Hátránya csak annyi, hogy időnként karban kell tartani. Előnye, hogy valamivel több levegőt enged át a gyártó szerint(!) (szerintem talán több szennyeződést is), mint a gyári papírszűrő. Kérdés, kinek mi éri meg...
Ami azt illeti az uniós matrica véleményem szerint csak a könnyebb eligazodást illetve választást szolgálja, a vásárlásnál nem kell feltétlenül ez alapján dönteni. A németek minden évben csinálnak gumitesztet, az talán jobb jobb összehasonlítást adhat.
Igazából ezeket a számokat tudom, hanem a vastagbetüs részre voltam kíváncsi, de az előző hozzászóló már küldött egy megoldó linket.
Mindig új kérdés merül fel: Most felhívtam több kereskedőt, de a többségénél 2012 első félévben gyártott gumi volt, akinél meg a második felében gyártott ott meg csak az utolsó 4 db volt. Biztos, hogy jó az utolsó 4 is, de azért jobb, ha van több választék.
Üdvözlettel:
Esetleg, ha tudsz valahol a már új jelzássel ellátott gumit a keresett méretben jelezd kérlek.
A 195-ös szám a gumi szélességét jelzi mm-ben, az 55 ha jól tudom a gumi szélességének és oldalfalmagasságának az aránya. Az "R" betű azt jelzi, hogy radiál a gumi, a 15 pedig a felni magassága collban megadva. A 85 egy súlyindex lenne, azt adja meg, hogy mekkora súlyt (pontosabban tömeget) képes elviselni a gumiabroncs. Többnyire ezeknél a gumiknál 85-86 szokott lenni, ez ha jól emlékszem kb 500 kg-ot takar. A H pedig a sebességindex, mekkora sebességmaximumig jó a gumi. A H 210 km/h-t takar, ami szerintem teljesen elegendő a mindennapokban.
Nem várok csodát tőle, még lóerőket sem, csak nekem a nyitott kipufogóhoz jó lenne ha a levegővétel is "nyitott" lenne. De ha például van valami hátránya, akkor hanyagolom. A gyári szűrőbetét helyére menne, nem az a tuning trapéz alakú, amit a légszűrőház helyére kell rakni.
Hidegen ingadozik az alapjáratom (2000-es 1.6SX). Lehet ezzel valamit csinálni? Mármint sajátkezűleg. :-)
Arra gondoltam alapjárati motor tisztítás segíthet-e?
Ha bemelegszik akkor már nem csinálja. Bár nem áll a mutató egy helyen, kicsit vibrál, de nem vészes. Viszont hidegen olykor leesik annyira, hogy majdnem leáll.
És tényleg van ilyen!!!! Meglepődtem, mert nem kellett sosem használni, valszeg tényleg ráhúztam véletelen az indexkarra... MIndenesetre hasznos funkció, ha kell, majd használni is fogom. Köszi!