Keresés

Részletes keresés

Daniel Jozsef Creative Commons License 2016.08.18 0 0 7915

Komoly játék volt, úgy el lehetett benne tévedni mint a franc.. A discworldös húzásokról meg, ugye a sajt (amit ha minden igaz egy tárva-nyitva álló raktárban találhattál) volt a játékban a leggyorsabb hajó... xD Ráadásul simán fel lehetett venni és zsebrevágni, szóval a legpraktikusabb is.

IEC-ATA Creative Commons License 2016.08.18 0 0 7914

Én meg valamelyik újságban megjelent térkép és leírás alapján játszottam végig a játékot +4-en. :-)

Előzmény: scarabaeus (7913)
scarabaeus Creative Commons License 2016.08.17 0 0 7913

Szerencsére nem, durva lehetett:-) Az "essential 12939 supply" ugrik most be a Mercenary humoráról, a drótvázas látásmódjából eredően. Annak idején szép térképezést véghezvittem egy nagy füzetben, tereptárgyakkal-egyebekkel együtt.

Előzmény: tanárnéni kedvence (7912)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2016.08.16 0 0 7912

Ki ismerte a Mercenary borzasztóan magyarított Zsoldos változatát? Szinte semmit nem lehetett érteni a fordításokból. Eléggé kiborító volt. Pl. a "PASS HOLDERS ONLY"  "A TARTOKAT ADD AT" lett "CSAK ENGEDELLYEL" helyett. Pedig amúgy is van pár olyan csavar a játékban, amit máig nem értek teljesen (pl. kitchen sink, cobweb). Azóta is csak a Discworldre néztem ilyen bután.

Előzmény: Daniel Jozsef (7911)
Daniel Jozsef Creative Commons License 2016.08.14 0 0 7911

Kösz a válaszokat :D Jah, a Mercenaryban be lehetett dönteni a horizontot, meg egyenesen felfelé, lefelé repülni. :) De ja, lehet hogy tényleg nem minden frame-en frissít.

 

Megpróbálok egy disassemblyt aztán meglátjuk. :D

ergoGnomik Creative Commons License 2016.08.14 0 0 7910

Esetleg tanulságos olvasmány lehet még a plus4emu forrása, ami a sourceforge mellett már a guthubon is fent van legjobb tudomásom szerint.

Előzmény: ergoGnomik (7908)
scarabaeus Creative Commons License 2016.08.13 0 0 7909

Azért a Mercenary nem minden frame-re rakott ki friss képet, emlékeim szerint. Lehetett double buffert csinálni, a bitplane helyét TED regiszternek megadni. De ha még memóriát is akartak spórolni, nem pazarolva el két képernyőnyi RAM-ot, akkurátusan kiszámolgathatták a vektorokat egyebeket, aztán a 2D-re vetített szakaszokat a vonalhúzó számára, amely, ha kész, a VBL alatt behúzgálhatta az előkészített vonalakat (a horizont-ég fillezése egy másik dolog, ha orsó nem is volt, úgy emlékszem, bedönthettem a horizontot). De tényleg egyszerűbb megnézni a Mercenaryt belülről. :-)

Előzmény: Daniel Jozsef (7907)
ergoGnomik Creative Commons License 2016.08.13 0 0 7908

Olvasd példának okádékáért mondjuk ezt meg ezt. Ezeknél jobbat nem tudok. Mondjuk ezeket saját erőből is felhajthattad volna. Én sem vagyok olyan k*va nagy csodagyerek, hogy ilyen doksik elérésének a helyével a fejemben születtem volna. Legjobban valószínűleg akkor jársz, ha felboncolod pl. a Mercenary-t. :D

Előzmény: Daniel Jozsef (7907)
Daniel Jozsef Creative Commons License 2016.08.13 0 0 7907

Sziasztok!

 

Klassz hogy van ilyen fórum, az angol nyelvű scener oldalakon is főleg magyarok foglalkoznak a Plus4-gyel... :D

 

Nem tud valaki egy olyan doksit a neten, ahol világosan elmagyarázzák a TED időzítését, illetve hogy végülis akkor hány processzorciklusunk jut egy képernyőfrissítésre? Egyelőre Hársfalvi Levente remek "Talking to the TED" doksiját olvastam, de az pl. a badline-okról nem is nagyon ejt szót, pedig az alapján amit összekapargáltam, a TED karaktersoronként KÉT badline-t is megejt, a VIC-II-vel ellenben...

