Egerszegen hány pesti fórda van? LBA-622 5.25 kor indul,az északi parton 9.15-re ér a Népligetbe, vissza 12.15 kor jön. HUU-147 8.40-12.10-re ér a Népligetbe. Le tudná írni valaki a Pesti járatok menetét? Előre is köszi.
De ha már amúgyis bevonjuk a déli part kiszolgálásába azt, hogy egy Siófok-Hévíz járattal számolunk, és mivel az atádi a Pestről Siófokig tuti nem képes egyedül elbánni azzal az utastömeggel, ami rázúdulna, ha kivinnénk a 1188-at az M7-esre a partról, az annyi, mint még egy plusz kocsi, és akkor már végülis tökmindegy, hogy az csak Siófokig vagy egészen Zegig vagy akár nyújorkig megy.
Egy pl. Fonyód-Veszprém-Fonyód járat egyáltalán nem azt az utasközönséget szolgálná ki, mint egy Bp-Déli part-Bp járat. Szerintem. Ráadásul a Kvár-Győr járathoz elég jól van csatlakozás munkanapokon reggelente. Fenyvesről indul.
Az, hogy adnak másodrészt az északi partinak az sztem leginkább annak köszönhető, hogy ott nincs olyan másik járat, amire lehet mutogatni, hogy "tessék elmenni azzal, azon kevesebben állnak". Így aztán legfeljebb utaslemaradás jut osztályrészül azoknak, akik nem elég szerencsések.
1190-en egyszer láttam most a nyáron olyan felállást, hogy IK.250 + IK.256. Nyári szombat reggel. 256-oson kb. annyian ültek, mint amennyien a zegin állni szoktak. Ráadásul ott is ugyanúgy van párhuzamos vasútvonal.
Erre lenne az a bizonyos újonnan induló siófok-héviz járat, amit írtam. Megállna minden déli parti településen. Segítene az atádinak a déli parton a helyközi forgalomban, és a déli partiak oly nagyon áhított zalába való eljutását is lehetővé tenné.
" Jóval több járat érinti ennek köszönhetően a Balaton déli partját ezáltal, mint pesti... "
Ha a déli parton Siófokot értjük, akkor igen :). De ha tényleg a déli partot értjük, akkor 1 járat van, az is csak Lelléig, ráadásul éppen ellenkező fekvésben.
Bp-Siófok között valóban tetemes előnye van a busznak, de a déli partra már nem, és a vonathoz képest igen kevesen is használják őket.
" Aki Hévízre utazik, menjen a másikkal. "
A másik (1190) sokszor még zsúfoltabb :). Nyári hétvégéken nem ritka a másodrész sem.
" Legyen Hévíz átminősítve csak felszálló utasok részére szolgáló megállóhellyé reggel Zegre menet, aztán visszafelé meg csak leszálló utasok részére szolgáljon. "
Szerintem meg oda kell járatot indítani, ahol utas is van. :)
A visszaútja megmaradhatna lassúban. Az nem zavar senkit.
Jelenleg pestről egerszegre egy elfogadható menetidejű reggeli és délelőtti járatra lenne szükség. A reggelit a mostani begyorsításával lehetne megoldani, a délelőttit meg egy új járat indításával. Ami késő délután 17-18 óra körül menne vissz pestre.
'Aki Hévízre utazik, menjen a másikkal. De egyedül kevés vagyok ott a Sasadin. :$ Legyen Hévíz átminősítve csak felszálló utasok részére szolgáló megállóhellyé reggel Zegre menet, aztán visszafelé meg csak leszálló utasok részére szolgáljon.'
A lassúra szükség van, mint egy falat kenyérre. Én nem tapasztaltam azt, hogy ne lehetne eljutni a déli partról Veszprémbe vagy vissza rendesen. Siófok szerencsére a Győr-Veszprém-Pécs tengely mentén fekszik. Jóval több járat érinti ennek köszönhetően a Balaton déli partját ezáltal, mint pesti...
