 1,6-nak nagyobb a talpa és mások a fuvókái, csak a tipus alapján nem tudtam, hogy melyik-melyik. (eddig)
De, ha bárki mást érdekel az elviheti.
Ha 1600-on volt,akkor az 99% hogy Solex 34 Pict 3.Ennek a motor felé(szívócsonk)
lévő részének az átmérője nagyobb mint a keresett típusé.Kellene hozzá komplett
szívócsonk csere,de valószínűleg csak fogyasztásnövekedést okozna + a hengerfejre is valahogy rá kellene aplikálni a szívócsonk (1600ccm) másik végét.Egyébként a bontott
használható karbi ára kompletten 5000 Ft körül van.
Nekem van itthon egy jó állapotú, a tipusát nem tudom, de egy 1,6-os 1302-n volt fenn. Kb két éve lett cserélve a szivató bimetálja, és két elektromos szelep is van benne.
Én Székesfehérváron lakom, ha érdekel írj.
Drága topic, kérlek, segíts. A bogaram karburátora gyakorlatilag felmondta a szolgálatot, cserére szorul. A szerelőm megígérte, hogy próbál szerezni egy bontott karbit, de azt ajánlotta, próbálkozzam én is, mert így nem igazán lehet közlekedni, hiába tettük rendbe a motrot (pestieknek: motort).
A következő típusok valamelyikére volna szükségem (persze jó állapotban):
SOLEX Pict, 30 vagy 28
Ha vki tud segíteni, kérem szépen, izenjen, vagy itt, vagy a topichoz megadott mélcímemre.
Nem csavarodok be, csak a hidegtől.. a pléd nagyon kényelmes, és olyan békebeli hangulata van...
AZS! meséld el légyszi, hogy a VWinfo és a Bogár klub milyen viszonyban vannak, én úgy veszem észre, hogy vagy ehhez tartozol, vagy ahhoz, szóval most mivan? kirajzani és várgesztesezni egyszerre nem illő?
Kösz a tippet, de előről ömlik be a hideg és így hiába fűt a térdemig sem ér el a meleg. Majd holnap viszem szerelőhöz. A kockás plédbe nem csavarodsz bele?
Hohó! A lábadnál ömlik be? micsoda szerencséd van!
Nekünk a hátsó ülés alatt fűt, amit hamar át is fogunk helyezni az első ülések alá, mert minek fűtse az aksit? Fűtse a fenekemet !
A megoldás amit keresel - mi is ezt használjuk - puha, meleg, kockás pléd...
Egyébként ezek a fűtéscsövek - és az egész fűtésrendszer elég egyszerű, házilag is oda húzod, ahova akarod, a fűtésintenzitás pedig csak a fordulatszámtól függ... hát nem király?
A buszról egy parkolóban láttam eladó bogarat, rendszám nélkül. Gondoltam keresek egy ilyen topikot és közzéteszem.
A kicsike megtekinthető Újpalotán, ha a város felől átérünk a felüljárón, az úttal párhuzamos hosszú tízemeletes panelház parkolójában.
Aki kedvet érez hozzá megmentheti az enyészettől.
hali
ezzel a problémával én is küzdök,de már megszoktam a hideget
ha jól hallottam elől kétoldalt a kaszniban megy valami cső felefelé az ablaknál lévő nyílásokhoz de ez a cső elöregszik és saját magába belerogy
így eldugaszolja azt
Sziasztok!
Én az elmúlt héten szereztem be egy egész jó állapotban lévő bograt. Egy problémám van csak, hideg van benne. A lábrésznél jön be meleg, de nem fűti be az egész légteret. Tudtok valami megoldást ajánlani?
Sziasztok!
Én lassan három éve hajtok egy 1302.-es bogarat.
'71 az évjárat.A bogarak világában járatlanul vásároltam,igaz három hónapig nézegettem mindenféle bogarat. 220000 ft. volt az ára.Nem volt rossz állapotban,olyan átlagosnak mondható.
A műszaki visgára való javításokon kívül/kb.
50000 ft mindenestül/ kétszer döglött be a dinamó,
kétszer elszakadt a gázbovden és kész.
Nap mint nap használom, kb 20000 km.-t mentem már vele.Ez azért elég gondtalan így.És nem piszkálom itthon nap mint nap, hiszen semmi baja sincs.