 

Szeretnék átfogó képet kapni arról hogy pontosan mennyi szabad ciklus van és hogy oszlik el a képernyőn... Így elsőre nem igazán látom át hogy hogyan lehet nagy képernyőterületet befrissíteni egy vblank alatt úgy, hogy még számolni is maradjon időnk, pedig tudom hogy meg lehet csinálni (pl. a Mercenary c. játékban, 3d wireframe rendereléssel együtt is belefért nekik...)

Sheme Creative Commons License 2016.08.11 0 0 7906

Mennyi?

Előzmény: szkultblog (7905)
szkultblog Creative Commons License 2016.08.11 0 0 7905

Üdvözlök Mindenkit ezen a topicon!

 

Én egy C16-os lelkes tulajdonosa voltam évtizedekig, míg végleg el nem romlott. 1985-ben használtan 5000 forintért jutottunk hozzá (az egy havi bruttó átlagkereset környéke volt anno, ma 240.000 forintnak felel meg), egy kazettás egységgel és két Quickshot-tal. Egy "junoszty" kistévén használtuk, majd később rákerült nagyobb tv-re. Sokat hordoztuk, mert a környéken nekünk volt egyedül személyi számítógépünk, így mindig ott voltunk, ahol a barátok közül a legnagyobb tv volt és ott gyűltek össze az utcabeli gyerekek játszani. Alapvető BASIC programokat egy idő után tudtunk írni, kaland-játék-kockázat történeteket írtam játéknak sokat, hiszen nem kellett hozzá nagy tudás, két választásos iránymegadással (programelágazással) meg lehetett oldani, az első időkben még manuális kockadobásokkal a harchoz, majd később már tudtam hozzá véletlen szám generátort és rutint írni.

Nagyon jó gép volt, és nem csak a régmúlt szépíti meg. Amikor 89-ben megvettük az első PC-nket (egy IBM PS2-est) még akkor is nagyon sokat használtuk, mert könnyebb volt kazetták játékot szerezni, mint abban az időben PC-re lemezen.

 

Mára már csak áll a szekrény tetején, nem működik, vagy nem tudom, hogy megy-e. Itt egy videó, melyen felnyitom és kívül-belül bemutatom.

 

futoz Creative Commons License 2016.08.10 0 0 7904

Csodálkozás mindig van, akkor jó az anyag, ha a riporter érdeklődik :) Próbáltam, hagyni, hogy a fiam kérdezősködjön amit akar,de a lumafix 64 es résznél pld az én kezemben a mikrofon, vállamon a 700D

Előzmény: Sheme (7903)
Sheme Creative Commons License 2016.08.09 0 0 7903

Jó a videó, szép a kép, éles, tiszta.

 

A kérdések is jók!

 

Azért látom, volt egy kis csodálkozásod, amikor a WiFi router és a TCP/IP szóba került, vagy rosszul láttam? :-)

Előzmény: futoz (7902)
futoz Creative Commons License 2016.08.08 0 0 7902

TV Ajka és nem Ajka Tv, de az én anyagomból dolgoztak 

Előzmény: IEC-ATA (7897)
Feri_Vp Creative Commons License 2016.08.08 0 0 7901

Csak láttam valamit. A képek telefonnal készültek.

Előzmény: ergoGnomik (7900)
ergoGnomik Creative Commons License 2016.08.08 0 0 7900

A SwinSID Ultimate f*szbúk oldalán van egy bejegyzés, miszerint ki lett próbálva Metal Dust-tal is a SSU. Valaki aki megfordult a helyszínen látott vagy hallott erről valamit?

enpera Creative Commons License 2016.08.08 0 0 7899

Awe barátom vámpírja :)

Sheme Creative Commons License 2016.08.08 0 0 7898

Nem Rocco! :-D

Előzmény: IEC-ATA (7897)
IEC-ATA Creative Commons License 2016.08.07 0 0 7897

Akkor ez mi a fsz???

 

Előzmény: futoz (7896)
futoz Creative Commons License 2016.08.07 0 0 7896

Az  Ajka Tv-nek nem is volt videója :)

Előzmény: IEC-ATA (7893)
Feri_Vp Creative Commons License 2016.08.07 0 0 7895

Sziasztok!