Az hogy a mostani formájában nem jó, ezzel 1000%-ig egyetértek. Aki Hévízre utazik, menjen a másikkal. De egyedül kevés vagyok ott a Sasadin. :$ Legyen Hévíz átminősítve csak felszálló utasok részére szolgáló megállóhellyé reggel Zegre menet, aztán visszafelé meg csak leszálló utasok részére szolgáljon.
Az újonnan indítandó siófok-héviz járatot ez alapján mondom
A 1188 begyorsulna, első megállója budapest után keszthely lenne.
Az újonnan indítandó Siófok-Héviz "mentesítő" pedig segítene a déli parton a atádi járatnak, valamint megoldaná a déli part eljutását zalába. Hévizről már egyszerű eljutni Egerszegre is.
Azt nem tudod, most egy normál vasárnap milyen a kihasználtsága Siófoktól? Amióta megvan a Zalás gyorsjárat (1,5 éve), nem is utaztam vele :)
Egyébként legutóbb full teltházzal indult el Keszthelyről. Annyi utas volt, ahány ülőhely. Ez alig kevesebb a gyorsjárat beindítása előtt megszokottnál... Gondolom Siófoktól meg a szokásos tömegnyomor. Simán megélne itt egy másodrész is, Keszthelytől végig autópályán járatva. Este meg már ZVR-102 + JWC-940 is kevés ...
Inkább a lassúra nincs szükség. Legalábbis a mostani formájában.
Akik a déli parti szakaszt védik, nézzék meg, mekkora különbség van Bp-ről a busz és a vonat menetideje között! Szinte semennyi. Hiába rossz a pálya, a sok lakott terület miatt a parti szakaszon még mindig gyorsabb a vasút a közútnál. Ráadásul a busz Siófokon "eldob" 10 percet a pihenővel.
Ha a zegi eljutás miatt kell a parti szakasz is, a lassújáratnak inkább egy olyan végállomást kellene keresni, ahonnan nincs normális eljutás a déli partra, és még belefér 4,5 órába. Ilyen pl. Veszprém.
Legutóbb egy pénteki járatpárost láttam beérni Siófokra: zegin annyian álltak, mint pesten a piros 7-esen, atádin 2-3 álló utas volt. Persze megint az atádi nyerte a "versenyt".
Jogos a pont, Keszthely-Hévíz Budapest felől elég jól el vannak látva, ráadásul ott Füred-Hévíz járat, együtt indulnak, csak a nyugdíjasok nem érnek rá 20 perccel később leérni pancsolni (Füredig meg legfeljebb kapna egy másodrészt). Siófok-Hévíz kapcsolat megoldott, van két másik járat is a szakaszon, viszont a déli parton végigmenő zalaegerszegi járatból nincs több.
Veszprémből még ennél is nehezebb eljutni a déli partra. Ezzel mondtam is egy megoldást :)
Mivel régebben többször is szó volt róla, ki és mire használja ezt a járatot, egyik májusi hétköznapon csináltam egy utasszámlálást: Sasadi után 37 utas, a Balaton-parton összesen 11 le- és 9 felszálló. (Részleteket mailben el tudom küldeni, aki érdekel.)
Vagyis ha a parton felszállók közül senki nem szállt le Keszthely előtt, akkor is 37-ből 26 utas utazott Zalába! Mindez egy sima keddi napon. (Tavaly ősszel a péntek reggelekről is hasonló tapasztalataim voltak, csak kb. 1,5-szer ennyi utassal :) )
Hozzá tartozik, hogy Egerszegre van most hasonló fekvésű vonat is, ennél jobb menetidővel. Vagyis nagyon kell utálni a vonatot, hogy valaki ezt a "remek" buszjáratot végigutazza :) A 26 utas többségének tehát Hévízre vagy Keszthely volt az úticélja.
Egyértelmű, lenne helye itt egy gyorsjáratnak is. Persze egy bizonyos "célcsoport" miatt Hévíz érintésével...