Köszi szépen! Lenne egy másik kérdésem, hátha arra is ilyen gyorsan választ tudtok adni. A kerékpár vázszáma: C104386, a szegecstávot 54mm-re mondták, nem tudom honnan lett mérve szóval pár mm plusz minusz lehet. A lánckerék Csoda. A kérdés, hogy milyen bringáról lehet szó? Lehet valóban egy Csoda váz? Vagy a lánckerék típusidegen rajta? Köszi a válaszokat előre is!
Ilyen célszerszámot készítettem a szegecsek szárainak felfűrészeléséhez egy feleslegessé vált vasdarabból ....
A csavart kiveszem , beteszem a szegecset a furatba , csavar vissza - kézzel meghúzva és lehet fűrészelni .... Érdemes a szegecs szárának méreténél 0,2mm-rel nagyobb furatot készíteni a könnyebb behelyezés végett . Oldalról fúrtam egy furatot , hogy be lehessen igazítani a szegecs szárát a furatba ha felakadna .
Nem tudom , hogy milyen műhelyfelszerelésed - lehetőséged van , de leírom az elkészítés egyik lehetőségét .
A célszerszám készítésekor a fűrészelés után a fűrészelt árokba tegyél egy illeszkedő alumínium lemezcsíkot , reszeld le szintig , majd pontozd be a furat elkészítéséhez . Fúrd elő , kb. 2mm-es fúróval , majd a megfelelő méretre és utána a másik oldalról a menet helyét . A menet oldalnál fúrás után egy lapos fenekű furathoz köszörült fúróval fúrd méretre a darabot . Így felfekszik a szegecs rendesen a célszerszámban és a csavar esetleges túlhúzásakor nem lesz süllyesztett fejű szegecsed . Az alumínium lemezcsíkot azért kell a fűrészelt árokba tenni , hogy ne törjön el a fúró és a puhább lemezcsík miatt tökéletesen beáll középre a furat a fűrészelt árokba .
Azt hiszem sokunk fantáziáját izgatja az a tábla...
Maga a bicikli 1947-es - még WM...
Én arra gondolok, hogy Robogó volt a fölirata (utolsó betű hiányzik a G pedig hiányos ezért tűnik C-nek.
Az alsó írás viszont már érdekesebb, meg hogy nincs a táblában WM jel...
A NIK mintájára gondoltam arra, hogy ez is valamilyen Központ lehet - esetleg Mezőgazdasági Szakipari Központ ( a táblán uralkodó búzakalászra gondolván).
Utána kellene nézni a 47-es köztársasági rendeletek közt, hogy alakítottak-e ilyesmit....
Köszönöm a segítséget. Sajnos szépen felfekszik az abroncsra a dörzskerék, de megpróbálom leszerelni és megzsírozni - hátha... Ha nem lesz jó, akkor valahonnan szerzek egy dinamót. Esetleg nyeregre bőrt hol tudok beszerezni?