Örülök, hogy idetaláltam!
Hogy ezt a fórumot eddig miért nem láttam? Jó kérdés...

Nekem is tetszett az idei Árok (is) és bizony a kamerát én sem úsztam meg.
Az új SwinSID Ultimate szerintem egész jó. Halkabb, mint az igazi, a digi hangereje a többi csatornához képest hasonló, mint a 6581-nél.

Magas hangoknál szerintem tisztábban szól, de nem vagyok szakértő.

A lumafixet most egy ideig nem tesztelem, mert bedöglött a C64 és előbb még foglalatoznom és tesztelnem kell a chipeket.


Üdv mindenkinek!

enpera Creative Commons License 2016.08.07 0 0 7894
IEC-ATA Creative Commons License 2016.08.06 0 0 7893

Láttalak az AjkaTV videóban! :-)

Előzmény: enpera (7892)
enpera Creative Commons License 2016.08.06 0 0 7892

Sziasztok 

 

én a c16 házába épített c64 arc voltam az árkon :) sajna a democompo helyett inkább elmentem aludni, nem bírtam a csúszást

beszéltem egy plus4-es szimpi sráccal, közületek volt valaki? Nagy szerelőarc volt ő is :)

siz Creative Commons License 2016.08.03 0 0 7891

A Lumafix úgy működik, hogy tudják, hogy a C64-nél melyik 3 jel zavarja a kimenő video-jelet és ezeket ellenfázisban, a potméterrel beállitható erősséggel visszacsatolják a luma jelbe, ezzel kiszűrve azokat. A poti meg azért kell, mert gépenként eltérő, hogy melyik jel mennyire "hallatszik át".

Előzmény: Sheme (7890)
Sheme Creative Commons License 2016.08.02 0 0 7890

Lfx64: egyetértünk. Most, h visszaemlékszem, szóba került a CRT(?), az LCD(100%) TV. Egyébként nem értem, minek 3 potméter, ha csak egyetlen lábat nem vezet át azon a köztes illesztőn, amin a potméterek vannak, amibe a VIC-et kell tenni? Te értetted?

 

Lehet, h a meleg és a levegőtlenség tette, nekem összeszedettnek tűnt - kitért a világosságjelre, a színjelre, bár feltettem volna egy grafikont, melyik mekkora sávszélességet foglal el, hogyan kell felfogni, h a ff TV-k után ugyan abban a sávszélességben bele tudták gyógyítani a színjelet is, stb.

 

KickAss: ok, igazad van. Bár sztm jobb lett volna pl a 16 bites összeadásnál, ha mutat egy assembly kódot, bekommentezve, a script ezt a sort így bontja ki.

 

Remélem nem sértődik meg és jövőre tart egy hosszabb lélegzetű előadást - azt hiszem az Atari 2600-as idejét neki adhatták volna, de ez a saját véleményem.

 

Bocs, h a SID-es bemutatót és a Plusis demót lehúztam. Mivel vagy 3 órát csúszott a buli a tervezetthez képest, én sem voltam már a toppon - plusz elkaptam valami nyavalyát, az aznapi Neocitrán adagoktól kissé kicsaptam magam. :-(

 

A csúszás oka a SID-es bemutató miatt volt. Én is megszívtam, igaz, péntek du 14h után az M7-est, Martonvásár magasságában le is jöttem róla, vissza a régi 7-re. A SID-es srác most már tudja, vagy egy nappal korábban kell odajönni, vagy kihagyni az M7-est. :-

Előzmény: ergoGnomik (7889)
ergoGnomik Creative Commons License 2016.08.02 0 0 7889

Csak pár apróság neked Sheme.

 

A Lumafix64 előadás lehetett volna jó is, ha ténylegesen elárulta volna emberünk, hogy mit is csinál a kütyüke. Az világos, hogy tekergeti és egyszer csak jó lesz, de effektíve hogyan éri ezt el? Mi történik belül a videóáramkörben amitől eredetileg rossz, de így jó lesz? Ja, és az a Pé Há Í Ó nagyon nem kellett volna, mivel az a Φ0 (ejtsd: fi null), a rendszer alapórajele. Onnan származtatja (már ha jól rémlik) a VIC-II a 6510 és a többiek órajelét, illetve mágiával a dotclockot.