Sajnos most kezd rohadni.Igencsak megszerettem.
Van a garázsomban egy másik , annak lekövethető aéletútja hiszen még a gépkönyve is megva .Én vagyio az ötödik tulaj.DE azt fel kellene újítani.Szóval a Bogár remek kis masina.
Igazad van, de nálam tényleg mesébe illően így történt a dolog.
Egyébként egyszerű az ellenőrzés: ha a kocsi tulaja első, vagy második tulajdonos, és 20 éve nála van a kocsi, akkor szerintem nagy valószínűséggel jófelé haladunk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy azt nem kell szerelővel megnézetni!
Pl. tudok egy olyan bogit (nem eladó), amivel évek óta heti 2X 8 km-t tesz meg nyugdíjas tulaja.
Az ilyen nem lehet szar!!!!!!!!
És lehet, hogy egyszer eladja......
A polcról már levettem,de az extra.hu-ra nem tudom feltenni.Ha valaki akarja,rendelkezésre
áll.
VWLaca:
Az a baj ,hogy ma már minden öreg autót eladni
szándékozó,gondos,idős gazdát emleget,aki csak ünnepnap használta és még a gumikból is kipöckölte a beleszorult köveket.Tehát ez nem lehet irányelv.
AZS:
Gratula,de kisebb bontott alkatrészeknél Sz.G.elég korrekt másokhoz képest(saját tapasztalat).
1. Ha úgy érzed, hogy át vagy b@szva, akkor ne azt írd, hogy át lettél b@szva, hanem azt, hogy úgy érzed, hogy át lettél b@szva. Az első (hacsak nem tudod bizonyítani) rágalmazásnak minősül, akkor is, ha egyébként igaz, a második viszont megcáfolhatatlan tény, és abból is érti mindenki, hogy mit gondolsz a bantunégerek nemi életéről...
(Nem magamtól vagyok ám ilyen okos, hanem a tisztelt bíróság világosított fel engem a magyar jog sajátosságairól, amikor Sz. G. magyar állampolgár beperelt engem a weblapomon megjelenő, hangsúlyozottan nem tőlem származó, ámde róla szóló nem kimondottan pozitív vélemények kapcsán. Miután ily módon ki lettem oktatva, én is bocsánatot kértem tőle, és megfogadtam, hogy ilyet többé nem teszek. És tényleg, egy rossz szót le nem írnék róla, de nem ám!)
2. Valóban helytelen volt a feltételezésed, hogyha olyasvalakitől veszel majd félmillióért bogarat, aki egyébként hosszú évek óta a Bogárklub elnöke, valamint egy menő bogárszerviz tulaja, akkor azzal az autóval nem fordulhat elő, hogy röpke három hónap alatt - mint írod, sok-sok apróbb, idegölő hiba után - megpusztul. Hát mert tényleg, honnan is tudhatta volna, hogy valami nem stimmel? Az ilyesmit aztat nem lehessen tudni, de nem ám. És biztos az előző tulajnak nem ő szervizelte az autót, mert az csak eladásra vitte hozzá. Különben is, használt autó vásárlásánál alapszabály: ez van eladó ennyiért, kell, vagy nem kell? Pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs! (De ha valaki netán azt mondja neked, hogy a BOGARASOK között ez azért nem feltétlenül így van, akkor ne hülyézd le egyből, mert lehet, hogy tud valamit...)
3. Ha már így jártál, tényleg szólnod kellett volna neki. És ne gyere itt ilyen mellébeszéléssel , hogy elment a kedved/bizalmad, meg hogy a Balázs - akiről mi aszontuk neked, hogy egy rendes pasi - korrekten megcsinálta, és még kölcsönbogit is adott. Te meg esélyt sem adtál a Szepes Gábornak, hogy esetleg ő csinálja meg rendesen, meg hogy ő adjon neked kölcsönbogit. (Úgy általában kéretik a topictársaktól a hangos röhögés mellőzése, kösz.)
Remélem, itt feljebb nem írtam semmi olyat, ami Grespik urat emberi méltóságában sérti :-)
Most jól megkaptad tőlem a magadét, mi? Vajon mitől van olyan érzésem, hogy ma én voltam a MÁSODIK?
(mint már egyszer említettem, az index nem hajlandó átírni az emilcímemet, az igazi: adorjan@externet.hu)