 

A KickAss előadás végén Murphy felajánlotta, hogy akit mélyebben érdekel, annak megmutogatja részleteiben is saját forrásban mi-merre-hány-méter. Ezután panaszkodni, hogy igazán mutathatott volna még ezt-azt, hát kicsit "érdekes".

 

A bemutatott Plus/4-es demó az tényleg meglephette a mai produkciókhoz szokott nézőket, de a Crackers' Demo tradicionálisan ilyen. Ja, és húsz (20) part volt, plusz intro és credits. Két lemezoldal kevés neki.

 

A SwinSID Ultimate előadás nem azt mutatta meg mennyivel jobb az utángyártott SID, hanem csak azt, hogy a korábbi próbálkozásokhoz képest mennyit fejlődött. Igazából ég és föld a különbség, de ha rákeresel valahol Vincenzo blogjában (fogalmam sincs merre lehet) van egy összehasonlító teszt, amiben azért látszik hogy van még tér fejlődésre.

Előzmény: Sheme (7886)
Lac+ Creative Commons License 2016.08.01 0 0 7888

A 64-es árait nem követem, de gondolom hasonló lehet a plus/4-hez vagy 16-hoz. A floppy 1-2 eFt-tal azért többet ér mint a dataset.

Előzmény: GA0425 (7885)
siz Creative Commons License 2016.08.01 0 0 7887

Csak annyit tennék hozzá, hogy ezexerint elkerültük egymást, mert (igéretemhez hiven) pénteken személyesen is ott voltam. Délután négy körül érkeztem, a dugók szerencsére nem érintettek, mert nem Budapest irányából jöttem, Székesfehérvár (és utána Várpalota) előtt meg a Google Maps szólt, hogy van gyorsabb útvonal, amivel az összes dugót elkerültem, gyakorlatilag végig üres úton autózva értem le Ajkarendekre. Aztán a dokumentumfilm vetités közben úrrá lett rajtam a fáradtság, elhúztam aludni és szombat reggel 9-kor távoztam.

Egyébként arról lehetett felismerni, hogy én voltam az egyetlen, aki vitt magával lámpát és a töksötét teremben a projektoron kivül csak az világitott. :)

 

 

Előzmény: Sheme (7886)
Sheme Creative Commons License 2016.08.01 0 0 7886

Szasz' Ámberek!

 

No, ezen az Árok Party-n is túl vagyunk.

 

Bár SIZ kolléga ígérte, nem lesz ott, mégis ott volt - hogy hogyan, arról később.

 

Péntek du 14 tájban nem érdemes az M7-n elindulni, mert mindenki a Balatonra töri magát - szó szerint, mert Martonvásár magasságában volt egy baleset, így letértem a régi 7-re, ott Szvf, majd a 8-as út. Tök jó, h kibővítették a 8-ast, Herendre nem is oly egyszerű lefordulni, mint régen - sőt, már kapcsit sem tudok inni a szemben lévő Shell kútnál, viszont 110-zel lehet haladni!

 

Péntek este egy említésre méltó esemény történt: este a Commodore-ral kapcsolatban leadtak egy filmet, ami számomra érdekes volt. Ja, a Bomberman nem az erősségem, viszont négyen lehetett egymás ellen tolni. :-)

 

Bal hátul, a bozótban viszont WoW-ban még mindig vittem a prímet, így, h tetőzzem a hangulatot, megmutattam, hogyan kell az Elite-ben billentyűzetről dokkolni... :-D

 

Szombaton a Live Microprose Soccer-ben részt vállaltam. Ilyen jól még nem szórakoztam. Szóval 45 fokonként lehetett fordulni, akinél a labda volt, az lassan csoszogott, akinél nem, az gyorsabban. Kár, h a drónos srác nem jött, felvehette volna a bénázásokat. :-D

Garaj király volt, mert a telóján a MPS bírós fütyülése rajta volt, szóval a hangulat az egekbe szökött.

 

Mellesleg a tűző napon, kemény 34 fokban külön élmény volt a foci - még szerencse, h lehetett zuhanyozni, párszor igénybe is vettem.

 

A Lumafix-es előadás nagyon ott volt! Látványos, érdekes és mindenről beszélt a srác, ami engem érdekelt. Jól összeszedett, felkészült volt. (Bár most sem egészen világos a PH0 láb szerepe számomra, majd valaki légyszi' emberi nyelven írja le, mi ez.)

 

Aztán jöttek az előadások: az Atari 2600-zal kapcsolatos előadásra is kíváncsi voltam. Azt hiszem az előadók nem igazán készültek fel, anekdotáztak, konkrét dolgok alig hangzottak el - pl felbontás, színek száma, hogyan fordítod a programot, stb.

 

Kick Assembler - nekem száraz, nagyon elméleti volt. Kár, h nem mutatta meg, pl xy script milyen assembly kódot generál. Ettől függetlenül érdekesnek mondom az előadást. Bár azt hiszem ilyen kevés időbe nehéz konkrétumokat berakni.

 

A Double Score Dungeon-t kihagytam, viszont a Wild-ben láttam/hallottam, mit művelt a kolléga. Nem volt rossz!

 

A SID Rip koncertje... háááát... nos lássuk: a szokásos Commando, Last Ninja - második pálya, asszem' a Wilderness feldolgozása nekem annyira nem jött be, de ügyesen össze lett kombinálva a LN 3 intrójával. De ez sem jött be, mert a sava-borsa lett kihagyva. Mellesleg a hangosítással sem voltak a toppon, a szintis srácnak csak az ujjai mozgásáról tudtam megmondani, valamit játszik. A dob meg nagyon zörejesen hangos volt. Kár érte.

Ismertebb zenék nem voltak - ja a Supremacy az igen, de a többi... :-( Sebaj, remélem jövőre lehet kívánságlistát leadni, mert vannak ötleteim. Pl az Iron Lord-ot elénekelhetnék - ha valaki nem ismerné, akkor itt meghallgathatja.

(És Grand Prix Cirtuit sem volt! Miééért nem?)

 

Music Compo: egy kaptafa, talán egynek volt valami dallama. Ez a Rave-s dolog nekem nem jön be.

 

Remix(streaming) Compo: Uridiuuum...! :-D Ügyes volt a kolléga, kicsit összecsapta, de nem volt rossz. Volt még egy, asszem' a 9-dik, az jónak mondható.

 

Gfx Compo: Leon továbbra sem tud rajzolni... XD (Remélem átment a poén.) Nos, itt voltak elég érdekes rajzok. A PET charset használatát elég magas szinten űzte a kolléga - passz, ki volt az. Aztán a Cruiser nagyon tetszett, remekül elkapta a perspektívát a srác. A darts-os - scan-gyanúúúús! :-D - kép is ott volt a szeren. (Leon ne induljon, úgyis nyer.)

 

Wild Compo: a Win fikázása már régi, de jó volt újra látni. A muzsikát alatta hagyjuk. A fűnyírós poén is ott volt. Meg én is.

 

Demo Compo: 2 C-64-es volt és egy barom hosszú Plus/4-es. A plusis demót mintha összecsapták volna. Voltak jó partok - pl a Tryumwirat(?) egyik 1990-es demójának a másolata, kissé felturbózva: képzeld el, h egy pont körül forog egy tárcsa közepe és a tárcsán perspektivikusan szét vannak húzva a betűk. Kívül széles, a középpont felé elkeskenyednek és még fillezettek is. Ez király volt! Volt még pár jó kép, pár plazma effekt. Viszont nagyon el volt bénázva az összes, mert nem volt szép az átmenet: mintha elvágták volna a partot, majd jött a következő. Semmi fade out, volume down.

Aztán kiderült, miért: mert a 12(?) partot más-más csapat/ember írta. Siz kolléga is ott volt, asszem' a 10-dik volt az övé, de hogy miről szólt, passz, hosszú volt a demó.

 

SwinSID: már megijedtem, elmarad a bemutató, mert a kolléga elakadt az M7-n, de késő este megjött. Le a kalappal, a gyerek nagyon ott van a szeren. Bemutatta, mennyivel jobb az utángyártott SID - bizonyára mindenki ismeri a Robocop 3-at, azt a 9-dik emeletről induló dallamot. Perfekt. Ja, meg a Turbo Outrun digije is jól kijött - kár, h nem tesz rá egy potit, mellyel tovább erősíthető a digi. Vennem kell egy SSID-et.

 

Kicsi csúszás volt, úgy hajnali 3-ra lett vége a DemoCompo-nak, aztán mentem zuhanyozni és alukálni.

 

Jövőre ugyan ott!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!